Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Diamante 92 - skrzynia biegów
Autor Wiadomość
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 22-11-2008, 11:43   Diamante 92 - skrzynia biegów

Witam, jestem w trakcie renowacji Diamante z 92 roku, silnik 6G72 DOHC ( www.renowacjav6.u2.pl )
W tej chwili jestem jeszcze przed decyzja w sprawie "roboty" przy skrzyni biegów. Pytanie jest takie: Czy skrzynia z przebiegiem ok. 260000 km wymaga roboty ? czy zdiagnozować jej stan można w sytuacji kiedy została już wymontowana, czy też musi być zainstalowana w samochodzie z silnikiem ?
I będę także wdzięczny za wszelkie uwagi o doświadczenia w tej sprawie, jeśli ktoś takowe ma. (np. koszty renowacji skrzyni etc.)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 22-11-2008, 16:12   

skrzynia automatyczna czy zwykla?
zwykla powinna byc ok, automat - trudno zgadnac
dobrze traktowane obie skrzynie sa niemal nie do zajechania - szczegolnie przy tak niskim przebiegu
obie takze sprawdzisz jedynie gdy sa zamontowane - w trakcie jazdy (na sucho niemal kazda chodzi swietnie - po zamontowaniu okazuje sie, ze 1 czy 2 bieg wchodzi kiepsko, a wstecznego nie jestes w stanie wbic)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-11-2008, 16:31   Re: Diamante 92 - skrzynia biegów

BartekWu napisał/a:
Witam, jestem w trakcie renowacji Diamante z 92 roku, silnik 6G72 DOHC ( www.renowacjav6.u2.pl )
W tej chwili jestem jeszcze przed decyzja w sprawie "roboty" przy skrzyni biegów. Pytanie jest takie: Czy skrzynia z przebiegiem ok. 260000 km wymaga roboty ? czy zdiagnozować jej stan można w sytuacji kiedy została już wymontowana, czy też musi być zainstalowana w samochodzie z silnikiem ?
I będę także wdzięczny za wszelkie uwagi o doświadczenia w tej sprawie, jeśli ktoś takowe ma. (np. koszty renowacji skrzyni etc.)


Nie da się jednoznacznie ocenić czy skrzynię należy remontować przy danym przebiegu. Sa auta które robią i po 500 tysiecy na jednej skrzyni i jest wszystko OK. Wszystko zależy od indywidualnego przypadku - skrzynię można zajechać i w 1000 km a można nią przejechac 250 tysiecy i jest wszystko tak jak w nowym samochodzie. Bez jazdy próbnej nie da sie ocenić w jakim stanie jest skrzynia i czy kwalifikuje się do remontu. Najłatwiej jest sprawdzić to w samochodzie czyli "naturalnym" środowisku pracy skrzyni. Od siebie dodam tyle że remont skrzyni nie jest generalnie opłacalny biorąc pod uwagę ceny jakie sobie życzą specjaliści, zwykle 3-4 tysiące i wartość auta (4000-13000 tysiecy). Taniej jest kupić pewną skrzynię z jakiegoś samochodu na części - koszt 1000-2000 w zależności jak trafisz. Chyba że chcesz rzeczywiście restaurować samochód ale wtedy to bym Ci polecał kupić profesjonalnie wyremontowaną skrzynię ze stanów - wyjdzie taniej niż remont u nas a moim skromnym zdaniem są większe szanse że jest to wykonane poprawnie.
Ja u siebie musiałem wymienić skrzynię - moja oryginalna wytrzymała 230 tysięcy po czym skończyło sie tak > [img=http://img401.images...2779cn9.th.jpg]
By może pech bo skrzynia do ostatnich swoich tchnień chodziła jak nowa.
Obecnie mam skrzynie która ma 203 tysiace (mam obecnie 250 wiec zrobiłem 21 tysiecy, a auto z którego wyjąłem skrzynie miało 182 tysiace) i jeździ nieźle choć trochę szarpie jak jest zimna.
Tak czy inaczej jeśli auto było na chodzie jak piszesz na stronie to zaryzykowałbym zamontowanie starej skrzyni i zobaczenie jak się zachowuje - wymontowanie skrzyni to nie jest znowu jakaś straszna robota - no chyba że płacisz za każde zamontowanie i zdemontowanie. Choć jeśli bierzesz pod uwagę przywrócenie dawnej świetności temu Diamante to chyba masz zaprzyjaźniony warsztat. W razie pytań pisz, już trochę różnych doświadczeń z tym samochodem miałem. Reasumując - najpierw zamontuj skrzynie spowrotem albo jesli jeszcze jest zamontowana zobacz jak się zachowuje i wtedy oceń czy warto remontować. Jeśli przekłada biegi sprawnie, nie ma poślizgów to zostaw jak jest - to są ogólnie dość udane skrzynie i jeśli wykonuje się przewidziane działania tj. wymienia olej i filtr odpowiednio często to są niezawodne.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 22-11-2008, 21:20   

