Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1,3 max. predkosc
Autor Wiadomość
vtec 
Forumowicz
Motoamator


Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 83
Skąd: Poznań
  Wysłany: 24-12-2008, 21:48   1,3 max. predkosc

Witam od niedawna mam colta wiec nie wiem czy moj jest ok.

Mam silnik 1,3 moja maxymalna predkosc to 120 km/h i dalej juz sie nie rozpedza...jak jest delikatnie z gorki to 130 to max.


Chyba powienien lepiej "isc"? Po osiagnieciu 120 powienien wolniej ale mimo wszytsko dalej przyspieszac, moze on nie pali na ktorys z garow? (jakie by byly objawy?) Troche kopci z wydechu mimo rozgrzania oraz mimo tego ze nie ubywa oleju ani wody (choc wczesniej bywalo z tym roznie - moje inne posty)


Moze ktos z Poznania by sie ze mna spotkal i ocenil? Sam juz nie wiem co go boli....
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 24-12-2008, 21:53   

vtec napisał/a:
Mam silnik 1,3 moja maxymalna predkosc to 120 km/h
Katalogowo jest coś koło 170km/h. Coś ewidentnie jest nie tak. Odpal auto i wyciągaj pojedyncze fajki ze świec. Zobaczysz reakcję silnika, jeśli nie chodzi na któryś gar to nic nie będzie się działo a jak wypniesz z dobrego to zejdzie z obrotami. Sprawdź luzy na zaworach i ustawienie zapłonu.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
cactooz 
Mitsumaniak
-=Arek=-


Auto: CJ0 1,3 12V 1998
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 502
Skąd: Staszów
Wysłany: 24-12-2008, 23:45   

Jeśli nie gada na jeden zawór to jest to słyszalne (auto chodzi jak ciągnik rolniczy i ma słabe przyspieszenie). Co do max prędkości to zdecydowanie za mało! Sprawdź świece, powinny być siwe na katodzie. może na dzieńdobry reset ECU? Jest to już gdzieś opisane.
_________________
CJ1A 4G13 -> ALFA ROMEO 156 1,9 JTD -> Laguna I phII -> Peugeot 406 Break FL
Kiedyś na pewno Galant.
 
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-12-2008, 23:48   

Z okazji świąt się czepiać nie chce tych prędkości ;) - ale zalecam ostrożność :P

A co do tematu:
londolut napisał/a:
Katalogowo jest coś koło 170km/h

Dokładnie to 175 ;)

vtec napisał/a:
Moze ktos z Poznania by sie ze mna spotkal i ocenil? Sam juz nie wiem co go boli....

Tą kwestię najlepiej załatwić przez podforum regionalne ;) - może znajdziesz tam również namiary na jakiegoś sensownego mecheca ;)
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
cactooz 
Mitsumaniak
-=Arek=-


Auto: CJ0 1,3 12V 1998
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 502
Skąd: Staszów
Wysłany: 25-12-2008, 11:47   

Cytat:
Z okazji świąt się czepiać nie chce tych prędkości ;)

Co do prędkości to wcale nie musisz narzekać, ja np swojego testowałem na niemieckiej autostradzie tuż po zakupie.

Tak jak napisał Marcin, załóż wątek na regionie wielkopolskim, na pewno ktoś pomocny się znajdzie.
_________________
CJ1A 4G13 -> ALFA ROMEO 156 1,9 JTD -> Laguna I phII -> Peugeot 406 Break FL
Kiedyś na pewno Galant.
 
 
 
 
Kubot 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt 1.3 GLX 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Gru 2007
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 25-12-2008, 21:42   

Vtec a do jakich obrotów go kręcisz na biegu??
 
 
vtec 
Forumowicz
Motoamator


Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-12-2008, 00:52   

w tym rzecz ze jak juz sie rozpedze do tych 120 to trzyma ok 4000 (tak na srodku skali, teraz dokladnie nie pamietam ile to obrotow)
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 26-12-2008, 10:18   

powinien jechac na naszym paliwie do 170 tyle odważyłem pociągnąc.do opisanych 120 samochód dochodzi bardzo płynnie i spokojnie ,dalej już muszę podciągnąc obroty stopniowo do 6000 ..Jeśli twój tak się nie zachowuje to do (doktora).Sprawny misiek musi jechac.na minimalnym gazie 4 lub 5 bieg 120-145 dalej już trzeba docisnąc pedał gazu .
 
