[Cari 1.6] Chłodnica przecieka. |
Autor |
Wiadomość |
cocoo24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2007, 08:12 [Cari 1.6] Chłodnica przecieka.
|
|
|
Witam przecieka mi chłodnica.
Przecieka gdy sie nagrzeje górna część, na łączeniu plastiku z alu (na tych ząbkach).
Czy wlewać jakiś uszczelniacz, dać do regeneracji czy kupic używaną na giełdzie?????? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 01-12-2008, 20:06, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2007, 08:17
|
|
|
byc moze wystarczy ja scisnac po bokach, wiec pierwsze kroki skieruj do zakladu zajmujacego sie naprawa chlodnic.
btw ja nigdy bym niczego uszczelniajacego do chlodnicy nie wlal. |
|
|
|
 |
cocoo24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2007, 08:52
|
|
|
to nie leci po bokach tylko z góry przy wlewie, te ząbki są cześciowo ułamane, wole chyba zainwestowac w nową, jade zaraz na giełde zobacze co mają chłopaki, myślę ze w 150 się zamkne |
|
|
|
 |
hidrillez [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2007, 09:47
|
|
|
Witam
Z Twojego poprzedniego postu wynika, ze przyczyną rozszczelnienia chłodnicy było przegrzanie czynnika. Czy zdiagnozowałeś/usunąłeś usterkę, która była przyczyną zagotowania płynu ??
Przy założeniu, że pompa wodna i termostat są sprawne, powodem zagotowania płynu mógł być tylko nie załączający się wentylator chłodnicy (z jakiego powodu się nie załączył ?). Radziłbym przed zamontowaniem drugiej chłodnicy zająć się wentylatorem, bo sytuacja może się powtórzyć |
|
|
|
 |
cocoo24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-06-2007, 11:24
|
|
|
powodem był brak wody w chłodnicy. Wszytsko inne sprawdziłęm i działa bez zarzutu. Już kupiłem nową chłodnić jak wróce do domu od razu to naprawie |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 01-12-2008, 13:12
|
|
|
Pozwole sobie podbic temat zamiast tworzyc nowy temat:)
Odlaczyl mi sie w czwartek waz od chlodnicy, wylecialo wszystko lub prawie wszystko, autko stanelo. Temperatura maksymalna. W sobote zostal uzupelniony stan plynu w chlodnicy (zapewne nie odpowietrzone). Dzis jadac do pracy skakala temperatura (nie tak jak kiedys ze stala jak skala na prawie polowie)od polowy do 3/4 i troche sie cofnela. Moze ktos podpowiedziec co zrobic - czy jakos odpowietrzac czy samo przez zbiorniczek sie odpowietrzy i jak dlugo to trwa? W sumie przejechalem z 40 km. Po drugie obroty na ssaniu spadly do 1,5k a kiedys dochodzily do 2k (moze wymiana filtra paliwa, w sumie teraz ladniej chodzi na ssaniu). |
|
|
|
 |
maciej76
Mitsumaniak

Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 367 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 01-12-2008, 14:52
|
|
|
loki7777. Sprawdź termostat. W poprzednim aucie miałem podobny przypadek. Temperatura płynu bardzo wolno rosła i nie dochodziła do 90 stopni.
Nie odczułeś, że ogrzewanie słabiej teraz daje? |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 01-12-2008, 14:55
|
|
|
Daje slabiej, ale moglo sie spierniczyc ot tak?Z dnia na dzien? |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 01-12-2008, 14:56
|
|
|
loki7777 napisał/a: | Moze ktos podpowiedziec co zrobic - czy jakos odpowietrzac czy samo przez zbiorniczek sie odpowietrzy |
Układ sam sie odpowietrzy, a jak przejechałes juz 40 km to juz powinien byc odpowietrzony.
Te dwa objawy z ssaniem i temp mają związek z czujnikiem temperatury więc warto wymienic. Miałes duzo szcześcia ze wał nie złapał na panewkach. Teraz musisz dokładnie obserwowac temperature i stan płynu bo cos takiego co Ci sie trafiło mogło wypalic uszczelke pod głowicą |
|
|
|
 |
Fabjan
Forumowicz
Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 85 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 01-12-2008, 14:56
|
|
|
loki7777, nie wiem jak to w Twoim przypadku jest, ale...
Przed Cari miałem Civica w HTB z 1993 roku. Tamte silniki również cechuje wybitnie zajefajne trzymanie temperaturki. Niestety, przez moje zaniedbanie nie zauważyłem rychłego wycieku płynu chłodnicy i strzałka szybko poszła mi w górę aż na maksa. Zjechałem na poboczę, spojrzałem pod maskę, a tam echo w zbiorniczku wyrównawczym. Podjechałem do najbliższej stacji beznynowej i zakupiłem płyn do chłodnic. Uzupełniłem zbiorniczek i śmigałem dalej. Za jakieś 100 km to samo. Myślałem, że w chłodnicy też było echo i z wyrównawczego sobie zassała, więc dolałem do zbiorniczka na full jeszcze raz. I po jakimś czasie znowu skoki temp i brak w zbiorniczku płynu a wskazówka przechylała się niebezpiecznie ku temp. maksymalnej.
Okazało się, że przy pierwszym przegrzaniu, załatwiłem uszczelkę pod głowicą Płyn chłodniczy wyciekał aż wydechem a silnik co i rusz miał tendencje do przegrzewania. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Ale z tego, co pamiętam za wymianę uszczelki + jakiegoś modułu (który przy okazji zrobiłem) zapłaciłem 800 PLN! A to przecież 15-letnie auto!
Nie chcę Cię straszyć, ale możesz mieć to samo
Edit: A to mnie Mały wyprzedził z teorią |
_________________
 
Carisma Avance 1,8 GDI z 2000 roku (125 KM) |
Ostatnio zmieniony przez Fabjan 01-12-2008, 14:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MAłY
Forumowicz MAŁY
Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 29 Mar 2007 Posty: 240 Skąd: Bierutów
|
Wysłany: 01-12-2008, 14:56
|
|
|
loki7777 napisał/a: | Moze ktos podpowiedziec co zrobic - czy jakos odpowietrzac czy samo przez zbiorniczek sie odpowietrzy |
Układ sam sie odpowietrzy, a jak przejechałes juz 40 km to juz powinien byc odpowietrzony.
Te dwa objawy ze ssaniem i temp mają związek z czujnikiem temperatury więc warto go wymienic. Miałes duzo szcześcia ze wał nie złapał na panewkach. Teraz musisz dokładnie obserwowac temperature i stan płynu bo cos takiego co Ci sie trafiło mogło wypalic uszczelke pod głowicą |
|
|
|
 |
maciej76
Mitsumaniak

Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 367 Skąd: Swarzędz
|
Wysłany: 01-12-2008, 14:57
|
|
|
Objawy jak przy walnietym termostacie |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 01-12-2008, 15:07
|
|
|
Czy uszczelka nie walnela to sie jeszcze okaze. Mechanikow juz zmienilem, bo to oni mnie tak zalatwili!! Trudna jest wymiana termostatu, tzn da sie to zrobic "pod blokiem"? Termostat okolo 70zl (inter cars) - czy firma ma znaczenie. Plynu nie ubywa.
Raczej termostat nie, bo czy by byla zimna chlodnica? Waz u gory cieply a na dole zimny. Na sobote jestem umowiony z mechanikiem.
Male sprostowanie co do ogrzewania, grzeje mocno ale na koncowce - jest goraco, na polowie tak sobie. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-12-2008, 20:02
|
|
|
Ja mam nieco inny problem, też trochę silnik działał bez płynu i naruszyła się uszczelka głowicy, mianowicie, spalam gaz/benzynę z malutką domieszką płynu chłodzącego. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
siwek
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 3382 Skąd: Kozłów Biskupi
|
Wysłany: 01-12-2008, 20:08
|
|
|
loki7777 napisał/a: | Trudna jest wymiana termostatu, | kwestia odkręcenia jeśli dobrze pamiętam 2 śrub, kompkletnie nic trudnego
loki7777 napisał/a: | Raczej termostat nie, bo czy by byla zimna chlodnica? Waz u gory cieply a na dole zimny. | to raczej termostat
Cytat: | Ja mam nieco inny problem, też trochę silnik działał bez płynu i naruszyła się uszczelka głowicy, mianowicie, spalam gaz/benzynę z malutką domieszką płynu chłodzącego. | czyli wymiana uszczelki cię czeka... niestety, sam to przerabiałem niedawno... |
_________________ "Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 |
|
|
|
 |
|