 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przekaźnik pompy paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Indiana
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 12 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 28-12-2008, 00:51 Przekaźnik pompy paliwa
|
|
|
Witam
Posiadam MT Carisma 1.8 z 97r, na gazie, ok. 520 kkm przebiegu, do tej pory wszystko chodziło idealnie, aż miesiąc temu zaczęły się problemy z rozruchem. Raz na czas nie dało się zapalić na benzynie, potem za drugim czy trzecim startowaniem zapalał. Gdy problem zaczynał narastać, sprawdziłem pompę paliwa - okazało się, że raz się kręci, a raz nie. Wymieniłem wiec na nową, ale problem pozostał - dalej losowo zapala na benzynie. Pompa paliwa raz pracuje - wtedy zapala, za innym razem stoi - no to nie zapala. Korzystam z możliwości awaryjnego zapalania na gazie, ale trzeba długo kręcić rozrusznikiem, wiadomo jak się zapala zimny silnik na gazie.
Podejrzewam awarię sterownika pompy, lub wypalenie styków w przekaźniku. Tylko nie wiem, który to jest. Czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania pompy, gdzie jest układ sterujący pompą?
Myślałem o wstawieniu (gdyby ten sterownik był drogi) zwykłego przekaźnika uruchamianego napięciem spod stacyjki, i ew. wprowadziłbym modyfikację polegającą na odcięciu pompy paliwa w momencie przełączenia na gaz (bo skoro kupiłem nową pompę, to niech już pochodzi do śmierci technicznej auta - jeszcze 2-3 lata ). Co myślicie o takim rozwiązaniu, Bo są różne opinie o odcinaniu pompy w trakcie jazdy na gazie. I jeszcze mam pytanie gdzie wychodzą kable od pompy paliwa, żeby nie ciągnąć nowych do baku
Pozdrawiam serdecznie |
|
|
|
 |
kiniaq2
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2008, 12:53 Re: Przekaźnik pompy paliwa
|
|
|
Indiana napisał/a: | Witam
Posiadam MT Carisma 1.8 z 97r, na gazie, ok. 520 kkm przebiegu, do tej pory wszystko chodziło idealnie, aż miesiąc temu zaczęły się problemy z rozruchem. Raz na czas nie dało się zapalić na benzynie, potem za drugim czy trzecim startowaniem zapalał. Gdy problem zaczynał narastać, sprawdziłem pompę paliwa - okazało się, że raz się kręci, a raz nie. Wymieniłem wiec na nową, ale problem pozostał - dalej losowo zapala na benzynie. Pompa paliwa raz pracuje - wtedy zapala, za innym razem stoi - no to nie zapala. Korzystam z możliwości awaryjnego zapalania na gazie, ale trzeba długo kręcić rozrusznikiem, wiadomo jak się zapala zimny silnik na gazie.
Podejrzewam awarię sterownika pompy, lub wypalenie styków w przekaźniku. Tylko nie wiem, który to jest. Czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania pompy, gdzie jest układ sterujący pompą?
Myślałem o wstawieniu (gdyby ten sterownik był drogi) zwykłego przekaźnika uruchamianego napięciem spod stacyjki, i ew. wprowadziłbym modyfikację polegającą na odcięciu pompy paliwa w momencie przełączenia na gaz (bo skoro kupiłem nową pompę, to niech już pochodzi do śmierci technicznej auta - jeszcze 2-3 lata ). Co myślicie o takim rozwiązaniu, Bo są różne opinie o odcinaniu pompy w trakcie jazdy na gazie. I jeszcze mam pytanie gdzie wychodzą kable od pompy paliwa, żeby nie ciągnąć nowych do baku
Pozdrawiam serdecznie |
Dwa przekaźniki od pompy są w środkowej części kokpitu po lewej stronie nóg pasażera przykręcone na metalowej nóżce. Trzeba zdjąć plastik przy lewej nodze pasażera i wsadzić głowę i zobaczysz, są gdzieś na wysokości 25-30 cm od podłogi.
Dwa kable od pompy idą do kostki przy lewych tylnych drzwiach, drugie dwa pewnie z drugiej strony, ale nie sprawdzałem. Trochę jest kłopot ze zlokalizowaniem kabli bo oznaczenia mają do bani. Mam nadzieję, że trochę pomogłem.
[ Dodano: 28-12-2008, 13:51 ]
Myślałem o wstawieniu (gdyby ten sterownik był drogi) zwykłego przekaźnika uruchamianego napięciem spod stacyjki, i ew. wprowadziłbym modyfikację polegającą na odcięciu pompy paliwa w momencie przełączenia na gaz (bo skoro kupiłem nową pompę, to niech już pochodzi do śmierci technicznej auta - jeszcze 2-3 lata ). Co myślicie o takim rozwiązaniu, Bo są różne opinie o odcinaniu pompy w trakcie jazdy na gazie.
Kupowałem wkład pompki w firmie Elektronika Pojazdowa " DIS" we Wrocławiu(namiar z Allegro) i w pudełku z pompką miałem schemat "Automatyczny wyłącznik pompy paliwa dla aut ze standardową instalacją gazową", oni chyba sprzedają te włączniki.
Jeśli jesteś zainteresowany to mogę podać namiar. |
|
|
|
 |
Indiana
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 97r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 12 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 28-12-2008, 20:32
|
|
|
Dzięki!
No to już wiem jak zacząć
Na początek podepnę pod wyjście na pompę zielona diodę sygnalizującą podawanie napięcia na pompę - może znajdę jakąś prawidłowość w "nie działaniu"
Odnośnie tego przekaźnika - już go mam zrobionego, z bezpiecznikiem. Ale jeszcze z tydzień potestuję, posprawdzam te przekaźniki - może uda się naprawić bez ingerencji w oryginalne obwody. |
|
|
|
 |
|
|