Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:05 |
chiptuning Outlandera - psychologiczny? |
Autor |
Wiadomość |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-02-2008, 21:04
|
|
|
Poza tym, aby to miało sens powinien mieć chyba wydruk przed i po - dla porównania |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
misiak2.0turbo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-02-2008, 21:51
|
|
|
Cytat: | Cóż, myślę, że żaden Outek 2.0DiD nie dorówna przyśpieszeniem 2.0T - |
HMMM to fakt
Zastanawiam się nad jednym.
Kupujecie Diesle po to,by były oszczędne,potem kombinujecie nad przyrostem mocy.
moc=spalanie
Im więcej jednego tym więcej drugiego.
Ludzie!Jeśli podniesiecie moc o kilkadziesiąt koni to nie łudźcie się,że auto będzie spalało tyle samo lub mniej.Po prostu wykorzystując dodatkowe "horsy" na pewno będzie dynamiczniejszy ale i więcej spali.
Poza tym wersja D-ID nie nadaje się do bardzo szybkiej jazdy,(zawieszenie,środek ciężkości,dołączany napęd)Wersja benzynowa 2.0 turbo ma permanentny napęd na 4 koła,na prawdę twarde zawieszenie i dlatego świetnie wchodzi w zakręty nawet przy dużej prędkości.Natomiast jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić w wersji D-iD |
|
|
|
 |
szumek002 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2008, 15:43
|
|
|
Witam u mnie po włozeniu skrzynki wyszlo 159KM pojechałem na hamownie do Mastersa.Jak dostałem wydruk poleciałem do serwisu miśka i moment poprawili na 170,oni poprostu nie mają hamowni i nie wiedzą co wychodzi trzeba ich uświadomić i będzie ok. |
|
|
|
 |
MarcinR [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2008, 08:22
|
|
|
Witam,
mam pytanko do kolegi havranek2000T czy wymieniales u siebie front pipe? jezeli tak to czy moglbys podac mi symbol tej czesci bo nie jestem pewny czy pasuje ta od evo8 czy 9?? . Koszt u nas to 2400pln i chcialbym poszukac w sieci moze udalo by mi sie kupic troszke taniej . dzieki za odpowiedz i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 18-03-2008, 09:35
|
|
|
Jak potrzebujecie jakis części z albo do EVO czy Outka to zapytam znajomego on ściąga cos takiego w całości a potem sprzedaje na graty. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Wojtisek1
Nowy Forumowicz

Auto: Vectra 1.9 CDTI
Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-11-2008, 16:26
|
|
|
Koledzy !!
Właśnie mam chęć poważnie zacząć przygodę z miśkiem !!
Dokładnie z Outlanderem w wersji 2.0 dizluch. Nowy z solonu. I tu rodzi się pytanie: czy warto dokupić fabryczny box ( szeroko objechany przez Marka Staszewskiego) i jakie macie organoleptyczne doznania z jego zastosowania??
A jako konkurent rozważam zakup X-traila. Co Wy na to?? Chociaż to chyba pytanie nie na miejscu |
_________________ Bokiem do przodu !!! I oto chodzi !!
 |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-11-2008, 19:35
|
|
|
Witaj na forum
Na temat chip-tuningu Outlandera ogólnie możesz poczytać ten temat
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=8800 - od 14-15 strony była dyskusja.
A tu jeszcze parę słów o tym http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28755
Z tego co wiem, Ci co mają założony to sobie chwalą. Trochę lepiej się zbiera, dodatkowa moc szczególnie odczuwalna przy podjazdach, przy sporym obciążeniu. O bliższe szczegóły zaptyaj "Robercik64", bo z tego co pamiętam on ma założony.
Wojtisek1 napisał/a: | A jako konkurent rozważam zakup X-traila. Co Wy na to?? Chociaż to chyba pytanie nie na miejscu | No cóż
Myślałem o zakupie przed tym jak się pojawił Outek II. Największą wadą dla mnie była centralnie umieszczona konsola. Mnie się to po prostu nie podoba. Teraz się to chyba zmieniło i jest "po bożemu" |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
change
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II'08
Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 17 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-11-2008, 20:01
|
|
|
nie do konca wiem na czym polega to rozwiazanie z boxem, wiec nie bede sie wymadrzal ;)
ale kupujac mojego Outka zdecydowalem sie na flash-tuning Ecutek (cos ok. 2 - 2,5 tys).
na hamowni nie bylem, ale pierwsze 3 tys km. zrobilem bez tuningu, potem wymiana oleju i wgranie nowej mapy. rezutat po porownaniu: powalajacy.
nie wiem o ile przyrosla moc max, ale nie sadze, zebym ja kiedykolwiek w calosci wykorzystal, wiec to malo istotne. wazne, ze auto jest zdecydowanie zrywniejsze, duzo lepiej przyspiesza, znacznie lepiej sie zachowuje na stromych podjazdach itp.
