Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
06-04-2006, 22:43
[Carisma] FAQ diagnoza, odczyt, kasowanie, inspekcja błędów
Autor Wiadomość
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-03-2006, 23:26   [Carisma] FAQ diagnoza, odczyt, kasowanie, inspekcja błędów

Poniższy opis przedstawia sposób diagnozowania błędów w samochodach Mitsubishi Carisma z silnikami 1.6 (90km) i 1.8 (115 km) oraz GDi (modele z lat 95-00)

jeśli już czytacie ten topic z konieczności to zapewne mryga Wam pomarańczowa kotrolka ze znaczkiem silnika na zegarach. to kontrolka Check engine (CE) wskazująca, że silnik możecoś boleć

Aby znaleźć przyczynę
zaglądamy pod kokpit na wprost prawego kolana kierowcy (najlepiej zdemontować tą osłonępod kierownicą)


i tam wynajdujemy małą 16-pinową wtyczkę "damską" która jak dobrze pamiętam jest zwrócona przodem do kierunku jzady (znaczy do nas tyłem)


teraz wypada przygotowac sobie kabelek stosownej długości

1. zadbać aby stacyjka była wyłączona
2. podłączyć kabelek do terminalu nr. 1 na wtyku diagnostycznym, a drugi jego koniec wedle uznania do jakiejś śrubki z "masą" lub do terminalu nr. 4 który to jest terminalem "zerowym" znaczy GND ;)
3. Teraz mozna załączyć stacyjkę, aby zapaliła się kontrolka CE
4. powinna ona mrugać sobie nieregularnie powtarzającymi się cyklami, znaczy raz długie, raz krótkie mrugnięcia
5. Liczba długich mrugnięć oznacza cyfrę dziesiątek błedu, zaś licba krótkich cyfrę jedności


A - czas wyswietlania 1,5 sekundy
B - pauza między wyświetlaniem dziesiątek 0,5 sekundy
C - czas wyświetlania 0,5 sekundy
b - pauza między jednościami 0,5 sekundy
pauza między dziesiątkami a jednościami 2,5 sekundy
pauza między kolejnymi błędami w jednym cyklu 2,5 sekundy
payza między kolejnymi cyklami 4,5 sekundy

błędy wyświetlane są tak długo jak terminal "1" podłaczony jest do masy

kody błędów:

11. Heateted oxygen sensor (HO2S) no change of signal
12. Mass air flow (MAF) sensor, karman vortex airflow meter
13. sensor temperatury pobieranego powietrza (IAT), za duże lub za małe napiecie na sensorze
14. (TP) sensor położenia przpustnicy
15. sensor kontroli obrotów biegu jałowego silnika
21.(ECT) sensor chłodzenia temperatury
22. Engine speed (RPM) sensor/ crankshaft position (CKP) sensor
23. Crankshaft position (CKP) sensor/ camshaft position (CMP) sensor
24. sensor prędkościomierza
25. Barometric pressure (BARO) sensor ciśnienia
31. Knock sensor (KS)
32. MAP sensor
36. Ignition timing Adjuster - connector korrekcji zapłonu (albo styka do masy, albo ma za krótki obwód
41. wtryskiwacze
44. cewka / moduł zapłonu
54. immobilajzer
55. Idle speed stepper or control motor
61. AT/ Engine control module (ECM) cable
63. Heateted oxygen sensor (HO2S) tylko w wersjach z 10-pinowym sensorem (H2OS)
71. Vacuum solenoid - electronic traction control (ETC)
72. Ventilation solenoid - electronic traction control (ETC)
0. No fault found

kasowanie / reset błędów:

odłączyć klemę "-" z akumlatora na ok 30 sekund

volve uzupełnił:
Jak już dowiedziono(sam też sprawdzałem) GDI do rocznika 2000 włącznie można odczytać za pomocą spinacza( kody błędów są dostępne tutaj: http://imageshack.us/phot.../galant003.gif/ ). Natomiast od rocznika 2001 spinaczem nie da się sprawdzić, ale w tym przypadku za to można sprawdzić za pomocą EvoScana (przed 2001r nie dało się tego zrobić) - też sprawdzałem u kolegi.



