Co sie4 dzieje z moim miskiem... |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 03-12-2008, 21:39 Co sie4 dzieje z moim miskiem...
|
|
|
A wiec dzis testowałem obroty. Podkręciłem śrube regulacji wolnych obrotów tak na ok 950
Tj śrube główną. I jak jade i wrzucam na luz to obroty spadaja płynnie i chyba nie ma falowania... Jak zatrzymam sie na światłach to tez raczej na poczatku nic sie nie dzieje. Ale jak dojechałem na miesjce stanalem i wrzuciłem luz obroty troszke falowały... 800-1100 i migąła kontrolka oleju... Co ciekawe jak gasiłem swiatła miajania to kontolka gasła całkiem a jak zaswiecałem to zaczeło migac... Co to moze byc? Pomózcie bo troche sie martwie.... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-12-2008, 23:07
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | obroty troszke falowały... 800-1100 i migąła kontrolka oleju... | Jak masz olej w silniku i przy tych obrotach mruga kontrolka ciśnienia oleju to raczej fatalnie. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 03-12-2008, 23:25
|
|
|
Hugo napisał/a: | rosomak1983 napisał/a:
obroty troszke falowały... 800-1100 i migąła kontrolka oleju...
Jak masz olej w silniku i przy tych obrotach mruga kontrolka ciśnienia oleju to raczej fatalnie. |
czyli co to moze byc???? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-12-2008, 23:30
|
|
|
Panewki? |
|
|
|
 |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-12-2008, 00:18
|
|
|
sam recznie regulowales obroty w misiu ?? <wow> |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 04-12-2008, 02:34
|
|
|
HamanN napisał/a: | sam recznie regulowales obroty w misiu ?? <wow> |
przeczytaj stornke krzyzaka i nie ma problemu
Pozatym ja nie regulowałem całkiem obrotów, tylko poprzez srube główna prowizorycznie... Poniewaz mam tez problemy z obrotami.
Generalnie jest tak:
od czasu zrobienia rozrzadu i uszczelnienia miski zaczeło sie
Od tego czasu cieknie olej, myslałem ze to z miski ale znowu była uszczelniana i nic dalej leje... Prawdopodobnie odszczelniła sie uszczelka wału korbowego (była wymienina przy okazji rozrzadu) i to z niej cieknie choc 100% pewnosci nie ma. W miedzyczasnie zaczeły sie problemy z obrotami.... Przpustnica wyczyszczono ale obroty cos mechanik kiepsko ustawił nadal faluja. Zreszta nie zrobił tego jak radzi profesjonalnie krzyżak...Trzeba bedzie poprawić.
Najgorsze jest jednak to ze na wolnych obrotach zapala sie i gasnie kontrolka oleju... Poziom oleju w normie pilnuje zeby nie spadł.
Wczoraj sprawdzano kompresje na cylindrach i jest bardzo dobra. Auto jeżdzi bardzo dobrze przyspiesza itp jak dawniej jezdzi bezproblemowo podczas jazdy kontrolka nigdy sie nie pali... Jedynie problemy sa z wolnymi obrotami oraz czasami zrywa jak jade 10km/h przed progiem.Ale to w sumie inna bajka.
Powiedzcie gdzie szukac przyczyny i jak to sprawdzac!!! Licze na wasza pomoc i wiem ze napewno rozkminicie co i jak. Hugo, jesli chcesz m i pomóc to bardziej precyzuj diagnoze oraz mów co robic jak sprawdzic itp. bo samo stwierdznie ze fatalnie nic nie wnosi do rozwiazania problemu.
Silnik chodzi cichutko nie słychac żadnych stuków chyba, jeszcze sie przysłucham.
POMÓZCIE!!!
Cos przeczytałem ze moga być różne przyczyny spadku ciśnienia oleju, ide go jeszcze osłuchac bo nie usne...
Piszcie co robic.PS czy moge jezdzic nim skoro podczas jazdy jest OK?
[ Dodano: 04-12-2008, 03:44 ]
Nie dawało mi to spokoju wiec zrobiłem jeszcze jeden test
Zapalam auto kontrolka cisnienia oleju gasnie po sekundzie, ssanie obroty 2000 spadaja do 1100 potem do ok .900 lekkie falowanie 900-600. Jade wszystko OK Silnik sie nagrzewa(wskazówka w połowie). Zatrzymuje sie właczam muzyke na full swiatła miajania tez sa właczone otwieram maske. Leciutkie ledwo zauważalne falowanie w okolicach 900 (prawie idealnie falowanie niemal niewidiczne). Silnik chodzi jak dawniej nie słychac nic niepokojącego.
czakam chwilke wszystko OK... Jade do domu po drodze sprawdzam jeszcze raz przyspiesznie i obroty na jałowym podczas jazdy. Wszystko OK. Brak falowania. Pod domem staje i właczam jałowy chwila moment i co jakis czas migota kontrolka cisnienia oleju wyłaczam swiatła spokój nie zaswieca sie właczam znowu raz na jakis czas migota.(czyli jakby bardziej sie nasila po dłuższej jezdzie ten efekt...) Przy tym obroty faluja lekko 900-600....
Czekam na diagnoze EKSPERTÓW |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2008, 08:05
|
|
|
Od siebie sugerowałbym dwie rzeczy: dokładne sprawdzenie przepustnicy oraz paska rozrządu. Dlaczego?
