Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mój Gal SE po ostrzale...gradu
Autor Wiadomość
irekkczek 
Forumowicz


Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-11-2008, 21:00   Mój Gal SE po ostrzale...gradu

Witam.
Pewnego dnia nadażyła się okazja w pobliskim salonie Mitsubishi w niemczech Galanta SE 2,5 v6.
Jest to rocznik 99 - pierwsza rejestracja 06.2000r.
Posiada już zegary High Contrast. ogólnie autko po liftingu.

2 mc wcześniej, kosztował 8999 Euro. Stan licznika 64 tys. km. Było to auto serwisowane od samego początku do końca właśnie w tym salonie.
Pewnego czerwcowego wieczorku nadciągnęła chmura i.... ostrzelała własnie tegoż galanta i pobliskie auta gradem. Galant był najmniej poszkodowany a jego cena spadła do takiego stopnia, że musiałem go kupić. Nie miałem wtedy pojęcia nic o galantach, nie wiedziałem nawet czy to GDI czy 2,5, po prostu nawet bez jeżdżenia nim, po prostu kupiłem :)
Dopiero po zapłaceniu pierwszy raz się przejechałem do domu. Autko po prostu Perfect !
Nigdy nie było palone w środku, tapicerka nie zniszczona.. można powiedzieć, że jak z salonu.

A o to z dni zakupu:









Potem galant dostal gaz- BRC 24 FLY SEQUENT i odrazu czekała mnie wymiana świec..
Doszedł jeszcze alarm...




no i jak widać, Maska, dach, klapa tylnia oraz słupki do robienia..
Ktoś na forum pisał , że znajomy robił ponoć po gradobiciu mazdę... Proszę o sugestie warsztatów które się tym zajmują.
Maskę i klapę tylnią raczej będzie trzeba wymienić, ale słupki i dach do wyciągnięcia..
Na razie Galant ma jeździć. Aktualnie ma już 80 tys. przebiegu i jest po wymianie rozrządu.

A tutaj wersja zimowa:



Autko rzuca się w oczy poprzez swój specyficzny wygląd, ale jak zobaczyłem te auta po grabiciu to byłem w szoku... i każdy własnie tak reaguje jak widzi to autko :)
Ostatnio zmieniony przez irekkczek 06-08-2010, 19:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 17-11-2008, 01:07   

Nie jest zle i tak jest piękny!!! Niewiem czy bym robił te wgniotki...
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-11-2008, 07:30   

Galant fajny - dla mnie liczy się głównie stan techniczny, nie wygląd - ale gazownika to masz do zabicia.......zdecydowanie za daleko dysze gazowe od wtrysków bezynowych..... układ zapłonowy nie będzie miał lekko
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
irekkczek 
Forumowicz


Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-11-2008, 09:32   

rosomak1983 napisał/a:
...Niewiem czy bym robił te wgniotki...


duzo osob tak mi mowilo, zresztą ja tez tak mowie.. na razie tylko mysle o zrobieniu tego...


Bartek napisał/a:
ale gazownika to masz do zabicia.......zdecydowanie za daleko dysze gazowe od wtrysków bezynowych..... układ zapłonowy nie będzie miał lekko


hm.. widzialem instalacje gdzie wtryski jeszcze dalej byly, np kolega w audicy ma calkiem z boku wtryski.. jak na razie nie czulem niepokojących sytuacji, gaz chodzi b. dobrze i oby tak dalej, ale jak to mówią od gazu trudno trafić na fachowca...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-11-2008, 10:07   

Wtryski to wtryski, ale dysze gazu muszą być jak najbliżej wtrysków benzynowych......

irekkczek napisał/a:
od gazu trudno trafić na fachowca


wcale nie, ale nie można szukać gazownika, który założy pełny wtrysk za 2000 do V6.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-11-2008, 10:29   

mój dach wygląda podobnie. I nie wiem czy będę to kiedyś robił, skoro planuję mieć to auto do końca jego (lub mojego ;) ) żywota
Poza tym śliczny gal :)
_________________
 
 
 
irekkczek 
Forumowicz


Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 126
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-11-2008, 11:29   

