 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: josie 07-05-2006, 23:12 |
Colt z 1992 r. |
Autor |
Wiadomość |
EnDrIu NX [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2006, 22:16 Colt z 1992 r.
|
|
|
Witam! Chcialbym kupic dla mojej Zonki Mitsu Colta, chce obejrzec wersje 1.3 12V z 1992r. Mam pytanie czy jest to auto na gazniku czy na wtrysku? Z tego co wyczytalem na Waszym forum Colty potrafia zle reagowac na wilgoc, ale nie wiem czy mowiliscie tylko o wtryskowcach(co jest normalne szczegolnie na LPG) czy rowniez na gaznikach.
Ile takie auto pali w miescie?Co najczesciej sie psuje w tym modelu i na co zwracac uwage?Gdzie najbardziej lubi rdzewiec?Piszcie wszystko co mogloby mi byc pomocne w zakupie. Auto jest b.ladne i najwazniejsze ze jest made in Japan |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-05-2006, 23:11
|
|
|
1,3 z '92 roku to będzie gaźnik elektroniczny najprawdopodobniej.
Co do rdzy to lubi się pojawić na rantach tylnych błotników - szczególne na dole i rantach przednich błotników przy drzwiach - szczególnie jak nie ma chlapaczy.
Pozatym buda jest ocynkowana i nie powinno być większej korozji, no chyba że dzwon był.
tutaj masz rady dla kupujących - ogólne.
No i poczekaj na wypowiedź Bartka_nkm. On ma 1,3 takie jakie chcesz kupić więc odpowie na wszystkie pytania |
|
|
|
 |
EnDrIu NX [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2006, 23:22
|
|
|
dziekuje za odpowiedz a to ciekawe ze buda byla cynkowana...tego brakuje w moim NXie Czytalem tamten watek, tam bylo ogolnie o Mitsu a ja raczej potrzebuje konkretne informacje o tym silniczku. W Nissanie gaznik sterowany elektronicznie oznacza zupelny brak problemow, czy tego samego moge sie spodziewac po Misku? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2006, 23:35 Re: Colt z 1992 r.
|
|
|
EnDrIu NX napisał/a: | Mam pytanie czy jest to auto na gazniku czy na wtrysku? | Jest to wtrysk elektroniczny. Josie zapewne myślał o modelu C50, a Ty piszesz już o "jajku", czyli CA0, który był produkowany od właśnie 1992 r. Bartek_NKM - o ile mi dobrze wiadomo - ma też C50.
EnDrIu NX napisał/a: | Z tego co wyczytalem na Waszym forum Colty potrafia zle reagowac na wilgoc, ale nie wiem czy mowiliscie tylko o wtryskowcach(co jest normalne szczegolnie na LPG) czy rowniez na gaznikach. | Problem nadwrażliwości na wilgoć to już kwestia zmęczenia materiału. Usuwa się go przez wymianę świec/przewodów w.n. oraz czyszczenia/wymiany palca rozdzielacza i kopułki. Nie są to jednak rzeczy drogie ani czynności skomplikowane - możena je z powodzeniem wykonać samemu.
EnDrIu NX napisał/a: | Ile takie auto pali w miescie? | Wszystko zależy od ciężaru stopy: od 7 litrów wzwyż. W trasie przy oszczędnej jeździe ok. 5 litrów. Przy najostrzejszym duszeniu gazu w trasie (140-170 nonstop) nigdy nie zdarzyło mi się, by Misiek spalił mi więcej niż 7,8 l.
EnDrIu NX napisał/a: | Co najczesciej sie psuje w tym modelu i na co zwracac uwage? | Ten model nie ma jakichś specjalnych bolączek. Może jedynie falujące obroty, co jest najczęściej spowodowane jakością naszego paliwa. W takich przypadkach najczęściej winę za to ponosi brudna przepustnica lub nieodpowiednio wyregulowany silnik. Usterki te można usunąć samodzielnie. Pół godziny roboty i po bólu, słowo. Jeśli odpowiednio dba się o to auto (terminowa wymiana oleju, usuwanie ewentualnych usterek na czas), nie sprawi żadnych problemów.
EnDrIu NX napisał/a: | Gdzie najbardziej lubi rdzewiec? | Oprócz tego, co napisał Josie, dolne, wewnętrzne krawędzi drzwi. Przy czym należy powiedzieć jasno, że jeśli rdza występuje, jest to najczęściej skutkiem byle jakiego lakierowania i znaczy, że samochód był najprawdopodobniej po większym lub mniejszym dzwonie. Swoją drogą znalezienie bezwypadkowego egzemplarza graniczy z cudem... |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-05-2006, 23:35
|
|
|
EnDrIu NX napisał/a: | W Nissanie gaznik sterowany elektronicznie oznacza zupelny brak problemow, czy tego samego moge sie spodziewac po Misku? |
Z tego co czytam na forach to widziałem może ze 2 problemy z 1,3 na gaźniku. Z czego jeden został rozwiązany bo nie założona była linka automatycznego ssania.
Mało jest jednak osób potrafiących zdiagnozować ewentualną usterkę w tym systemie zasilania.