Dzięki Panowie :)
Na pewno będę jeszcze pytał etc.
Krzyżak zapytał czy automat czy zwykła ale z tego co ja wiem to w Diamante z tymi silnikami w ogóle nie ma manualnej skrzyni biegów.

Natomiast co do mojej skrzyni - ja jeszcze samochodem nie miałem okazji jeździć, natomiast były właściciel nic mi nie powie, bo on generalnie nie szanował samochodu, m. in. dlatego taki jest stan silnika, a nie inny.
Pytałem o skrzynie dlatego że jest właśnie wymontowana, więc się zastanawiałem czy może przy okazji jej nie oddać do robienia bo nie mam pojęcia w jakim jest stanie, no ale właśnie dlatego musiałem zapytać czy w ogóle jest sens na razie za tym chodzić póki nie siedzi w samochodzie :)

A tak trochę oftopując - poszukuję rolek paska wielorowkowego i klinowego. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć jak na razie, zastanawiam się żeby zapytać też w Hyundayu od silnika 6GAT. Macie może jeszcze jakieś sugestie gdzie szukać ?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-11-2008, 21:59   

BartekWu napisał/a:
Dzięki Panowie :)
Na pewno będę jeszcze pytał etc.
Krzyżak zapytał czy automat czy zwykła ale z tego co ja wiem to w Diamante z tymi silnikami w ogóle nie ma manualnej skrzyni biegów.

Ano odebrano im niestety przyjemność używania manuala, a szkoda bo jak trafisz na zadbany egzemplarz to przekładanie biegów to czysta przyjemność (sprawdzane osobiście w sigmie 24v kolegi)



Cytat:
Natomiast co do mojej skrzyni - ja jeszcze samochodem nie miałem okazji jeździć, natomiast były właściciel nic mi nie powie, bo on generalnie nie szanował samochodu, m. in. dlatego taki jest stan silnika, a nie inny.
Pytałem o skrzynie dlatego że jest właśnie wymontowana, więc się zastanawiałem czy może przy okazji jej nie oddać do robienia bo nie mam pojęcia w jakim jest stanie, no ale właśnie dlatego musiałem zapytać czy w ogóle jest sens na razie za tym chodzić póki nie siedzi w samochodzie

Wiesz jak chcesz wydać 5000 zł to można w ciemno dawać dorobienia - może nawet zrobią to dobrze ale uważam że wydawanie 3000-5000 zł na remont skrzyni i to w polsce to wyrzucanie pieniedzy w błoto. Taniej i niewiele gorzej założyć inną sprawną lub kupić wyremontowaną w stanach i sciągnąć do Polski. Masz wtedy 2 skrzynie.


Cytat:
A tak trochę oftopując - poszukuję rolek paska wielorowkowego i klinowego. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć jak na razie, zastanawiam się żeby zapytać też w Hyundayu od silnika 6GAT. Macie może jeszcze jakieś sugestie gdzie szukać ?


