| 
		przepływomierz | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 michu_872  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant E39a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 343 Skąd: Fałkowo k. Gniezna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2008, 19:06   przepływomierz
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam. 
 
potrzebuje przepływke do gala i mam z tym pewien problem... wszędzie gdzie dzwonie i pytam są ale nie te... 
 
ja potrzebuje przepływke o nr  E5T02571... myślałem, że od eclipse (w końcu silnik niby praktycznie ten sam) ale po wykonaniu kilku telefonów zwątpiłem bo nic nie pasuje    
 
dzwoniłem wczoraj do gościa z allegro, który pisał, że ma przepływke od gala 2.0 16v i to samo    
 
w obu galantach numery mi się zgadzają więc nie jest to przypadek... i tu moje pytanie czy e39 miało inny przepływomierz niż inne 2- litrówki??? ewentualnie od czego dobrać???  i gdzie to dostać za rozsądne pieniądze    | 
             
						
				_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
 
BMW E36 - "Brzydula"
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Serek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Grand Voyager Limited AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2008, 19:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wg manuala nie ma rozbieżności w rocznikach. co znaczy, że przepływka ta sama dla 89 jaki 92 Galanta. ECU podlegało zmianom na przestrzeni lat, przepływka opisana jest bez zmian. Eclipse posiadały inne oznaczenia części, tym się nie sugeruj. 
 
Z tego co wiem, przepływomierz jest zamienny dla silnika 6 bolt czy to z Galanta czy Eclipse. 
 
 
P.S. Do kogo dzwoniłeś? Aha, jest możliwość zastosowania przepływki z modelu 7 bolt ale nie plug&play. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24484 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2008, 20:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               powinna pasowac wlasnie od Eclipse
 
w Galach GTI sygnal z przeplywomierza byl kodowany na 16 bitach a w 8 zaworowych na 8 bitach - stad rozbieznosci | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michu_872  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant E39a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 343 Skąd: Fałkowo k. Gniezna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-11-2008, 20:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no tak ale jak pytałem to od kliperka złącze jest 6-cio pinowe ja mam 7...
 
żeby było ciekewiej to przy galach nie mam identycznych silników... chyba, że przy tym 2 galu ktoś już namieszał... bo kupiłem go "nie palącego"
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  | P.S. Do kogo dzwoniłeś? Aha, jest możliwość zastosowania przepływki z modelu 7 bolt ale nie plug&play | 	    nie pamiętam dokładnie bo to było ze 2 tyg temu ale mieli kliperki na części... | 
             
						
				_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
 
BMW E36 - "Brzydula"
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Serek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Grand Voyager Limited AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-11-2008, 12:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               7 przewodów? Przyjmuję, że to wersja przepływki od silnika turbo ktoś założył. (zgadza się, manual potwierdza 7 przewodów w wersji turbo).
 
Tak, od Eclipse będą pasować. Szukaj z silnika 6 bolt! Na szczęście w 1g przepływki turbo i z n/a są te same. 
 
 
Jakie różnice? Wzrokowe? Pewnie pokrywa zaworów inna? Od Eclipse lub cały silnik. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michu_872  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant E39a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 343 Skąd: Fałkowo k. Gniezna 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Serek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Grand Voyager Limited AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-11-2008, 21:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pierwsze zdjęcie - tragedia, coś ty z nim zrobił ?
 
Drugie - przpustnica z turbo. Coś mi się wydaje, że silnik pochodzi z wersji turbo ale ma zmienione (wałek i tłoki) do n/a. Jak pracuje ten drugi ? No,no kolego gdybyś tam miał 4g63t...
 
 
Przepustnicy w środku nie oglądałem ale mając 7 pinów jest z turbo. Możesz odnaleźć oznaczenie nabite na silniku? Nie zdziwił bym się wybitego 4G63t.     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michu_872  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant E39a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 343 Skąd: Fałkowo k. Gniezna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-11-2008, 21:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ten 2 galant nie chodzi, tak go kupiłem... niby gazownik nagrzebał i od tego...  odpalał ale BARDZO nie równo chodzi i od razu gaśnie... 
 
no jezeli  przepływka jest od turbo to w jakim celu była założona??? jakieś wymierne efekty daje??? i dlaczego w obu autach tak jest??? w jednym to bym zrozumiał ale w obu      żeby było ciekawiej to przepływke  na 6 pinów mam na stanie... ewentualnie jak przerobić z powrotem na 6 pinów??? | 
             
						
				_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
 
BMW E36 - "Brzydula"
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez michu_872 25-11-2008, 01:26, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Serek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Grand Voyager Limited AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2008, 01:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jest trochę późno i nie bardzo rozumiem o co chodzi w twojej wypowiedzi. A może to Twoja wina. Tak czy inaczej:
 
1. Gal nr 1 posiada standardowy silnik 4G63 n/a 6 bolt.
 
2. Gal nr 2 posiada inny kolektor dolotowy (z turbo i to jest 7 bolt o ile się nie mylę)
 
3. co jest w obu autach? ta sama przepływka 7 pinów? widocznie tak trafiłeś     
 
 
Jak przerobić ? Poszukaj przeróbki. Masz silnik N/A i wiązkę N/A. Skoro siedzi przepływka na 7 pinów to znaczy że ktoś przerobił wiązkę (bardziej prawdopodobne niż nowa wiązka silnika).  drugie auto jest "troszeczkę" porzeźbione, pewnie dlatego tak działa. Sprawdź czy przypadkiem nie posiadasz ECU z wersji turbo. Wątpliwe, ale kto wie... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michu_872  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant E39a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 343 Skąd: Fałkowo k. Gniezna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2008, 01:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Jest trochę późno i nie bardzo rozumiem o co chodzi w twojej wypowiedzi | 	  
 
spróbuje napisać prościej.
 