 
 
Kaleid 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lip 2006
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-12-2008, 10:55   Re: 1,3 max. predkosc

vtec napisał/a:
Witam od niedawna mam colta wiec nie wiem czy moj jest ok.

Mam silnik 1,3 moja maxymalna predkosc to 120 km/h i dalej juz sie nie rozpedza...jak jest delikatnie z gorki to 130 to max.


Max. prędkość to 170 km/h, 120 to deko za mało :)

vtec napisał/a:

Chyba powienien lepiej "isc"? Po osiagnieciu 120 powienien wolniej ale mimo wszytsko dalej przyspieszac, moze on nie pali na ktorys z garow? (jakie by byly objawy?) Troche kopci z wydechu mimo rozgrzania oraz mimo tego ze nie ubywa oleju ani wody (choc wczesniej bywalo z tym roznie - moje inne posty)


On tak ma odkąd nim jeździsz, czy wcześniej było lepiej? U mnie był przypadek identyczny, zaraz po zakupie. Wracając Coltem do domu, maksymalna prędkość oscylowała właśnie w granicach 120 km/h, a do tego dochodziło podkopcanie z rury wydechowej. Przyczyną był źle ustawiony kąt wyprzedzenia z zapłonu. Okazało się, że poprzedni właściciel wymieniał kopułkę i palec w warsztacie. Henio z Józkiem wychowani na Golfach, Oplach i Polonezie, nie potrafili ustawić w Colcie zapłonu (najprawdopodobniej kręcili bez zmasowania złączki).
_________________
Volvo w garażu, Mitsubishi w sercu.
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 26-12-2008, 11:48   

vtec -czy nie wkręca się na wyższe obroty czy się wkręca i nie ciągnie . Przyczyna prawdopodobnie jak Kaleid napisał żle ustawiony zapłon .
 
 
 
vtec 
Forumowicz
Motoamator


Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 26-12-2008, 12:25   

po swietach podjade do mechanika i zobaczymy o co chodzi....
auto przy rozpedzaniu na nizszych biegach wkreca sie na obroty ale chyba troche za wolno....


wczesniej jezdzilem roznymi autami najbardziej podobnym byla toyota yaris ( ta najnowsza ) z litrowym silnikiem i wydaje mi sie ze znaczenie lepiej szla....a osiagi przeciez maja bardzo podobne te auta.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 26-12-2008, 14:07   

Miroslaw1305 napisał/a:
Przyczyna prawdopodobnie jak Kaleid napisał żle ustawiony zapłon .


londolut w drugim poście napisał/a:
Sprawdź luzy na zaworach i ustawienie zapłonu.
;)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 26-12-2008, 18:12   

londolut napisał/a:
Odpal auto i wyciągaj pojedyncze fajki ze świec. Zobaczysz reakcję silnika,

ojojojo stanowczo nie robić takich zabiegów...
to że zazwyczaj nic sie nie dzieje, nie znaczy, ze tak można,
po takich zabawach pada tranzystor mocy,
zwany też wzmacniaczem zapłonu
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 26-12-2008, 22:32   

vtec -jestem prawie po jeżdzie i przypatrzyłem się obrotomierzowi i prędkościomierzu na 5 biegu100 km na gdz obroty 2800 ,120 km/gdz 3200,140 km/gdz obr.4000 .Więcej nie kręciłem.Musisz z samochodem udac się do dobrego mechanika-poszukaj na forum regionalnym na pewno koledzy dają Ci namiar na fachowca od miśków.Póżniej będziesz się cieszył z jazdy miśkiem ,a ta (najnowsza) toyota yarys będzie ginęła w przedbiegach .
 
 
 
vtec 
Forumowicz
Motoamator


Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 83
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-12-2008, 01:55   

hehe pewnie tak...tymbardziej ze misiek jest moj a toyota byla sluzbowa ;)


a cze na te osiagi moze miec wplyw to ze przy aparacie zaplanowym widze niewielki wyciek oleju?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.