| [EA5W 2.5] BŁĄD LAMBDY NA LPG | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | tompi30   Nowy Forumowicz
 
 Auto: GALANT EA5W 2.5 AUT.
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 20
 Skąd: PŁOCK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2008, 15:56   [EA5W 2.5] BŁĄD LAMBDY NA LPG |   
 |  
               | 
 |  
               | WITAM! ZAPALA SIĘ CHECK SPRAWDZAŁEM TO POKAZUJE BŁĄD SONDY LAMBDA, ZAPALA SIĘ TAK PO PRZEJECHANIU ODCINKA OK 4KM JAK JEŻDZĘ PO MIEŚCIE KROTSZE ODCINKI STAWANIE RUSZANIE TO NIGDY TYLKO JAK JADE DŁUŻSZY KAWAŁEK I WYSTARCZY WTEDY PRZEŁĄCZYĆ NA 5s. NA BENZYNĘ ZGASNIE I MOŻNA JECHAĆ I Z 200KM I SIĘ NIE ZAPALI AŻ DO NASTĘPNEGO ODPALENIA. SZUKAŁEM NA FORUM ALE ZNALAZŁEM TYLKO TO: jak masz lpg to na 99% trzeba zmienic instalke z 2 gen na 4 gen i bedziesz mial spokoj.
 A NIEWIEM ZA BARDZO O CO TU CHODZI
  MAM INSTALACJE OMVL Z 2004R MOŻE KTOŚ UMIE POMÓC?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | irekkczek   Forumowicz
 
  
 Auto: EA5A 99r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 05 Lip 2008
 Posty: 126
 Skąd: Lubin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2008, 16:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | miałem to samo ale na sekwencji. Nieprawidłowa dawka gazu, zła mieszanka. nie wiem jaką masz instalację...  jakiej generacji? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | bprzemo13   Mitsumaniak
 
 Auto: gal 2.5 V6, lancer 1.6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Wrz 2008
 Posty: 40
 Skąd: Stargard
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2008, 19:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja również miałem ten problem w lancerku ale na sekwencji.Komputer widział że wtryski nie podają benzyny i zapalał check.Pojechałem do gazownika i ten wszystko wyregulował i jest ok.Sprawdz jeszcze w jakim stanie masz siatkę (plecionkę)  łączącą tłumiki co idzie od kolektora wydechowego czy nie jest uszkodzona bo wtedy sonda świruje |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tompi30   Nowy Forumowicz
 
 Auto: GALANT EA5W 2.5 AUT.
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 20
 Skąd: PŁOCK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2008, 20:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | to jest tez sekwencja firmy OMVL (włoska) zakładana w 2004r wtedy podobno jedna z lepszych jak gadałem z gazownikiem ale jak to generacja to zabijcie ale niewiem, ale moze spróbuje podjechac żeby podpiął pod kompa i wyregulował dokładnie a siatke sprawdze chociaż niewiem czy sie tez nie rozsypał katalizator bo na zimno jak stoje na hamulcu to słychac taki dziwny dźwięk jakby była dziura wydechu jak juz ciepły to nie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | macia   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 19 razy
 Dołączył: 03 Lip 2006
 Posty: 3163
 Skąd: Lublin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2008, 21:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | tompi30 - na 99,9% jest to sprawa rezystorków w emulatorze. W wielu wypadkach wystarczyło wlutować takie o wartości 56 Ohm i problem CE znikał. Powinno pomóc, spróbuj   |  
				| _________________ Mazda cx5 '15
 Dokker 1.6 lpg '13
 ex Outlander 2.4 cvt '10
 ex outlander 2.0 Turbo '06
 ex gti colt CA5A '94
 ex gti galant E33A DOHC '91
 ex galant EA2A '01
 ex galant E55A '95
 Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
 Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10816
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2008, 22:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Rezystorek pomoże na 99.9% podaja to nawet producenci Staga ze to dotyczy mitsubishi. Ale moze sprawdz wczesniej swój wydech, bo twój gaz nie jest założony dzisaij wiec do tej pory jedziło i było ok. moze katalizator, tłumik lub lambda sie kończy.
 Pozdr
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomusn   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt Z34A 6AMT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 106 razy
 Dołączył: 08 Maj 2005
 Posty: 3978
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-11-2008, 22:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | tompi30, instalacja gazowa ma EMULACJĘ LAMBDY - co oznacza że sonda lambda jest rozłączana od kompa, a na jej miejsce jest podawany sygnał o wartościach robiących ECU w konia. jeżeli emulator nie działa lub nie jest podłączony prawidłowo i ECU dostaje np wartości 0V to zapala ChE
 tak czy inaczej sonda jest podejrzana o niepracowanie na gazie (w rozumieniu ECU).
 jeżeli sonda pracuje na benzynie - czytaj ECU dostaje od niej wartości których się spodziewa - nie zapala kontrolki wcale, bądź ją gasi. więc sprawdź pracę sondy na benzynie. a jeżeli pracuje na benzynie to pracuje też na gazie - tylko jest rozłączona i ECU jej nie widzi bo i tak dostaje wzorcowy sygnał z emulatora (lub jak w Twoim przypadku - nie dostaje)
 
