Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] turbienie
Autor Wiadomość
g0nzo 
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Międzyrzecz / Poznań
  Wysłany: 10-01-2009, 20:24   [CY3A 1.8] turbienie

Na początek siema,
Czy ktoś z Was, miałby ochotę przedstawić swoją opinię na temat zaturbienia 1.8? Czysto teoretycznie, ażeby nie podnosić wielce mocy a moment. Nie jestem napaleńcem, jakbym chciał extra turbo to kupiłbym starsze evo za te kase i tyle, po problemie. Tutaj zastanawia mnie, czy silnik spokojnie by zniósł małe doładowanie.
Pozdrawiam
_________________
Google.pl i wiesz więcej ; )
-------------------------------
Lancer Sportback 1.8 Invite '08
Pajero '07 Instyle 3.2DID
Rozbite Pajero Sport '04 3.0V6
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-01-2009, 20:29   

Jest jeszcze RalliArt.

Wyjdzie chyba taniej niż profesjonalne podejście (zmiana korbowodu, tłoków, głowicy a przynajmniej wałków, elektronika, dolot, wydech przy okazji warto jeszcze skrzynię, hamulce zmienić). No i jeszcze jeden problem >200 koni + przedni napęd = problem z trakcją.

Nie profesjonalne -> Problemy

Krzychu
 
 
g0nzo 
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Międzyrzecz / Poznań
Wysłany: 10-01-2009, 20:37   

Wszystko rozumiem, też to rozważyłem, biorę pod uwagę przykład 'Szkody' Audi czy innych marek, 1.8 turbo napęd też na przedniej osi, lepsze osiągi, mniejsze głównie spalanie, tylko 160 koni.
_________________
Google.pl i wiesz więcej ; )
-------------------------------
Lancer Sportback 1.8 Invite '08
Pajero '07 Instyle 3.2DID
Rozbite Pajero Sport '04 3.0V6
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 20:40   

Tylko pytanie po co?
 
 
g0nzo 
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Międzyrzecz / Poznań
Wysłany: 10-01-2009, 20:42   

Zwiększyć moment.
_________________
Google.pl i wiesz więcej ; )
-------------------------------
Lancer Sportback 1.8 Invite '08
Pajero '07 Instyle 3.2DID
Rozbite Pajero Sport '04 3.0V6
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-01-2009, 20:42   

Oj tutaj uprościłeś bardzo. Jeśli chodzi Ci o silnik 1,8 TFSI to faktycznie bardzo ciekawa konstrukcja i nie tylko spowodowana Turbo ale bezpośrednim wtryskiem. Ogólnie silniczek bardzo ciekawy. Jeśli mówisz o starszej wersji po prostu 1,8T to w sumie on za bardzo nie zachwyca.

A jeśli chcesz założyć Turbo po to żeby podnieść tylko troche moc a zmniejszyć zużycie paliwa to trochę pomyliłeś kierunki.

Krzychu
Ostatnio zmieniony przez krzychu 10-01-2009, 20:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
g0nzo 
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Międzyrzecz / Poznań
Wysłany: 10-01-2009, 20:43   

W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy
_________________
Google.pl i wiesz więcej ; )
-------------------------------
Lancer Sportback 1.8 Invite '08
Pajero '07 Instyle 3.2DID
Rozbite Pajero Sport '04 3.0V6
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-01-2009, 20:44   

Szybko odpowiadasz (nie zdążyłem edytować)

Kup sobie diesla.

A o przyjemności jazdy i mniejszym zakresie obrotów i jezda momentem nie mocą to też trochę mieszasz się w zeznaniach.

Krzychu
Ostatnio zmieniony przez krzychu 10-01-2009, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
g0nzo 
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Międzyrzecz / Poznań
Wysłany: 10-01-2009, 20:44   

nie TFSI tylko TSI
-
miałem diesela, w około mnie diesele, chcę benzynki ;)
_________________
Google.pl i wiesz więcej ; )
-------------------------------
Lancer Sportback 1.8 Invite '08
Pajero '07 Instyle 3.2DID
Rozbite Pajero Sport '04 3.0V6
Ostatnio zmieniony przez g0nzo 10-01-2009, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 20:44   

g0nzo napisał/a:
W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy


Tak to tylko z dieslem :)
 
 
g0nzo 
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Międzyrzecz / Poznań
Wysłany: 10-01-2009, 20:46   

jaceksu25 napisał/a:
g0nzo napisał/a:
W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy


Tak to tylko z dieslem :)


Oj majster ;P z zupą tak samo :) po to się zmniejsza silniki i stosuje turbiny :)
_________________
Google.pl i wiesz więcej ; )
-------------------------------
Lancer Sportback 1.8 Invite '08
Pajero '07 Instyle 3.2DID
Rozbite Pajero Sport '04 3.0V6
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-01-2009, 20:49   

Znowu upraszczasz. Stosuje się mniejsze silniki i turbo żeby miały mniejsze pory i mniej paliły przy podobnych mocach. Do tego są lżejsze, szybiej się nagrzewają i mniej kosztuje ubezpieczenie. Moment faktycznie jest wyższy. Tylko że to silnik od podstaw projektowane pod takie założenia nie da się tego "przerobić" ze zwykłego wolnossącego jeszcze z MIVEC-iem.
Ostatnio zmieniony przez krzychu 10-01-2009, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2009, 20:49   

g0nzo napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
g0nzo napisał/a:
W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy


Tak to tylko z dieslem :)


Oj majster ;P z zupą tak samo :) po to się zmniejsza silniki i stosuje turbiny :)


Może masz rację => zmniejszenie silnika :mrgreen:
 
 
g0nzo 
Forumowicz

Auto: Lancer sportback 1.8 invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 35
Skąd: Międzyrzecz / Poznań
Wysłany: 10-01-2009, 20:52   

a w czym mivec przeszkadza? nie wnikam tam w szczegóły wielkiego przerabiania, chodzi mi o skromne turbo, podnieść moc o te 10 koni, a moment o 30-40 i silnik od razu żywotniejszy, a Wy zaraz mnie linczujecie po co na co i t p :) co drugi dzień mam na zajęciach o turbinach, downsize'ingu spalaniach mieszankach i SDI lub TDI, chętnie coś swojego bym wprowadził w życie, ewentualnie :P
_________________
Google.pl i wiesz więcej ; )
-------------------------------
Lancer Sportback 1.8 Invite '08
Pajero '07 Instyle 3.2DID
Rozbite Pajero Sport '04 3.0V6
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-01-2009, 20:53   

g0nzo napisał/a:
jaceksu25 napisał/a:
g0nzo napisał/a:
W mniejszym zakresie obrotów wydajniejszy silnik to mniejsze spalanie i większa przyjemność z jazdy


Tak to tylko z dieslem :)


Oj majster ;P z zupą tak samo :) po to się zmniejsza silniki i stosuje turbiny :)

To pic jest panie, pic. Na papierze fajnie wygląda, ekolodzy zadowoleni, normy spalania spełnione. Ale jak chcesz z pełnej mocy korzystać to takie 1,8T spali więcej niż 2.0 :P Cudów na świecie nie ma.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.