Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tarczobębny
Autor Wiadomość
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2008, 11:23   Tarczobębny

Witam!
Jak przeczytałem (i stwierdziłem empirycznie) mój Lancer ma z tyłu tzw. tarczobębny. Czyli tarcze do hamulca roboczego i bębny do postojowego. W związku z tym zastanawiam się:

1. Ponieważ bębny są używane przeważnie po zatrzymaniu się, to czy nie rdzewieją/śniedzieją/zapiekają się od braku "szlifowania" i czy w związku z tym nie należy ich od czasu do czasu przeszlifować lekko przyhamowując ręcznym?

2. Jaka jest sprawność tych bębnów - porównywalna z ręcznym jeżeli z tyłu są same bębny czy jednak gorsza? (Chodzi o zakręty na ręcznym :lol: )

Pozdrawiam wszystkich,
Łukasz
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 09-12-2008, 13:12   

Ad1. Nie sądzę aby szlifowanie było konieczne.

Ad2. Wydaje mi się że sprawność ręcznego z samymi bębnami może być większa ze względu na większy bęben a co za tym idzie większą powierzchnią szczęk.
_________________

 
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 09-12-2008, 14:56   

Takie samo rozwiązanie stosuje Mercedes. Do hamowania raczej kiepskie, ale da się zrobić lekkiego pirueta (w Miśku ofkors, Merole mają tylny napęd, tam się inaczej kręci).
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2008, 23:01   

Luk napisał/a:
Jaka jest sprawność tych bębnów - porównywalna z ręcznym jeżeli z tyłu są same bębny czy jednak gorsza?

A może wystarczy spróbować? Bęben jest chyba takiej samej średnicy jak w Galancie EA i w Galancie nie ma problemu żeby zablokować koła na asfalcie.
_________________

 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-12-2008, 12:43   

to samo mialem w nubirze
dalo sie obrocic, ale byl problem z recznym...
albo blokowal kolo caly czas, albo niedizalal wcale
wolalem to 2 rozwiazanie a recznego nie tykalem ;)
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 10-12-2008, 14:40   

Bo to Dełuu było.
Ręczny jak nieużywany zawsze ma tendencję do blokowania.
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 10-12-2008, 16:17   

W nubirze to rozwiązanie sprawdzało się raczej średnio: skuteczność ręcznego bez rewelacji, duży problem z regulacją, żeby równo hamowały oba koła i nie blokowały, a ponad to mechanizm podatny na korozję. Wiem bo miałem ;)
W mercedesach którymi jeździłem (123 i 124) mechanizm praktycznie bezobsługowy. Fakt, że ze względu na tylny napęd, skrzynię automatyczną i uruchamianie "ręcznego" nogą, używałem go oszczędnie i wyłącznie w sposób zgodny z przeznaczeniem ;)
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 10-12-2008, 19:02   

Żona ma właśnie 124 ale ręczny (nożny?) już nie żyje - ktoś go zajeździł chyba.
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-12-2008, 08:58   

ale zeby nie bylo to nie moge zlego slowa powiedziec o nubirze, moim zdaniem bardzo dobry samochod, wiadomo ma swoje wady ale wiecej zalet, a dwulitrowy silnik sobie rewelacyjnie z nia radzil... mankament to wlasnie ten reczy ale jakos sie dalo przezyc no i miekkie zawieszenie, ale nigdy mnie nie zawiodla...
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-12-2008, 10:50   

Dzięki za odpowiedzi!
Czyli konkluzja jest taka: jeździć, używać i nie wnikać :) A że trzeba używać, to wiem z doświadczenia, bo kiedyś musiałem linki wymieniać bo się zastały...
Tylko w zimie ostrożnie, bo kiedyś jak była wilgoć, a w nocy złapał mróz, to mi przymarzły :) (w Astrze, a koledze tak samo w Nissanie)
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-12-2008, 11:05   

Ja mam też tarczobębny w mojej Vectrze - nie narzekam:)
Jedynie upierdliwa trochę regulacja linek bo samorregulatorów nie ma.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.