Silnik 1,6 4G18 |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-12-2008, 20:44 Silnik 1,6 4G18
|
|
|
Szukałem na forum i w necie ale nic nie zlazłem
Pierwsza sprawa czy silnik jest na pasek czy na łańcuch? Bo te w nowym Lancerze ponoć już łańcuchowe są
Czy luzy zaworowe są kasowane automatycznie czy trzeba to jakoś regulować?
Czy ten silnik był już wcześniej stosowany w innych modelach i czy są jakieś znane problemy z tym silnikiem?
Na wiki en znalazłem taką informację:
"Output is 105 PS net at 6000 rpm (Middle East specifications) , 122 ps gross (Gulf Countries specification)"
ktoś wie czym te silniki się różniły od europejskich 98 konnych?
Krzychu |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 17-12-2008, 20:46
|
|
|
Ma pasek Wymiana co 90kkm. Problemów z silnikiem nie ma. Wg instrukcji luzy kasowane automatycznie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
arci [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 21:24
|
|
|
Tak jak koledzy wcześniej pisali , spotkałem się z opinią że motor taki sam jak w Space Star , ale mimo podobieństwa mocy /i pojemności motory się różnią konstrukcyjnie, ( inne uszczelki głowicu zawary itd.) proszę o potwierdzenie |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 17-12-2008, 21:53
|
|
|
[quote="krzychu"]Po zdjęciu (o ile dobrze widzę rocznik '06) i opisie Invite+ powinieneś mieć automatyczną klimę. Jak się spisuje? [quote]
Rocznik '07 jeden z ostatnich. Kupiłem bo dostałem super ofertę cenową a Lancer zawsze mi się podobał.
Klima spisuje się b.dobrze. Chłodzi nawet za bardzo
Z automatycznych ustawień korzystam też teraz w chłodne dni. Jest bardzo dobrze.
Misiek szybko się nagrzewa sterując też odpowiednio nadmuchem. Wpierw szyba potem nogi następnie cały samochód. Z racji krótkich przebiegów wybrałem benzynę i się nie zawiodłem jak do tej pory. Jedyne co mnie wkurza to dosyć marne plastiki na spodzie kokpitu.
No ale nie można mieć wszystkiego za taka kasę.
Aha i co do Twoich pytań
- odłącza kompresor jak nie trzeba/za niska temperatura
- dając w zimie nawiew na przednią szyba włącza maksymalne osuszanie - szybka czysta w kilka sekund
- imho dobrze trzyma temperaturę (jak na te klasę samochodu) |
Ostatnio zmieniony przez Bojar 17-12-2008, 22:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-12-2008, 22:06
|
|
|
Widze że edytowałeś posta. Dzięki wielkie za oponię przekonałeś mnie już to szukania modelu po lifcie czyli z '06-07.
Krzychu |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 17-12-2008, 22:15
|
|
|
Masz 3 tryby auto
- automat miejsce nawiewu
- automat szybkość nawiewu
- auto temperatura
2 pierwsze możesz przełączyć w tryb manual.
Do tego możesz włączyć klimę, jak nie włączysz to nie chłodzi
Teraz klimy nie włączam na co dzień. Od święta na chwilę aby się nie zastała.
Climatronic działa i z klimą i bez.
Mój ma też nową kierę w skórze + skóra na gałce biegów i ręcznym
Brakuje mi tylko halogenów ale za tym już szukam. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-12-2008, 22:32
|
|
|
A spryciarze w katalogu napisali że w Invite i Invite+ są Halogenowe reflektory przednie z jasnym obramowaniem. Myslałem że to halogeny a to pewnie się odnosi do świateł zwykłych. Bo niżej piszę Projektorowe lampy przeciwmgielne i opcja dla Invite i Invite+ dla Intense standard. A w ASO pytałeś o halogeny? MZ380277EX to jest chyba symbol z katalogu halogenów.
Więc podusumowując w Intense jest dodatkow:
- fotele bardziej kubełkowe
- kierownica momo
- zegary z Evo
- -30mm zawieszanie
- 16 cali na 5 śrubach
- spojler przód i tył (nie dotyczy Kombi)
- halogeny projektorowe
- inne reflektory (białe z tyłu z przodu ciemniejsze)
- inna tapicerka
- trochę chromu w środku
no i + 37 koni.
