Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
23-03-2007, 00:41
Co to za puszka i czy jezdze szrotem? :)
Autor Wiadomość
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 26-04-2006, 17:52   Co to za puszka i czy jezdze szrotem? :)

Witam

Chcialbym zapytac szanownych forumowiczow coz to za puszka jest pod pompa hamulcowa? Ida tam jakies wezyki chyba zwiazane z aliwem ale przeciez filtr paliwa jest wyzej.

Zdjecie pogladowe 800x600

i drugie pytanko czy ta gumka wkolo amortyzatora jesli jest peknieta to jest to jakies niebezpieczeństwo? Graza mi stuki w zawieszeniu czy cos wiecej? Pewnie drogie te gumki beda i sporo zachodu z nimi. Zdjecie niestety nieostre wyszlo ale daje sie dostrzec pekniecie, kotre jest w okolo "grzybka"

Zdjecie pogladowe 800x600

:oops: Strasznie brudno pod maska ale nie wiem czym to umyc. Woda raczej silnikowi zaszkodzi. Jakis hint? :) bartek_nkm widzialem slicznie umyl. Moze jego spytam...

pozdrawiam
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-04-2006, 18:01   

Ad puszki - to może być szanowny Kolego taka mała ekologia w twoim aucie tzn. węglowy filtr/pochłaniacz oparów paliwa.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26-04-2006, 18:25   

Hubeeert dobrze prawi - to pochłaniacz oparów.
Co do gumy w górnym mocowaniu to się nie przejmuj - mi skorodowało pod gumą i przy podnoszeniu auta amor "wychodził" razem z mocowaniem z góry.
Kupiłem używane, pomalowałem, zakonserwowałem i gra, też widać lekkie pęknięcie gumy.
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 26-04-2006, 19:56   

Josie a jak u Ciebie ze sprintem do magicznych 100km/h? Tez masz 8v. Mierzylem 2x dwie osoby i raz samemu i 14-15 sekund wychodzi a wg fabryki niecale 12... Co prawda nie szarpie na dziko biegami (szacunek w koncu 16 lat juz ma) ale na pewno nie trace na tym 3 sekund... Mysle ze swieczki nie maja tu wielkiego znaczenia oraz kable nie? Mam waskie (155 zimowki) opony to chyba szybciej powinien sie rozpedzac. Mierzylem cisnienie sprezania ostatnio (na zimnym silniku i bez wlewania oleju) i na tyle na ile sprawny jest przyrzad to mam powyzej 11 na kazdym garnku tylko jedna swieca jest ladna (1. z lewej) brunatna a pozostale trzy bardziej zoltawe co ponoc swiadczy o ubogiej mieszance i ponoc taka jest szkodliwa dla silnika bo wypala denko tloka (nie wiem gdzie mi sie to o uszy obilo ale mi sie obilo) Wlac cos do baku coby wtryskiwacze wyczyscic? Bo tak sobie mysle ze to moze wtryskiwacze brudne i nie podaja odpowiedniej ilosci paliwa.

pozdrawiam

ps. kumpel robi w hurtowni motoryzacyjnej i poleca mi jakies polskie kabelki W.N. silikonowe (nie wiem co to ma za znaczenie). LEADER sie nazywaja. Ktos sie zawiodl bo jak nie to pytam o cene i biore jak bedzie dobra. Sam w hondzie je mial zdaje sie i nie narzekal ale w mitsu moze byc inaczej :) BTW. To prawda ze kable NGK 200zl kosztuja?!
 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2006, 20:10   

brodzky napisał/a:
To prawda ze kable NGK 200zl kosztuja?!
w aso nawet i wiecej -
u japaneze ponizej stowki ;)
 
 
TNT 
Mitsumaniak


Auto: Toyota AYGO
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 980
Skąd: Białystok
Wysłany: 26-04-2006, 20:11   

Na oponkach zimowych wolniej bedzie niz na letnich bardziej sie kleja do asfaltu. Pomierz przyspieszenie na letnich powinno byc lepiej no i troche Rumakow przez te 16 lat sie wykruszylo a w ile sie rozpedza to malo istotne bo i tak nie jednemu skopie jeszcze ty***.
_________________
Zmieniają się auta ale klub zostanie zawsze ten sam - MITSUMANIAKI.Carisma-TNT
Eclipse-TNT
Hania-TNT
Pomóż komuś Ty, ktoś pomoże Tobie - Mitsumaniaki Assistance
 
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2006, 21:41   Re: Co to za puszka i czy jezdze szrotem? :)

brodzky napisał/a:

:oops: Strasznie brudno pod maska ale nie wiem czym to umyc. Woda raczej silnikowi zaszkodzi. Jakis hint? :) bartek_nkm widzialem slicznie umyl. Moze jego spytam...