Bartek napisał/a:


irekkczek napisał/a:
od gazu trudno trafić na fachowca


wcale nie, ale nie można szukać gazownika, który założy pełny wtrysk za 2000 do V6.....


ja nie szukałem gdzie taniej, ale wcześniej vectre robili mi w tym zakładzie i nigdy nie miałem problemów z gazem itd. i nie był to tani zakład , gaz kosztowal mnie 3800. Naiwercili mi kolektor bo pewnie tak było im najwygodniej, ale cóż, nic na to już nie poradzę...

pawela napisał/a:


mój dach wygląda podobnie. I nie wiem czy będę to kiedyś robił, skoro planuję mieć to auto do końca jego (lub mojego ) żywota



maske i klapę tylnią raczej planuję wymienića co z resztą to zobaczymy :) [/quote]
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 17-11-2008, 12:36   

To ja pisałem o tej mażdzie. Była robiona w okolicach kozienic bodajże. Jak wróci kumpel z wydziału to zapytam go o kontakt i podeślę na PW. jakbym zapomniał, to przypomnij na mail ;)
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-11-2008, 22:58   

To się naprawia wyciągarką do wgniotów np: firmy HIRANE AUTOSPOTTER http://www.usaspotwelding...entpullers.html Przygrzewasz elektrodę do blachy i wyciągasz np: młotkiem ślizgowym, albo wyciągaczami dźwigniowymi:







Mam takie urządzenie pokazowe w serwisie i mogę udostępnić blacharzowi na terenie Poznania. Jak się z jakimś zaufanym umówisz i przyjedziesz, to dostarczę urządzenie i zrobimy pokaz, podczas, którego ci wyciągnie wgnioty.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 19-11-2008, 01:24   

wichura1, jestem pod wrażeniem !!!!
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 19-11-2008, 09:38   

tylko tu dochodzi jeszcze kwestia lakierowania calego auta - wiadomo jak rdza na blotnikach itp. to mozna robic, ale sa tez metody bezszkodowe usuwania uszkodzen po gradzie - w ktorych nie trzeba lakierowac auta
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-11-2008, 12:43   

Matejko to jest właśnie metoda bezszkodowa nie wiercisz otworów, ani nie spawasz. To są zgrzewy. VW używa tej metody na lini produkcyjnej gdy znajdzie jakieś uszkodzenie w wyprodukowanym pojeździe. Jeżeli masz profil zamknięty, to jak chcesz wyciągnąć? Jeżeli myślisz, że się obędzię bez malowania, to jesteś w błędzie.

edit: poza tym te zgrzewy to tylko punkty na blasze, jak jest zdolny blacharz, to nie będzie dużych śladów. Kolega miał robioną 2 lata temu Hondę Civic 99' tą maszyną, jak na razie wszystko OK, czyli ocynk nie został zniszczony. Na rysunku poniżej masz pokazane różnice pomiędzy metodą wiercenia i przygrzewania.

_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 19-11-2008, 14:34   

no ogladalem tam te strone co podales wyzej to bylo pokazane ze pozniej to co przylutowalismy trzeba oderwac jakos,
a sa firmy co naprawiaja takie wgniecenia bez lakierowania bez lutowania tylko na zasadzie przyssawki :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 19-11-2008, 15:32   

Wysłałem irekkczek kontakty do osób które to naprawiają. Nie wiem jaka to metoda, ale po naprawie nie trzeba lakierować. Kolegi rodzice naprawiali mazdę po silnym ostrzale gradu, nawet szyba zbita. Koszt coś koło 2800. Podobno na śląsku jest sporo fachowców od tego. W sezonie wyjeżdzają do niemiec. Cały sprzęt mieści się w walizeccze i kosztuje 4tys euro ze szkoleniem. Koleś w Warszawie bierze 150zł od dołka, ale naprawiwa głownie wgniotki parkingowe, np od drzwi, a terminy ma pozajmowane :D Niezła kalkulacja.

Tutaj macie link do firmy w której naprawiali samochód: http://www.bielsko.biala.pl/1374,bazaDanych

Być może uda mu się przywieźć w weekend zdjęcia przed i po to wrzucę.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-11-2008, 16:07   

To chyba musi być magnetycznie bo innej możliwości nie widzę.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.