kopułka i palec cd. problem! |
Autor |
Wiadomość |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 18-11-2008, 16:51 kopułka i palec cd. problem!
|
|
|
Witam! Moja radość z pięknie jadącego samochodu po czyszczeniu palca i kopułki nie trwała długo. Dziś podkusiło mnie żeby sprawdzić jeszcze styki po zdjęciu palca rozdzielacza - odkręciłem nakrętkę 8 zdjąłem palec i wszystko było czyste, wszystko zmontowałem i po odpaleniu problem - silnik nierówno chodzi nie ma mocy a na gazie to w ogóle jakby chciał wyskoczyć spod maski. Sprawdziłem jeszcze raz podłączenie przewodów i są ok. Co mogłem zepsuć, czy przy zdjęciu palca istotne czy wstawimy go potem w dokładnie to samo miejsce - co prawda nakrętka wymusza jego położenie ale minimalny ruch jest możliwy przy dokręcaniu - chociaż zrobiłem nawet kreskę zaznaczając pozycję przed zdjęciem. Proszę o pomoc!!!!
nie napisałem wcześniej, że ponownie przeczyściłem palec i delikatnie przetarłem papierkiem ściernym ząbki palca - czyżbym je spiłował? |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 18-11-2008, 21:58
|
|
|
Sprawdz czy jest iskra na wszystkich swiecach,mogles uszkodzić przewody wysokiego napięcia a nie pomyliłeś czasem kolejności przewodów? palec i kopułka ma za zadanie "rozdzielić"wysokie napiecie ,wiec mysle ze niewielkie przestawienie nie ma tu znaczenia |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 19-11-2008, 12:16
|
|
|
Dziś jeszcze raz obejrzałem kopułkę i palec i zobaczyłem, że palec jest pęknięty przy blaszce w którą wchodzi śruba mocująca - pewnie za mocno ją dokręciłem- czy to może być przyczyną przebić? Silnik na benzynie pracuje w miarę normalnie (tzn tak jak przed czyszczeniem kopułki) problemy są na gazie - co sugerowło by że coś nie tak z iskrą. |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2008, 18:11
|
|
|
Gaz wymaga większej oporności świecy dlatego kable wysokiego napięcia wytrzymują krócej nawet w sklepie pytają przy sprzedaży kabli czy masz gaz.
No to przyczynę masz. Zakup palec rozdzielacza.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Szymon82
Mitsumaniak Szymon
Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
|
Wysłany: 20-11-2008, 22:35
|
|
|
Witam! Wymieniłem palec rozdzielacza - brak poprawy - nowy nie miał nawet plastiku w miejscu gdzie stary był pęknięty (Nipparts). Wymieniłem kopułkę - brak poprawy. W toku dalszych ustaleń okazało się, że nie chodzi jeden z wtryskiwaczy gazu i przez to nie pali na jeden cylinder - umówiłem się już z gazownikiem. Kopułkę i palec tak czy inaczej pewnie musiałbym wymienić, były jeszcze oryginalne a na gazie zrobione jest już 100tys. km. Co ciekawe na benzynie chodzi średnio, poszarpuje i nierównomiernie przyspiesza (miałem wrażenie,że po czyszczeniu kopułki chodził lepiej), może kable mają dosyć (kable i świece zrobiły ok 12tys.) Zobaczymy jak będzie po uruchomieniu tego wtryskiwacza gazu, bo zdaję sobie sprawę, że przyczyn takiej pracy na benzynie może być jeszcze co najmniej kilka.
A tak na marginesie czy kable JC są coś warte - widziałem na allegro za 60pln? obecnie mam Kagery nr 64-1243 i są zbyt długie, nie wiem czy ma to znaczenie.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
cubus89 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2008, 22:42
|
|
|
mam takie kable 14 tys przejechalem bez problemu. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-11-2008, 22:49
|
|
|
Cytat: |
A tak na marginesie czy kable JC są coś warte - widziałem na allegro za 60pln? obecnie mam Kagery nr 64-1243 i są zbyt długie, nie wiem czy ma to znaczenie.
pozdrawiam |
Nie wiem ale NGK do 24V kosztują 260 zł w hurcie (370 detal) wiec chyba rożnica jest
Do siebie masz NGK RC-ME76 - jeśli tylko gdzieś w Polsce je dostaniesz.
Jak lubisz wymieniac kable co 15 tysiecy to można zaryzykowac JC. W 12V można wymienić bez sciągania dolotu. A skąd masz takie ceny na kable JC? One niby kosztują 120 zł (86 w hurcie)[/quote] |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|