p.s. może kiedys jak bęę miał dłuuugi urlop to uda się rozpisać każdy błąd gdzie, co i jak, a póki co to w sprawie 11, 14, 23, 24, 25, 31 zapraszam na priv ;) postaram się je sukcesywnie uzupełniać



diagnozowanie błędu nr.13
sensor IAT jest zespolony z sensorem pobieranego powietrza w przepływomierzu.
Na wyłączonej stacyjce należy rozpiąć wtyk przy przepływomierzu
bierzemy w dłoń miernik, ustawiamy na pomiar oporności,
mierzymy temperaturę czujnika i najbliższego otoczenia czujnika (przy ciepłym silniku sie nagrzewa)
Nastawionym miernikiem mierzymy rezystancję pomiędzy pinem 5 i 6 w czujniku:


i porównujemy ze wzorcem:
20°C - 2300-3000 Ω
40°C - 1000-1500 Ω
80°C - 300-420 Ω

następnie również przy zgaszonym silniku jak mamy rozpięty wtyk mierzymy rezystancję między terminalem 5 we wtyczce idącej od strony silnika a masą. Rezystancja powinna wynosić "0"

w dalszej kolejności ustawiamy multimetr na pomiar prądu stałego o niskim napięciu, i też na wyłączonym zapłonie podpinamy się pod terminal 6, a drugą końcówką do masy, po załączeniu zapłonu miernik między 6 a masą powinien wskazywać napięcie zasilania, czyli 12-13V




diagnozowanie błędu nr.14
kliknij tutaj

diagnoza błędu 21 (ECT sensor)

1.upewnić się, że stacyjka jest wyłączona
2.odłączyć wtyk od czujnika
3.popuścić cisnienie w układzie chłodzenia silnika
4.odkręcić ECT
5.zanudzyć sondę od ECT w płynie chłodzącym o wskazanej temperaturze
6.odczytać rezystancję na terminalach sensora

20°C - 2100-2700 Ω
40°C - 900-1300 Ω
80°C - 260-360 Ω

7. czujnik może być sprawdzany "w silniku": jeżeli pomiary rezystancji pokrywają się z temperaturą silnika


diagnoza błędu 22 (sensor obrotów silnika/sensor położenia wału korbowego CKP)

Aby sprawdzić czy sensor obrotów ma połączenie z masą należy upewnić się, że kluczyk jest wyłączony. Następnie odpiąć wtyk od sensora i zmierzyć rezystancję między terminalem 1 we wtyczce od strony wiązki silnika a masą. rezystancja powinna wskazywać "0".
Aby zmierzyć czy do sensora dochodzi napięcie należy upewnić się, że stacyjka jest wyłączona, rozpiąć wtyk przy sensorze, następnie włączyć kluczyk przy stacyjce i zmierzyć woltomierzem prądu stałego napięcie między masą a terminalem 4 we wtyczce od strony wiązki silnika. Prawidłowy pomiar wskaże napięcie akumulatora.
Aby zmierzyć napięcie pracy sensora należy upewnić się, ze stacyjka jest wyłączona, dostać się do terminali we wtyczce (przed przekręceniem kluczyka na zapłon spiąc wtyk z powrotem) i w czasie pracy silnika zmierzyć napięcie między terminalem 2 a masą. Przy 3000 obrotów powinien wskazywać 0,3-3V (skokowo)
Aby zmierzyć napięcie na wyjściu z czujnika należy podobnie jak powyżej dostać się do wtyczki, ale tym razem do terminala 3. Należy krótko zakręcić silnikiem i w tym czasie zmierzyć napięcie między terminalem 3 a masą. Sprawny sensor wykaże ok 12 V czyli napięcie ładowania.


diagnoza błędu nr 41 wtryskiwacze

Najpierw nalezy sprawdzić rezystancję wtryskiwaczy. Należy wyłączyc silnik, rozpiąc wtyczkę od wtryskiwacza, i zmierzyć opór na terminalach wtryskiwacza. Sprawy powinien wskazywać 13-16 Ω.


Kolejny etap, to sprawdzenie, czy w ogóle instalacja jest ok. nalezy przy wyłączonym kluczyku rozpiąć wtyk wtryskiwacza i do wtyczki od strony instalacji auta podpiąć diodę, po czym krótko zakręcić silnikiem. Dioda powinna się zaświecić. Jeśli nie świeci...sprawdzić instalację.

diagnozowanie błędu nr 44 cewka/moduł zapłonu

najpierw sprawdzić, czy na cewkę dochodzi napięcie. Na wyłączonej stacyjce rozpinacie wtyk od cewki (kostka 3-przewodowa) i po włączeniu kluczyka sprawdzacie napięcie między masą a terminalem 1 od strony instalacji. Krótko zakręcić silnikiem. Napięcie powinno wskazywać ok. 12V (tyle co w instalacji)

Aby upewnić się, czy cewka ma połączenie z masą, należy zmierzyć rezystancję między terminalem 2 od strony instalacji a masą. Miernik powinien pokazać głupoty a ostatecznie "0"

Aby zmierzyć opór cewki należy odłączyć ją od wtyku, potem odłączyć przewód wysokiego napięcia wyjąc cewkę i zmierzyć rezystancję pomiędzy połączeniami wys. napięcia. Rezystancja powinna wynosić 14000-21000 Ω.

