Skrzynia biegów |
Autor |
Wiadomość |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 09-12-2008, 09:21 Skrzynia biegów
|
|
|
Witajcie koleżanki i koledzy
Mam problem ze swoją skrzynią biegów(jak chyba wielu właścicieli galantów).
Tradycyjnie już zmiana biegów idzie dość opornie, tzn lekkie haczenie i zgrzyty. Ja sie nauczyłem jeździć bez tych efektów ale jak wsiądzie ktoś inny nie daje rady. Myślałem o wymianie miśka na nowszy egzemplarz tyle, że potencjalny klient napewno sie wystraszy tak działającej skrzyni.
Nie ma może na rynku jakiegoś "cudownego" środka który chociaż troche zminimalizuje te dolegliwości? Jest teraz tych doktorków, ulepszaczy..................... Boje się dolać pierwszego lepszego żeby nie spierdzielić bardziej.
Pozdrawiam.
Ps. za wczasu dodam, że sprzegło mam wymienione na nowe i działa bez zarzutu. |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 09-12-2008, 09:31
|
|
|
niewiem jak to jest w e55 ale w e33 po 280 tys kilometrow skrzynia biegow haczy tylko jak:
zmienie bieg gdy sprzeglo puszcze za szybko lub przesadze z predkoscia machania lewarkiem.
nigdy mi sie nie zdazylo zgrzytnac skrzynia po wcisnieciu sprzegla do konca ( przynajmniej kiedys tak mi mowiono ze tak operuje sie sprzeglem w mitsubishi)
ale to co piszesz to chyba problem synchronizatora |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 09-12-2008, 14:33
|
|
|
Nie jednego a raczej 4 synchronizatorów, bo jak za szybko wcisnę bieg praktycznie kazdy sie przyhaczy.
Na początku myślałem, że może sprzęgło zapowietrzone jednak odpowietrzanie zupełnie nic nie pomogło.
Pedał jest normalny, bierze koło połowy tak więc to wina skrzyni.
Jak już wczesniej pisałem mi to aż tak bardzo nie przeszkadza,ale jak wsiądzie ktoś obcy nie ma bata żeby nie zgrzytało. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-12-2008, 17:13
|
|
|
Niestety cudownego środka nie ma.
Jeżeli chcesz go sprzedać,to lepiej opuść cenę,i sprzedaj tak jak jest.
Nakupujesz wynalazków,i tylko stracisz kaskę.
Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 09-12-2008, 23:09
|
|
|
a co do tego to racja, ze jak ktos wsiada do mojego miska to zgrzyt slychac juz przy pierwszej zmianie z 1 na dwa.... i to prawie zawsze..... ludzie zmieniaja biegi z nastawieniem ze to bierze jak np w fiacie ( przynajmniej tych ktorymi ja jezdzilem) |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 10-12-2008, 20:33
|
|
|
No właśnie.................................. największym mankamentem w miśkach są nieszczęsne skrzynie.
Swoją drogą ciekawe czemu japońcy wzięli skrzynie biegów od francuzów?? Zupełnie tego nie pojmuję. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-12-2008, 21:12
|
|
|
pipi_ja napisał/a: | No właśnie.................................. największym mankamentem w miśkach są nieszczęsne skrzynie.
Swoją drogą ciekawe czemu japońcy wzięli skrzynie biegów od francuzów?? Zupełnie tego nie pojmuję. |
te skrzynie sa tylko w nowszych modelach produkowanych w Europie (Carisma, Space Star itp.) w reszta ma skrzynie japonskie
problemem jest najczesciej brak zmiany oleju co 90 tkm jak nakazuje manual a jak juz ktos zmieni, to najczesniej olej nie jest najlepszy do tych skrzyn... |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11171 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-12-2008, 22:26
|
|
|
W E34 mojego ojca,skrzynka tak pracuje,że mam przez nią kompleksy.
Auto ma najechane 350000 km.(plus to co było pewnie cofnięte)
Więc teoria o wymianie oliwy może mieć sens.
A może skrzynie w E3 są lepsze |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez jacek11 11-12-2008, 17:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 11-12-2008, 00:24
|
|
|
jak wyzej wspomnialem 280 tys na skrzyni, tylko raz byla serwisowana u znajomego w warsztacie przy piwku, bylo cos nie teges z synchronizatorem i zostalo to naprawione bez sciagania skrzyni w mniej niz 2 godziny ( tyle czasu minelo zanim wrocilem)
auto bylo upalane jak na malolata przystalo o fantazji rajdowca..... olej byl wymieniony tylko tak jak krzyzak mowil..... do tej pory zero problemow, nigdy mi nic nie zgrzyta, ja sobie chwale, ciezko chodzi tylko na zimno przez pierwzsze minutki. |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 11-12-2008, 23:49
|
|
|
Nie mam pojęcia co wykończyło synchronizatory w mojej skrzyni bo kupiłem go już w takim stanie.
Z tego co pisze kolega Krzyżak
Krzyzak napisał/a: |
te skrzynie sa tylko w nowszych modelach produkowanych w Europie (Carisma, Space Star itp.) w reszta ma skrzynie japonskie |
wynika, że mam japońską skrzynie???
Wstyd sie przyznać ale cały czas wyzywałem francuzów za moje męki |
|
|
|
 |
|