Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Demontaż środkowej konsoli model '95-'99
Autor Wiadomość
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10660
Skąd: okolice Tczewa

Wysłany: 06-05-2006, 13:30   [Carisma] Demontaż środkowej konsoli model '95-'99

Oto dokładny opis jak rozebrać środkową konsolę w ww. aucie
To co przedstawiają obrazy z workshop manual:
obraz 1


obraz 2


A tak to przebiega w rzeczywistości:

Odszukujemy 4 ślady sugerujące, że pod spodem znajduję się zapinka. W miejsca te należy włożyć coś cienkiego ale i zarazem mało elastycznego w kształcie litery L. Może to być blaszka(bez ostrych krawędzi) lub jak przewiduje producent plastikowa cienka szpatułką -

- koniecznie należy pamiętać o tym, że zapinki są w pozycji poziomej. Miejsca o których mowa oznaczone są na zdjęciu numerkiem 1.



Na drugim zdjęciu widać wystające kawałki plastiku. Na kawałkach tych znajdują się metalowe klipsy, które trzymają konsolę w zaczepie(na zdjęciu ich brakuje).


Następnie jak już mamy uwolnione zapinki, pociągamy konsolkę do siebie również w poziomie (każde podważanie lub próba podniesienia konsolki do góry może skończyć się wyłamaniem spinek). Należy pamiętać o tym, aby przy zdejmowaniu konsolki dołożyć wszelkich starań by ją zdjąć bez pomocy blaszek lub śrubokrętów, ponieważ wpychanie w otwory zwalniające zapinki jakichkolwiek grubych narzędzi lub blach kończy się uszkodzeniem konsolki, a to z kolei później nieprzyjemnie wygląda (akurat w tych miejscach jest ona bardzo miękka).

Kolejny krok polega na odczepieniu panelu od kanału wentylacyjnego - zaczepy numer 2 na pierwszym zdjęciu u góry oraz na zdjęciu niżej


Należy uważać z zamaszystością ruchów ponieważ w międzyczasie mogą wypaść nam poziome listki otworu wentylacyjnego - o ile sciągneliśmy uchwyt z przodu. Lecz nie jest konieczne odczepianie panelu od kratek ponieważ gdy mocniej pociągniemy to zsuniemy cala konsole wraz z kratkami z rury od wentylacji -

- i wtedy nasza górna konsola będzie się trzymać tylko na lince od nawiewu zimnego powietrza -


- Nie musimy jej odczepiać ponieważ dostęp do wymiany żarówki w zegarku i odkręcenia dołu panelu środkowego jest wystarczający.

Jak już uporamy się ze zdjęciem górnej części zobaczymy dwie śruby mocujące środkową część nakładki na konsole (po wysunięciu popielniczki zobaczymy kolejne 2 śruby), która jest na całej swej długości przymocowana poziomymi spinkami identycznymi jak górna część. Z wypięciem ich nie będzie problemu ponieważ środkowa nakładka jest bardziej poręczna przy demontażu


Zanim zabierzemy się do rozbierania całej środkowej konsoli należałoby odkręcić tunel środkowy, który jest przykręcony za pomocą dwóch śrubek w schowku pod łokciem oraz jednej śrubki ukrytej pod zaślepką pod hamulcem ręcznym. Po odkręceniu wszystkich śrubek tunelu środkowego podnosimy go za tylną część do góry ponieważ jest on z przodu zaczepiony zatrzaskami do pozostałej części konsoli, należy tez pamiętać o odpięciu przewodów od centralnego zamka i podgrzewania foteli(jeśli takowe posiadamy). Po zdjęciu tunelu zobaczymy kolejne dwie śrubki mocujące środkową część konsoli.

(tu ulamane)

Przy składaniu tego wszystkiego należy pamiętać o prawidłowym złożeniu cięgieł od nawiewów(jeśli je rozbieraliśmy) aby nie okazało się potem, że nie możemy nimi sterować i trzeba wszystko rozbierać od początku. Po rozebraniu nasza deska rozdzielcza wygląda bardzo gustownie :


Pamiętajmy o zachowaniu delikatności, oraz spokoju podczas demontażu, a na pewno nam się to uda.

PRZESTROGA!!!!
Zdarza się, że ktoś przed nami nieudolnie rozmontowywał konsole środkową i użył taśmy dwustronnej aby plastiki się nie ruszały i przykleił górną część konsoli do obudowy środkowej konsoli, utrudnia to ściągnięcie góry, oraz część zatrzasków oraz uchwytów na śrubki trzymające środkową konsole na górze jest pourywana lub popękana jak widać na poniższym zdjęciu:




Dla ciekawskich:
Tak wygląda zegarek po wymontowaniu:



Zdjęcia i opis powstały przy pomocy
arekp,
arturro,
Matejko
klubowiczów

Sciagnał i Przygotował:
Marcino

Wszelkie poprawki mile widziane
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
Ostatnio zmieniony przez glina 22-01-2013, 14:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
lajkonik
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2006, 10:37   

Witaj Marcino,
Jest jakiś problem z załadowaniem się zdjęcia na którym jak podejrzewam była ta magiczna blaszka którą trzeba w odpowiednie miejsca wsadzić a nie ukrywam że jej wygląd najbardziej mnie interesuje. Próbowałem dostać się do zegarka (nie działa mi podświetlenie) już 2 razy i za każydm razem poległem niechlubnie. Jeżeli więc mógłbym prosić, to proszę o zdjęcie i może o wymiary tej blaszki. Fajnie by było też podać na jakiej wysokości od dołu tego elementu nalezy te blaszki wkładać.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 12-12-2006, 10:54   

jest wszystko
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
lajkonik
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2006, 16:04   

U mnie to wygląda tak



i za chiny nie chce się ten obrazek pobrać więc jeżeli ty to widzisz to podeślij mi linka może do tego zdjęcia albo może ja coś sobie muszę jeszcze dograć. Zalogowany jestem.