Aby sprawdzić moduł zapłonowy przy wyłączonym kluczyku należy dostać się do wtyczki od cewki ale nalezy ją spiąć z powrotem. PO zapaleniu silnika i wprowadzeniu go na 3000 obr. należy sprawdzić napięcie między terminalem 3 a masą. Napięcie powinno wskazywać 0,3-3V
Aby sprawdzić, czy w ogóle do modułu dochodzi napięcie, oraz rezystancję postępuje się tak samo jak w przypadku sprawdzania napięcia przy cewce. Tym samym sprawdzając napięcie i rezystancję przy cewce sprawdza się również moduł zapłonowy

Aby sprawdzić działanie modułu należy zaopatrzyć się w analogowy miernik rezystancji. Następnie trzeba rozpiąć wtyk cewki i do cewki podłączyć bateryjkę 1,5 V.
biegun "+" bateryjki podłączamy do terminala 3 a biegun "-" do terminala 2. następnie na podłączonej i odłączonej bateryjce mierzymy miernikiem rezystancję między terminalami 1 i 2. Przy podłączonej bateryjce rezystancja między 1 i 2 powinna wynosić "0" a przy odłączonej powinna sięgać końca skali czyli dążyć do ∞
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
Ostatnio zmieniony przez glina 21-01-2013, 15:38, w całości zmieniany 13 razy  
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-12-2006, 16:32   

Maniek1969 napisał/a:
A jak to się ma do 1.9 TD ?

sie nie ma...znaczy chyba trzeba odwiedzić chłopaków z serwisu, chociaż IMO jestem zdania, że powinien reagowac na odczyt błedów w taki sam sposób jak sie to robi w renówkach 1.9 TD (tego teraz niestety nie jestem w stanie sprawdzić)
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
czesterek
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2006, 18:16   

Witam klubowiczów odnośnie silników 1.9 TD jest tak samo jak opisał CHOOPER a kody błędów do diesla podam jutro panowie bo mam wszystkie spisane w samochodzie

[ Dodano: 04-12-2006, 10:48 ]
kody błędów do 1.9 td

11-czujnik temperatury płynu chłodzącego(zbyt niski lub nieznany)
12- dźwignia przestawiacza potencjometru
13-czujnik ciśnienia atmosferycznego
14- czujnik temperatury powietrza zasycanego
15- napięcie akumulatora
16-czujnik położenia wału korbowego
17-czujnik ruchu iglicy
18-czujnik prędkosci jazdy
21-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
22-zawór elektromagnetyczny recylkulacji spalin EGR
23 lampka kontrolna żarzenia
24 i 25 -przekaźnik świec żarowych
26 - elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
28- lampka wskaźnika usterek
31-czujnik temperatury płynu chłodzącego ( zbyt wysoki lub nieznany )
32-dźwignia przestawiacza potencjometru
33-czujnik ciśnienia atmosferycznego
34-czujnik temperatury powietrza zasycanego
35-napięcie akumulatora
38-czujnik prędkosci jazdy
41 i 51-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
42-zawór elektromagnetyczny recylkulacji spalin EGR
43-lampka kontrolna żarzenia
44,45,53,54-przekaźnik świec żarowych
46-elektrozawór podwyższenia biegu jałowego
48-lampka wskaźnika usterek
55-sterownik - napiecie czujnika

Błędy są powtarzalne więc do 28 błedu jet to na zasadzie ze sygnał jest zbyt niski lub nieznany a powyżej że sygnał jest zbyt wysoki lub nieznany . Jak by co to proszę o poprawienie czegoś jak pokopałem. Pozdraiam wszystkich.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-01-2007, 19:12   

zaraz sprawdzę...

[ Dodano: 10-01-2007, 20:39 ]
poniżej zamieszczam fotkę (ciemno już) gniazda położonego od strony kierowcy. Foto wykonane po jego lewej stronie (od strony drzwi) a złącze skierowane "w dal" szerszą częścią "do góry"

jak widać, dwa skrajne kabelki to żółty i czerwony


IMO u Ciebie będzie dokładnie tak samo, czyli ten czerwony i żółty będą od strony konsoli centralnej
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-03-2007, 18:39   

jacek424 napisał/a:
natomiast kontrolka ABS wymrugała błąd 53. Czy ktoś może mi powiedzieć co to oznacza i co ewentualnie muszę naprawić. Dodam, że kontrolka ABS świeci mi się ciągle w trakcie jazdy a ABS nie działa.



błąd wskazuje na awarię pompy hydraulicznej ABS

pozdrawiam
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
wegiel
[Usunięty]

  Wysłany: 10-05-2007, 20:28   

Panowie takie pytanko.

