Podobieństwa i różnice w silnikach... |
Autor |
Wiadomość |
soko [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2008, 16:02 Podobieństwa i różnice w silnikach...
|
|
|
Witam. W moim Eclipsie (1.8 8v 4g37) padł silnik tzn. Cały silnik jest po remoncie, pech chciał ze zabrałem się też za wałki balanoswe a dokładnie za tulejki. Jako że nie ma do kupienia takich tulejek to dorobiłem nowe no i zaczęła się przygoda... przerobiłem już chyba wszystkie materiały i za każdym razem zacierało wałek i rwało pasek a to rozrządu a to balansowy. po 4 takich próbach mam dosyć. Mogę kupić sam blok z 1.8 razem z wałkami ale jednak chcę kupić drugi silnik a ten sprzedać na graty. Teraz pytanie czy ten silnik będzie pasował (zaczepy) no i czy skrzynia z 1.8 będzie pasowała do 2.0 :
http://www.allegro.pl/ite...ncja_dowoz.html
Ten 2.0 jest tym starszym z tego co pamiętam to SOHC. W Eclipsach 2.0 są DOHC i są na 2 wałkach w glowicy.
Jakie jest oznaczenie tego silnika?
Czy blok jest taki sam jak w 1.8 jeśli chodzi o zewnetrzną budowę?
proszę o precyzyjną i szybką odpowiedź. Z góry dzięki. Pozdrawiam
A już tak na marginesie blok z 1.8 8v i 1.8 16v to jedno i to samo? Cały czas mowa o silnikach z przedziału 87-92 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-12-2008, 18:31
|
|
|
Silniki z serii 4G3x posiadały głowice 8V. Tak więc żaden 1.8 nie miał 16V z blokiem 4G3x.
Silniki z serii 4G6x posiadały głowice 8 i 16V. Nie są to bloki pasujące pod 4G3x. |
_________________
 |
|
|
|
 |
soko [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2008, 18:40
|
|
|
ok spox. dzieki. ale najważniejsze bo kupuje cały silnik z glowicą i częścią osprzętu. czy będzie pasował na zaczepy to raczej tak bo watpię by robili różne zaczepy pod różne silniki. Kwestia najważniejsza - skrzynia biegów. Czy z 1.8 podejdzie pod 2.0 SOHC |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-12-2008, 23:25
|
|
|
Jaki silnik kupujesz? jeżeli inny niż masz, czyli 4G37 to mocowania nie wszystkie pasują.
Czy podejdzie skrzynia, tego nie wiem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
soko [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2008, 08:41
|
|
|
silnik kupuje ten który podałem w linku. Jest to 2.0 SOHC Oznaczenia niestety nie znam. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 23-12-2008, 13:57
|
|
|
to jest też 4g63. Łapa od strony silnika pasować będzie na 100%. nie wiem tylko jak z przednią i tylną... Zrób zdjęcie pod maską, tak aby było widąc przednią łape i w miare możliwości tylnią, to Ci powiem, bo ma taki silnik u siebie. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
soko [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2008, 17:08
|
|
|
spox a nie wiesz jak ze skrzynią będzie? |
|
|
|
 |
gf999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 89'
Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24-12-2008, 02:32
|
|
|
Hej, może dołożę swoje pytanie ;P ... mam galanta 2,0 ktory zaczal wciagac olej (ponad 2 litry na 2tys km) chcialbym nim jeszcze min. rok pojezdzic, widze 3 rozwiazania:
1) jezdzic i dolewac olej non-stop (robic za soba niezla "zadyme" )
2) dac do remontu silnik (ile to moze kosztowac i gdzie mozna zrobic w Trojmiescie?)
