[1G 90-94] Problem z obrotami na ciepłym silniku co to? |
Autor |
Wiadomość |
ipkis [Usunięty]
|
Wysłany: 01-01-2009, 20:28 [1G 90-94] Problem z obrotami na ciepłym silniku co to?
|
|
|
Witam Was serdecznie drodzy przyjaciele TRZECH DIAMĘTÓW. proszę o pomoc bo już nie wiem co robić i gdzie szukać. Moje Eclipse odpala pięknie, zagrzewa sie dość szybciutko i ma normalną temperaturę, pędzi jak rakieta gdy tego chcę i w ogóle żyć nie umierać ALE od kilku dni po zagrzaniu sie do normalne temperaturki na wolnych obrotach powolutku zaczyna nimi bujać nie znacznie przez około 10s a za chwilkę zaczyna się szarpać (falować) i zgaśnie. Odpalam go ponownie bez żadnych problemów i chodzi normalnie jak mu się przypomni to znowu zaczyna falować i jak nie dodam mu gazu na wolnych obrotach to zgaśnie.
silnik 4g63 2.0 16valve bardzo zadbany, nowe świece nowe kable, olej regularnie wymieniany, nie katowany szczególnie na zimnym silniku. Ostatnio z 1 0razy wyciągałem przepływomierz powietrza i zastanawiam się czy to może być przyczyna czyli naruszone kable albo coś poważniejszego.
Co to może być? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-01-2009, 20:32
|
|
|
a ECU (komputer wtrysku) sprawdzony na kondensatory? - w srodku sa elektrolity, ktore sie wymienia
na mojej WWW jest instrukcja - co prawda do innego auta, ale chodzi o zasade
(tylko ECU w 1G jest pod radiem) |
|
|
|
 |
ipkis [Usunięty]
|
Wysłany: 01-01-2009, 20:36
|
|
|
aha czyli mam wyciągnąć ten komputerek za radiem i go rozebrać? powymieniać w nim co sie da? czyli kondensatorki. A możesz podać mi link do strony z instrukcją?
[ Dodano: 01-01-2009, 20:38 ]
oczywiście autko nie ma gazu (gdybym miał gaz to bym sie nawet na forum nigdy nie logował i w lustrze na siebie popatrzeć nie mógł) |
|
|
|
 |
kiepuczi
Forumowicz
Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 203 Skąd: Pulawy
|
Wysłany: 03-01-2009, 02:06
|
|
|
falowanie obrotow w 90% przypadkow na goracym silniku spowodowane jest nieszczelnoscia w ukladzie dolotowym |
|
|
|
 |
magick
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: jasło
|
Wysłany: 04-01-2009, 17:23
|
|
|
mam ten sam problem wymieniłem cały komputer sterujący i nic to nie dało i ciągle szukam przyczyny jeśli ktoś ma jakieś doświadczeni z takim przypadkiem prosze o kontakt |
|
|
|
 |
ipkis [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 02:31
|
|
|
No witam ponownie. Usterki ciągle szukam sprawdzałem szczelność układu dolotowego wieloma sposobami i nic konkretnego nie znalazłem. zauważyłem jedną fascynującą rzecz, otóż gdy maska samochodu jest podniesiona to silniczek chodzi jak nowy i mogę szukać przyczyny do rana i nie znajdę ale jak zamknę maskę to zaczyna sie szarpanie aż zgaśnie po około 15s |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-01-2009, 10:43
|
|
|
No to może faktycznie nieszczelność układu dolotowego Jak zamykasz maskę to coś dociskasz i się rozszczelnia. To jedna z możliwości. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
ipkis [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2009, 20:40
|
|
|
szukałem patrzyłe mechaniki oglądały i takiego zjawiska paranormalnego nie widziano. Na wszystkie możliwe sposoby sprawdzono nieszczelności i nie ma (możan nurkować)w środę jestem umówiony do ASO na badanie komputerowe, zobaczymy co pokarze
[ Dodano: 18-01-2009, 03:01 ]
diagnoza oki po 4 godzinach wyjechałem z ASO. Jest lepiej ale niestety nie idealnie. Przyczyna: Rozregulowana śruba przy przepustnicy druga przyczyna zabrudzenia przepustnicy po wewnetrznej stronie czyli od kolektora. w ASO jeszcze nie skończyli ale przyczyna według nich jest jasna ZABRUDZENIA UKŁADU DOLOTOWEGO. ZObaczymy jak będzie po następnej wizycie |
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2009, 00:58
|
|
|
to chyba notoryczny problem ja też tak ma i nie mogę dojść końca z tym już krokowy wymieniłem i myślę nad dolotem tyle że ja niestety mam gaz ale jak na nim nie jeżdże to chyba nie zaszkodzi jak go odepnę od układu dolotowego i zobaczę jak jeździ na oryginale |
|
|
|
 |
Coodo [Usunięty]
|
Wysłany: 27-01-2009, 15:22
|
|
|
w 1G problemy z krokowym i falujące obroty to raczej normalka
a nawet lekka nieszczelność w dolocie jak najbardziej temu sprzyja |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 15-02-2009, 12:57
|
|
|
Można na ślepo szukać powodu takiego zachowania obrotów ,wkurzając się niemiłośiernie że straciłem już 2 tygodnie a tu nic do przodu albo umówić się z kimś z forum co ma data logera i przebadać silnik na obecność usterek.
Pamiętaj nie wszystkie błędy samochód zasygnalizuje Ci zapaloną kontrolką CE |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
|