Pozdrawiam

P.S.

Znalazłem takiego linka w źródłach strony ale coś to nie działa
[url]http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/foto/06052006_132941_szpatułka.jpg[/url]
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 12-12-2006, 20:59   

teraz lepiej ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10660
Skąd: okolice Tczewa

Wysłany: 12-12-2006, 21:03   

Dzieki koledzy to sie nazywa wsparcie .... Mateusz masz +..
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 12-12-2006, 21:06   

Marcino napisał/a:
Mateusz masz +


jeszcze dwa i wpier... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
lajkonik
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2006, 09:48   

No teraz widać :D chociaż za wiele to ten rysuneczek nie mówi :cry: (bynajmniej takiemu lajkonikowi), a może ktoś z was mógłby wrzucić fotkę i jakieś wymiary (szerokość i długość) takiego ustrojstwa. Męczę was dlatego że, jak pisałem powyżej, próbowałem już to otworzyć 2 razy, różnymi blaszkami i nic mi z tego nie wychodzi i może w blaszce właśnie tkwi problem.

Pozdrawiam
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 13-12-2006, 12:46   

ja sciagam zegarek golymi recyma lub moneta 5 groszy
sprobuj zaczac od dolu nad pokretlem dmuchawy oklejonym wkretakiem tak zebys nie pocharatal nic
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
mario-borek
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2006, 18:52   

Na wysokości bocznych nawiewów podważyć nażem lub innym szerokim ostrzem tak aby cała konsola wysuneła się w kierunku tyłu samochodu, wystarczy że wyjdzi na 0,5 cm i dalej można delikatnie rękoma w kirunku poziomym do tyłu auta.
Wydaje mi się że nie trzeba podważać żadnych blaszek, ja tego nie robiłem a demontowałem ją wielokrotnie :)
Chyba że ktoś ją wkleił, wtedy to tylko piła łańcuchowa :mrgreen:
 
 
pepik
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2007, 05:04   podswietlenie wyswietlacza nad konsola srodkowa

Chcialbym sie zapytac, czy a jesli tak, to jak zmienic podswietlenie w w/w wyswietlaczu.
Samochod jest z roku 2000 i nie jestem pewien czy postepowac tak jak w przypadku wczesniejszego modelu gdzie wystepuje w tym miejscu zegar.
Jeszcze do nie dawna bylo (w porownaniu z zegarami jakies takie blade) ale kolega w swoim SPACE STAR ma duzo jasniejsze.
Dzieki za kazda pomoc w tej materii
pozdrawiam

PS: musze cos z tym zrobic bo mnie to wkurza ze sie nie pali
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 26-02-2007, 14:01   

no niestety opis dotyczy konsoli w starym modelu - a w nowym?? a regulowales jasnosc podswietlenia ??
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
pepik
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2007, 02:53   

Regulowalem ale dziala tylko na zegary, wiec podejrzewam ze zarowka w wyswietlaczu sie przepalila.
Chyba ze jest jeszcze jakis bezpiecznik odpowiedzalny za podswietlenie wyswietlacza komputera.
Przyznam ze kiepsko sie jezdzi bez tego podswietlenia w nocy, bo nawet godziny nie mozna sprawdzic.
Tak czy inaczej dzieki za zainteresowanie moim problemem :)


Matejko napisał/a:
no niestety opis dotyczy konsoli w starym modelu - a w nowym?? a regulowales jasnosc podswietlenia ??
 
 
alex
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2007, 18:08   Plastikowy schowek w środkowej konsoli i CB radio

Witam serdecznie mam pytanie. Planuję zabudować CB radio w Cari z 98 roku w miejsce plastikowego schowka pod radiem. Z tego co zdążyłem się zorientować schowek ten jest zamocowany na 4 wkrętach wkręcanych od środka. Niestety nie ma do nich dostępu by je odkręcić. Prawdopodobnie czeka mnie wiec demontaż konsoli, chyba, że znacie inny sposób demontażu wspomnianego plastikowego schowka. I jeszcze jedno pytanie. Jeżeli demontaż konsoli mnie nie ominie, to czy istnieje mozliwość zdemontowania tylko panela gdzie znajdują się pokretła i radio?
Uznałe, że miejsce pod radiem chyba jest najlepsze na CB radio, bo w innym miejscu zbytnio przeszkadza lub rzuca się w oczy, a ten schowek i tak ze względu na niezby wielką pojemność jest przeze mnie niewykorzystywany.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-2007, 19:55   

o ile mnie pamięć nie myli, to moge Cię uprzedzić, że jest tam stosunkowo plytko i CB może nie wejść cały,(ktoś praktykował) a ponadto radio + CB = MEGA grzanie, słowem, chyba jakiś wentylator bedziesz musiał zamontować bo od takiej temp może Ci się sprzęt poprzepalać.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.