Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Chłodnica przecieka.
Autor Wiadomość
cocoo24
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2007, 08:12   [Cari 1.6] Chłodnica przecieka.

Witam przecieka mi chłodnica.
Przecieka gdy sie nagrzeje górna część, na łączeniu plastiku z alu (na tych ząbkach).
Czy wlewać jakiś uszczelniacz, dać do regeneracji czy kupic używaną na giełdzie??????
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 01-12-2008, 20:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2007, 08:17   

byc moze wystarczy ja scisnac po bokach, wiec pierwsze kroki skieruj do zakladu zajmujacego sie naprawa chlodnic.
btw ja nigdy bym niczego uszczelniajacego do chlodnicy nie wlal.
 
 
cocoo24
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2007, 08:52   

to nie leci po bokach tylko z góry przy wlewie, te ząbki są cześciowo ułamane, wole chyba zainwestowac w nową, jade zaraz na giełde zobacze co mają chłopaki, myślę ze w 150 się zamkne
 
 
hidrillez
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2007, 09:47   

Witam
Z Twojego poprzedniego postu wynika, ze przyczyną rozszczelnienia chłodnicy było przegrzanie czynnika. Czy zdiagnozowałeś/usunąłeś usterkę, która była przyczyną zagotowania płynu ??
Przy założeniu, że pompa wodna i termostat są sprawne, powodem zagotowania płynu mógł być tylko nie załączający się wentylator chłodnicy (z jakiego powodu się nie załączył ?). Radziłbym przed zamontowaniem drugiej chłodnicy zająć się wentylatorem, bo sytuacja może się powtórzyć :cry:
 
 
cocoo24
[Usunięty]

Wysłany: 14-06-2007, 11:24   

powodem był brak wody w chłodnicy. Wszytsko inne sprawdziłęm i działa bez zarzutu. Już kupiłem nową chłodnić jak wróce do domu od razu to naprawie
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 01-12-2008, 13:12   

Pozwole sobie podbic temat zamiast tworzyc nowy temat:)
Odlaczyl mi sie w czwartek waz od chlodnicy, wylecialo wszystko lub prawie wszystko, autko stanelo. Temperatura maksymalna. W sobote zostal uzupelniony stan plynu w chlodnicy (zapewne nie odpowietrzone). Dzis jadac do pracy skakala temperatura (nie tak jak kiedys ze stala jak skala na prawie polowie)od polowy do 3/4 i troche sie cofnela. Moze ktos podpowiedziec co zrobic - czy jakos odpowietrzac czy samo przez zbiorniczek sie odpowietrzy i jak dlugo to trwa? W sumie przejechalem z 40 km. Po drugie obroty na ssaniu spadly do 1,5k a kiedys dochodzily do 2k (moze wymiana filtra paliwa, w sumie teraz ladniej chodzi na ssaniu).
 
 
maciej76 
Mitsumaniak


Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 367
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 01-12-2008, 14:52   

loki7777. Sprawdź termostat. W poprzednim aucie miałem podobny przypadek. Temperatura płynu bardzo wolno rosła i nie dochodziła do 90 stopni.
Nie odczułeś, że ogrzewanie słabiej teraz daje?
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 01-12-2008, 14:55   

Daje slabiej, ale moglo sie spierniczyc ot tak?Z dnia na dzien?
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 01-12-2008, 14:56   

loki7777 napisał/a:
Moze ktos podpowiedziec co zrobic - czy jakos odpowietrzac czy samo przez zbiorniczek sie odpowietrzy

Układ sam sie odpowietrzy, a jak przejechałes juz 40 km to juz powinien byc odpowietrzony.
Te dwa objawy z ssaniem i temp mają związek z czujnikiem temperatury więc warto wymienic. Miałes duzo szcześcia ze wał nie złapał na panewkach. Teraz musisz dokładnie obserwowac temperature i stan płynu bo cos takiego co Ci sie trafiło mogło wypalic uszczelke pod głowicą
 
 
 
Fabjan 
Forumowicz

Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 85
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 01-12-2008, 14:56   

loki7777, nie wiem jak to w Twoim przypadku jest, ale...
Przed Cari miałem Civica w HTB z 1993 roku. Tamte silniki również cechuje wybitnie zajefajne trzymanie temperaturki. Niestety, przez moje zaniedbanie nie zauważyłem rychłego wycieku płynu chłodnicy i strzałka szybko poszła mi w górę aż na maksa. Zjechałem na poboczę, spojrzałem pod maskę, a tam echo w zbiorniczku wyrównawczym. Podjechałem do najbliższej stacji beznynowej i zakupiłem płyn do chłodnic. Uzupełniłem zbiorniczek i śmigałem dalej. Za jakieś 100 km to samo. Myślałem, że w chłodnicy też było echo i z wyrównawczego sobie zassała, więc dolałem do zbiorniczka na full jeszcze raz. I po jakimś czasie znowu skoki temp i brak w zbiorniczku płynu a wskazówka przechylała się niebezpiecznie ku temp. maksymalnej.
Okazało się, że przy pierwszym przegrzaniu, załatwiłem uszczelkę pod głowicą :( Płyn chłodniczy wyciekał aż wydechem a silnik co i rusz miał tendencje do przegrzewania. Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy. Ale z tego, co pamiętam za wymianę uszczelki + jakiegoś modułu (który przy okazji zrobiłem) zapłaciłem 800 PLN! A to przecież 15-letnie auto!
Nie chcę Cię straszyć, ale możesz mieć to samo :(


Edit: A to mnie Mały wyprzedził z teorią ;)
_________________

Carisma Avance 1,8 GDI z 2000 roku (125 KM)
Ostatnio zmieniony przez Fabjan 01-12-2008, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 01-12-2008, 14:56   

loki7777 napisał/a:
Moze ktos podpowiedziec co zrobic - czy jakos odpowietrzac czy samo przez zbiorniczek sie odpowietrzy

Układ sam sie odpowietrzy, a jak przejechałes juz 40 km to juz powinien byc odpowietrzony.
Te dwa objawy ze ssaniem i temp mają związek z czujnikiem temperatury więc warto go wymienic. Miałes duzo szcześcia ze wał nie złapał na panewkach. Teraz musisz dokładnie obserwowac temperature i stan płynu bo cos takiego co Ci sie trafiło mogło wypalic uszczelke pod głowicą
 
 
 
maciej76 
Mitsumaniak


Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 367
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 01-12-2008, 14:57   

Objawy jak przy walnietym termostacie
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 01-12-2008, 15:07   

Czy uszczelka nie walnela to sie jeszcze okaze. Mechanikow juz zmienilem, bo to oni mnie tak zalatwili!! Trudna jest wymiana termostatu, tzn da sie to zrobic "pod blokiem"? Termostat okolo 70zl (inter cars) - czy firma ma znaczenie. Plynu nie ubywa.


Raczej termostat nie, bo czy by byla zimna chlodnica? Waz u gory cieply a na dole zimny. Na sobote jestem umowiony z mechanikiem.
Male sprostowanie co do ogrzewania, grzeje mocno ale na koncowce - jest goraco, na polowie tak sobie.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-12-2008, 20:02   

Ja mam nieco inny problem, też trochę silnik działał bez płynu i naruszyła się uszczelka głowicy, mianowicie, spalam gaz/benzynę z malutką domieszką płynu chłodzącego. :|
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 01-12-2008, 20:08   

loki7777 napisał/a:
Trudna jest wymiana termostatu,
kwestia odkręcenia jeśli dobrze pamiętam 2 śrub, kompkletnie nic trudnego

loki7777 napisał/a:
Raczej termostat nie, bo czy by byla zimna chlodnica? Waz u gory cieply a na dole zimny.
to raczej termostat :P

Cytat:
Ja mam nieco inny problem, też trochę silnik działał bez płynu i naruszyła się uszczelka głowicy, mianowicie, spalam gaz/benzynę z malutką domieszką płynu chłodzącego.
czyli wymiana uszczelki cię czeka... niestety, sam to przerabiałem niedawno...
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.