 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ECU - czy po każdym odpięciu aku trzeba resetować??? |
Autor |
Wiadomość |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 09-01-2009, 09:28 ECU - czy po każdym odpięciu aku trzeba resetować???
|
|
|
Z postów wynika, że resetowaine i właściwe ustawienie komputera nastepuje po dopięciu aku, i nagrzewaniu silnika bez obciążenia. ale czy po każdym odpięciu aku trzeba go uczyć od nowa???? Przyszła zima, poprzedni własciciel wstawił trochę mały akumulator, i teraz dla spokoju muszę go wyciągać na noc do domu. Czy po takim odpięciu za każdym razem mam uczyć komputer od nowa????
szamcio |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-01-2009, 09:32
|
|
|
Teoretycznie tak - praktycznie, jak nie stwarza problemów typu falujące obroty, to nie ma potrzeby |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 09-01-2009, 10:00
|
|
|
ok, dzięki, poobserwuję obroty. Ewentualnie zakupię większy i nowszy aku, i będzie spokój
pozdr |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 10-01-2009, 17:00
|
|
|
nie kupuj nowszy akumulator tylko nowy |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 11-01-2009, 16:49
|
|
|
Przyznam że trochę nie logiczne pytanie. Ale do rzeczy. Jak aku odepniesz to siłą rzeczy ECU się zrestartuje. Programowanie co jest absolutną bzdurą bo w Mitsu nie ma możliwości nic zmieniać w fabrycznym programie. W skrócie chodzi o zbieranie danych adaptacyjnych przez jednostkę sterującą , na podstawie których dobierane są parametry takie jak : czas otwarcia wtryskiwaczy, wyprzedzenie zapłonu i tyle, odbywa się w trakcie użytkowania samochodu w normalnych warunkach. Czyli wsiadasz ,odpalasz , jedynka i jedziesz.
Każdy kto Ci będzie opowiadał o jakimś programowaniu ECU nie ma zielonego pojęcia o czym mówi i tyle. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 11-01-2009, 22:08
|
|
|
Czuli jak to własciwie jest???? czy HouseM, ma racje??? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-01-2009, 23:18
|
|
|
tak!
ECU dopasowuje te dane bez przerwy, nie ma tak, że "nauczy" się raz i już
oczywiście, żeby nie mieć potem problemów typu falujące wolne obroty, czy inna nierówna praca (na wolnych) należałoby "nauczyć" ECU na wolnych obrotach
ma to chyba również wpływ na spalanie (poprawki FTR)
ja raz może uczyłem , bo miałem czas, a kilkanascie razy nie uczyłem, a komp sobie te dane zebrał podczas jazdy - i nie odczułem żadnej różnicy! |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
|
|