Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia biegów
Autor Wiadomość
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 09-12-2008, 09:21   Skrzynia biegów

Witajcie koleżanki i koledzy :)
Mam problem ze swoją skrzynią biegów(jak chyba wielu właścicieli galantów).
Tradycyjnie już zmiana biegów idzie dość opornie, tzn lekkie haczenie i zgrzyty. Ja sie nauczyłem jeździć bez tych efektów ale jak wsiądzie ktoś inny nie daje rady. Myślałem o wymianie miśka na nowszy egzemplarz tyle, że potencjalny klient napewno sie wystraszy tak działającej skrzyni.

Nie ma może na rynku jakiegoś "cudownego" środka który chociaż troche zminimalizuje te dolegliwości? Jest teraz tych doktorków, ulepszaczy..................... Boje się dolać pierwszego lepszego żeby nie spierdzielić bardziej.


Pozdrawiam.


Ps. za wczasu dodam, że sprzegło mam wymienione na nowe i działa bez zarzutu.
 
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 09-12-2008, 09:31   

niewiem jak to jest w e55 ale w e33 po 280 tys kilometrow skrzynia biegow haczy tylko jak:
zmienie bieg gdy sprzeglo puszcze za szybko lub przesadze z predkoscia machania lewarkiem.

nigdy mi sie nie zdazylo zgrzytnac skrzynia po wcisnieciu sprzegla do konca ( przynajmniej kiedys tak mi mowiono ze tak operuje sie sprzeglem w mitsubishi)

ale to co piszesz to chyba problem synchronizatora
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 09-12-2008, 14:33   

Nie jednego a raczej 4 synchronizatorów, bo jak za szybko wcisnę bieg praktycznie kazdy sie przyhaczy.
Na początku myślałem, że może sprzęgło zapowietrzone jednak odpowietrzanie zupełnie nic nie pomogło.
Pedał jest normalny, bierze koło połowy tak więc to wina skrzyni.

Jak już wczesniej pisałem mi to aż tak bardzo nie przeszkadza,ale jak wsiądzie ktoś obcy nie ma bata żeby nie zgrzytało.
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 09-12-2008, 17:13   

Niestety cudownego środka nie ma.
Jeżeli chcesz go sprzedać,to lepiej opuść cenę,i sprzedaj tak jak jest.
Nakupujesz wynalazków,i tylko stracisz kaskę.


Pozdrawiam. :)
_________________

 
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 09-12-2008, 23:09   

a co do tego to racja, ze jak ktos wsiada do mojego miska to zgrzyt slychac juz przy pierwszej zmianie z 1 na dwa.... i to prawie zawsze..... ludzie zmieniaja biegi z nastawieniem ze to bierze jak np w fiacie ( przynajmniej tych ktorymi ja jezdzilem)
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 10-12-2008, 20:33   

No właśnie.................................. największym mankamentem w miśkach są nieszczęsne skrzynie.
Swoją drogą ciekawe czemu japońcy wzięli skrzynie biegów od francuzów?? Zupełnie tego nie pojmuję.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-12-2008, 21:12   

pipi_ja napisał/a:
No właśnie.................................. największym mankamentem w miśkach są nieszczęsne skrzynie.
Swoją drogą ciekawe czemu japońcy wzięli skrzynie biegów od francuzów?? Zupełnie tego nie pojmuję.

te skrzynie sa tylko w nowszych modelach produkowanych w Europie (Carisma, Space Star itp.) w reszta ma skrzynie japonskie
problemem jest najczesciej brak zmiany oleju co 90 tkm jak nakazuje manual a jak juz ktos zmieni, to najczesniej olej nie jest najlepszy do tych skrzyn...
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11171
Skąd: Radomsko
Wysłany: 10-12-2008, 22:26   

W E34 mojego ojca,skrzynka tak pracuje,że mam przez nią kompleksy.
Auto ma najechane 350000 km.(plus to co było pewnie cofnięte)
Więc teoria o wymianie oliwy może mieć sens.

A może skrzynie w E3 są lepsze :?: :roll:
_________________

Ostatnio zmieniony przez jacek11 11-12-2008, 17:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 11-12-2008, 00:24   

jak wyzej wspomnialem 280 tys na skrzyni, tylko raz byla serwisowana u znajomego w warsztacie przy piwku, bylo cos nie teges z synchronizatorem i zostalo to naprawione bez sciagania skrzyni w mniej niz 2 godziny ( tyle czasu minelo zanim wrocilem)

auto bylo upalane jak na malolata przystalo o fantazji rajdowca..... olej byl wymieniony tylko tak jak krzyzak mowil..... do tej pory zero problemow, nigdy mi nic nie zgrzyta, ja sobie chwale, ciezko chodzi tylko na zimno przez pierwzsze minutki.
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 11-12-2008, 23:49   

Nie mam pojęcia co wykończyło synchronizatory w mojej skrzyni bo kupiłem go już w takim stanie.

Z tego co pisze kolega Krzyżak
Krzyzak napisał/a:

te skrzynie sa tylko w nowszych modelach produkowanych w Europie (Carisma, Space Star itp.) w reszta ma skrzynie japonskie


wynika, że mam japońską skrzynie???
Wstyd sie przyznać ale cały czas wyzywałem francuzów za moje męki :roll:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.