Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Galant TD - dymi na czarno
Autor Wiadomość
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-12-2008, 12:23   [EA6A/W 2.0TD] Galant TD - dymi na czarno

Witam wszystkich, mam problem jak w tytule z moim autem. Samochód jest z końca 1998 roku, ma przejechane nieco ponad 180 000 km i wydaje się, że jest to przebieg prawdziwy. :) Kopci jak Stefan Batory, poza tym nie ma żadnych innych objawów, moc i spalanie w normie, silnik pracuje równiutko, nie ma żadnych kłopotów z odpalaniem czy czymkolwiek innym. Byłem u mechaników, powiedzieli, żeby się tym nie przejmować... i w mieście nie wrzucac piątego biegu :) Faktycznie jest tak, że jak się go pogazuje na biegu jałowym, to kopcenie z czasem się zmniejsza. Ale wyprzedzać to już jest, delikatnie mówiąc, lekko wstyd.... :) Pozdrawiam i czekam na opinie.
Ostatnio zmieniony przez robertdg 16-09-2014, 08:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2008, 12:39   

zobacz na mondeo ... kiedys widzialem 07 rok mondeo zaczal wyprzedzac .... zaslona dymna az niemilo :P wydaje mi sie ze tak to jest z dieslami, przynajmniej niektorymi
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-12-2008, 13:16   Re: galant TD - dymi na czarno przy przyspieszaniu

matyr napisał/a:
witam wszystkich, mam problem jak w tytule z moim autem. Samochód jest z końca 1998 roku, ma przejechane nieco ponad 180 000 km i wydaje się, że jest to przebieg prawdziwy. :) Kopci jak Stefan Batory, poza tym nie ma żadnych innych objawów, moc i spalanie w normie, silnik pracuje równiutko, nie ma żadnych kłopotów z odpalaniem czy czymkolwiek innym. Byłem u mechaników, powiedzieli, żeby się tym nie przejmować... i w mieście nie wrzucac piątego biegu :) Faktycznie jest tak, że jak się go pogazuje na biegu jałowym, to kopcenie z czasem się zmniejsza. Ale wyprzedzać to już jest, delikatnie mówiąc, lekko wstyd.... :) Pozdrawiam i czekam na opinie.


Prawdopodobnie przedawkowanie na pompie wtryskowej.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-12-2008, 16:36   

Jak kupiłem swojego też miałem ten problem. Mój ma 250tys. Zanim go kupiłem prawdopodobnie długo stał.
Silnik sam w sobie jest w naprawdę dobrym stanie. Z tego co wiem, to bardzo częstą przyczyną jest nieszczelność przewodów od IC lub samego IC. Nalezałoby to sprawdzić.
Ja przy okazji naprawy skrzyni wyciągnąłem IC wraz z przewodami, okazało się, że jest tam mnóstwo oleju z odmy. Jak wiadomo odma nawet przy zdrowym silniku puszcza mgłę olejową, która osadza się w układzie dolotowym. 2 litry benzyny, moczenie, sprężarka i wszystko jak nowe. Oczywiście lezało potem kilka godzin, żeby wszystko odparowało (to dość ważne). Złożone w całość, dobrze poskręcane. A efekt naprawdę widoczny, daję gaz w dechę i nie zakopci. Przewód od odmy włożyłem do pojemniczka zrobionego z puszki, a otwór przy filtrze zatkałem. Co prawda jest to niezgodne z ekologią, ale nie zapaskudzi mi szybko dolotu. Posłuchaj czy nie ma przedmuchów na przewodach powietrza przy przegazowaniu.
Inna przyczyna to końcówki wtrysków, jeśli nie pomoże to co napisałem, to warto to sprawdzić. Najlepiej podjechać gdzieś i sprawdzić bodajże "ciśnienia"?. W każdym razie zaopatrz się najpierw w podkładki pod wtryski i mogą Ci je sprawdzić nawet w warsztacie od ciągników :) grunt żebyś miał te jednorazowe podkładki.
Kolejne przyczyny to m.in jak napisał sampler zła dawka paliwa.
Zacznij od najprostszych rzeczy, które możesz sprawdzić sam.

PS. Podczepię się pod temat diesla i zapytam posiadaczy Gali z 4D68 jak się zachowują Wasze autka przy wyższych obrotach. Ja mam padnięty czujnik położenia wału i nie mam obrotomierza, to po pierwsze, a po drugie nie mam korekcji kąta wtrysku. Odnoszę wrażenie, że mój przy wyższych obrotach jest słabszy. Nie wiem czy tak powinno być, ale np na 3cim biegu do 80 można go rozpędzić i na tym koniec, dalej już nie ma siły, przy czym najlepiej ciągnie gdy zmieniam biegi 2 ok 20, 3 około 40, 4 przy 60, no i 5 tak przy 80-90. Zastanwaiam się czy to wina tego czujnika (który czeka na wymianę w wolnej chwili), czy ten typ tak ma? Silnik jak już pisałem jest w dobrym stanie :D

