Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przekaźnik pompy paliwa
Autor Wiadomość
Indiana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Małopolska
Wysłany: 28-12-2008, 00:51   Przekaźnik pompy paliwa

Witam
Posiadam MT Carisma 1.8 z 97r, na gazie, ok. 520 kkm przebiegu, do tej pory wszystko chodziło idealnie, aż miesiąc temu zaczęły się problemy z rozruchem. Raz na czas nie dało się zapalić na benzynie, potem za drugim czy trzecim startowaniem zapalał. Gdy problem zaczynał narastać, sprawdziłem pompę paliwa - okazało się, że raz się kręci, a raz nie. Wymieniłem wiec na nową, ale problem pozostał - dalej losowo zapala na benzynie. Pompa paliwa raz pracuje - wtedy zapala, za innym razem stoi - no to nie zapala. Korzystam z możliwości awaryjnego zapalania na gazie, ale trzeba długo kręcić rozrusznikiem, wiadomo jak się zapala zimny silnik na gazie.
Podejrzewam awarię sterownika pompy, lub wypalenie styków w przekaźniku. Tylko nie wiem, który to jest. Czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania pompy, gdzie jest układ sterujący pompą?

Myślałem o wstawieniu (gdyby ten sterownik był drogi) zwykłego przekaźnika uruchamianego napięciem spod stacyjki, i ew. wprowadziłbym modyfikację polegającą na odcięciu pompy paliwa w momencie przełączenia na gaz (bo skoro kupiłem nową pompę, to niech już pochodzi do śmierci technicznej auta - jeszcze 2-3 lata :mrgreen: ). Co myślicie o takim rozwiązaniu, Bo są różne opinie o odcinaniu pompy w trakcie jazdy na gazie. I jeszcze mam pytanie gdzie wychodzą kable od pompy paliwa, żeby nie ciągnąć nowych do baku :wink:

Pozdrawiam serdecznie
 
 
kiniaq2 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2008, 12:53   Re: Przekaźnik pompy paliwa

Indiana napisał/a:
Witam
Posiadam MT Carisma 1.8 z 97r, na gazie, ok. 520 kkm przebiegu, do tej pory wszystko chodziło idealnie, aż miesiąc temu zaczęły się problemy z rozruchem. Raz na czas nie dało się zapalić na benzynie, potem za drugim czy trzecim startowaniem zapalał. Gdy problem zaczynał narastać, sprawdziłem pompę paliwa - okazało się, że raz się kręci, a raz nie. Wymieniłem wiec na nową, ale problem pozostał - dalej losowo zapala na benzynie. Pompa paliwa raz pracuje - wtedy zapala, za innym razem stoi - no to nie zapala. Korzystam z możliwości awaryjnego zapalania na gazie, ale trzeba długo kręcić rozrusznikiem, wiadomo jak się zapala zimny silnik na gazie.
Podejrzewam awarię sterownika pompy, lub wypalenie styków w przekaźniku. Tylko nie wiem, który to jest. Czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania pompy, gdzie jest układ sterujący pompą?

Myślałem o wstawieniu (gdyby ten sterownik był drogi) zwykłego przekaźnika uruchamianego napięciem spod stacyjki, i ew. wprowadziłbym modyfikację polegającą na odcięciu pompy paliwa w momencie przełączenia na gaz (bo skoro kupiłem nową pompę, to niech już pochodzi do śmierci technicznej auta - jeszcze 2-3 lata :mrgreen: ). Co myślicie o takim rozwiązaniu, Bo są różne opinie o odcinaniu pompy w trakcie jazdy na gazie. I jeszcze mam pytanie gdzie wychodzą kable od pompy paliwa, żeby nie ciągnąć nowych do baku :wink:

Pozdrawiam serdecznie


Dwa przekaźniki od pompy są w środkowej części kokpitu po lewej stronie nóg pasażera przykręcone na metalowej nóżce. Trzeba zdjąć plastik przy lewej nodze pasażera i wsadzić głowę i zobaczysz, są gdzieś na wysokości 25-30 cm od podłogi.
Dwa kable od pompy idą do kostki przy lewych tylnych drzwiach, drugie dwa pewnie z drugiej strony, ale nie sprawdzałem. Trochę jest kłopot ze zlokalizowaniem kabli bo oznaczenia mają do bani. Mam nadzieję, że trochę pomogłem.

[ Dodano: 28-12-2008, 13:51 ]
Myślałem o wstawieniu (gdyby ten sterownik był drogi) zwykłego przekaźnika uruchamianego napięciem spod stacyjki, i ew. wprowadziłbym modyfikację polegającą na odcięciu pompy paliwa w momencie przełączenia na gaz (bo skoro kupiłem nową pompę, to niech już pochodzi do śmierci technicznej auta - jeszcze 2-3 lata :mrgreen: ). Co myślicie o takim rozwiązaniu, Bo są różne opinie o odcinaniu pompy w trakcie jazdy na gazie.

Kupowałem wkład pompki w firmie Elektronika Pojazdowa " DIS" we Wrocławiu(namiar z Allegro) i w pudełku z pompką miałem schemat "Automatyczny wyłącznik pompy paliwa dla aut ze standardową instalacją gazową", oni chyba sprzedają te włączniki.
Jeśli jesteś zainteresowany to mogę podać namiar.
 
 
Indiana 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Małopolska
Wysłany: 28-12-2008, 20:32   

Dzięki!
No to już wiem jak zacząć :wink:
Na początek podepnę pod wyjście na pompę zielona diodę sygnalizującą podawanie napięcia na pompę - może znajdę jakąś prawidłowość w "nie działaniu" :wink:
Odnośnie tego przekaźnika - już go mam zrobionego, z bezpiecznikiem. Ale jeszcze z tydzień potestuję, posprawdzam te przekaźniki - może uda się naprawić bez ingerencji w oryginalne obwody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.