Podlaczylem sobie dzis drucik do zlacza diagnostycznego jaki pisalo: pin 1 z pinem 4.
Wlaczam stacyjke na ON i kontrolka silnika mruga - nie przestaje
kontrolka ABSu mruga - nie przestaje

Znaczy patrzylem tylko kilkanascie sekund, za dlugo chyba nie powinno sie na on pozostawiac stacyjki - ale tak czy owak to pewnie przekroczylo liczbe 9.

Cos jest nie tak czy tak ma byc?
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-05-2007, 22:35   

jeżeli mrugają jednostajnie (tzn, nie jesteś w stanie wychwycić przerw między kolejnymi cyklami, to jest ok i tak ma być
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
wojtek84
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2007, 11:50   

już ci pisze w czym rzecz, mianowicie
12- dźwignia przestawiacza potencjometra
44-przekaźnik świec zarowych
55-sterownik napięcie czujnika-nie bierz sobie tego do głowy ostatniego błedu, jesli nie trzyma ci obrotów a układ paliwowy jest sprawny to piewrwsze co sprawdz to świece żarowe któraś nie pali,tak jest u mnie na zimnym silniku troche go rzuca na początku jak jest zimny po jakiś2min chodzi normalnie-równo,tzn że jedna ze świec grzeje ale bardzo powoli,u ciebie prawdopodobnie już wogóle nie grzeje,jęsli masz błąd 44 to sprawdz czy dochodzi napięcie do świec powinno być 11V na każdej jesli na którejś napięcia nie ma tzn że jest uszkodzony przkaźnik i dlatego masz błąd 44 a co do dymienia ,jeśli ci ciągke dymi na szaro to tzn że któryś wtrysk leje ci paliwo -za dużo nie ulega spalaniu tylko dostaje sie w układ wydechowy tak jest w starych i w nowych dieslach Pozdro
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-05-2008, 16:35   

update pierwszego posta (13) :)

kacmaster, znalazłeś tą pompę ??:)



jak znalazłeś, to na wyłączonym kluczyku rozepnij wtyk od pompy ABS, potem rozepnij ECU od modulatora z przodu pompy, a następnie zmierz rezystancje między wtykiem "zerowym=masowym"od pompy z tyłu a terminalem 8 na płytce przy modulatorze (jak na rysunku):




rezystancja powinna być w przedziale 0,1 - 1 Ω
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-11-2008, 22:59   

jaco25wroc napisał/a:
panowie kod 56 paliv prs awaria co to znaczy??? mam gdi???


Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Element grzewczy:
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Uruchomić silnik. Zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

Czujnik tlenu:
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie czujnika tlenu jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on wynosić < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika tlenu:
Podłączyć oscyloskop do odpowiedniego wtyku (czarny kabel) urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i poczekać aż się rozgrzeje. Sprawdzić zawartość spalin. Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe. Porównać z pokazaną charakterystyką. W normalnym zamkniętym obwodzie sygnał powinien wyglądać tak jak pokazany obraz oscyloskopowy.

..wg eTecha :)
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
crimi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 148
Skąd: lc
Wysłany: 04-12-2008, 22:35   Re: blad 56 paliv prs awaria

jaco25wroc napisał/a:
panowie kod 56 paliv prs awaria co to znaczy??? mam gdi???


Bylem ostatnio na kompie. Blad 56 w GDI to powoli padajaca pompa wysokiego cisnienia. Tak mi powiedzial gosciu. Wyszlo mi jeszcze ze sonda lambda dziala, ale tez juz nie tak jak powinna. Czyli te dwie rzeczy do zrobienia na wiosne.
 
 
marcin870327 
Nowy Forumowicz

Auto: MItsibishi Carisma 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 17
Skąd: Krzepice
Wysłany: 08-12-2008, 20:35   

Witam.

Czy mógłby któryś Mitsumaniak posiadający Carismę 1.9 TD z 1997 roku wstawić zdjęcie gdzie dokładnie znajduje się złącze diagnostyczne? Bo byłem dziś u mechanika i powiedział że w autkach z tym silnikiem (Renault) nie ma takiego złącza.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-12-2008, 22:52   

Zmień mechanika, to na gwałt. Powinno być pod osłoną, która znajduje się pod kierownica, po prawej stronie.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
siwek 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6 GL + LPi, Mazda 6 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 3382
Skąd: Kozłów Biskupi
Wysłany: 09-12-2008, 17:36   

marcin870327 napisał/a:
gdzie dokładnie znajduje się złącze diagnostyczne?
Piwor napisał/a:
Powinno być pod osłoną, która znajduje się pod kierownica, po prawej stronie


ewentualnie po stronie pasażera... u kogoś w tym miejscu występowało
_________________
"Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te osiem godzin czekania na wyjście to już totalny absurd."
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-12-2008, 22:20   

kubazzz napisał/a:
Błąd nr 11, GLX 1,8 pomoże ktoś?

sonda lambda

auto Ci pali więcej niż powinno ??
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.