-gal1 ma przepływomierz na 7 pinów,
 
-gal 2 również 7 pinów (ten co ma inny kolektor)
 
-gal 1 działa z uszkodzonym przepływomierzem (wystrzał gazu)
 
-gal2 po odpaleniu bez przepływomierza ma bardzo nierówne obroty, nie wkręca się na wyższe i gaśnie (podobno po wystrzale gazu i działaniach gazownika jest przepływomierz uszkodzony, dlatego zaczynam od szukania przepływomierza)
 
- w obu jest taki sam przepływomierz (dlatego myślałem, że może e39 miała inny niż eclipse lub były co najmniej 2 rodzaje)
 
 
 
teraz pytania:
 
-czy przepływka od turbo coś daje???
 
-gdzie szukać przepływomierza takiego jak potrzebuje?
 
 
mam nadzieje, że teraz jest czytelniej. | 
             
						
				_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
 
BMW E36 - "Brzydula"
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6989 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2008, 07:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | michu_872 napisał/a: | 	 		  | -czy przepływka od turbo coś daje??? | 	  
 
 
nic   
 
 
 
 	  | michu_872 napisał/a: | 	 		  | -gdzie szukać przepływomierza takiego jak potrzebuje?  | 	  
 
 
podłączenie przepływki z klipera 2.0 DOHC załatwi temat. Wprawdzie E39 ma unikalny przepływomierz, jednak ECU od E33/Eclipsa GS radzi sobie z przepływką od E39, również na odwrót powinno być OK.
 
 
 	  | Serek napisał/a: | 	 		  | Drugie - przpustnica z turbo. Coś mi się wydaje, że silnik pochodzi z wersji turbo ale ma zmienione (wałek i tłoki) do n/a. Jak pracuje ten drugi ? No,no kolego gdybyś tam miał 4g63t.. | 	  
 
 
skąd ta pewność????? obcięte jest w "najciekawszym" miejscu, tzn jeżeli z przepustnicy wystają 4 króćce na podciśnienia, to jest to turbo, jeżeli 3 to N/A
 
 
 	  | Serek napisał/a: | 	 		  | Skoro siedzi przepływka na 7 pinów to znaczy że ktoś przerobił wiązkę (bardziej prawdopodobne niż nowa wiązka silnika). | 	  
 
 
i tu Cię zdziwię Sereczku drogi.... po 06.90 WSZYSTKIE E39 mają 7-pin przepływkę, innego kompa niż Twój, 150 KM nie 144....., inną głowicę, zawory, kolektory ssący i wydechowy, portki wydechu.... 
 
 
[ Dodano: 25-11-2008, 07:49 ]
 
jeszcze jedno - żeby podłączyć przepływkę 6-pin w miejsce Twojej 8-pin trzeba odwalić małą manianę, polegającą na odpiłowaniu ścianki złączki od strony pinów 1 i 4. Obrazowo:
 
 
1 2 3 4
 
5 6 7 8 
 
 
_ 1 2 3
 
_ 4 5 6
 
 
czyli połączenia między starym a nowym: 1-nic, 2-1, 3-2, 4-3, 5-nic, 6-4, 7-5, 8-6 | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Serek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Grand Voyager Limited AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2008, 16:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bartku:
 
1. nie doczekałem się na sprawdzenie przez kolegę michu_872 oznaczenia na bloku silnika 
 
2. szkoda, że manual nie wspomina o zmianach w przepływce po 90     
 
3. na czym polega unikalność przepływki w E39A ? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartek  		  
		 
         Mitsumaniak friendly admin
  
  
                  Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6989 Skąd: że znowu? (W-wa) 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2008, 17:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. na to nie odpowiem   
 
2. Masz manuala specyfikacji euro, czy US (tam nie było modyfikacji)? - Grzebałem w kilku E39, jedną ('92) rozebrałem na śrubeczki.....
 
3. Nr E5T02571 występuje TYLKO w e39 po facelifcie 06.90 | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam
 
MITSUMANIAK Bartek
 
 
Outlander III '14
 
Galant 1600 L '82
 
Legnum VR-4 '99
 
Space Star '14
 
Space Wagon '99 V6 - 24    sprzedany   
 
 
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Serek  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Grand Voyager Limited AWD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2008, 17:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mam manuala USA, EURO niet. (z naszego działu zresztą). Przyjmuję, że po lifcie wsadzali już pod 7 bolta przepływkę. No chyba, że tutaj w E39A to patent na skalę całej produkcji. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michu_872  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Galant E39a 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 343 Skąd: Fałkowo k. Gniezna 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-11-2008, 21:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               oznaczenie silnika  sprawdze (jutro pod wieczór się postaram o ile MSR-a złoże ba na dworze po ciemku to niezbyt przyjemne    )
 
Bartku dzięki za odpowiedź tyle wnoszącą do sprawy...
 
zdjącia kolektora postaram się zrobić lepsze - mam nadzieję, że jutro się uda. poprzednie robiłem po omacku jak było już ciemno    
 
POZDRAWIAM 
 
 
[ Dodano: 26-11-2008, 21:46 ]
 
nie dałem rady dzisiaj zobaczyć    
 
chyba miś bedzie musiał poczekać do poniedziałku    
 
 
[ Dodano: 04-12-2008, 11:57 ]
 
za "sposób" na przepływomierz bardzo dziękuje jednak tak jak się obawiałęm nie rozwiązało to problemu ale to już sprawa do innego tematu... dzięki...
 
 
Serek- nie znalazłem tak oczekiwanego i upragnionego "T" w oznaczeni silnika    | 
             
						
				_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
 
BMW E36 - "Brzydula"
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |