 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Colt 1.6 - kilka małych problemów (szyba, skrzynia, olej) |
Autor |
Wiadomość |
PJ
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa-Bielany
|
Wysłany: 29-12-2008, 19:04 Colt 1.6 - kilka małych problemów (szyba, skrzynia, olej)
|
|
|
Witam wszystkich!
Mój problem to prawa szyba, zerwała się linka od mechanizmu opuszczania szyby, jedna linka się wkręciła, ale żeśmy ją wczoraj wyjęli, drugiej nie ma w ogóle. Wie ktoś co mam z tym zrobić? Czy kupić linkę i jakoś próbować to ręcznie naprawić, czy też lepiej kupić cały mechanizm mimo, że silniczek jest sprawny? Widziałem na allegro mechanizm do prawej szyby do Lancera troszkę starszego, myślicie, że by się nadał? Przecież to niemal ten sam samochód . Gdzieś czytałem, że ktoś to wyczaił linkę od gazu od jakiegoś motoroweru. Ja dzisiaj kupiłem 2,2mm, ale chyba jest za gruba. Byłem w warsztacie i mechanicy mi powiedzieli, że trzeba cały mechanizm wymienić. Czy ktoś już to wymieniał, bądź wie coś na ten temat? Byłbym dźwięczny, bo bez tego nie chcą mi Colta dopuścić do ruchu :/.
Oprócz tego skrzynia nie chodzi jak w szwajcarskim zegarku, czasem trzeba się posiłować z biegami, żeby weszły. Koledze dałem żeby się przejechał. On ma trapeza i dla niego gorsze rzeczy są na porządku dziennym i mi powiedział, że w sumie taka skrzynia, raczej jest spoko, kwestia przyzwyczajenia. Zastanawiam się co z tym zrobić, może jakiś olej do skrzyni trzeba by nowy wlać. A jeśli tak to jaki?
Zastanawiam się też jaki olej wlać do tego silnika przy tym przebiegu. Nie wiem jaki jest obecnie. Metka od mechanika tam jest, ale info się niestety starło . Kupiliśmy dzisiaj półsyntetyk Mobil 1, co Wy na to?
Z góry dzięki za pomoc . |
Ostatnio zmieniony przez PJ 29-12-2008, 19:47, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-12-2008, 21:54
|
|
|
PJ napisał/a: | Kupiliśmy dzisiaj półsyntetyk Mobil 1 | Bardzo dobrze. PJ napisał/a: | może jakiś olej do skrzyni trzeba by nowy wlać | Kup 2 litry oleju 75W 90 GL-4 i wymień. Wchodzi 1.8 litra. |
|
|
|
 |
wojtas20
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD 2000r 90km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 336 Skąd: Kęty/Bielsko Biała
|
Wysłany: 30-12-2008, 14:06
|
|
|
Olej do silnika kupiłeś dobry, jednak jak nie jesteś pewny co było wcześniej wlane to może
warto wlać mineralny.. |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 30-12-2008, 15:28
|
|
|
Jak był wlany mineralny to powrót do syntetyków jest ryzykowne.Jeśli możesz sprawdzić co było wcześniej zalane to sprawdż i dopiero decyduj co zalać. |
|
|
|
 |
PJ
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa-Bielany
|
Wysłany: 30-12-2008, 16:07
|
|
|
A jak to rozpoznać? Bo niestety nie ma nigdzie napisane co tam jest obecnie. Chyba, że jakoś bym się może z poprzednią właścicielką skontaktował, ale może być ciężko. Póki co, wymieniłem tylko rozrząd, płyn hamulcowy i płyn chłodniczy, nic więcej. |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 30-12-2008, 17:53
|
|
|
warto sprawdzić .Zobacz czy nie ma gdzieś kartki na oporzyrządowaniu silnika.Przeważnie tam jest kartonik z informacją jaki olej i stan licznika w trakcie wymiany i stan do wymiany ponownej .Jeśli nie to zdzwoń się z poprzednim właścicielem .Jest zasada że jeśli był zalany olej mineralny to niewskazane jest zalanie oleju syntetycznego i półsyntetycznego.Olej taki uwidoczni wszystkie minimalne nieszczelności,które nie wyjdą na mineralnym.Ale jeśli ktoś chce to wcale nie musi lać minerała po minerale.Może zaryzykować półsyntetyk,który jes t w swojej klasie lepszy.I wcale nie musi spowodować przecieków silnika .
