Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2008, 16:14   Problem z układem chłodzenia

Witam.
Mam problem. Wczoraj z rana wracając do domu zauważyłem nagły wzrost temperatury silnika. Nie dałem rady dojechać do domu, zjechałem na parking żeby silnik się nie zagotował, otwieram maskę a tam chłodnica rzyga płynem chłodniczym z każdej możliwej dziury... Miałem wcześniej małą dziurkę ale płyn sączył się dość powoli... A tu sika z takim ciśnieniem, że szkoda gadać z dziurek jakby ktoś z szotgana wypalił ... Nawet z zaworu spustowego chłodnicy i przy wentylatorze... Najlepsze jest to, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym sobie siedzi i silnik go nie pobrał... Dolałem płyn to przeleciał jak przez sito. Chłodnica do wymiany - to wiem, ale czy coś jeszcze ? Dopiero co jakiś czas temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą i rozrząd a teraz znowu wydatek ... Zastanawiam się czy to robić, czy nadszedł czas na miśka ... Co robić ? Poratujcie koledzy ....
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-12-2008, 19:16   

Wymiana chłodnicy i profilaktycznie termostatu oraz zalanie nowym płynem i dokładne odpowietrzenie układu.
 
 
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 12:22   

Dam radę bez kanału ?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-12-2008, 12:34   

Dasz rade.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-12-2008, 17:07   

Kanał nie jest w tej sytuacji do niczego potrzebny.
 
 
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2008, 17:27   

Ok dzięki. Jeszcze jedna obawa - czy bardzo szkodliwe będzie jak podjadę z 300 metrów bez płynu ? Mam pod górkę i nie dam rady przepchnąć auta ...
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 16-12-2008, 06:58   

Szkodliwe będzie nie tylko dla silnika ale również dla Twojej kieszeni.

Proponuje hol...
_________________

 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-12-2008, 11:26   

Podobnie jak Artii, odradzam. Bez płynu wystarczy chwila...
 
 
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2009, 16:46   

Witam. Problem częściowo rozwiązany - termostat wymieniony, chłodnica też, chociaż pojawił się problem - zakupiona chłodnica okazała się dosłownie minimalnie mniejsza, delikatnie nie pasowały rozstawy śrub wentylatora i bimetal wkręcany w chłodnicę ... Ale z tym sobie poradziłem. Mam jednak inny problem - korek od starej chłodnicy okazał się wyższy i nie pasuje do nowej. Nie wiem teraz do jakiego auta kupić korek... Są jakieś standardowe wymiary itp ? Poza tym weszło dziwnie mało płynu - 3 litry - mimo spuszczenia starego płynu... Może jakieś wskazówki co do odpowietrzenia układu ?
Pozdrawiam !
 
 
spec-ldz 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 1.5
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-01-2009, 18:22   

a silnik zdarzył się zagrzać? moze gdy termostat otworzy obieg to zassie troche. pozatym do spuszczania plynu z bloku sa specjalne sruby w bloku(o ile sie nie myle)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-01-2009, 00:14   

spec-ldz napisał/a:
do spuszczania plynu z bloku sa specjalne sruby w bloku(o ile sie nie myle)
Nie mylisz się.
 
 
Mr_Mar
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2009, 13:52   

Płyn spuszczony po chrześcijańsku (z bloku). Może faktycznie za krótko trzymałem silnik odpalony... A jak z odpowietrzeniem ? Bąbelki z pod korka i zalanie zbiorniczka czy coś więcej ?

A co myślicie z tym korkiem ? Różne wysokości są ? Czy po prostu chłodnica jakaś niedorobiona ? Dzwoniłem po sklepach i innych nie ma do tego modelu, patrzyłem też korek od ponego teścia i także nie pasuje :/ W poniedziałek dzwonię do klienta od chłodnicy ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.