Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA5A 1.8] korktor sily hamowania
Autor Wiadomość
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-10-2008, 15:58   [CA5A 1.8] korktor sily hamowania

czy w gti wystepuje mechaniczny korktor sily hamowania??? czy jest za to odpowiedzialny abs???
 
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2008, 19:06   korektor siły hamowania

Jedyny korektor siły hamowania to rozdzielacz płynu który znajduje się na ścianie grodziowej,idą do niego dwie rurki od pompy hamulca i wychodzą cztery do zacisków.

[ Dodano: 12-10-2008, 19:10 ]
Nie myślę żeby ABS był za to odpowiedzialny,jeśli już to ESP ale CAO tego ni mają.
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 12-10-2008, 19:16   

czy ten korektor siły hamowania ktory jest umieszczony w komorze silnika jakos dziala na obciazenie samochodu. tzn ostatnio jak bylem na diagnostyce to koles mi powiedzal ze jak mam pusty samochod to tylnie kola moga slabo hamowac a jak przyjade z czterema osobami to sila hamowania sie zwieksza,
cos mi sie wydaje ze ten korektor chyba tak nie dziala i koles opowiada bajki
jak to wkoncu jest naprawde?
 
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2008, 20:24   korektor siły hamowania

Nie, on nie wyczuwa obciążenia samochodu, to mechaniczny system którym możesz rozłożyć siłę hamowania pomiędzy przód tył,prawa lewa itd.
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 14-10-2008, 18:30   

tak wlasnie tez sobie myslalem. nie znam budowy tego urzadzenia ale podejrzewam ze on ma w srodku jakas dlawice tylko ktora redukuje cisnienie hamowania na tylna os i to ejst wszystko w tym regulatorze hamowania.
 
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2008, 14:51   

Nie będę powielał tematu i piszę tu
mam problem prawdopodobnie z tym korektorem

robiłem remont hamulców z tyłu:
przetoczenie tarcz, wymiana klocków, odpowietrzenie, przesmarowanie całych zacisków, rozruszanie tłoczków.

i niestety siła hamowania badana na stacji diagnostycznej... jest taka jak była
nie pamiętam dokładnie jaka wyszła cyferka ale mniej więcej dwa razy słabiej niż przód

jak ten korektor regulować??

pliz o opis
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 19-12-2008, 09:58   

ja tez mam taka slaba sile hamowania
sila hamowania na recznym jest prawie taka po wymianie tarcz, klockow i regeneracji zaciskow jak z przodu co mnei zdziwilo troche a sila hamowania hamulcem noznym jest dosyc slaba. probowalem hamowac na stacji z zaladowanym samochodem tzn 5 osob w srodku i sila taka sama sie okazala.
diagnosta pwiedzial mi ze jak rowno z tylu hamuje to napewno jest dobrze i ze inne samochody tez maja slaba sile hamowania z tylu seryjnie. podal mi TICO co mnie lekko zaszokowalo. Ale mial porownanie hahaha
a propo tak jak pisalem wczesniej w temacie ten regulator poprostu chyba dziala jak dlawica i zapewne ma jaka dysze wstawiona na tylna os i przez to cisnienei na tylna os jest zredukowane do jakiegos stopnia.moze wystarczy to urzadznko rozebrac i zobaczycz czy nei jest to zapchane a moze by tak cos rozwiercic tam w srodku minimalnei zeby bylo wieksze cisnienei.
sproboj rozebrac to i napisz co tam w srodku sie znajduje.
pozdrawiam

[ Dodano: 19-12-2008, 11:02 ]
aha zapomnialem dodac ze sila hamowania z tylu zawsze jest mniejsza niz z przodu juz konstrukcyjnie, jakbys mial wieksza sile z tylu to bys sie na drodze zachowal jakbys hamowal na recznym a wtedy o wypadek nie trudno. wiec uwazaj jak bedziesz cos w tym regulatorze przerabial.lepiej nie kombinowac w rozwiercanie tylko moze przedmuchac i przeczyscic to ustrojstwo.
 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 26-03-2009, 13:11   

ktoś w końcu rozebrał ten korektor?
_________________

 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 28-03-2009, 14:57   

mechu102 napisał/a:
aha zapomnialem dodac ze sila hamowania z tylu zawsze jest mniejsza niz z przodu juz konstrukcyjnie, jakbys mial wieksza sile z tylu to bys sie na drodze zachowal jakbys hamowal na recznym


no nie do końca - rozpędź się na rowerze który ma jednakowe hamulce przód i tył. Ciężar przy hamowaniu idzie na przednie koło, które automatycznie ma większą przyczepność. Jak z kolei puścisz się tyłem z górki, i zahamujesz hamulcem tylnym, to on będzie skuteczniejszy. Ot cała filozofia :)
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
Ostatnio zmieniony przez miki4x4 28-03-2009, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-03-2009, 15:32   

a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież
_________________

 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 28-03-2009, 18:02   

kartomaniak gti napisał/a:
a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież


przeczytaj jeszcze raz mojego posta...
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 28-03-2009, 18:20   

ja tam zdania nie zmienie.prawa fizyki sie nie oszuka a jak wiadomo z przodu sa wieksze tloczki w zaciskach niz z tylu a co za tym idzie- sila nacisku tloczka na klocek= cisnienie dzialajace na tlok * pole powierzchni tloka.
wniosek taki ze sila jest tym wieksza im wieksze jest pole pwierzchni w tym przypadku.
 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 29-03-2009, 00:42   

miki4x4 napisał/a:
kartomaniak gti napisał/a:
a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież


przeczytaj jeszcze raz mojego posta...

filozof z ciebie

[ Dodano: 29-03-2009, 00:56 ]
a tak na marginesie jak można porównywać rower do samochodu ?? gdzie sprawy techniczne maja sie zupełnie inaczej
_________________

 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-03-2009, 01:10   

kartomaniak gti napisał/a:
miki4x4 napisał/a:
kartomaniak gti napisał/a:
a jak pojedziesz z górki przodem i zahamujesz przednim ? to samo przecież


przeczytaj jeszcze raz mojego posta...

filozof z ciebie

[ Dodano: 29-03-2009, 00:56 ]
a tak na marginesie jak można porównywać rower do samochodu ?? gdzie sprawy techniczne maja sie zupełnie inaczej


fizyka to fizyka.

ok, inaczej:
- dlaczego więc jeśli samochód ma tarcze, to ma je z przodu a z tyłu bębny a nie na odwrót?

Analogicznie 100% rowerów, które mają jeden hamulec tarczowy, maja go z przodu a nie z tyłu. nie wiem jak jest w przypadku samochodu, ale dla roweru, rozkład siły hamowania wynosi 70% dla przedniego hamulca i tylko 30% dla tylniego.
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 29-03-2009, 09:59   

kartomaniak gti napisał/a:
a tak na marginesie jak można porównywać rower do samochodu ?? gdzie sprawy techniczne maja sie zupełnie inaczej


Ok wyjaśnie Ci to na przykładzie samochodu, skoro nie rozumiesz. Puść samochód na luzie z górki, rozpędź do np 30 km/h, i zaciągnij mocno ręczny. Zrób to samo jadąc tyłem...Zmierz drogę hamowania. I tylko o to mi chodziło. Mam nadzieję że teraz zrozumiałeś 8)

karolgt napisał/a:
ale dla roweru, rozkład siły hamowania wynosi 70% dla przedniego hamulca i tylko 30% dla tylniego.


Zgadza się. Te wartości sa podobne w samochodzie i wynika to z praw fizyki.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.