[Cari 1.8] olej na dwóch swiecach |
Autor |
Wiadomość |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 12-12-2008, 12:29 [Cari 1.8] olej na dwóch swiecach
|
|
|
zauważyłem że dwie swiece sa zalane olejem ale nie od strony komory silnika tylko od tej strony wierzchniej gdzie wklada sie przewody wysopkiego napiecia.Jaka moze byc przyczyna tego problemu?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-12-2008, 19:01
|
|
|
Nieszczelność uszczelki pod pokrywą zaworów ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Grahamos
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lis 2008 Posty: 87 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 12-12-2008, 21:19
|
|
|
Witam
Też dołączę się do pytanka. Wczoraj wymieniałem świeczki i na 1 świecy miałem kilka kropli oleju nie wiem jak to możliwe ale olej w silniku jest już czarny a na świecy był olej czyściutki jak nowy. Nie wiem czy dobrze mi się wydaje ale zawsze jak wymieniam olej to leją mi Max i może ciśnienie było troszkę za wysokie i mogło coś się przecisnąć przez uszczelkę. Co o tym sądzicie ??? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-12-2008, 21:49
|
|
|
Może miałeś pękniętą podkładkę pod świecą i przy dolewaniu oleju coś się dostało ? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 13-12-2008, 09:31
|
|
|
no ale olej jest z gornej czesci swiecy wiec niemoze to byc uszczelka pod glowica.moze jakis uszczelniacz siedzi na fajce od swiec?? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2008, 11:23
|
|
|
To nie jest uszczelka, tylko powiedzmy część składowa, tak zwane oringi. Kup za ~40 pln razem z uszczelką i wymień wszystko dla świętego spokoju. Wymieniałem u siebie, prosta sprawa. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
adaśko
Mitsumaniak
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 590 Skąd: bielsk podlaski
|
Wysłany: 13-12-2008, 14:39
|
|
|
aha dzieki za informacje:) a te oringi to tylko w serwisie sa dostepne czy tez mozna je kupic w sklepie |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-12-2008, 00:42
|
|
|
Podejrzewam, że oringi najprędzej kupisz razem z uszczelką pod dekiel zaworowy, ale musisz się upewnić czy tam są, bo może być sama uszczelka, bez wspomnianych oringów... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2008, 11:43
|
|
|
adaśko, szukałem w sklepach "fota" - akurat wóz stał vis a vis sklepu i mieli. Około 40 pln komplet z uszczelką pod dekiel. Wymiana od razu też nie zaszkodzi. Jak dzwoniłem do jakiegoś gościa z allegro, to dowiedziałem się, ze sprzedadzą mi oringi za 35/SZTUKA!!
Teraz widzę troszkę droższy zestaw, ale i tak cena do przeżycia. Mianowicie: Klik! Masz 4 sklepy w Podlaskim, mam nadzieję, że coś sobie wypatrzysz. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 18-04-2011, 00:12
|
|
|
trochę odkopię , podczas wymiany świec na 3 i troche na 4 świecy znalazł sie olej , na 3 to prawie pół świecy było zalane. Czy to wina uszczelki pod deklem czy może uszczelki pod kolektor dolotowy
, o jakie oringi chodzi ?
[ Dodano: 18-04-2011, 21:18 ]
no niestety sprawa chyba wygląda bardziej skomplikowanie niż myślałem wymiana uszczelki pod kolektorem czy pod pokrywą zaworów nic nie da.Dzwoniłem dzisiaj do Japaneze i przy okazji zapytałem o ten olej , wskazał na uszczelkę pod połową głowicy
Uploaded with ImageShack.us
czy może ktoś to wymieniał, czy można ją wymienić bez rozpinania rozrządu i jakie niespodzianki mogą mnie jeszcze czekać ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
marcinkn
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Gliwice/Knurów
|
Wysłany: 20-04-2011, 07:34
|
|
|
czy tą połowę głowicy trzeba też planować po ściągnięciu?? |
_________________ Wcześniej Astra H 1.9 150ps
Teraz Mitsubishi Carisma 1.8 GDI i Fiat Bravo 1.6 |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 21-04-2011, 23:31
|
|
|
ta połówka głowicy to tzw. nadstawka , puścił silikon fabryczny między częściami głowicy . Niestety żeby to zrobić trzeba rozrząd rozpinać i jakąś trudno dostępną śrubkę od pompy wc odkręcić więc sam się za to nie łapię. Mam dwóch fachowców którzy dobrze wiedzą o co chodzi tylko jeszcze nie wiem którego wybrać. Nie trzeba nic planować bo główna część głowicy ta co łączy się z blokiem pozostaje nie ruszona. Przy okazji może napinacz hydrauliczny wymienię i pasek , szkoda że się nie da sprawdzić hydro popychaczy bo któryś mi lekko się odzywa , a niestety 16szt trochę kosztuje. A tu taki filmik poglądowy znalazłem http://www.youtube.com/us.../20/ILwtRGm7ONg |
_________________
 |
|
|
|
 |
|