 aha
 i sprawdź czy ten błąd sondy był w błędach bieżących czy w zapamiętanych
 
 
 jeśli sonda pracuje na benzynie to ten przypadek bym zignorował - nic na to nie poradzisz, chyba że wkurza Cię kontrolka i nie chcesz jej oglądać. masz po prostu kontrolke załączenia instalacji gazowej
   
 ewrybady, nie mieszajcie w jednym temacie czujnika tlenu i wtryskiwaczy, bo nie wiem gdzie do tego emulatora lambdy mam te oporniki wklejać
   |  
				| _________________ Tomek
 Colt
  Colt  Colt   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzysio1972   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 29 Sie 2005
 Posty: 469
 Skąd: Józefów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2008, 12:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | tomusn, nie mieszaj to sekwencja, a w sekwencjach nie emuluje się lambdy! Nie jest to też raczej problem z emulacją wtryskiwaczy bo byłby bląd wtryskow, a nie lambdy i check palil by sie zawsze. Ja bym starał się regulować mieszankę i nie zostawiać tak, bo rozjedziesz mapy benzynowe i gazowe i bedziesz jezdzil w trybie awaryjnym ecu. |  
				| _________________ Krzysio
 Carisma 1.6 GL '96
 Galant 2.5 V6 '97
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tomusn   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Colt Z34A 6AMT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 106 razy
 Dołączył: 08 Maj 2005
 Posty: 3978
 Skąd: Żnin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2008, 12:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | krzysio1972, skoro tak - to masz rację, moja wypowiedź dotyczy raczej działania LGP II gen 
 pytanie : dlaczego ECU po przełączeniu na gaz nie "widzi" sygnału z czujnika tlenu?
 |  
				| _________________ Tomek
 Colt
  Colt  Colt   
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | krzysio1972   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 29 Sie 2005
 Posty: 469
 Skąd: Józefów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2008, 13:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dokładnie w drugiej musisz, w 4 nie, bo zakłucisz prace ecu, który cały czas steruje mieszanką, tzn. czasami wtrysków benzynowych, które są przeliczane na czasy wtrysków gazowych przez komp gazowy. Natomiast musisz emulować wtryskiwacze benzynowe, bo sa odlaczane podczas pracy na gazie i stad czasem pojawia sie check spowodowany zlym doborem rezystancji emulatora. |  
				| _________________ Krzysio
 Carisma 1.6 GL '96
 Galant 2.5 V6 '97
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tompi30   Nowy Forumowicz
 
 Auto: GALANT EA5W 2.5 AUT.
 Dołączył: 06 Lis 2008
 Posty: 20
 Skąd: PŁOCK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-11-2008, 22:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki chłopaki za zainteresowanie, byłem dzisiaj u gazera no i rzeczywiście to jest tylko wina regulacji mieszanki tylko że przy mojej instalacji niestety ma juz ponad 4 lata nie jest tak łatwo (chodzi o dokładnośc) wyregulować to z tego co mi mówił nowsze np stagi mają większe mozliwości regulacji i problemu by nie było, zmienilismy troche ustawienia pojeżdże zobacze, może i ma rację bo ma dobra opinie jako fachowiec i zresztą on ją zakładał 4 lata temu poprzedniemu właścicielowi |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yam1530   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant  2.0TDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 386
 Skąd: Brzeg/Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-11-2008, 13:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam takie pytanko??? 
 Jeżeli sonda lambda dostarczy błędnych danych do ecu to skład mieszanki sie zmieni i moze powstac wieksze spalanie???
 |  
				| _________________ Galant EA6A 4D68
 Moja była Carisma '96 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apsik85 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-11-2008, 15:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | yam1530 napisał/a: |  	  | Jeżeli sonda lambda dostarczy błędnych danych do ecu to skład mieszanki sie zmieni i moze powstac wieksze spalanie??? | 
 
 Tak.
 
 PS
 
  	  | tomusn napisał/a: |  	  | tompi30, instalacja gazowa ma EMULACJĘ LAMBDY - co oznacza że sonda lambda jest rozłączana od kompa, a na jej miejsce jest podawany sygnał o wartościach robiących ECU w konia. jeżeli emulator nie działa lub nie jest podłączony prawidłowo i ECU dostaje np wartości 0V to zapala ChE
 tak czy inaczej sonda jest podejrzana o niepracowanie na gazie (w rozumieniu ECU).
 jeżeli sonda pracuje na benzynie - czytaj ECU dostaje od niej wartości których się spodziewa - nie zapala kontrolki wcale, bądź ją gasi. więc sprawdź pracę sondy na benzynie. a jeżeli pracuje na benzynie to pracuje też na gazie - tylko jest rozłączona i ECU jej nie widzi bo i tak dostaje wzorcowy sygnał z emulatora (lub jak w Twoim przypadku - nie dostaje)
 
 | 
 
 Tomusn ma całkowitą rację - miałem to samo w instalacji landirenzo (generacja II)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | yam1530   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Galant  2.0TDi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 25 Mar 2008
 Posty: 386
 Skąd: Brzeg/Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-11-2008, 15:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | A co w diselku odpowiada za sprawdzanie składu mieszanki??? |  
				| _________________ Galant EA6A 4D68
 Moja była Carisma '96 1.6
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |