skrzynia tiptronic |
Autor |
Wiadomość |
jorgen
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz3 1.3 , subaru forester
Dołączyła: 20 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 13-12-2008, 20:00 skrzynia tiptronic
|
|
|
Witam wszystkich
Zakupiłem cz3 z tiptronikiem, nie wiem czy to wada ale są bardzo odczuwalne przełożenia biegów tak jakbym używał manualnej skrzyni, tak samo jest jak przełącze ją na tryb automatyczny |
|
|
|
 |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-12-2008, 20:06
|
|
|
Witaj,
o ile dobrze kojarzę, to jesteś tu pierwszym właścicielem CZ-ta z automatyczną skrzynią. Niestety... |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
jorgen
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz3 1.3 , subaru forester
Dołączyła: 20 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 14-12-2008, 07:31
|
|
|
dzięki . Będę musiał chyba wybrać się do ASO. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2008, 09:11
|
|
|
jorgen napisał/a: | ale są bardzo odczuwalne przełożenia biegów tak jakbym używał manualnej skrzyni, |
Istnieje mozliwość przeprogramowania ECU skrzyni zeby biegi zmieniał delikatniej. Jednakże pamiętaj że CZ nie ma typowego automatu tylko zautomatyzowana manualną skrzynie biegów. Jest duże prawdopodobieństwo, że to co opisujesz to nie jest wada tylko cecha skrzyni. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2008, 15:20
|
|
|
michalp napisał/a: | Witaj,
o ile dobrze kojarzę, to jesteś tu pierwszym właścicielem CZ-ta z automatyczną skrzynią. Niestety... |
spokojnie, czy ktoś zapytal mnie czy ja nie posiadam takiej ?
jorgen, to jest zwykła manualna skrzynia 6-cio biegowa ze sterowaniem automatycznym. Uważaj na sprzęgło - nie spal go. Ta skrzynia jest perfekcyjna, zapewniam Ciebie - pod warunkiem, że nauczysz się odpowiednio z niej korzystać |
|
|
|
 |
jorgen
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz3 1.3 , subaru forester
Dołączyła: 20 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: wroclaw
|
Wysłany: 14-12-2008, 22:25
|
|
|
może jakieś instrukcje co do tego aby nie spalić sprzęgła |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 08:07
|
|
|
Podstawowe zasady jak ze skrzynią manualną. Podkreśliłem to, ponieważ wiele osób co miało okazję jeździć z tradycyjną transmisją automatyczną posiadającą sprzęgło hydrokinetyczne popełnia błąd przy ALLshift-cie trzymając auto np. pod jakąś górę na „gazie”. Wtedy wiadomo co się dzieje - następuje nadpalanie okładzin tarczy sprzęgłowej. Poza tym nawet w instrukcji jest to w pewien sposób opisane. Jak stoisz, to stój na hamulcu. Jak ruszasz pod górę, to ruszaj z ręcznego(ręczny rozłańcza sprzęgło). Nigdy nie rób „przygazówki” trzymając lewą nogę na hamulcu(podczas załączonego biegu)!
Co do samej zmiany biegów. Jest ona odczuwalna, ale jeżeli nauczysz się współpracować z tą skrzynią to będziesz bardzo zadowolony. Najgorszy moment w zmianie biegów jest wtedy, gdy zbliżasz się do prędkości obrotowej przy której następuje „przekładka” i w tym momencie decydujesz się wcisnąć pedał przyśpieszenia. Na bank masz niemiłą niespodziankę ( auto zaczyna długo się namyślać co zrobić - nie jedzie przez sekundę, a nawet i 2). Sam to zobaczysz.
Bardzo podoba się mi „między gaz” przy zmianie biegów na niższe.
Podstawowym argumentem za tą transmisją jest ( miałem porównanie) „żwawość” auta i ekonomia. No i o wiele większy komfort podróżowania.
|
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 21:02
|
|
|
jaceksu25 napisał/a: | (...) tradycyjną transmisją automatyczną posiadającą sprzęgło hydrokinetyczne popełnia błąd przy ALLshift-cie trzymając auto np. pod jakąś górę na „gazie”. (...) | Z tego co jest mi wiadomo to nie ma takiej potrzeby w klasycznych automatach, samochod sie nie stoczy tylko bedzie stal w miescu lub powoli toczyl sie pod gorke. Dzieje sie tak w tych sterowanych elektronicznie jak i w tych sterowanych podcisnieniem. |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2008, 10:09
|
|
|
Ali-En napisał/a: | jaceksu25 napisał/a: | (...) tradycyjną transmisją automatyczną posiadającą sprzęgło hydrokinetyczne popełnia błąd przy ALLshift-cie trzymając auto np. pod jakąś górę na „gazie”. (...) | Z tego co jest mi wiadomo to nie ma takiej potrzeby w klasycznych automatach, samochod sie nie stoczy tylko bedzie stal w miescu lub powoli toczyl sie pod gorke. Dzieje sie tak w tych sterowanych elektronicznie jak i w tych sterowanych podcisnieniem. |
Chyba nie zrozumiałeś setna sprawy. W tradycyjnych transmisjach automatycznych sama ich zasada kinetyki rozwiązuje problem staczania się ze wzniesienia na włączonym napędzie.
Colty z Allshift-em nie mają natomiast żadnego zabezpieczenia przed stoczeniem. Dlatego bardzo łatwo w takich momentach podpalić sprzęgło. |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2008, 22:09
|
|
|
Racja |
|
|
|
 |
jaceksu25 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 12:22
|
|
|
Niżej umieszczam moje filmiki pracy skrzyni AMT. Myślę, że co niektórych z całą pewnością zainteresują.
Wszystkie filmy zostały nagrane podczas jazdy zgodniej z przepisami - nie ma tam szaleństwa.
Wybaczcie słabą jakość i brak dźwięku.
Pierwszy film pokazuje delikatne przyśpieszanie w trybie Auto
Drugi film pokazuje szybkość zmiany biegów w trybie ręcznym.
Trzeci film pokazuje przyśpieszenie auta od 50 do 80 km/h w trybie auto. |
|
|
|
 |
wooki
Nowy Forumowicz
Auto: saab 9-3 2.2 TiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Cze 2010 Posty: 1 Skąd: poznan
|
Wysłany: 13-06-2010, 21:55
|
|
|
witam
a wiecie moze czy ta skrzynia jest konstrukcją mitsubishi? czy moze Daimler-mercedes-smart? a moze jeszcze kogos?:) zastanawiam sie czy wybrac manual czy toto;) |
|
|
|
 |
|