Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Colt 1.6 - kilka małych problemów (szyba, skrzynia, olej)
Autor Wiadomość
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-01-2009, 16:39   

PJ napisał/a:
(jak to się może objawiać i czy przypadkiem nie zatarłem silnika)?

silnika nie zatarłes typ bardziej ze to japoniec... Nawet jak masz litr oleju to pompa pompuje z dołu wiec bez obaw o zartarcie.
PJ napisał/a:
Dzisiaj miałem problemy z zapaleniem, tzn zapalił i zgasł, potem jak wcisnąłem sprzęgło to zapalił i już nie zgasł, ale zaniepokoiło mnie to. Sprawdziłem ponownie, znów to samo...

a co sie działo z obrotami?
PJ napisał/a:
Teraz pytanie czy mogę po prostu dolać Mobil 1 do tego co (

jesli tam w srodku jest na bank półsyntetyk to mozesz dolac imnnego półsyntetyku (nic sie nie stanie maja taka sama gestość) tylko ze ja bym wymienił od razu całosc...bo po kupnie auta to pierwsza rzecz jaka nalezy zrobic.
PJ napisał/a:
bo wtedy będę musiał wymienić całą michę olejową, bo jest skorodowana.

jak trzeba to trzeba ale jak to rdza powierzchniowa i blacha twarda to mozesz z tym poczekac (przez najblizsze 10 tys nic sie nie powinno stac)
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
PJ 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 10-01-2009, 17:08   

Tej rdzy to tam sporo niestety jest, na bloku silnika i na misce. Chodzi o to, że jak coś ruszę, to pewnie nie będzie spowrotem czego znów przykręcić. ale już michę znalazłem na allegro, nówkę za 180 zeta, więc chyba źle nie jest, mam nadzieję, że będzie pasować. Uspokoiłeś mnie trochę z tym silnikiem.
Co do zapalenia to dzisiaj było tak, że po prostu normalnie zapalił, wskoczył na normalne obroty po czym zgasł. A jak już zapalił to wskoczył na obroty wydaje mi się wyższe, niż zwykle, powyżej 1k w każdym razie. Jak kolejny raz próbowałem to znów najpierw zapalił i zgasł, a później już zapalił.
Ponoć to może być komputer :( . Żeby tylko kondensator jakiś i żeby się dało go wymienić, bo kupno nowego kompa to mi się średnio uśmiecha :( .
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2009, 17:21   

PJ, przede wszystkim spokojnie :)
Widzę, że szukasz miski olejowej - słusznie - bo zapewne może coś z nią już być nie tak i dalsze używanie jej może się źle skończyć - dlatego postaraj się ją szybko znaleźć ;) - wymień olej i filtr na nowy.
To, że po zapaleniu są wyższe obroty - to normalne - trzeba odczekać chwilę i potem powinny one spaść do wartości normalnej.

Co do tego, że nie chce odpalić, przyczyn może być co najmniej kilka. Proponuję lekturę Forum (FAQ) oraz udac się do polecanego na podforum regionalnym mechanika ;)
Ale trzeba sprawdzić:
- świece,
- kable WN,
- aparat zapłonowy - to najczęstsze przyczyny takich objawów.

BTW - rozrząd wymieniałeś, bądź masz to w najbliższych planach :?: :wink:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
PJ 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 10-01-2009, 17:46   

Jak tylko przyjdzie miska, wymienię ją. Olej mam i zaleję go tym Mobilem 10W40. Filtr mam kupiony, wymienię przy wymianie oleju. Rozrząd cały wymieniłem na samym początku, łącznie z pompą wody. Wymieniłem również płyn hamulcowy i chłodniczy.

Do zrobienia oprócz tych rzeczy został mi jeszcze:
- filtr paliwa
- zabezpieczenie podłużnic przed korozją, bo jest odrobinkę rudej

Jak ja mam to wszystko sprawdzić tzn świece i aparat zapłonowy, chyba bym musiał kogoś z Coltem dorwać z okolic. Ja się niestety totalnie na tym nie znam :( .

Co do dzisiejszych objawów to jeszcze wczoraj było wszystko super, normalnie działał mimo tego, że dużo śniegu napadało. Musiałem wszystko odśnieżać i aż się dziwiłem, że tak ładnie w takich warunkach daje radę, a dzisiaj jest odwilż i takie problemy :( .

Aha i jeszcze pytanie jeśli chodzi o olej do skrzyni. Czy Valvoline DuraBlend 75W90 GL-4 (półsyntetyk) będzie dobry?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-01-2009, 20:55   

Marcin-Krak napisał/a:
- kable WN,
PJ napisał/a:
a dzisiaj jest odwilż i takie problemy
Podejrzewam, ze tu jest problem jeśli chodzi o odpalenie. W Maździe mam ogromne przebicie na kablach WN i dzisiaj na zachodzie kraju również odwilż. Auto co prawda odpaliło na dotyk, ale przy rozpędzaniu delikatnie przerywało (tylko raz). Później już OK w miarę rozgrzewania się silnika. A nic tak nie uwidacznia przebić w ukłądzie zapłonowym jak odwilż (wszędzie jest wilgotno, bo wszystko odmarza - deszczowa pogoda to nic w porównaniu z odwilżą). Dlatego sprawdź czy kable WN nie świecą w ciemności. Jak to zrobić? Przewertuj to forum.
PJ napisał/a:
Valvoline DuraBlend 75W90 GL-4 (półsyntetyk) będzie dobry?
Parametry odpowiednie, ale musiałby być pełen syntetyk.
 
 
PJ 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 GLX'96
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 25
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 10-01-2009, 21:21   

Hugo napisał/a:
Parametry odpowiednie, ale musiałby być pełen syntetyk.


Czemu pełen syntetyk? Tzn jakie ma to dokładnie znaczenie?
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 11-01-2009, 12:14   

PJ napisał/a:

Czemu pełen syntetyk? Tzn jakie ma to dokładnie znaczenie?

pełen syntetyk ma lepsze własciwosci smarujace.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-01-2009, 19:29   

PJ napisał/a:
Czemu pełen syntetyk?
rosomak1983 napisał/a:
pełen syntetyk ma lepsze własciwosci smarujace.
Przede wszystkim fabryka taki zaleca.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.