Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
31-01-2010, 13:36
pompa wody .....
Autor Wiadomość
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 20-12-2008, 16:32   pompa wody .....

jak w temacie .....co ile się wymienia ,objawy zużycia i ....tak dalej ....czyli kiedy przychodzi na nią czas ....
pompy też nie wymieniałem.....i obawiam się że nikt przede mną nie wymieniał .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-12-2008, 17:22   

Objawy zużycia pompy to wyciek płynu chłodzącego lub ewentualnie luz. Łatwo zbadać jak sciągniesz osłonę paska rozrządu. W 2 autach (u siebie) widziałem i sa identyczne objawy tzn. wycieki. Mechanik też potwierdza że tym pompa daje znać że już na nią czas
Wymiana rozrządu teoretycznie jest co 90 tysiecy. Pompę też pewnie warto zmienić niż rozkręcać wszystko za kilkanascie tysięcy KM jak zacznie się z niej lać..
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-12-2008, 17:37   

Pompy wody oprócz tego, że lubią przeciekać. Potrafią się też zacierać. W takim przypadku mogą uszkodzić rozrząd. Oprócz przecieków i zatarć może dojść do zużycia wirnika. Długotrwałe przecieki pompy osłabiają pasek rozrządu, przez co skracają okres wymiany paska.
Pozdrawiam. :) :) :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 21-12-2008, 15:08   

a od pompy silnik może dziwnie "twardo" pracowac ? tak ....dziwnie .....i na zimnym po odpaleniu efekt taki jakby smarowania góra nie dostała???a potem ciszej jak ssanie się wyłączy ....
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
aniakmita2
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 04:05   

czy zużycie wirnika może dawać podobne objawy do nie otwierającego się (dostatecznie) termostatu ??
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10-01-2009, 09:34   

Teoretycznie jest to możliwe. Pompa z po prostu nie wymusza obiegu płynu chłodzącego, przez co może się szybko zagrzewać i podnosić temperaturę( objaw zamkniętego termostatu). Po prostu pompa niema wystarczającej wydajności, aby przepchnąć rozgrzany płyn do chłodnicy. :) :) :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
aniakmita2
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 12:37   

ok ale wskaźnik temp na konsoli wskazu7je tak jak do -momentu wymiany płynu , kiedy to zwróciłem uwagę że :górny przewód , chłodnica są gorące , ale dolny przewód jest całkiem zimny,
....jak zdiagnozować pompę ?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10-01-2009, 14:37   

Możesz opisać dokładniej, co dzieje się z twoim Galantem? Mianowicie chodzi mi o:
-zbyt wolno nagrzewający się silnik,
-za mocno nagrzewający się silnik,
-brak ogrzewania w kabinie,
-Ubywający płyn, itp.
Przyczyn może być kilka.Więcej informacji, bardziej przybliży nam problem.
aniakmita2 napisał/a:
kiedy to zwróciłem uwagę że :górny przewód , chłodnica są gorące , ale dolny przewód jest całkiem zimny,

W pierwszej „fazie” nagrzewania wydaje mi się, że jest to normalne. Sprawdź jeszcze dolny wąż po załączeniu się wentylatorów chłodnicy. Oczywiście jak się wyłączą. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
aniakmita2
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 17:28   

mój galant to 1.8td 4d65 jeżdżę nim od 2,5 roku .
pierwszy raz zmieniałem płyn chłodniczy.

nie spuszczałem płynu z bloku, a przez chłodnicę weszło około 6 litrów płynu.
Odpaliłem auto i dolewając płynu czekałem na otworzenie termostatu .......
....chyba z pól godz. (temp otoczenia ok. 10C.)
Gdy wskazówka temp wskoczyła na środek górny przewód był rozgrzany , do połowy chłodnica - ale jej dół i dolny przewód były zimne .
(wcześniej nigdy w to nie wnikałem ) ale wydało mi się to dziwne.
Stan ten utrzymuje się do dzisiaj , niezależnie od pokonanego dystansu .
Sprawdziłem termostat : otwiera się przy 80C ma około 5mm,
Myślałem że to pompa nie pompuje (pasek ok. żadnych dziwnych odgłosów itd.)

[ Dodano: 10-01-2009, 17:32 ]
Byłem u mechaniora mówi że gdyby pompa nie pompowała to grawitacyjnie rozgrzewał by się dolny przewód a nie górny także chyba jest ok.

ps.podobno ważne jest ułożenie niesymetrycznego termostatu w obudowie !
ma on taki mały jakby nit który ma być ustawiony w kierunku bloku silnika ?
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10-01-2009, 17:58   

Jeśli temperatura płynu nie wzrasta tylko utrzymuje się w optymalnym polu, to wygląda że wszystko gra. Jeśli przez te kilka dni po wymianie płynu, w zbiorniczku wyrównawczym nie ubyło ci płynu to znaczy że układ jest dobrze odpowietrzony. Co do zimnego węża wygląda na to że chłodnica bardzo szybko odprowadza ciepło (takie w końcu jest jej zadanie). Uszkodzony wirnik pompy spowodował by przegrzewanie się silnika. Osobiście irytuje mnie ten zimny wąż, nigdy nie spotkałem się z czymś takim nawet przy minusowych temperaturach, po pełnym otwarciu termostatu i włączeniu się wentylatorów chłodnicy oba węże powinny być ciepłe.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
aniakmita2
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 19:13   

mi też tak się wydaje.......z tymi wężami...

[ Dodano: 10-01-2009, 19:16 ]
Nie dodałem jeszcze tego że mam uszkodzony korek chłodnicy ,
tzn. sparciała guma na zaworze ciśnienia , i płyn przy zciśnięciu węża prawie swobodnie przelewa się do zb.wyrównawczego...

[ Dodano: 10-01-2009, 19:30 ]
co do wentylatorów to już nie pamiętam kiedy się włączyły ostatnio ...
czujnik z chłodnicy sprawdzałem i zwiera się w ok. 90st.C.
Być może problem "węży "

/czyli także zimny dół chłodnicy i nie załączanie się umieszczonego tam czujnika temp./

występował już wcześniej ... no ale to by oznaczało że sensor temperatury ma błędne wskazania od stanu temp. roboczej w górę ? Bo w ciepłe dni pamiętam takie sytuacje że wskazówka była "aż " na godzinie 12 wentylatory nie pracowały a silnik aż syczał .......

ps. i chyba się komplikuje temat - zmierzę jeszcze sensor temperatury płynu -ten od wskażnika na konsoli- jak będzie ok. to założę zamówiony już termostat (20zł) no i opiszę efekty tych działań. :wink:
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 10-01-2009, 19:42   

Jeśli korek jest nieszczelny, powinien być wymieniony, może mieć on wpływ na dłuższy czas nagrzewania silnika i co za tym Idze szybszego oddawania ciśnienia. Wiadomo jest że czym wyższa temperatura tym wyższe ciśnienie.
Proponowałbym napisać nowy temat w dziale Galant. Koleżanki i Koledzy na pewno podpowiedzą coś więcej. :) :) :)

[ Dodano: 11-01-2009, 11:18 ]
aniakmita2 napisał/a:
/czyli także zimny dół chłodnicy i nie załączanie się umieszczonego tam czujnika temp./

występował już wcześniej ... no ale to by oznaczało że sensor temperatury ma błędne wskazania od stanu temp. roboczej w górę ? Bo w ciepłe dni pamiętam takie sytuacje że wskazówka była "aż " na godzinie 12 wentylatory nie pracowały a silnik aż syczał .......

Czyli że silnik się przegrzewa i w tym przypadku może być to wina pompy. Proponowałby sprawdzić jeszcze drożność chłodnicy . Nie orientuje się gdzie w Galancie jest zamontowany termostat, jeśli jest na dolnym wężu, to nieotwarcie się go, też będzie dawać efekt zimnego dolnego węża, i przegrzewania się silnika.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 15:15   

Może i ja się dołączę jeśli dolny wąż jest zimny to układ jest zapowietrzony a czujnik który jest w chłodnicy nie załączy ci wentylatorów bo na dole chłodnicy ma niską temperaturę. Jeśli chodzi o termostat to możesz go mechanicznie otworzyć i założyć na chwile i zobaczysz efekt Przyczyną może być również zakamieniona czy też przytkana chłodnica, przede wszystkim wymień ten korek od chłodnicy. Uważam że pompę masz dobrą gdyby była uszkodzona to silnik by się bardzo grzał gdyż chłodzenie grawitacyjne nie nadąży z wymiana ciepła.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.