Slicznie? Moze zdjecia nie sa ostre :D Prawda jest taka ze silnik to tylko i wylacznie woda i nie pod duzym cisnieniem, a jednyna chemia jaka mozna stosowac to plyn do naczyn LUDWIK. Silnik czyscilem partiami po trochu jak nie mialem nic do roboty i teraz jakos wyglada, ale nie jest to jeszcze ideal...

Silnik w dzien zakupu


Silnik teraz


Silnik innego Colta ktorego ogladalem na gieldzie (ideal?)
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 27-04-2006, 01:22   

TNT napisał/a:
Na oponkach zimowych wolniej bedzie niz na letnich bardziej sie kleja do asfaltu. Pomierz przyspieszenie na letnich powinno byc lepiej no i troche Rumakow przez te 16 lat sie wykruszylo a w ile sie rozpedza to malo istotne bo i tak nie jednemu skopie jeszcze ty***.

Tyle ze letnie beda szersze. Zimowki sa 155 a letnie powinny byc 175. Wlasnie. Jak na spalanie wplywa zwiekszenie szerokosci opony? 155 a 185 bedzie litr wiecej? Wieksze opory toczenia przeca beda.
A ten pomiar to nie zeby kopac komus tylek (chociaz milo czasem jakiemus hoplowi pokazac, ze niemiec nie znaczy ze luksus autko) lecz wlasnie po to by sprawdzic na ile żeśki (rześki?) jeszcze jest i ile rumakow powiedzialo "dość!" i opuscilo swoj posterunek :)

Hmmm moj silnik to tak wyglada: :oops:

jak widac kabelek oparl sie o uchwyt do powieszenia silnika i mam kreske :) Uparty bo go co przekrece to wraca do tej pozycji :[ Do tego rurka wychodzaca z pompy wspomagania byla srebrna przed zima a teraz ma kolor jaki widac. Psiknalem wd40 ale malo pomoglo. Moze pasta lekkoscierna cos zdzialam
Jedyne co podczyscilem to pokrywe zaworow w czesci. Ale nie bylo latwo. 10 minut tarcia benzyna ekstrakcyjna :)

Przy okazji silnika. Da sie do tego turbo wstawic? A klime? Jakie sa koszta? Turbo z ciekawosci a klima... zle znosze upaly - juz teraz jestem caly mokry. Na allegro nie spotkalem klimy do colta. Obawiam sie ze taka przyjemnosc to bedzie jakies 500zl i chyba sporo grzebania nie? :/
 
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-04-2006, 08:01   

brodzky napisał/a:
Obawiam sie ze taka przyjemnosc to bedzie jakies 500zl i chyba sporo grzebania nie?
No stary 500 + ~1000+ masa kłopotów :) przy opcji oszczędnościowej klamoty z allegro. Sie mi wydaje :P
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27-04-2006, 09:18   

brodzky,

Jak z moim sprintem? Szczerze mówiąc to nigdy nie mierzyłem. Mam instalację gazową pierwszej generacji, zamulone wtryskiwacze (od kilku miesięcy mam inne na wymianę ale nie mogę się zabrać). Koników na pewno trochę mi uciekło - auto ma min 260kkm przebiegu z czego od 118kkm na gazie.
Ogólnie części eksploatacyjne znacznie wpływają na pracę silnika - filtry, świece, przewody, kopułka, palec, czystość przepustnicy itp.
Co do czystości komory silnika - kup 2 lub 3 butelki ekstrakcyjnej, podrzyj powłoczkę kołdry :lol: i do roboty. Tylko nie lej nigdzie a mocz szmatkę.
I nie pal przy tym przypadkiem :D

pozdro
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 27-04-2006, 15:56   

Skoczko palic przy tym nie zamierzam. Zreszta jestem zdecydowany anty palacz anty smierdziel. W moim aucie pali tylko silnik :) No i sobie mysle ze nie ma co cieplego myc ani od razu po umyciu odpalac :)

Hmm jakos nikt sie nie odniosl do cisnienia.


Niestety karteczke wlozylem do gory nogami. Jest tak:
Poprawnie cyl1.
Do gory nogami (czyli od dolu) 1, 2, 3, 3, 4 jak dobrze pamietam

W insterukcji stoi, ze ma byc 9,5 wiec to 11 to jakos za duzo nie?
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-04-2006, 08:16   

9,5 to stopień sprężania, kompresja to co innego.
Nie pamiętam ile powinno być fabrycznie, ja mierzyłem w zeszłym roku to też miałem coś koło 11-11,5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.