Zostały Ci do wymiany jeszcze filtr powietrza ifiltr paliwa. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 30-12-2008, 18:59
|
|
|
Miroslaw1305 napisał/a: | Może zaryzykować półsyntetyk |
przyponj przebieg....
ja bym wlał półsyntetyka...skoro juz kupiłes. ja bym tak zrobił.
Cytat: | Zostały Ci do wymiany jeszcze filtr powietrza ifiltr paliwa. |
no i ten olej w skrzyni.... mi po wymienie polepszylo sie. ewentualnie sa jeszcze inne specyfiki na które mam ochote ale jeszcze nie próbowałem Ale niektórzy by na mnie nakrzyczeli... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
PJ
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa-Bielany
|
Wysłany: 30-12-2008, 22:16
|
|
|
Miroslaw1305 napisał/a: | warto sprawdzić .Zobacz czy nie ma gdzieś kartki na oporzyrządowaniu silnika.Przeważnie tam jest kartonik z informacją jaki olej i stan licznika w trakcie wymiany i stan do wymiany ponownej .Jeśli nie to zdzwoń się z poprzednim właścicielem . |
Kartka jest, tylko wytarta . Mam nadzieję, że poprzednia właścicielka mówi po angielsku, bo z moim niemieckim będzie ciężko się z nią dogadać, ale coś spróbuję zrobić.
Miroslaw1305 napisał/a: | Zostały Ci do wymiany jeszcze filtr powietrza ifiltr paliwa. |
Filty powietrza widziałem w sklepie i to chyba mały wydatek i chyba nawet sam sobie poradzę. A co do filtru paliwa to ile to cudo może kosztować?
rosomak1983 napisał/a: | przyponj przebieg.... |
225288 km - stan z dziś rana jak odbierałem z warsztatu .
rosomak1983 napisał/a: | no i ten olej w skrzyni.... mi po wymienie polepszylo sie. ewentualnie sa jeszcze inne specyfiki na które mam ochote ale jeszcze nie próbowałem Ale niektórzy by na mnie nakrzyczeli... |
No trzeba będzie pomyśleć nad tym olejem do skrzyni, bo czasem mam problem z wrzuceniem dwójki, czasem trójki, pozostałe biegi wchodzą raczej bez zarzutu, nawet piąteczka .
Co do innych specyfików co miałeś na myśli? WD40?
Aha, szyba już zrobiona, Boże żeby tylko nie przestała działać, heh. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-12-2008, 22:57
|
|
|
PJ napisał/a: | Co do innych specyfików co miałeś na myśli? | Lepiej żebyś nie wiedział |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 31-12-2008, 13:07
|
|
|
PJ napisał/a: | A co do filtru paliwa to ile to cudo może kosztować? | Ok. 20 PLN. |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 31-12-2008, 14:13
|
|
|
przy wymianie filtra powietrza pamiętaj o dokładnym złożeniu obudowy.Czasem trzeba się chwilę pomeczyć jak się wymienia pierwszy raz.
co do przebiegu to ja już bym nie ryzykował oleju półsyntetycznego.Jeśli się nie dowiesz jaki był zalany olej to wymień na minerala i po10000 lub raz w sezonie zmień na nowy .Ja mam zalany shell Helix Super 15w-40 .Jeśli koledzy mają inne zdanie to napewno podpowiedzą .
Co do wymiany filtra paliwa to zostaw to mechanikowi lub komuś kto ma doświadczenie w naprawach samochodu .Na forum jest to opisane w tym dziale .Przeczytaj ,wydrukuj i podpowiedz mechanikowi jeśli nie miał do czynienia z coltem . Jest też prostszy sposób wymiany tego filtra na nowy ,który następnie zmienisz sam przy pomocy śrubokręta .Ale niestety pierwszy raz musi to zrobić ktoś kto ma pojęcie o tej robocie .opis znajdziesz w moich postach dotyczących tego tematu .ZAZNACZAM ŻE NIE JEST TO ROZWIĄZANIE FABRYCZNE I NIEKTÓRZY MOGĄ NIE POCHWALAĆ TEGO ROZWIĄZANIA.Jednak jest to stosowane bardzo często przez mechaników .Przypominam że filtr paliwa powinno się zmienić co drugą wymianę oleju .Przy niskiej klasie i zabrudzeniu naszej benzyny lepiej stosować tą zasadę . |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 01-01-2009, 03:07
|
|
|
PJ napisał/a: | Kartka jest, tylko wytarta |
spróbuj użyc lupy...
gregorbu napisał/a: | PJ napisał/a:
A co do filtru paliwa to ile to cudo może kosztować?
Ok. 20 PLN. |
ja dałem 35zł a sa po tez filtrona po ok. 50. Lepiej nie kupuj taniego w plastikowej obudowie sa tanie ale ja bym nie kupił....
PJ napisał/a: | Filty powietrza |
płaciłem chyba ok 30zł
PJ napisał/a: | 225288 km - stan z dziś rana jak odbierałem z warsztatu . |
jak zalejesz minerała zle nie bedzie. Zreszta niech sie jeszcze inni wypowiedza. Sam niewiem co bedzie lepsze...
PJ napisał/a: | No trzeba będzie pomyśleć nad tym olejem do skrzyni, bo czasem mam problem z wrzuceniem dwójki, czasem trójki, pozostałe biegi wchodzą raczej bez zarzutu, nawet piąteczka .
Co do innych specyfików co miałeś na myśli? WD40?
|
hmm mi czasem nie wskakuje czysto na 2 (synchronizator chyba) i wsteczny rzedko bo rzadko ale czasem nie wchodzi... Po wymianie oleju bardzo sie polepszyło jak skrzynia jest rozgrzana wchodza wszystkie jak w masełku....Na zimnej czasem czuc opór jak wrzucam dwójke ale mniejszy niz przed zmiana. Jesli bardzo ciezko Ci wchodzi sprawadz stan moze jest za mało oleju.... Wystarczy odkrecic srube taka.No i od razu warto wymienic. Ja kupiłem niemieckiego MAXXUS jest OK.Parametry oleju podał Ci Hugo. Cena 25zł/litr. Kup 2 litry.jak masz kanał zmienisz sam.Co do specyfiku to moze wypróbuje to wtedy Ci doradze. NIe jest to WD-40
PJ napisał/a: |
Aha, szyba już zrobiona, Boże żeby tylko nie przestała działać, heh. |
utargowałes cos?
Miroslaw1305 napisał/a: | Na forum jest to opisane w tym dziale |
gdzie bo niedługo tez chce zmienic. Co prawda chyba nic tam skomplikowanego nie ma gdzi jest juz wiem, Troche trudny dostęp. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-01-2009, 09:30
|
|
|
PJ wymień olej na półsyntetyczny 10W 40. Silnikowy olej oczywiście. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2009, 07:57
|
|
|
Po zakupie Cejota zmieniłem półsyntetyk na syntetyk i po przejechaniu ponad 5.000 km nie ma żadnych wycieków, a na bagnecie zero ubytku. W poprzednim Colcie olej mineralny zastąpiłem półsyntetycznym i nie było żadnych ubytów. Do Lancera o przebiegu ponad 240.000 km leję półsyntetyk i dopiero niedawno pojawił się delikatna nieszczelność przy kanale olejowym - ale w Lancerze jest instalacja gazowa. Nawet do głowy mi nie przyszło, by zalać Lancelota gęściejhszym olejem.
Reasumując - podobnie jak Hugo, polecam półsyntetyk. |
|
|
|
 |
PJ
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 25 Skąd: Warszawa-Bielany
|
Wysłany: 10-01-2009, 16:11
|
|
|
Dzisiaj miałem problemy z zapaleniem, tzn zapalił i zgasł, potem jak wcisnąłem sprzęgło to zapalił i już nie zgasł, ale zaniepokoiło mnie to. Sprawdziłem ponownie, znów to samo...
Sprawdziłem poziom oleju i się okazało, że jest za niski (jak to się może objawiać i czy przypadkiem nie zatarłem silnika)? Znalazłem karteczkę przy silniku, ale był tam tylko numer do serwisu do Niemiec i tam zadzwoniłem i dowiedziałem się, że wlali tam jakiś półsyntetyk LIQUIMOLY 10W40. Teraz pytanie czy mogę po prostu dolać Mobil 1 do tego co (a jest tego niewiele... na bagnecie dosłownie koniuszek, mniej więcej w połowie między końcem a dolną krechą) jest czy lepiej spuścić całość i wlać ten półsyntetyk, bo wtedy będę musiał wymienić całą michę olejową, bo jest skorodowana. |
|
|
|
 |
|
|