Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Strzał gazu i nierówna praca na niskich obrotach
Autor Wiadomość
NikoN_86 
Mitsumaniak
KamyK


Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 05-01-2009, 14:01   Strzał gazu i nierówna praca na niskich obrotach

Witam mój misiaczek dostał strzała i teraz nierówno pracuje na niskich obrotach (na benzynie nawet przygasa) z serduszka słychać jakiś świst ( nieszczelny układ - chyba trąba od filtra powietrza)

Zależy mi na poprawnym naprawieniu tej usterki ,aby problem strzelającego gazu się nie powtarzał.


Chcę wymienić świece i przewody wysokiego napięcia na NGK oraz wymienić rezystorki na ECU (dla pewności).
:D Teraz nie wiem, czy powinienem wyregulować go na benzynie + naprawa trąby i dopiero wtedy spotkanie z gazownikiem.... ?
:D Co wy o tym sądzicie ?
:D Może jakieś rady ?

POMOCY !!!!
_________________
POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86


:angry4: RedDevil :angry4:
 
 
 
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 05-01-2009, 14:37   

Zaczynasz od uszczelnienia dolotu powietrza. Nie może łapać lewego bo bedzie szalał na obrotach.
Kondensatory (nie rezystory) profilaktycznie mozna wymienić.

Następnie mozesz próbować wymienić kable WN i świece.
Przeczyść dodatkowo jeszcze kopułkę aparatu zapłonowego - tam na elektrodach zbiera sie nagar-kamień.

Jak dojdziesz do porzadku z autem na paliwie wtedy mozesz myśleć o gazie.

Edytka mówi:
W coltach z 1996 roku wymiana kondensatorów nie jest konieczna. Raczej dobre były montowane i nie rozwalały sie...
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
NikoN_86 
Mitsumaniak
KamyK


Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 05-01-2009, 15:33   

Maryjon napisał/a:
Jak dojdziesz do porzadku z autem na paliwie wtedy mozesz myśleć o gazie.
Na gazie aktólanie lepiej idzie :| Paliwko zamula troszeczkę.... :|

:mrgreen: Dzięki za radę :mrgreen:
Może jeszcze jakieś ?
_________________
POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86


:angry4: RedDevil :angry4:
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2009, 17:13   

Nie jestem pewien, ale czy nie poszło w przepływkę?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 05-01-2009, 17:53   

A strzały na niskich obrotach to skutek niesprawnego układu zapłonowego (kable, świece, rozdzielacz, cewka) lub/i złej mieszanki gazowej (do ustawienia u gazmajstra)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
helmucik 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Wagon 1998 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-01-2009, 00:02   

Sprawdź czy drucik platynowy w przepływomierzu cały – pewnie trochę ułamało. Jeśli tak, to za jakiś czas go w ogóle nie odpalisz.
Ja od kilku lat (prawie 80 tys. km) jestem poza linią frontu :wink: – ani jednego strzału. Dodam też (choć większość pomyśli: "ty prymitywie!"), że instalację mam I generacji. Wcześniej we wszystkich wozach miałem czasem strzelanie (Audi 80 1.6; Vectra 2.0; Renault 19 1.4, 21 1.7, 25 2.8V6, Astra 1.6, Carina II 1.6; Mazda 626 1.8). Tymczasem w Lancerze nic. Dlaczego? Bo zmniejszam przerwę na świecach (zawsze NGK BKR6E) do 0,7-0,8 mm. Przewody WN raz do roku (czyli co 30-40 tys. km). Przez 2 lata co 10 tys. czyściłem starą kopułkę z nagaru, ale tydzień temu wymieniłem (palec oczywiście też). Zawsze chodził równo, nigdy nie było falowań, skoków itp. Spalanie 7,5-9 trasa, 9-10,5 miasto. Na szafie mam ponad 270 tys., a poprzedni cwaniaczek cofał na bank, więc jest ponad 300 – na tyle, po wyglądzie każdy by go ocenił.
Wniosek: zmniejszyć przerwę na świecach i dbać o częste wymiany tych akcesoriów elektrycznych
_________________
pozdrawiam
Artur
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-01-2009, 08:13   

helmucik napisał/a:
drucik platynowy w przepływomierzu cały – pewnie trochę ułamało.


w przepływomierzu nie ma drucików platynowych......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 15-01-2009, 10:08   

uszczelnij kolektor dolotowy - szczególnie wszystkie gumowe wężyki od niego - lubią parcieć od gazu.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
QwiateQ 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 220
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15-01-2009, 18:14   

Rozepnij filtr powietrza i sprawdź czy Ci plastra miodu nie posłało w zaświaty i zobaczysz wtedy czy to o to chodzi.

Drucika nie ma - to nie GOLF!

Jest za to "plaster miodu" który to generuje równy przepływ aby ten był zakłócony przegrodą - sonda elektromagnetyczna bada wiry (nie pamiętam nazwiska gościa co je wynalazł) i wie ile powietrza zassał w dolot. Puenta - jak Ci strzał pogniótł plaster miodu dupa z badania wirów i obliczenia mieszanki czyli spalania i równej pracy. Na jałowych masz też zaburzony przebieg powietrza i dupa z równych obrotów.

Nie dymi Ci jakoś dziwnie przypadkiem?
_________________

Mitsubishi Galant 2.0 Elegance A/T [EA2A]
Mitsubishi Colt 1.6 16v GLX CJ0 4g92 [CJ4A] - EX
 
 
 
NikoN_86 
Mitsumaniak
KamyK


Auto: Colt 1.6 + LPG 96'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 65
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15-01-2009, 19:21   

QwiateQ napisał/a:
Nie dymi Ci jakoś dziwnie przypadkiem?
nie raczej nie... mam już świece i przewody NGK wiem że wywaliło mi uszczelkę od słonia do filtra powietrza i ciągnie lewe powietrze... przy wymianie sprawdzę filtr (ale i tak chcę go wymienić jak najszybciej)

p.s NGK podnosi dość sporo ceny.. więc w sklepach też niedługo będą droższe !!

[ Dodano: 19-01-2009, 13:32 ]
Nie wiem, może ktoś się zainteresował tematem
Dodam, że sprawdziłem filtr powietrza i co się okazało:

Gazownik założył źle przegrodę, która sobie po prostu leżała.
Gdy silnik dostał strzała przegroda nie zadziała i wszystko poszło na przepływomierz a następnie na filtr powietrza (z wyrwanymi plastikowymi elementami przepływomierza)
W filtrze mam piękną opaloną dziurę wielkości 5zł
Co ciekawe tzw" plaster miodu" nie ucierpiał za bardzo.

Podsumowując do wymiany :
Przewody NGK 140zł
Świece NGK 50zł
Przepływomierz używany allegro 150 zł
Nowy filtr 50zł
Sylikon do uszczelnienia - gratis u mechanika

Wq*** na gazownika i poprzedniego właściciela
BEZCENNE ! ! ! ! ! ! ! ! :axe:
:gib:
Czekam teraz na części... zobaczymy co dalej po tym będzie :(
_________________
POZDRAWIA I DZIĘKUJE MITSUMANIAK
NikoN_86


:angry4: RedDevil :angry4:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.