ZUPEŁNIE INNE MODELE ;-) |
Autor |
Wiadomość |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 19-11-2005, 10:14 ZUPEŁNIE INNE MODELE ;-)
|
|
|
poniżej parę agresywnych innych modeli o niezłych silnikach i niekiepskich osiągach
Opracowany przez konstruktorów Mitsubishi projekt wstępny myśliwca M-70 otrzymał oznaczenie Marynarki Doświadczalny Przechwytujący Samolot Myśliwski 17-Shi Otsu (Typ B) Senden (ang. Navy Experimental 17-Shi Otsu (Type B) Interceptor Fighter Senden - w skrócie J4M1 - i nazwę "Senden" (Błyskająca Błyskawica).
Osiągi
prędkość maksymalna 758 km/h (wg innych źródeł 703 km/h) na wysokości 8000 m
prędkość przelotowa 500 km/h (wg innych źródeł 463 km/h) na wysokości 3000 m
prędkość lądowania 148 km/h
czas wznoszenia na wysokość 8000 m - 10 minut (wg innych źródeł 15 minut)
pułap 11000-12000 m
Napęd: jeden 18-cylindrowy silnik gwiazdowy w układzie podwójnej gwiazdy, chłodzony powietrzem, typu Mitsubishi MK9D (inaczej Ha-43-41) o mocy maksymalnej 1692 kW (2300 KM), mocy 1397 kW (1900 KM) na wysokości 2000 m i 1213 kW (1650 KM) na wysokości 8000 m, napędzający metalowe 6-łopatowe śmigło pchające o średnicy 3,2 m
Uzbrojenie: jedno stałe działko kalibru 30 mm Typ 5 po prawej stronie przedniej dolnej części kadłuba (z zapasem 100 nabojów), dwa stałe działka kalibru 20 mm Typ 99 po bokach przedniej części kadłuba (z zapasem po 200 nabojów na lufę) oraz dwie lekie bomby o masie po 30 lub 60 kg na zewnętrznych zaczepach pod skrzydłami
Dane taktyczno-techniczne samolotów Mitsubushi Ki-109:
Konstrukcja: dwusilnikowy wielomiejscowy średniopłat wolnonośny z zakrytymi kabinami załogi i trójkołowym chowanym podwoziem z kółkiem ogonowym. Usterzenie klasyczne, wolnonośne. Konstrukcja całkowicie metalowa z płóciennym pokryciem sterów. Zapas paliwa 2152 litry.
Napęd: Ki-109.01, Ki-109-I - dwa 18-cylindrowe silniki gwiazdowe w układzie podwójnej gwiazdy, chłodzone powietrzem, typu Mitsubishi Ha-104 (Armii Typ 4) o mocy startowej po 1397 kW (1900 KM) każdy przy 2450 obr./min, mocy po 1331 kW (1810 KM) na wysokości 2200 m przy 2350 obr./min i po 1184 kW (1610 KM) na wysokości 6100 m przy 2350 obr./min, napędzające metalowe 4-łopatowe śmigła przestawialne o średnicy 3,60 m
Uzbrojenie: jedno stałe działo kalibru 75 mm Typ 88 w przodzie kadłuba (z zapasem 15 nabojów) i jeden ruchomy karabin maszynowy kalibru 12,7 mm Typ 1 (Ho-103) w tylnym (ogonowym) stanowisku strzeleckim na końcu kadłuba
Załoga: 4 osoby (pilot + drugi pilot/ładowniczy działa + radiooperator + strzelec)
większość z latających mitsu znajdziesz TUTAJ
a ten model to kiedyś skleiłem z "małego modelarza"
 |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
chwalow [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2005, 12:21 silniki
|
|
|
Warto dodać iż Mitsubishi dalej produkuje silniki do samolotów z całkiem niezłymi wynikami.
Większośc silników do autobusów powietrznych boeninga to właśnie turbiny Mitsu.
