Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 2.5TD problem z odpalaniem - kąt wyprzedzenia wtrysku
Autor Wiadomość
vidur
[Usunięty]

Wysłany: 22-12-2008, 19:20   Silnik 2.5TD problem z odpalaniem - kąt wyprzedzenia wtrysku

Witam forumowiczów

posiadam auto mitsubishi l300 4WD z silnikiem 2,5TD (wiem ze to forum głownie dla Pajero ale silniki te same)

rano, gdy jest zimne po podgrzaniu świec zapali i po chwili zgaśnie, po ponownym zagrzaniu odpala już normalnie przy okazji trochę kopcac

w miejscu gdzie w innym modelu widziałem cięgno od przestawienia kata wyprzedzenia wtrysku u mnie jest puste miejsce, nie wiem czy tak powinno być czy ktoś je zdemontował

przypuszczam ze znacznie pomogłoby one w rozruchu

obejrzałem dokładnie pompę wtryskową i zauważyłem ze element wyglądający jak serwo jest niepodłączony

czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to takiego? (zaznaczone na zdjęciach czerwonym kolorem)





jeśli to jest siłownik/serwo to czy posiada ktoś rozpiskę pinów żebym mógł dorobić sterowanie?

pozdrawiam serdecznie i życzę wesołych świat
 
 
andwiol
[Usunięty]

Wysłany: 22-12-2008, 20:30   

Nie wiem czy pomogę ale u Mnie był inny problem przy podobnych efektach.
Mianowicie w moim silniku nie ma nic związanego ze zmianą konta wyprzedzenia wtrysku ale mam za to "japoński patent" ze świecami żarowymi - czyli instalacja 12v a świece 6,8V i podwójny system sterowania. Czyli przez 5s na świece podawane jest 12v z 1-go przekaźnika a następnie układ dogrzewany jest 7v poprzez 2-gi przekaźnik i opornik.
Układ dogrzewania działa tylko poniżej 0stC i dogrzewa świece nawet już po uruchomieniu silnika w celu zapewnienia równej pracy silnika. Niesprawność ( spalony 2-gi przekaźnik ) powodowała efekty jak u ciebie.
 
 
vidur
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2009, 21:03   

Witam

co prawda nie dowiedziałem się do czego służy przedstawiony na fotkach element ale rozwiązanie przedstawione przez kolegę andwiola zdecydowanie pomogło w rozruchu przy niskich temp.

pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 05-01-2009, 23:38   Re: Silnik 2.5TD problem z odpalaniem - kąt wyprzedzenia wtr

vidur napisał/a:
Witam forumowiczów

posiadam auto mitsubishi l300 4WD z silnikiem 2,5TD (wiem ze to forum głownie dla Pajero ale silniki te same)

rano, gdy jest zimne po podgrzaniu świec zapali i po chwili zgaśnie, po ponownym zagrzaniu odpala już normalnie przy okazji trochę kopcac

w miejscu gdzie w innym modelu widziałem cięgno od przestawienia kata wyprzedzenia wtrysku u mnie jest puste miejsce, nie wiem czy tak powinno być czy ktoś je zdemontował

przypuszczam ze znacznie pomogłoby one w rozruchu

Ej chłopie!, Jaki kąt wyprzedzenia wtrysku, jak chcesz wyprzedzić wtrysk to musisz uwiązać się na sznurku przed silnikiem, bo inaczej się nie da.
To co masz w kółku na zdjęciu to sterowanie zaworem EGR a nie kąt wtrysku, i nie wszystkie pajero są w to wyposażone.
Za odpalanie odpowiada kilka rzeczy, kondycja pompy, silnika,wtrysków, paliwa, filtrów, układu paliwowego (może być zapowietrzony albo się zapowietrzać), świece, sterownik świec, przekaźnik świec, itd.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
vidur
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2009, 15:41   

Witam

myślę kolego zbyszkum2 że moglbys powstrzymać się z sarkastyczna odpowiedzią - nie wszyscy wszystko wiedzą a po to jest to forum żeby zadawać pytania oraz dzielić się wiedza

jeśli miało być śmiesznie - było, ale jak chciałeś się dowartościować - twoja sprawa

dzięki za info o EGR, chociaż muszę przyznać ze jestem zaskoczony ponieważ wydawało mi się ze w takim prostym silniku takie rzeczy sterowane są ciśnieniem/podciśnieniem a nie elektrycznie ale skoro tak twierdzisz to pewnie masz racje

wracając do postu kolegi andwirola to są 2 rozwiązania układu podgrzewania świec: z jednym lub z dwoma przekaźnikami i opornikiem

zainteresowanym chętnie podeśle schematy serwisowe tych instalacji

pozdrawiam
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 06-01-2009, 16:04   

vidur napisał/a:
Witam

myślę kolego zbyszkum2 że moglbys powstrzymać się z sarkastyczna odpowiedzią - nie wszyscy wszystko wiedzą a po to jest to forum żeby zadawać pytania oraz dzielić się wiedza

jeśli miało być śmiesznie - było, ale jak chciałeś się dowartościować - twoja sprawa

To nie sarkazm, ale miało zmusić do myślenia.
Zobacz jeat teraz długo będziesz pamiętał do czego jest to urządzenie :wink:
Pewnie, ze forum jest do wyjaśniania i dzielenia się info, Dlatego lepiej pytać co to jest? Do czego służy, niż stwierdzać, ze to jest przyczyną czegoś itd.
Jeśli bolało, przepraszam :wink:
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2009, 16:10   

A teraz juz konczymy OT w dziale technicznym. :wink:
Ze swej strony dodam, ze trzeba przywyknac do pewnego "klimatu" dzialu terenowego naszego forum. To wszystko z czystej zyczliwosci. :wink:
Ja tez pozdrawiam
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Przemy
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 20:26   

kolego w tym silniku kąt wyprzedzenia zmienia się poprzez ustawienie pompy. Odchylasz ja od albo do bloku i w ten sposób regulujesz. Najlepiej jakbyś mial do tego czujnik wkręcany na tył pompy. Właściwy kąt wyprzedzenia powinien byc nabity na głowicy obok czujnika temp. w postaci literek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.