Skaczące obroty przy zimnym silniku i ... |
Autor |
Wiadomość |
manieksad
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD '99
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 11-12-2008, 12:09 Skaczące obroty przy zimnym silniku i ...
|
|
|
Witam,
Zdecydowałem się wymienić świce żarowe na nowe ponieważ przy zapalaniu zimnego silnika, silnik pracował nie równo i z rury wylatywał jasno szary dym i słychać było metaliczne szorowania od strony silnika- wciśnienięcie sprzęgłą pomagało.
Po wymianie świec po włączeniu zimnego silnika, silnik pracuje równo lecz po ok. 20 sekundach zaczynają skakać obroty w zakresie 600-900 i praca silnika jest nierównomierna no i ten dym szary i odgłoś metalicznego szorowania. Po ok. 4 min zaczyna pracować normalnie.
Co może byc przyczyną?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
|
|
|
 |
mandryl
Forumowicz
Auto: 1.9 TD
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 44 Skąd: Płońsk
|
Wysłany: 11-12-2008, 12:48
|
|
|
Ja bym stawiał na zawór korekcji wtrysku, było o tym na forum poszukaj |
|
|
|
 |
manieksad
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD '99
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 13-12-2008, 11:38
|
|
|
Byłem u mechanika, z oględzin okazuję się że do wymiany jest uszczelka pod głowicą popnieważ w zbiorniku płynu chłodzącego jest olej. Jaki jest orientacyjny koszt uszczelki i jej wymiany? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2008, 12:10
|
|
|
Uszczelka ~50 no i kwestia robocizny, ja robię sam. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
manieksad
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD '99
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 13-12-2008, 12:39
|
|
|
jak samemu rozpoznać czy jest olej w zbiorniczku płyny chłodzącego? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2008, 11:53
|
|
|
W zbiorniku wyrównawczym? Zajrzyj zwyczajnie. Może uda się coś ogarnąć. Ewentualnie ściągnij trochę do jakiegoś pojemniczka i obadaj. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
manieksad
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD '99
Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 14-12-2008, 16:06
|
|
|
tak w zbiorniku wyrównawczym. Ściągnałem do pojemnika. Kolor zielono szary, jak przeciągnełem palcem po wewnętrzej stronie pojemnika to zostaje na palcu czarna maź, Czy to olej silnikowy? i co w tym przypadku zrobić? wymiaana uszczelki pod głowicą? chcę być pewny żeby mechanik mnie nie naciągnął. |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2008, 17:38
|
|
|
Nie wiem na 100%, ale w takim razie pobiera olej. Dla przykładu zobacz na bagnecie, czy Twój olej jest "czarnawy", jeśli tak, to sprawa prosta. Biegły w mechanice nie jestem, ale jedyne miejsce, gdzie jest możliwość "połączenia" się tych płynów jest tylko i wyłącznie głowica, a dokładnie poprzez uszczelkę (lub jej brak). Jeśli jest inaczej, poprawcie mnie. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Fabjan
Forumowicz
Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 85 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 15-12-2008, 13:52
|
|
|
manieksad, koszt uszczelki przy cenie robocizny jej wymiany to w zasadzie grosze!
Nie chcę Cię straszyć, ale ja latem musiałem wymienić ten badziew w Hondzie Civic z 93 roku. Uszczelka + wymiana + jakiś moduł (który oczywiście nie wchodził "w skład" wymiany a jedynie został wymieniony przy okazji) wyszły mnie 800 PLN! Ten moduł kosztował z tego, co pamiętam niecałe 200 PLN. Wychodzi na to, że wymiana w tym starym aucie kosztowała mnie 600 PLN. Przy tej wymianie jest naprawdę sporo roboty, dlatego jest ona tak kosztowna + trzeba zrobić planowanie głowicy czy coś takiego. A dodam, że nie brał mi w ogóle oleju, więc odpadł mi koszt wymiany oleju + filtra. W zasadzie objawy jakie miałem, to przegrzewanie się silnika, kopcenie z rury i łykanie płynu chłodniczego i plucie nim z wydechu. W zasadzie co 100 km musiałem napełniać od nowa zbiorniczek wyrównawczy (złapało mnie to niestety na trasie, a miałem do przejechania jeszcze prawie 300 km).
Jak będziesz już po wymianie, to napisz ile Cię to wyszło, bo sam jestem ciekaw ile biorą za wymianę tego ustrojstwa w tak skomplikowanym autku... |
_________________
 
Carisma Avance 1,8 GDI z 2000 roku (125 KM) |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 15-12-2008, 23:03
|
|
|
Ja także wymieniałem niedawno uszczelkę pod głowicą tylko że u mnie olej zaczął się sączyć z pod uszczelki, po bloku. Z planowaniem, uszczelkami pod głowicę, pod kolektor ssący i wydechowy, simeringiem na wałek rozrządu oraz wymianą płynu i oleju wraz z filtrem zamknąłem się w kwocie 600zl (ale tylko dzięki zaprzyjaźnionemu mechanikowi ) |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
|