| [EAxx] Problem z cykaniem... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | ROOB   Mitsumaniak
 ROOBert 01218/KMM
 
  
 Auto: Galant  EA5A 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 10 Wrz 2006
 Posty: 123
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-12-2008, 19:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | unioo napisał/a: |  	  | Ja ceramizer wlałem jakieś 10 tkm (pisałem o tym jakiś czas temu) i tak na prawdę to zapomniałem, że u mnie cykało i to porządnie. | 
 od wymiany oleju zastanawiam się nad użyciem ceramizera.. nie ma reguły, raz cyka non stop inym razem cisza...(przed wymianą było bez cyknięcia) gdzie kupić takie cudo? na allegro? czy jest jakaś różnica w ceramizerach? pozdrawiam...
 |  
				| _________________ Był. E52A, EA5A, obecnie Hanka ale, wszystko z czasem...
 
  |  
				| Ostatnio zmieniony przez ROOB 02-12-2008, 19:11, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mirek Jurek   Forumowicz
 
  
 Auto: EA2A '03 AVANCE
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 17 Lip 2008
 Posty: 113
 Skąd: Dublin
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tommyc1   Mitsumaniak
 
 Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Maj 2007
 Posty: 1054
 Skąd: warszawski zachodni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-12-2008, 21:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | ale jesli twoje popychacze wygladaja tak jak na tym zdjeciu wyzej, to nie pomoze chyba zaden ceramizer ani masc gozdzikowej, ani 200zl na msze niedzielna w intencji silnika   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ROOB   Mitsumaniak
 ROOBert 01218/KMM
 
  
 Auto: Galant  EA5A 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 10 Wrz 2006
 Posty: 123
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-12-2008, 19:10 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mirek Jurek napisał/a: |  	  | ZIELONA GÓRA: CARSTAR Sklep Motoryzacyjny
 | 
 bardzo serdecznie dziękuje... nic dodać..
 
  	  | tommyc1 napisał/a: |  	  | e jesli twoje popychacze wygladaja tak jak na tym zdjeciu wyzej, to nie pomoze chyba zaden ceramizer ani masc gozdzikowej, ani 200zl na msze niedzielna w intencji silnika | 
 mam nadzieje że tak źle nie będzie... ale... zastanawialem się jeszcze nad przekazem na konto ojca dyrektora, chociaż to chyba też nic nie da haha
   pozdrawiam
 |  
				| _________________ Był. E52A, EA5A, obecnie Hanka ale, wszystko z czasem...
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | apsik85 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-12-2008, 19:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Marcino, Ile wymiana kosztowała, czy laik sobie  z tym poradzi, może masz jakąś instrukcję
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tommyc1   Mitsumaniak
 
 Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 26 Maj 2007
 Posty: 1054
 Skąd: warszawski zachodni
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-12-2008, 19:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | a ja musze cos dodac o sobie-wspominalem wczesniej o wymianie oleju na valvo i po przejechaniu do dzisiaj ok 600km od wymiany zauwazylem, ze jak na zimnym klepal tak klepie, to gdy sie rozgrzeje silnik robi sie cicho...tzn slychac to cykanie troche ale duuuuuuuuuuuuzo ciszej niz wczesniej...mam wrazenie, ze po kazdych kolejnych 100km jest coraz ciszej na rozgrzanym...ciekawe czy ta tendencja sie utrzyma:D |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 02-12-2008, 22:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | apsik85 napisał/a: |  	  | Marcino, Ile wymiana kosztowała, czy laik sobie  z tym poradzi, może masz jakąś instrukcję
   | 
 Wymiana kosztowała mnie 0 zł. Zrobiłem sam. W pierwszej z przodu głowicy to chwila, zdejmujesz pokrywe i wałki masz na wierzchu. Kilak śrubek na klucz 12 i wszytko zdjęte. Trzeba uwazac zeby nie pogubić, i zatkac kanały w silniku zeby w razie czego nie wpadły.
 Ale jak chcesz rozebrać wszytko na spokojnie pomalutku, trzeba zdjeca kolektor, mi z wymiana świec , kabli, zapieczonych uszcelek w pokrywach i wymyciem popychaczy zajęło około 7 godz.:) a krzyż mnie tak naparzał ze.... bo nir przyzwyczajony do takiej pracy jestem.
 Co do instrukcji to Sampler to ładnie opisał - nalezy sie mu pomógł!!!!!! ja sobie tylko druknałem stroine z manuala jakie momenty dokręcania maja być na śrubach.
 Jak ktoś chce mam całą instrukcjęz forum w wordzie, mogę wysłać. Zresztą chyba w tym temacie to jest opisane pare stron wczesniej. Szukaj postów Samplera..:)
 POzdrawiam
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skull   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 03 Mar 2008
 Posty: 614
 Skąd: Kentaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2008, 10:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jak jest z dostępem do popychaczy w silniku 2,4 GDI.Czy też można to w łatwy sposób zdemontować? |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brodzky   Mitsumaniak
 
  
 Auto: '97 EA5W AT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 12 Lis 2005
 Posty: 667
 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2008, 20:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | skull napisał/a: |  	  | A dziękuje kolego Krzyżak za linka mam GDI i już trochę drążę temat i często spotykam się z opiniom,że najlepiej 5W/30 aktualnie mam zalany Castrol Magnatec 5W/40.Ze względu na łatwą dostępność myślałem o Elf 5W40 EXCELLIUM. | 
 