[ Dodano: 10-12-2008, 16:39 ]
miziek napisał/a:
zobacz na mondeo ... kiedys widzialem 07 rok mondeo zaczal wyprzedzac .... zaslona dymna az niemilo :P wydaje mi sie ze tak to jest z dieslami, przynajmniej niektorymi


Mondeo faktycznie przoduje w rankingu kopciuchów ;P Ale jak z Galantem jest ok to nie daje takiego czadu. Podobno jak się jedzie za mną to nie widać, że to diesel :twisted:
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2352
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-12-2008, 18:36   

U mnie tez na kopcenie mial wplyw zawor EGR. Zaslepienie zdecydowanie pomoglo.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-12-2008, 19:24   

dzięki za rady, ale niestety jestem w temacie mechaniczno - techniczno - silnikowym całkowitym zerem. :D Potrafię za to zmienić żarówki i dolać płynu do spryskiwacza. :D O EGR czytałem, słyszałem, wiem mniej więcej do czego służy, ale nic poza tym, nawet nie mam pojęcia gdzie go szukac pod maską... :D Dlatego najchętniej spotkałbym się z kimś, kto mógłby to auto na spokojnei obejrzeć i przetestować co i jak... Stawiam piwo. :) Pozdawiam.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-12-2008, 13:38   

Gdybyś był kiedyś w Wawie to nie byłoby problemu ;)
 
 
doli73
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2008, 21:57   

Owczar napisał/a:
Odnoszę wrażenie, że mój przy wyższych obrotach jest słabszy

Powinien być szybszy. Turbina sie załącza przy 2200 obrotach i ciągnie.
Owczar napisał/a:
na 3cim biegu do 80 można go rozpędzić i na tym koniec

Pamiętaj że to diesel i nie można go piłować jak benzyny.Ale jak dobrze pamiętam to na trójce do setki moim dociągam.
Owczar napisał/a:
najlepiej ciągnie gdy zmieniam biegi 2 ok 20, 3 około 40, 4 przy 60, no i 5 tak przy 80-90.

Myślę że nie jest źle. Ale jak coś to stawiał bym na turbine.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 13-12-2008, 10:44   

Moją turbinę słyszę już od ok 1700 rpm i wyraźnie zaczyna ciągnąć do przodu. Na 3 100km/h to już jest max

matyr, Możemy zrobić mikro spot w tygodniu we Wrocławiu
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-12-2008, 11:42   

yam1530 - podaj mi na priv jakies namiary, spróbuję odezwać się po weekendzie i moża jakoś udałoby Ci się zerknąć na moje auto. :) Byłoby ok.
 
 
przemaz1
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2008, 22:35   

W moim w lato zrobiona byla glowica (wymiana), regeneracja turbiny i od tej pory zaczal kopcic bardziej niz zwykle. Podobno pompa wymaga regulacji ale spalanie jest w normie wiec moze to to o czym pisal Owczar.

Tak troche offtopikowo myslalem kiedys o tym zeb stworzyc jakies oddzielne forum w ramach mitsumaniakow dla EA6x bo z tego co widze jest to dosc specyficzny model.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-12-2008, 00:48   

przemaz1 napisał/a:
Tak troche offtopikowo myslalem kiedys o tym zeb stworzyc jakies oddzielne forum w ramach mitsumaniakow dla EA6x bo z tego co widze jest to dosc specyficzny model.


No fakt, mało nas jest. I dlatego jak widzę jakiś topic z EA6A/W to się podpinam z jakimś problemem, bo tak zawsze szybciej ktoś odpowie ;)

Ja dziś wymieniłem w swoim czujnik położenia wału. Normalnie jakby ktoś zamienił mi silniki. Po prostu wymiata :D Zupełnie inna jazda. Jak na te 90KM to jest naprawdę super ;)

To kopcenie naprawdę może wynikać z nieszczelności przewodów. Znajomy w Mondeo, które normalnie kopci dość sporo, ma pęknięty jeden przewód. Teraz jak rusza to świata poza nim nie widać :|
 
 
marexi 
Mitsumaniak


Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008
Posty: 517
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 16-12-2008, 20:48   

kopcenie to bardzo czesto jest przez przelewanie wtryskow daja za duzo paliwa kotroe sie nie spaala i wydostaje przez wydech ---- > tzn zla dawka paliwa
_________________
92' Colt 1.6 GLXi - :)
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173
 
 
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-12-2008, 14:19   

marexi - mi tez się tak wydaje, ze tu leży przyczyna, nie wiem tylko czy ktoś jest w stanie to sprawdzić? Z tego co pamiętam, to do oceny dawki paliwa podawanej przez wtryski potrzebne są specjalne stoły probiercze.... i gdyby był to VW :D to w każdym Bosch Service by mi to sprwdzili, a u nas wtryski są japońskie denso, we Wrocławiu nie ma chyba takiego warsztatu który mógłby to sprawdzić...
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 17-12-2008, 14:39   

to nazywaja "wystawaniem trumny z dupy"

na pocieszenie kolegi kopciucha moge dodac tylko, ze kiedys sie "scigalem" z jagularem x-type na A2 i gosc jak chcial mi uciec, jak depnal to tez puscil czarna chmure-mimo ze to nowe autko bylo:D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.