3) kupić silnik i wymienic (ile moze kosztowac wymiana i gdzie w trojmiescie?) mam galanta 89' 2,0 multi SOHC (jakie silniki beda pasować tak, zeby zgrabnie mi mechanik wymienil nic nie psujac? ) pozdrawiam |
_________________ Seek 'n' Strike |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 24-12-2008, 16:17
|
|
|
soko napisał/a: | spox a nie wiesz jak ze skrzynią będzie? |
powinno pasować, w końcu wszytko pod machą wygląda identycznie, ale ręki nie dam sobie uciąć...
gf999 napisał/a: | jakie silniki beda pasować tak, zeby zgrabnie mi mechanik wymienil nic nie psujac? |
najlepiej taki sam jak masz teraz, czyli 4G63 8V |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 25-12-2008, 12:09
|
|
|
gf999 napisał/a: | 2) dac do remontu silnik (ile to moze kosztowac i gdzie mozna zrobic w Trojmiescie?) |
prawie 2 tys za części
Jakbyś był w warszawie to mógłbym Ci pomóc
[ Dodano: 25-12-2008, 12:10 ]
gf999 napisał/a: | 3) kupić silnik i wymienic (ile moze kosztowac wymiana i gdzie w trojmiescie?) mam galanta 89' 2,0 multi SOHC |
Silnik kupisz na allegro, a wymiana do 500 zł zapewne |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
misioq [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2008, 19:10
|
|
|
pod maska jest tyle miejsca ze mozna spokojnie samemu wziasc sie za wymiane silnika |
|
|
|
 |
gf999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant 2,0 89'
Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-12-2008, 20:45
|
|
|
mitsu_pl napisał/a: |
gf999 napisał/a: | jakie silniki beda pasować tak, zeby zgrabnie mi mechanik wymienil nic nie psujac? |
najlepiej taki sam jak masz teraz, czyli 4G63 8V |
czyli np. 16V juz beda jakies komplikacje tak?
Maretzky85 napisał/a: |
gf999 napisał/a: |
2) dac do remontu silnik (ile to moze kosztowac i gdzie mozna zrobic w Trojmiescie?) |
prawie 2 tys za części
Jakbyś był w warszawie to mógłbym Ci pomóc
|
aha 2000 ... odpowiedz dosc przejrzysta odechcialo mi sie remontu
Maretzky85 napisał/a: |
Silnik kupisz na allegro, a wymiana do 500 zł zapewne
|
do jakiej kwoty "oplaca sie" kupowac ? :>
misioq napisał/a: | pod maska jest tyle miejsca ze mozna spokojnie samemu wziasc sie za wymiane silnika |
hmm, pod maska napewno jest duzo miejsca i na podworku tez... ale raczej ciezko to zrobic bez narzedzi i pod golym niebem
A czy ktos moze wie gdzie warto w Trojmiescie wykonac taka zamiane... ewentualnie moze ktos ma garaz i pomoglby mi (jakbym kiedys kupil ) ? :> |
_________________ Seek 'n' Strike |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 01-01-2009, 21:15
|
|
|
silnik do tego eclipse jest taki sam jak w galancie , są dwa silniki 1,8 i 2,0 oba silniki pasują w zaczepy i mają te same skrzynie. Jeśli chodzi o branie oleju to nie musisz kupować silnika przyczyną tego mogą być uszczelniacze, możesz je po prostu wymienić, koszt uszczelniaczy jest bardzo mały , zmieścisz się w 10 zeta, nie muszą być oryginalne , wyjmij jeden i idż do sklepu coś dobiorą |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-01-2009, 12:30
|
|
|
gf999 napisał/a: | do jakiej kwoty "oplaca sie" kupowac ? :> |
Nie da się tego dokładnie powiedzieć/wyliczyć
Możesz kupić dobry silnik za 300 zł a możesz kupić szrota za 1000 zł...
Każdy silnik wymaga sprawdzenia przed kupnem żeby móc ocenić jak będzie się zachowywał. Inaczej to w zasadzie loteria. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 02-01-2009, 12:50
|
|
|
najlepiej zrób tak, jak bedziesz widział silnik poproś niech ci głowice sciągnie , zobaczysz wtedy czy są jakieś progi po tłokach , uszczelke i tak wymienić bedziesz musiał wiec to bedzie dobre rozwiązanie moim zdaniem, bedziesz widział w jakim stanie silnik jest
[ Dodano: 02-01-2009, 12:51 ]
ja miałem ostatnio taki silnik ze szrotu za 3 zeta, w całkiem niezłej jeszcze kondycji był ,wymontowali go z auta |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
|