 Jesli mowimy co komu pomoglo to ja mialem tak. Gdy kupowalem auto cykanie sie zaczynalo wiec nastepnego dnia zalalem Magnatec. Po 20km ucichlo ale z kazdym 1kkm robilo sie coraz glosniej. 8kkm od zalania rano walila mi cala klawaiatura po czym zostawal tylko jeden cykacz cykajacy. Naczytalem sie troche teorii o oleju i wlalem Elfa. Mnie pomogl...
 
  	  | tommyc1 napisał/a: |  	  | a ja musze cos dodac o sobie-wspominalem wczesniej o wymianie oleju na valvo i po przejechaniu do dzisiaj ok 600km od wymiany zauwazylem, ze jak na zimnym klepal tak klepie, to gdy sie rozgrzeje silnik robi sie cicho...tzn slychac to cykanie troche ale duuuuuuuuuuuuzo ciszej niz wczesniej...mam wrazenie, ze po kazdych kolejnych 100km jest coraz ciszej na rozgrzanym...ciekawe czy ta tendencja sie utrzyma:D | 
 ...po 2.5kkm. Dzisiaj mam 4kkm od wymiany i raz delikatnie cyknal przy -2 stopniach (ale w srodku nie bylo tego  slychac dopiero jak drzwi otworzylem). Chociaz wiele razy bylo juz -2 i nie cykalo wiec wierze ze to jakis przypadek.
 |  
				| _________________ Gaz jest... tani
 Mój Galant
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2008, 22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | skull napisał/a: |  	  | a jak jest z dostępem do popychaczy w silniku 2,4 GDI.Czy też można to w łatwy sposób zdemontować? | 
 masakra - musisz zdemontowac rozrzad, potem zdjac kolektor ssacy (kupa srubek, przepustnica, dolot, i swietne 2 sruby do zaworu EGR dostepne albo z gory - dostep tragiczny, albo z dolu - przedluzka do klucza nasadowego dlugosci 1 metra sie przyda), potem zdjac kawalek gornej glowicy (skladana na silikon, ale ma kolejnosc dokrecania) i potem dopiero walki - nie wspomne, ze zeby zdjac ta gorna czesc glowicy zdjemujesz pompe wysokiego cisnienia i czujnika walka rozrzadu
 ogolnie jak zaczalem o 18 to skonczylem o 3.30 rano...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | skull   Forumowicz
 
  
 Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 03 Mar 2008
 Posty: 614
 Skąd: Kentaki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-12-2008, 10:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | widziałem tu na forum link do jakiejś strony rosyjskiej gdzie koleś krok po kroku pokazał na zdjęciach jak rozbierał i czyścił popychacze,jak dobrze kojarzę to właśnie w silniku GDI.Nie mogę coś znaleźć tego tematu.Jakby ktoś bardziej obcykany na forum podał linka   Znalazłem
  LINK Tylko to jakiś inny silnik,ale nie znam się na tych oznaczeniach Mitsubishi 4G93
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | koper201   Nowy Forumowicz
 
 Auto: 2,5 V6 97 Kombi
 Dołączył: 27 Sie 2008
 Posty: 17
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-01-2009, 22:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! 
 Odebralem pare dni temu samochod od mechanika. Co zrobilem, to wydrukowalem instrukcje samplera ze strony 3 tego tematu i zanioslem. Po 1 dniu odebralem. Efekt piorunujacy!! zero stukania , cisza cisza i pelna cisza
  w koncu ten rasowy pieeeeeekny dzwiek V6, nie zaklocony jakimis popychaczami, ktore doprowadzaly mmnie do szalu!! Za calosc roboty zaplacilem ok 300 zl , ale na prawde bylo warto!! Dzieki Ci sampler za tak dobra i szczegolowa instrukcje, szacuneczek
  ))) 
 Pozdr
 |  
				| _________________ wczesniej: 126px2,nissan micra 1.3,toyota corolla SI, czas na mitsu
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | joshua   Forumowicz
 
  
 Auto: galant kombi 2002r 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 22 Wrz 2008
 Posty: 61
 Skąd: Zielona Góra
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2009, 00:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | ja juz mam 3500km po zalaniu ceramizerem, i bloga cisza, a silnik jak po liposukcji:) |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | axg [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2009, 09:37 |   
 |  
               | 
 |  
               | To i ja podziele sie spostrzezeniami po zalaniu ELF'a EXCELLIUM 5W40 i przejechaniu ok 2kkm. Bywa tak ze na zimnym nie cyknie ani razu nawet przy ujemnych temperaturach. Ale zdarza sie i tak, ze potrafi po uruchomieniu silnika cykac z 1-2 min, pozniej jest juz cisza. Dzisiaj przy 1st C nie cyknal aniu razu po uruchomieniu. Nie wiem od czego to moze zalezec  Jak bym mial zapchane te kanaly olejowe to cykanie powinno byc caly czas a tu taka loteria. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marcino   Mitsumaniak
 Góral niskopienny
 
  
 Auto: Galant 2.5 V6 97r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 68 razy
 Dołączył: 02 Cze 2005
 Posty: 10813
 Skąd: okolice Tczewa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-01-2009, 09:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja mam około 3kkm po czysczeniu i wyminie 2szt i też błoga cisza. A ze wyminiałem tez olej to zobaczymy co bedzie jak sie zblizy przebieg do około 10-11kkm bo wtedy zaczynało cykać. Koper201 wymieniałeś cos czy tylko czyszczenie wg instrukcji? Ale skoro masz ciszę to kolejny dowód ze warto to zobić.
 
 Pozdr
 |  
				| _________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
 2006- .... -  Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
 był - 2011 - 2019    - Pug 307sw
 była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
 był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
   
 "A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
   Czyli w tym przypadku 6a13
  " by tomchuck 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |