Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Półoś lewa sigma 12v automat '93
Autor Wiadomość
kosma
[Usunięty]

  Wysłany: 16-02-2008, 08:58   Półoś lewa sigma 12v automat '93

Witam.

Uszkodzeniu ulegl przegub srodkowy lewej polosi i w zwiazku z tym mam kilka pytan.

Czy trzeba wymieniac cala półoś ? (tak powiedzieli w serwisie)

Czy półoś z 24V bedzie pasowala do 12V ?

Czy ktos moze ewentualnie sprzedac mi taka półośkę lub polecic kogos gdzie moglbym kupic ?
Na allegro nie ma.
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 10:39   

Witam !
Z tego co rozumiem to potrzebujesz przegub do Sigmy .W sklepie motoryzacyjnym zapytaj o takie coś kosztuje bodajże 220pln jak nie mają to na drugi dzień Ci załatwią. Podasz rok pojemność ty masz silnik SOHC (12V). Przynajmniej u mnie z zakupem nie było problemów, a jak masz podnośnik to sam sobie wymienisz. Jak to się robi masz w manualach na naszej stronie (przyklejone) szukaj ( front axel) wszystko pięknie rozrysowane. Do serwisu się nie udaj bo każdy mechanik Ci to naprawi dużo taniej jeśli sam boisz się za to zabierać.

Pozdrawiam
 
 
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 20:07   

najlepiej to bym wymienil cala półoś.
Nie wiem czy starczy wymiana samego przegubu. ani ja ani mechanik nie mamy pewnosci. tam jeszcze jest lozysko i ono tez moze byc wywalone.

nie wiem tylko czy półoś od automata 24v pasuje do 12v.
 
 
Pablost
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 23:43   

Witam

Ja miałem niedawno ten sam problem. Jezeli do wymiany masz przegub zewnętrzny to faktycznie tak jak napisał syski nie ma problemu, natomiast jak dobrze zrozumiałem ty masz wywalony przegub wewnętrzny i tutaj jest problem. W sklepach raczej nei znajdziesz a u Japaneze 1000zł sztuka. Ja poprzez swojego mechanika kupiłem używane całe osie ale z nimi tez była jazda bo nie zgadzały sie grubosci i długosci półosi, ostatecznie jakos sie udało to poskładac i narazie wytrzymało 4000km. Wydaje mi sie ze osie od 12 i 24 są inne moze tez byc róznica jesli chodzi o automat i manual. Najtaniej bedzie poszukac uzywek ale ze stanem ich bywa róznie. Mnie obie strony kosztowały razem z robocizną ponad 1200.
Powodzenia w szukaniu i przujemniej jazdy po remoncie
Pozdrawiam Paweł
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 17-02-2008, 13:26   

półosie do 24v są grubsze...pozdrawiam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-02-2008, 01:41   

półosie we wszystkich wersjach są takie same, jedynie w bardzo wczesnych skrzyniach (do listopada 91) były cieńsze, w kombi sa takie jak w pozostałych autach od grudnia 91 - nie ma znaczenia typ skrzynki (man czy automat).
Tak przynajmniej wynika z CAPS ;-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 18-02-2008, 22:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 18-02-2008, 20:20   

tak,ale jak szukałem skrzyni manualnej do sigmy na 24 zaworki to oznaczenie F5M33 było na skrzynkach każdych ale to dalej /kombinacja cyfr i liczb/ była inna ....i dwie skrzynie z przeglądanych miały powyższe oznaczenie ale otwory miały na półosie inne a i budowa troszkę się różniła?dlaczego?
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-02-2008, 22:02   

zbyszek05 napisał/a:
tak,ale jak szukałem skrzyni manualnej do sigmy na 24 zaworki to oznaczenie F5M33 było na skrzynkach każdych ale to dalej /kombinacja cyfr i liczb/ była inna ....i dwie skrzynie z przeglądanych miały powyższe oznaczenie ale otwory miały na półosie inne a i budowa troszkę się różniła?dlaczego?


Może właśnie były z różnych autek :-) Wg juz wspomnianego CAPSA w 12V i 24V bez TCL były 3 skrzynki:
90.12-91.07-SNZJ
91.08-91.11-SNGJ
91.12-96.03-SNXJ
W 24V z kontrolą trakcji była dodatkowo SNEJ
Cokolwiek to znaczy. W tych SNZJ i SNGJ są cienkie półośki. W kombi też teoretycznie była skrzynka SNXJ i tylko grube półośki
PS. Zbyszek a Tobie się udało znaleźć w koncu skrzynke i postawić autko na nogi ?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 19-02-2008, 14:24   

no autko jak autko .mam skrzynkę od sławka ...przekładam zaraz 5 i R no i wkładam skrzynkę z powrotem do sigmuchy .swojej naprawiał nie będę bo tam dziura że ho,ho od tego sworznia .....mam skrzynkę własnie snxj - f5m33 i ta pasuję chyba....jak włoże to napiszę co dalej....

no i rozebrałem -synchronizatory różne ,dolna zębatka ma takąsamą ilość zębów ...reszta na górnym wałku pod dekielkiem inna ....czyli nic innego jak różnice ilości żebów na synchronizatorach u mnie jest mniej w tamtej więcej a poza tym wszystko takie samo .
u mnie oznaczenie jest F5M332SNXJ na tamtej KF5M332SNXJ - na obudowie jest literka K, na tamtej L .może zdą że jeszcze przełożyć .martwi mnie tylko to czy półośki będą pasować? a leżą w drugim garażu i nie mogę sprawdzić.pozdro
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
michu_872 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 342
Skąd: Fałkowo k. Gniezna
Wysłany: 22-02-2008, 12:31   

lukasz12 napisał/a:
półosie we wszystkich wersjach są takie same

chyba nie bo kiedyś wyciągnąłem lewą z sigmy kombi w manualu żeby wrzucić do sedana w autoacie i nie pasowała była jakaś mała różnica (któraś była chyba około cm dłuższa na odcinku podpora-skrzynia)
_________________
Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 23-02-2008, 00:16   

po kolejnych poszukiwaniach, z katalogu wynika ze masz racje, wlasnie róznica tkwi w długości tego wałka, i wałek jest rózny (choc nie wiem na pewno czy dłuższy) miedzy automatem a manualem a dodatkowo miedzy automatami na pewno jest jest różnica miedzy wersja 12VAT / 24V AT a 24V AT z 4WS (tylne koła skrętne) W tych Sigmach ona bedzie dłuższa bo tam jest naped pompki sterowania skretem tylnych kół ( swoja droga "genialne" pomysł żeby wziaść naped pompki z półośki). Natomiast sama półoś tj. od przegubu do przegubu jest taka sama :-) . Jeśli półośka miała trafić do sedana i to 24V to są duże szanse że własnie do wersji z 4WS bo to była bardzo popularna opcja w 24V, nie znam wszystkich aut które są w Polsce ale z forum to przykładowo ECSu w 24V nie miał tylko kolega Tomek210 a tak to wszystkie widziane przezemnie 24V miały ECS (przeważnie niesprawny)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 23-12-2008, 21:05   

tak żeby nie powielać ośmielam się napisać iż wymieniłem właśnie przegub zewnętrzny lewego koła i dla zainteresowanych nr. owego przegubu to G15017PC oczywiście na 24V rok 91-96 cena jak dla mnie była 150 zł. wpisując w wyszukiwarkę ten numer części ukażą się producenci a póżniej wybieramy za jaką kwotę my chcemy mieć . tak że część sprawdzona i polecam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.