Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kopułka i palec
Autor Wiadomość
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 18-11-2008, 08:23   kopułka i palec

Witam! Wczoraj zrobiłem drugie podejście do wymontowania kopułki, przy poprzednim nie zdołałem jej wydobyć po odkręceniu. Tym razem się udało. Chciałem sprawdzić jej stan bo samochód przy przyspieszaniu z niskich obrotów poszarpywał i ciągnął nierównomiernie, szczególnie w deszczowe dni. Po oględzinach okazało się, że: dwa wejścia na fajki tylnej głowicy były zaśniedziałe, na palcu rozdzielacza była warstwa nalotu, podobnie jak na stykach wewnątrz kopułki - zerwałem je płaskim śrubokrętem, oczyściłem papierkiem ściernym i WD40. Efekt: sigma przyspiesza bardziej równomiernie (mam nadzieję, że to nie autosugestia :) ), nie szarpie tak i trochę mniej trzęsie się silnik na wolnych obrotach, choć i tak szklanki na nim położyć się nie da :) . Nie wiem czy w przyszłości nie będę musiał pomyśleć o wymianie kopułki i palca bo ilości nalotu na stykach były naprawdę solidne wiec sama ich wielkość uległa zmniejszeniu. Orientujecie sie jaki jest koszt nowych części i czy pasują od innych aut z 6G72, bo do mitsu pewnie będą droższe. Podsumowując polecam operację wszystkim, którzy mają podobne objawy, a wymienili już świece i kable.

Tak sobie pomyślałem, że można by też oczyścić styki wewnątrz palca - czy on jest jakoś mocowany, czy tylko wciśnięty?

pozdrawiam
 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2008, 18:21   

Witam !
Kopułkę i palec zostaw w spokoju, zmień lepiej kable wysokiego napięcia i świece. To tak z własnego doświadczenia. Wtedy możesz śmiało położyć szklankę nie koniecznie z wodą na silniku :wink: a przyczyn szarpania silnika czy inaczej nierównych obrotów może być dużo np.wtryskiwacze, tzw lewe powietrze, jak już bardzo szarpie tak jakby palił na 4 to moduł itd.itp. jeśli już oczywiście zrobiłeś elektryczna stronę i nie bierz się za regulację obrotów śrubą przepustnicy bo potem problem i nie chcą się z tym mechanicy bawić szczególnie jeśli jeszcze do tego mamy zamontowany gaz
Powodzenia
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 18-11-2008, 18:41   

Po oczyszczeniu kopułki i palca wszystko było ok, problem pojawił się gdy chciałem zajrzeć jeszcze na wewnętrzne styki palca -opisuję go w poście kopułka i palec cd. problem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.