Spróbuj - Hyundaiowy silnik jest mechanicznie bardzo podobny do Sigmowego 12V. Jedna z rolek na pewno będzie pasować. Z drugą jest gorzej bo w 12V jej po prostu nie ma w ogóle - jeśli masz jeszcze te rolki starego typu (te nitowane) to można się posiłkować wymianą łożysk. Najgorzej jest z tym napinaczem od paska pompy wspomagania - ciężko będzie go dostać nawet używkę bo nowsze wersje silnika (od 92) miały już na pasek wielorowkowy.

Wlasnie znalazłem jedną z tych rolek - cena nie zabija
http://www.nokaut.pl/ofer...mitsubishi.html
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 22-11-2008, 22:38   

lukasz12 napisał/a:

Wiesz jak chcesz wydać 5000 zł to można w ciemno dawać dorobienia - może nawet zrobią to dobrze ale uważam że wydawanie 3000-5000 zł na remont skrzyni i to w polsce to wyrzucanie pieniedzy w błoto. Taniej i niewiele gorzej założyć inną sprawną lub kupić wyremontowaną w stanach i ściągnąć do Polski. Masz wtedy 2 skrzynie.


Sama prawda, tylko że stany traktuję jako ostateczność w kupowaniu czegokolwiek, faceci sypią takimi kosztami shippingu że wymiękam. Nie odrzucam jednak tej koncepcji, ale poczekam, aż się wyklaruje z tą co mam - mechanik który robi samochód, ma podobno jakichś niezłych macherów od tego - zobaczymy z jaka kwota wystartują.

Cytat:
Spróbuj - Hyundaiowy silnik jest mechanicznie bardzo podobny do Sigmowego 12V. Jedna z rolek na pewno będzie pasować. Z drugą jest gorzej bo w 12V jej po prostu nie ma w ogóle - jeśli masz jeszcze te rolki starego typu (te nitowane) to można się posiłkować wymianą łożysk. Najgorzej jest z tym napinaczem od paska pompy wspomagania - ciężko będzie go dostać nawet używkę bo nowsze wersje silnika (od 92) miały już na pasek wielorowkowy.


No właśnie do wielorowkowego szukam....

Cytat:
Wlasnie znalazłem jedną z tych rolek - cena nie zabija
http://www.nokaut.pl/ofer...mitsubishi.html


Jaka pewność że będzie pasować do tego silnika ? Z doświadczenia wiesz ?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-11-2008, 22:51   

Cytat:

Jaka pewność że będzie pasować do tego silnika ? Z doświadczenia wiesz ?


Z katalogu mitsu wiem że jedna z rolek które sa w 24V jest taka sama jak jedyna rolka w 12V. Zreszta mam przed sobą rolki, wygladaja podobnie prawda?


Tylko nie wiem czy ta od 12V to ta większa czy ta mniejsza. Ta z kropkami to starszy model, obecnie już ich nie ma i są tylko te gładkie jak ta większa. Któraś z nich to na pewno to co w hyundaiu. Ale najpewniej będzie zmierzyc średnicę i grubość rolek i niech ci ze strony podadzą.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 22-11-2008, 23:34   

No dzięki bardzo :) Coś mi się wydaje że tu zamieszkam ;)
A propos..wspomniałeś o katalogu części mitsu - gdzie można pozyskać ?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-11-2008, 00:12   

BartekWu napisał/a:
No dzięki bardzo :) Coś mi się wydaje że tu zamieszkam ;)
A propos..wspomniałeś o katalogu części mitsu - gdzie można pozyskać ?


Tam gdzie jest wszystko :-)
Od ruskich można sciągnąc - poszukam linka - jest Europejski, Amerykański (ten najłatwiej w ogole zdobyć) i nawet Japoński choć jest po japońsku :)
http://www.dsm-club.org/f...ap-general.html

i konkretnie linki do:

USA http://files.dsm-club.org/caps/caps_usa_0707.rar
EURO http://files.dsm-club.org/caps/caps_eur_0607.rar
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 23-11-2008, 00:35   

Dziękować :)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-11-2008, 00:37   

BartekWu napisał/a:
Dziękować :)


Jeszcze go zainstaluj :badgrin:
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.