A o samolotach turbosmigłowych niebęde wspominał gdyż silniki typ:gwiazdy - były poprostu wysmienite. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2005, 12:40
|
|
|
chwalow napisał/a: | Większośc silników do autobusów powietrznych boeninga to właśnie turbiny Mitsu |
A nie Rolls-Royce? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
chwalow [Usunięty]
|
Wysłany: 09-12-2005, 12:46 napisałem
|
|
|
napisałem do wiekszosći - oprocz rollsa i Mitsu sa jeszcze inne firmy które produkują turbiny do samolotów boeninga. Mój kolega który pracuje w serwisie boeninga w Dortmundzie stwierdził że najlepszymi turbinami były wlasnie Mitsu który ostatnio jest wypierany przez Rolsa i jeszcze jakas inna firme. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-12-2005, 14:01
|
|
|
OK chodziło mi o to że byłem zawsze przekonany że to własnie RR jest the best a tu niespodzianka |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2006, 00:07 Re: silniki
|
|
|
chwalow napisał/a: | Warto dodać iż Mitsubishi dalej produkuje silniki do samolotów z całkiem niezłymi wynikami.
Większośc silników do autobusów powietrznych boeninga to właśnie turbiny Mitsu.
A o samolotach turbosmigłowych niebęde wspominał gdyż silniki typ:gwiazdy - były poprostu wysmienite. |
Jakieś dziwne wiadomości tu czytam
Z tego co wiem: głowni producenci silników odrzutowych to:
GE (General Electric)
Pratt & Whitney
Rols Roys
GE rulez: http://www.geae.com/engines/commercial/index.html
W Japonii kooperuje z GE np firma IHI ( http://www.ihi.co.jp/aeroeng/index.html ).
Ale o Mitsubishi silnikach odrzutowych to nie słyszałem never ever. Coś ten Twój kolega zalewał...
[ Dodano: Sob Sty 07, 2006 12:33 am ]
...a tu można się przekonać kto co produkuje w danym kraju:
http://www.aeronautics.ru...ce/Jet_Engines/
[ Dodano: Sob Sty 07, 2006 12:47 am ]
No chyba, że mieliście na mysli turbiny dla energetyki, to tu Mitsubishi ma co pokazać:
http://www.mpshq.com/products_gasturbines.htm |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2006, 22:13
|
|
|
Coś szczególnie dla Raddexa, ale nie tylko. Mitsubishi produkuje szeroką gamę naprawdę dobrych maszyn poligraficznych. W Polsce stoją bodajże 3 (kiepski przedstawiciel, brak serwisu z prawdziwego zdarzenia - dwóch ludzi, którzy się na tych maszynach znali, odeszło z Grafikusa): jedna w Wawie, jedna w Opolu czy Wrocławiu i trzecia nie pamiętam, gdzie. Zwróćcie uwagę na na Newspaper Offset Presses. Na zdjęciach tego nie widać, ale te maszyny moga mieć po kilka pięter wysokości. Gazetowej Mitsubishi niestety nigdy nie widziałem "na żywo" Europejscy odbiorcy wolą MAN-a i Harrisa. |
|
|
|
 |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
Wysłany: 16-12-2008, 23:25 Najsłynniejszy misiek w powietrzu to A6M Zeke
|
|
|
teraz produkują mutację F16 pod nazwą F2 |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 17-12-2008, 02:21
|
|
|
ja ogladalem chyba wszystkie istniejeace filmy na youtubie o zero i prototypach.... co prawda legenda zero zostala rozgromiona przez hellcata i prototypowa odpowiedz mitsubishi nie doczekala sie dalszego trwania wojny....wsumie to i dobrze.. japonce dopracowali niemiecka technologie, ulepszyli, strach by bylo gdyby niemcy objeli totalne prowadzenie ... |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-12-2008, 13:36
|
|
|
shovel napisał/a: | japonce dopracowali niemiecka technologie, ulepszyli, strach by bylo gdyby niemcy objeli totalne prowadzenie ... |
dawno dawno temu Japońska elektronika (sprzet elektroniczny) była uwazana za szajs tak jak teraz China...
Jednak firmy modelujac sie na niemieckich produktach i ulepszjac je nie tylko dogoniły je jakosciowo ale nawet przegoniły... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
Wysłany: 18-12-2008, 20:29 Elektronikę też mieli niczego sobie...
|
|
|
Ja miałem Mitsu Trium i do dziś dnia mile go wspominam.... Fajniutki coś jak Nokia 3310 |
|
|
|
 |
|