GDZIE UZUPEŁNIĆ PŁYNY |
Autor |
Wiadomość |
PAWEŁ
Nowy Forumowicz MITSUBISHI

Auto: MITSUBISHI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 12 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2008, 20:48 GDZIE UZUPEŁNIĆ PŁYNY
|
|
|
z pytankiem dla pewności - gdzie i jakie najlepiej wlewać płyny:
chodzi mi o :
- płyn chłodniczy
- płyn hamulcowy
- płyn wspomagania
- olej do skrzyni biegów
i co wlać bezpośrednio do chłodnicy - chodzi mi o ten srebrny korek
dziękuję za pomoc |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2008, 22:19
|
|
|
Mam nadzieję że wiesz jak wymienia się płyn chłodniczy w tym silniku bo odkręcając korek w chłodnicy nie załatwi to całej sprawy gdyż płyn zostaje w bloku silnika zatrzymany przez termostat,a płyn Borygo lub Petrygo wlewasz również przez zbiornik wyrównawczy po lewej stronie.(powinno wejść 8l)
Płyn hamulcowy to DOT4 jak i do sprzęgła zwykle na zatyczkach pisze jaki ma być
Do wspomagania wlewa się olej klasy DEXRON lub DEXRON II (0,9l)
do automatycznej skrzyni olej ATF (Automatic Transmission Fluid) ( 7,5l) |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 14-12-2008, 11:47
|
|
|
syski napisał/a: | Mam nadzieję że wiesz jak wymienia się płyn chłodniczy w tym silniku bo odkręcając korek w chłodnicy nie załatwi to całej sprawy gdyż płyn zostaje w bloku silnika zatrzymany przez termostat,a płyn Borygo lub Petrygo wlewasz również przez zbiornik |
Korki do spuszczenia płynu chłodniczego znajdują się na spodzie silnika ale są pod kolektorem wydechowym więc najlepszy dostęp jest jak samochód jest na kanale albo na podnośniku. Korek odkręcasz kluczem 14. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2008, 23:51
|
|
|
A ile i czego do manuala?
Fajniej się nalewa płyn do chłodnicy.
Jak będziesz wkładał korek do zbiorniczka wyrównawczego, to zwróć uwagę na wężyk, aby się nie załamał, bo nie zaciągnie płynu ze zbiorniczka.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tuzem [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 08:13 płyn do chłodnicy
|
|
|
Mam 3,0 v6 12v, po przeczytaniu tego tematu na forum zauważyłem że mam płyn chłodniczy w zbiorniczku poniżej minimum. Pytanie: Uzupełnić do zbiorniczka czy do chłodnicy? czym? I jak sprawdzić co było wlane wcześniej? |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3555 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 17-12-2008, 08:49
|
|
|
Sprawdzić w płynie możemy tylko cztery rzeczy:
1.Jego poziom.
2.Jego zbrudzenie.
3.Jego kolor.
4.I co chyba najważniejsze to temperatura zamarzania.
Trzy pierwsze punkty jesteś wstanie sprawdzić sam. Jeśli chodzi o czwarty punkt, to każdy dobry mechanik posiada taki miernik do sprawdzania temperatury zamarzania.
Odnośnie, czego dolać, to płyny i koncentraty chłodnicze maja to do siebie, że się mieszają (prawie wszystkie) także można dolać czegoś pod kolor. Ja osobiście sprawdziłbym czy silnik nie posiada wycieków płynu i zalał go świeżym płynem lub koncentratem. Koszt takiej inwestycji nie przekroczy 100 PL.
Pozdrawiam. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
Ostatnio zmieniony przez wojtas 17-12-2008, 21:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-12-2008, 08:54
|
|
|
tuzem napisał/a: | zauważyłem że mam płyn chłodniczy w zbiorniczku poniżej minimum. |
Uzupełnia się dolewając do zbiorniczka 3/4 poj.
tuzem napisał/a: | I jak sprawdzić co było wlane wcześniej? |
Jak nie jesteś pewien radziła bym zmienić na nowy płyn? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
tuzem [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 08:57 ok
|
|
|
Czyli rozumiem że patrzę jakiego jest koloru, kupuję i dolewam do zbiorniczka wyrównawczego. Nie leje do chłodnicy. Tak robiłem w maździe ale tu zastanowiły mnie poprzednie posty. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-12-2008, 09:17
|
|
|
tuzem napisał/a: | Czyli rozumiem że patrzę jakiego jest koloru, |
Nie! gdyż to może być złudne? Zmylić może kolor. Spotykamy płyny czerwone, niebieskie, zielone i żółte. Kolor jednak nie ma znaczenia. Zdarza się np., że dwa płyny o podobnym kolorze nie są mieszalne.
Mieszanie plynow chlodzacych jest co najmniej ryzykowne. Jesli sie nie wie jaki jest plyn to lepiej dokonac calkowitej wymiany (calkowitej tzn rownież nalezy wypuscic plyn z silnika i przplukac). Mieszajac ryzykuje sie ze mikstura moze miec zmniejszone wlasciwosci anykorozyjne i moze spowodowac uszkodzenie chlodnicy albo i tez korozje kanalow chlodzenia w silniku. Zresztą w nowo kupionym aucie wymiana plynów tak chlodniczego jak i hamulcowego powinna byc regulą. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
tuzem [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 11:30 wymiana
|
|
|
Wiesz co, jeżdżę nim półtora roku, wcześniej nie było problemu. Dopiero teraz wystąpił brak. Sprawdzę temperaturę zamarzania bo mam wyjazd w piątek i nie zdąże wymienić całości |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-12-2008, 11:38
|
|
|
tuzem napisał/a: | Sprawdzę temperaturę zamarzania bo mam wyjazd w piątek |
Jeśli będzie do temp minus .to wystarczy dolać wody destylowanej. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 14:31
|
|
|
dolewając wody destylowanej rozcieńczasz płyn i obniżasz jego temp. zamarzania zresztą na zbiorniczku wyrównawczym masz rozrysowane ile go nalać pomiędzy low i full.Płyny w większości są mieszalne zresztą na borygo czy też petrygo pisze tak jak i na kupionym za parę złotych w markecie czy można i z jakimi płynami mieszać |
|
|
|
 |
rkasia11 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 14:40
|
|
|
Nie wszystkie płyny chłodzące można mieszać!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Są dwa rodzaje płynów i są zupełnie niemieszalne.
Jak nie wiesz jaki masz to lepiej zmień na nowy.
Masz 50% szans, że uda się kupić właściwy płyn, jak nie to zrobi się kaszka.
Te dostępne w marketach są z reguły jednego gatunku, na stacjach może być różnie jak i w sklepach motoryzacyjnych.
Jeśli masz niewielki ubytek, to dolej wody destylowanej, ale tylko raz, bo później może być za rzadki.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-12-2008, 16:45
|
|
|
Zgodzę się z rkasia11 A pisząc o wodzie dest. miałam na myśli w chwili obecnej brak czasu i piątkowy wyjazd tuzem`a i że po powrocie zrobi wymianę płynu. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
tuzem [Usunięty]
|
Wysłany: 30-12-2008, 11:27
|
|
|
Kupiłem płyn w kolorze żółtym bo taki miałem oryginalnie w chłodnicy, mieszalny z wszystkimi rodzajami płynów, parę groszy droższy |
|
|
|
 |
|