O czymś zapomniałem?
Tak się zastanawiam teraz w sumie co lepiej wziąść czy 1.6 czy 2.0
Problem z 2.0 jest:
- +2 litry a na dojeździe do pracy to 1000zł rocznie więcej
- ciężko kupić używkę a jak już jest to około 5-10 tys drożej od 1.6
Z czego do 1,6 można założyć 16 fele, spojler oraz halogeny i w sumie nie licząc koni chyba jest prawie to samo?
Krzychu. |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 17-12-2008, 22:49
|
|
|
O halogeny pytałem ale pobieżnie. Cena jakieś 1800pln hehe
Są zamienniki na rynku za 400pln tylko mam problem z włącznikiem
W oryginale jest dzielony - przednie/tylnie przeciwmgielne. U mnie tylko tył.
Popytam w ASO może dostane sam wyłącznik
Generalnie jak to w Mitsubishi ceny dodatków są chore.
Za czujniki cofania NO NAME bez wyświetlacza chcieli 1000pln
Za najlepsze Valeo z montażem dałem 470.
Ps. właśnie przed długą trasą zmieniłem miśkowi żarówki H4 na Tungsram Megalight
Dostęp do lamp jest wzorowy. I za to lubię japońce. Pikne może nie są ale użyteczne bardzo.
Ps. Świadomie wybrałem 1.6. Rajdowcem nie jestem. Jeździ ze mną 2 małych dzieci.
Samochód spala rozsądne 8,5l a większy prześwit to łatwiejsze wjeżdżanie np na krawężniki. Kierownica jest super w nowej wersji ze skórą
Jak dorosną kupie nowego Galanta. Mam nadzieję, że w końcu wejdzie do produkcji.
To moje marzenie a Lancer to tylko przejściówka |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-12-2008, 22:52
|
|
|
Nie no ja właśnie się rozglądam głownie ze względu na wygląd. Plus parę innych drobiazgów jak dobre zawieszenie, made in Japan, po za tym nic innego mi się w tej cenie i roczniku nie podoba.
No właśnie wpisałem w googlem ten symbol i wyskoczyło prawie 2100zł
Może łatwiej dopaść jakiegoś rozbitka 2.0?
A ogólnie jak oceniasz światła dobrze świecą?
Krzychu |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 17-12-2008, 22:58
|
|
|
Światła świeca dobrze. Po Fiacie brava którego miałem wcześniej to 5 x lepiej
Najlepiej pasowały by mi halogeny z rozbitka. Niestety nie mogę nic wyszukać
tzn lampy są ale z włącznikiem mam problem
Po nowym roku zabiorę się za to... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-12-2008, 23:02
|
|
|
A instalacja cała podciągnięta?
Krzychu |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 17-12-2008, 23:08
|
|
|
Podobno tak. "sla" stwierdził, że ma. Posprawdzam jeszcze. |
|
|
|
 |
Iwonka
Forumowicz
Auto: był Lancer kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 10 Maj 2008 Posty: 183 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19-12-2008, 19:01 Re: Silnik 1,6 4G18
|
|
|
krzychu napisał/a: |
Na wiki en znalazłem taką informację:
"Output is 105 PS net at 6000 rpm (Middle East specifications) , 122 ps gross (Gulf Countries specification)"
ktoś wie czym te silniki się różniły od europejskich 98 konnych?
|
otoz wlasnie, tez mnie to ciekawi. 98KM z pojemnosci 1.6 to jak na dzisiejsze czasy calkiem niewiele |
_________________ pozdrawiam
Iwona |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-12-2008, 10:26
|
|
|
Tam moc jest uzyskiwana wyżej (w europejskim przy 5tys, tu przy 6 tys). Więc jest podejrzenie że po prostu kwestia braku katalizatora i innych krzywek (bardziej ustawionych na wysokie obroty). Ale ciekawe czy sie da to przerobić
Tu jest ciekawostka:
http://allegro.pl/show_item.php?item=510688135
Jesli wierzyć opisowi 112koni.
Krzychu
[ Dodano: 12-01-2009, 10:28 ]
Szybkie pytanie nie chce zakładać nowego wątku.
Czy 1,6 Invite+ (2006 rok) miała rozpórkę na przedniej osi?
Krzychu |
|
|
|
 |
|