[Cari 1.6] Świruje na gazie |
Autor |
Wiadomość |
Dawid1886
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 96r
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 28 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 27-11-2008, 21:10 [Cari 1.6] Świruje na gazie
|
|
|
Moja carisma na gazie pierwszej generacji coś sie zaczyna pierniczyć. Na gazie nie odpala na zimnym silniku a jesli odpalam na benzynie i po przekroczeniu 2000 obr. automatycznie przelacza sie na gaz to odczuwam straszny przeskok i przez pare chwil dławi go jak przyspieszam.
Pozniej jest juz dobrze ale zauwazylem ze troche wiecej mi teraz pali i jest troche slabszy. Podejzewam ze wina tkwi w parowniku. Prosze o jakas porade co mam zrobic? Kupic nowy i jakiej firmy nie za drogi czy kupic zestaw naprawczy? Czy mozna to wymienic samemu nie jadac do gazownika? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 01-12-2008, 20:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-11-2008, 22:04
|
|
|
Miałem podobny problem. Układ chłodzenia był zapowietrzniony, co powodowało to, że parownik nie była nagrzewany a w konsekwencji do silnika wlewał się zimny ciekły gaz. Spalałem po 14 litrów w dodatku miał mało mocy. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Dawid1886
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 96r
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 28 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 28-11-2008, 16:17
|
|
|
to znaczy co dokladnie bylo zapowietrzone?co mam zrobić? |
|
|
|
 |
daroslo
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 59 Skąd: Piotrowice
|
Wysłany: 28-11-2008, 19:27
|
|
|
Jak się nagrzeje silnik sprawdź przewód doprowadzający płyn chłodniczy do parownika powinien być gorący, jak jest zimny to tak jak pisał kolega układ masz zapowietrzony.
Jak masz zapowieterzony ukłąd to uzupełnij płyn w chłodnicy do pełana oraz w zbiorniczku obok chłodnicy, otwórz ogrzewanie kabiny na full i zapal silnik niech troche popracuje, powtórz czynności aż przestanie ubywać płynu z pod korka chłodnicy, przy uzupełnianiu płynu dobrze jest zagrzać silnik do momentu otwarcia termostatu (załączy się wentylator) |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-11-2008, 00:38
|
|
|
daroslo napisał/a: | ubywać płynu z pod korka chłodnicy |
Mała ważna uwaga, nie próbuj sprawdzać stanu przy rozgrzanej chłodnicy bo możesz przeżyć to co pewna osoba, poparzyć sobie połowę twarzy wrzątkiem...
Chyba chodziło bardziej o to, żeby dolewać do czasu aż przestanie ubywać w zbiorniczku wyrównawczym |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
MotyF
Forumowicz

Auto: cari 1,8 gdi Ls HB 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lip 2008 Posty: 147 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29-11-2008, 01:08
|
|
|
Miałem takie coś (ale w Escorcie) i pomogła nowa mapa dla komputera. Jeżeli masz w porządku chłodzenie i filtry sprawdź mapę.
PS. Sory-mam sekwencje, ale jeżeli masz komputer warto sprawdzić.
Świece i kable wys. napięcia kiedy zmieniałeś? |
_________________ symbianforum.pl....bo symbian to pasja, a teraz cari to też pasja ... |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-11-2008, 13:02
|
|
|
Dawid1886, daj znać, czy to pomogło. Aż jestem ciekaw, czy to przez parownik. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 29-11-2008, 23:29
|
|
|
Dawid1886 napisał/a: | prosze o jakas porade co mam zrobic.kupic nowy i jakiej firmy nie za drogi czy kupic zestaw naprawczy? czy mozna to wymienic samemu nie jadac do gazownika |
najlepiej porównaj sobie ceny(cena oczywiscie w zaleznosci od modelu parownika) zestawu naprawczego i całego 'parownika' bo jesli róznica jest niewielka to lepiej kupic nowy. Kupując zestaw naprawczy mozesz zrobic to sam, ale pózniej i tak będziesz musiał jechac na regulację gazu a jak kupisz zestaw u gazownika z wymianą to wyjdzie taniej.
Piwor napisał/a: | Miałem podobny problem. Układ chłodzenia był zapowietrzniony, co powodowało to, że parownik nie była nagrzewany a w konsekwencji do silnika wlewał się zimny ciekły gaz. Spalałem po 14 litrów w dodatku miał mało mocy. |
Jeśli układ jest zapowietrzony to widac zaraz po otwarciu maski bo na parowniku robi sie szron od nieogrzanego gazu.
P.s. A kiedy wymieniałes filtr gazu? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-11-2008, 10:08
|
|
|
Pytanie do mnie? Nie wiem dokładnie, ale nie dalej jak 5k km. Teraz w cyklu mieszanym spala mi 8.3 litra na 100km. Chyba nie najgorszy wynik. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 30-11-2008, 13:30
|
|
|
Piwor napisał/a: | Pytanie do mnie? |
Jesli chodzi o filtr to pytałem Dawid1886.
Bo z tego co widze co Ty piszesz to wynik bardzo przyzwoity, tym bardziej, ze jest okres zimowy. |
|
|
|
 |
daroslo
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1,8 16V GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 59 Skąd: Piotrowice
|
Wysłany: 30-11-2008, 17:54
|
|
|
Piwor napisał/a: | Teraz w cyklu mieszanym spala mi 8.3 litra na 100km. Chyba nie najgorszy wynik. |
Chyba więcej jeździsz na benzynie, bo na taki wynik nie ma co liczyć na gazie przy cyklu mieszanym, myślę że to niezła ściema i co niektórzy pomyślą że maja instalację zrypaną |
|
|
|
 |
Kris1980_147
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Kwi 2008 Posty: 334 Skąd: Rogoźnik
|
Wysłany: 30-11-2008, 18:17
|
|
|
Mi czły czas spala w granicach 9 L/100km LPG +/- 0,2 L
Wiadomo zimą silnik trochę chodzi zamin się odśnieży auto (więc spala trochę więcej), za to latem więcej się klimy używa i na to samo wychodzi, ale zawsze w granicach 9 litrów.
Najwięcej spalił mi ostatnio 9,375 L/100km LPG
Pokonuję przeważnie odcinki ok. 25km. Na krótkich dystansach raczej żadko.
Ja ogólnie jestem zadowolony ze spalania |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-11-2008, 22:46
|
|
|
daroslo, tak, na benzynie odpalam samochód. Skoro zawsze tankuje do pełna (do odbicia zaworu) wlałem 39.99 litrów, i przejechałem 470km, a następnie zatankowałem ponownie (do odbicia) 39.72 litrów to znaczy, że co? Spala mi 15 litrów?
PS. Jeszcze mnie nazwij kłamcą... |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Dawid1886
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V 96r
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 28 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 01-12-2008, 23:33
|
|
|
Chyba musze wymienić jednak ten parownik.filter wymienialem jakies 5 tyś.km do tylu kable swiece kopulka nowe.Mimo to wszystko wydaje mi sie ze auto jest slabsze na gazie niz kiedys,choc czasem dostaje takiego kopa ze idzie jak burza.od czego to zalezy?jakiej firmy parownik mi polecacie? na podworku stoi stara jetta nie uzywana od 2 lat tam jest parownik zamontowany nowka nie uzywany bo instalka byla nie dokonczona.bedzie sie nadawal? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-12-2008, 07:41
|
|
|
Weź poprawkę, że jakość gazu też ma znaczenie. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
Ostatnio zmieniony przez Matejko 02-12-2008, 08:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|