Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kopułka i palec cd. problem!
Autor Wiadomość
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
  Wysłany: 18-11-2008, 16:51   kopułka i palec cd. problem!

Witam! Moja radość z pięknie jadącego samochodu po czyszczeniu palca i kopułki nie trwała długo. Dziś podkusiło mnie żeby sprawdzić jeszcze styki po zdjęciu palca rozdzielacza - odkręciłem nakrętkę 8 zdjąłem palec i wszystko było czyste, wszystko zmontowałem i po odpaleniu problem - silnik nierówno chodzi nie ma mocy a na gazie to w ogóle jakby chciał wyskoczyć spod maski. Sprawdziłem jeszcze raz podłączenie przewodów i są ok. Co mogłem zepsuć, czy przy zdjęciu palca istotne czy wstawimy go potem w dokładnie to samo miejsce - co prawda nakrętka wymusza jego położenie ale minimalny ruch jest możliwy przy dokręcaniu - chociaż zrobiłem nawet kreskę zaznaczając pozycję przed zdjęciem. Proszę o pomoc!!!!

nie napisałem wcześniej, że ponownie przeczyściłem palec i delikatnie przetarłem papierkiem ściernym ząbki palca - czyżbym je spiłował?
 
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 18-11-2008, 21:58   

Sprawdz czy jest iskra na wszystkich swiecach,mogles uszkodzić przewody wysokiego napięcia a nie pomyliłeś czasem kolejności przewodów? palec i kopułka ma za zadanie "rozdzielić"wysokie napiecie ,wiec mysle ze niewielkie przestawienie nie ma tu znaczenia
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 19-11-2008, 12:16   

Dziś jeszcze raz obejrzałem kopułkę i palec i zobaczyłem, że palec jest pęknięty przy blaszce w którą wchodzi śruba mocująca - pewnie za mocno ją dokręciłem- czy to może być przyczyną przebić? Silnik na benzynie pracuje w miarę normalnie (tzn tak jak przed czyszczeniem kopułki) problemy są na gazie - co sugerowło by że coś nie tak z iskrą.
 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2008, 18:11   

Gaz wymaga większej oporności świecy dlatego kable wysokiego napięcia wytrzymują krócej nawet w sklepie pytają przy sprzedaży kabli czy masz gaz.
No to przyczynę masz. Zakup palec rozdzielacza.
Pozdrawiam
 
 
Szymon82 
Mitsumaniak
Szymon

Auto: Mitsubishi Sigma kombi 3,0 12v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: Poznań/Środa Wlkp.
Wysłany: 20-11-2008, 22:35   

Witam! Wymieniłem palec rozdzielacza - brak poprawy - nowy nie miał nawet plastiku w miejscu gdzie stary był pęknięty (Nipparts). Wymieniłem kopułkę - brak poprawy. W toku dalszych ustaleń :) okazało się, że nie chodzi jeden z wtryskiwaczy gazu i przez to nie pali na jeden cylinder - umówiłem się już z gazownikiem. Kopułkę i palec tak czy inaczej pewnie musiałbym wymienić, były jeszcze oryginalne a na gazie zrobione jest już 100tys. km. Co ciekawe na benzynie chodzi średnio, poszarpuje i nierównomiernie przyspiesza (miałem wrażenie,że po czyszczeniu kopułki chodził lepiej), może kable mają dosyć (kable i świece zrobiły ok 12tys.) Zobaczymy jak będzie po uruchomieniu tego wtryskiwacza gazu, bo zdaję sobie sprawę, że przyczyn takiej pracy na benzynie może być jeszcze co najmniej kilka.

A tak na marginesie czy kable JC są coś warte - widziałem na allegro za 60pln? obecnie mam Kagery nr 64-1243 i są zbyt długie, nie wiem czy ma to znaczenie.

pozdrawiam
 
 
 
cubus89
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2008, 22:42   

mam takie kable 14 tys przejechalem bez problemu.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-11-2008, 22:49   

Cytat:


A tak na marginesie czy kable JC są coś warte - widziałem na allegro za 60pln? obecnie mam Kagery nr 64-1243 i są zbyt długie, nie wiem czy ma to znaczenie.

pozdrawiam


Nie wiem ale NGK do 24V kosztują 260 zł w hurcie (370 detal) wiec chyba rożnica jest :)
Do siebie masz NGK RC-ME76 - jeśli tylko gdzieś w Polsce je dostaniesz.
Jak lubisz wymieniac kable co 15 tysiecy to można zaryzykowac JC. W 12V można wymienić bez sciągania dolotu. A skąd masz takie ceny na kable JC? One niby kosztują 120 zł (86 w hurcie)[/quote]
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.