Po kilku(nastu) latach przepustnica zanieczyszcza się do takiego stopnia, ze zdarza się, że nie doyka się do końca (miałem tak w Żabie). Klapka przepustnicy może mieć na swoich krawędziach tak grubą warstwę twardego nalotu, że blokuje się, nie domykając się do końca. I tu niestety nie pomaga "zwykłe" czyszczenie - przepustnice trzeba zdemontować, na stół i czyśćić do upadłego, tzn. do zdarcia czarnej powłoki. Później może się okazać, że śrubka zgrubna absolutnie nie znajduje się w takim położeniu jak powinna (czyli 1 i 1/4 obrotu) od dotknięcia do gźwigni. Najpoprawniejsze ustawienie również na stole - sprawdzone w CA1A i CB4A.
Pasek rozrządu - teoria jeszcze niepotwierdzona, ale po konsultacjach z Krzyzakiem jak najbardziej prawdopodobna. W moim przypadku pasek w Lancerze był tak luźny, że można było go zdjąć ręką. Oczywiście przeskoczył. I tu nic nie wskazywało na problemy z paskiem - auto ładnie przyspieszało, do paska zajrzałem czysto i wyłącznie z ciekawości. Objawy identyczne jak w Twoim Lancerze. |
|
|
|
 |
Grabarz85
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 16v CB0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 76 Skąd: Grabowiec
|
Wysłany: 04-12-2008, 12:55
|
|
|
Jeżeli zaświeca Ci sie kontrolka oleju na wolnych obrotach, to prawdopodobnie pompa oleju sie kończy.... Ciśnienie oleju może być za niskie... lepiej zrób to teraz, bo jak padnie Ci całkowicie w trasie, to możesz zatrzeć silnik!!! |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 04-12-2008, 14:19
|
|
|
A czy moze być tak że to przez cieknący uszczelniacz wału spada ciśnienie oleju?
napewno sprawdze najpierw cisnienie oleju zeby wykluczyc błedy czujnika itp
Następnie wymiana uszczelniacza. A jak trzeba będzie to pompy.
oby nie, jak to wykluczyc bądz ewentualnie potwierdzic????? PS Silnik chodzi cicho, nie słychac zadnych stuków czy klekotów nawet gdy miga ta kontrolka....
[ Dodano: 04-12-2008, 14:24 ]
gregorbu, czy u Cieibe tez migotała kontolka na wolnych? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2008, 14:47
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | gregorbu, czy u Cieibe tez migotała kontolka na wolnych? | Nie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-12-2008, 14:55
|
|
|
Z tego co przeczytałem co do mrugającej kontrolki ciśnienia oleju to panewki zostaw w spokoju, a dla pewności wymień czujnik ciśnienia oleju. Kosztuje kilkanaście złotych i wymienisz go sam. Jak nie przestanie mrugać to będziemy myśleć dalej. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 04-12-2008, 19:20
|
|
|
Hugo napisał/a: | a dla pewności wymień czujnik ciśnienia oleju. |
A nie lepiej sprawdzić cisnienia czy jest prawidłowe? PS Jakie powinno byc?
Z obrotami mysle ze dam sobie rade zresztą tragedii nie ma max faluje o 500 nigdy nie widziałem wiecej a z reguły tak 200-300 co 30 sek sie przestawia albo trzyma dłużej. Wyczyszcze jeszcze raz przepustnice tym razem samodzielnie i ustawie obroty wg. mistrza Krzyżaka (wielkie dzieki Krzyżak powinnismy Ci pomnik wdziecznosci postawic!!!)
Gorzej boje sie o tą kontrolke... Gdyby okazało sie ze to panewki to niezaciekawie by było...
Jesli tp pompa to tragedii nie ma ale i tak drogo wyjdzie naprawa.
Plan jest taki najpierw chce sprawdzic cienienie oleju rzeczywiste
I teraz jesli jest OK to wymieniam czujnik
jesli nie to chyba pozastaja dwie opcje;
-pompa
-panewki
I teraz jak rozpoznac co jest przyczyna?
PS Jak zle rozumuje to prosze mnie poprawic. POZDRAWIAM |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-12-2008, 19:25
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | A nie lepiej sprawdzić cisnienia czy jest prawidłowe? | Moim zdaniem nie. rosomak1983 napisał/a: | Z obrotami mysle ze dam sobie rade zresztą tragedii nie ma max faluje o 500 nigdy nie widziałem wiecej a z reguły tak 200-300 co 30 sek sie przestawia albo trzyma dłużej | Jakby krokowy szwankował. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2008, 19:55
|
|
|
Jeśli to nawet przytarte panewki, a na korbach i wale nic nie widać, naprawa nie byłaby ani specjalnie skomplikowana ani droga. Przykładowa cena. Micha w dół, chwila zabawy z kluczek 8 czy 10 i panewka w ręku. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 04-12-2008, 20:27
|
|
|
No i jeszcze jedno moge noramlanie jezdzic skoro mam normalene cisnienie podczas jazdy?
Bo zamierzam sie za to zabrac w przyszłym tygodniu albo w weekend i niewiem czy w tym czasie nie jeżdzic czy moge jezdzic ostrożnie.
[ Dodano: 04-12-2008, 20:29 ]
gregorbu napisał/a: | eśli to nawet przytarte panewki, a na korbach i wale nic nie widać, naprawa nie byłaby ani specjalnie skomplikowana ani droga. Przykładowa cena. Micha w dół, chwila zabawy z kluczek 8 czy 10 i panewka w ręku. |
jestes pewny bo ja czytałem ze to koszt ok.1500 bardziej chodzi tu o robocizne |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|