efekt psychologiczny? nie wiem, nie sadze. a nawet jesli - to czyz nie po to kupujemy wypasione fury, zeby sie lepiej poczuc? ;) |
|
|
|
 |
Wojtisek1
Nowy Forumowicz

Auto: Vectra 1.9 CDTI
Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 23-11-2008, 21:05
|
|
|
misiak2.0turbo, mylisz sie pisząc , że większa moc to wyzsze spalanie. Oczywiście w granicach rozsądku. Mam skode z motorem ASV z delikatnym programem i moc wzrosła do 130 a moment do 285Nm.Spalanie mam na tym samym poziomie w mieście , a na trasie o pół litr mniej. |
_________________ Bokiem do przodu !!! I oto chodzi !!
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-11-2008, 21:44
|
|
|
Wojtisek1, to nie do końca tak. Wyższa moc=wyższe spalanie przy spełnionym jednym warunku - korzystaniu z tej mocy. Wiem, że to truizm, ale gwoli ścisłości |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
piotrek [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2008, 10:52
|
|
|
Wczoraj byłem na hamowni, coby sprawdzic jak w moim Outku Turbo zadziałała wymiana frontpipe na HKS o większym przekroju i przeprogramowaniu sterownika (tzw. chiptunning). Moc max 235 KM przy 5939 obr/min, max moment 335 Nm przy 3539 obr/min.! (maksymalny moment dostępny o 1000 obrotów niżej niż w serii). Spalanie spadło około 10% - po pierwsze frontpipe szerszy, więc łatwiej mu wyrzucać spaliny, po drugie maksymalny moment dostępny niżej. Oczywiście przez pierwszy tydzień spalanie mocno wzrosło z uwagi na upajanie się nowymi parametrami, tj. częste korzystanie z mocy. |
Ostatnio zmieniony przez piotrek 02-12-2008, 13:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MariuszSz
Forumowicz
Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-11-2008, 17:24
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów. Gdy kupowałem swoje Outka, chciałem zamówić boxa, ale w trakcie jazdy próbnej odradził mi to sam handlowiec. Twierdził, że testowali taki w salonie i w zgodnej opinii różnice były żadne. Jeżdżę więc na oryginalnej mocy i wydaje się że jest OK, a jeździłem wcześniej samochodami ok 200 PS i wiecej. Może po gwarancji dokonam jakiś modyfikacji, ale w profesjonalnym zakładzie. Przez kilka lat jeździłem saabem benzyna z turbiną (2,3 LPT) i wiem, że ze zwiększaniem mocy trzeba uważać. Pytanie czy Outek posiada oryginalnie niezbędne zawory, zabezpieczenia, które zabepieczają silnik i turbinę w warunkach pracy z wyższym ciśnieniem doładowania. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 01-12-2008, 22:44
|
|
|
MariuszSz napisał/a: | Pytanie czy Outek posiada oryginalnie niezbędne zawory, zabezpieczenia, które zabepieczają silnik i turbinę w warunkach pracy z wyższym ciśnieniem doładowania. | przecież to silnik VW czyli najczęściej "kręconej" marki |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
MariuszSz
Forumowicz
Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-12-2008, 00:15
|
|
|
rezon napisał/a: | MariuszSz napisał/a: | Pytanie czy Outek posiada oryginalnie niezbędne zawory, zabezpieczenia, które zabepieczają silnik i turbinę w warunkach pracy z wyższym ciśnieniem doładowania. | przecież to silnik VW czyli najczęściej "kręconej" marki |
Problem nie tylko w silniku. Jasne jest, że elementy silniika mają swoją wytrzymałość i po przekroczeniu określonych parametrów mocy i momentu obrotowego albo należy je wymienić na bardziej wytrzymałe. Problem również w osprzęcie. W przypadku silników benzynowych turbo niezbędne sa zawory, które odcinają nadmiar ciśnienia doładowania (charakterystyczny syk przy dynamicznyum przyspieszeniu), jak również umożliwiają usunięcie ciśnienia w przypadku zamkniecia przepustnicy (charaktrystyczne "pufff" przy zamknieciu przepustnicy). Konsekwencje braku tych zaworów grożą uszkodzeniem silnika i turbiny. Oczywiście wszysto zależy od ciśnienia doładowania. Na forum SaabKlubPolska jest wiele przypadków tuningu, który skończył się poważnymi uszkodzeniami. Tylko, że to dotyczy silników turbobenzynowych nie wiem jakie ciśnienia doładowania są w turbodieslach.
Do tego dochodzi pytanie, czy w Outkach to sa silniki dostarczane przez volkswagena czy produkowane na licencji volkswagena. Bo to by oznaczało że są prawie Volkswagena a prawie robi różnicę.
Dla zaciekawienia dodam, że widziałem ten silnik 2.0 TDI montowany do Dodga Journey (czy jakoś tak) i również na pompowstryskiwaczach. Handlowiec w salonie twierdził, że Volkswagen ich naprodukował całą masę i wciska komu się da. To by znaczyło, że silniki sa dostarczane przez Volkswagena, ale pewności nie mam. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 03-12-2008, 20:46
|
|
|
MariuszSz napisał/a: | czy w Outkach to sa silniki dostarczane przez volkswagena | z tego co słyszałem/czytałem to tak. Nie spotkałem na forum użytkowników Octavii nikogo, kto narzekałby na profesjonalny tuning tego silnika - oczywiście w granicach rozsądku czyli 25-30KM i 40-50Nm. Są i xtrm przypadki prawie 100KM, ale wtedy należy brać pod uwagę szybsze zużycie innych elementów - sprzęgło, przeguby, itp. W silniku 2,0TDI jest słynny zawór N75, który lubi się zapychać, ale nie wiem dokładnie jaka jest jego funkcja. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|