Ja zastanowiłbym się na Twoim miejscu nad wersją z silnikiem 1,5 na pełnym wtrysku. On jest rozpracowany w najdrobniejszych szczegółach, a samochody z tym silnikiem różnią się od 1,3 w znakomitej większości przypadków tym że posiadają obrotomierz, trójramienną kierownicę, inne obicia na fotelach i boczkach drzwi, plastikowe nakładki na progi i często na ranty błotników, bardzo często elektryczne lusterka.
No i druga strona medalu - trochę droższe będzie OC, spalanie i cena instalacji gazowej w przypadku chęci montażu |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2006, 23:36
|
|
|
EnDrIu NX napisał/a: | W Nissanie gaznik sterowany elektronicznie oznacza zupelny brak problemow, czy tego samego moge sie spodziewac po Misku? | Dokładnie tak. |
|
|
|
 |
EnDrIu NX [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2006, 23:46
|
|
|
Oto jak wyglada pojazd ktorym chce sie zainteresowac:
http://photos.allegro.pl/...61774/101617746
"jajko" to nastepna generacja(troche mi do stylistyki taka nazwa nie pasowalaby )? Z tego co doczytalem to chyba nastapil przelom w 1992 i wprowadzono nowy model...od ktorego miesiaca? Pomocne bedzie to w ustaleniu czy cos nie bylo kombinowane w papierach.
Niestety jakby byla mozliwosc to kupilbym nawet 1.0 ma jezdzic moja zonka wiec musi miec wrecz brak mocy, wiec 1.5 odpada od dynamiki jest 100NX:wink:
Jaka kwota powinieniem dysponowac zeby kupic w miare dobre auto?(nie chodzi mi o blacharke i tak pewnie auto dostanie kilka rys )Widzialem za 2500zl oferte bez gazu i na polskich blachach od roku...czy to cena podejrzanie niska czy raczej mozna cos kupic za ta cene?
Z tego co czytam jest to model udany, ale co sie dziwic w koncu kazde auto wyprodukowane w Japonii jest solidne |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 08-05-2006, 17:27
|
|
|
Coz ja za mojego dalem wlasnie 2,5 klocka za '91 1.5 GLXi i jak na razie niespodzianka bylo jedynie pad kompa a dokladnie kondensatorow. Moja wina o w kość bo chcialem do wiosny przeczekac zamiast od razu zmienic jak mi radzono. Po za ta jedna sprawa nie bylo od listopada zadnych problemow. Tak wiec jesli chodzi o C50 z 1.5 to szczerze polecam Opinia mojej TŻ to - ladny, fajny i fotele z przodu lepsze niz w megane II a z tylu to nie ma nic co mogloby z coltem konkurowac.
Za 3,5 ostatnio ROMEL zdaje sie wyhaczyl 1.8 16V '92 (?) wiec te 2,5 chyba powinno starczyc na '92 c50 w dobrym stanie. |
|
|
|
 |
EnDrIu NX [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2006, 22:25
|
|
|
Ech wlasnie ktos kupil przede mna te auto:( jakbyscie slyszeli, ze ktos chce takiego Colta sprzedac dajcie znac |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2006, 22:22
|
|
|
Troche mnie nie bylo i juz zaleglosci
W C50 zwroc uwage tak jak juz bylo mowione na blotniki przednie, a konkretnie na odcinek miedzy kolem a drzwiami od listwy w dol i pod spodem. Jesli jest tam rdza to licz sie z tym, ze konieczna bedzie wymiana tego kawalka albo kompleksowa jego naprawa - ja raz naprawialem, pozniej sie wk... i wymienilem). Druga sprawa to tyl, a dokladnie to przestrzen za tylnym kolem. W miejscu gdzie powinien byc chlapacz jest taka plastikowa oslonka pod ktora mozesz miec dziury i woda leci do srodka, a to zle, bo od tego zaczynaja rdzewiec nadkola, tak wiec sprawdz dokladnie. Jesli auto sprowadzone to zwroc uwage czy przy zamykaniu drwi nic w nich nie "dzwoni", jesli tak, to znaczy ze sie "rozkleily", nie jest to nic zlego, bo silikon do szyb w zupelnosci zalatwi sprawe, ale jesli juz jedne drzwi dzwonia, to wkrotce spodziewaj sie drugich i maski (tez do klejenia) a nastepnie krzyzaka i przegubow, bo to jak leci to zaraz wszystko... O podstawowych sprawach takich jak odcien, szpary miedzy elementami i innych pier*olach juz nie bede mowil, bo to kady powienien wiedziec. Zycze powowdzenia w poszukiwaniach!
Aha LPG bardzo ladnie sie integruje z silnikiem i dziala super. Spalanie przy nodze w podlodze po miescie - 12l/100km gazu, przy normalenj jezdzie 10l/100km, benyny zima max 8,5l/100km. Colt sie nie psuje, to uzytkownik psuje Colta
Cena 2500 nie jest jakas super niska cena, bo takie autka do oplat mozna miec za 1000zl dolicz oplaty i wyjdzie to samo. Ja za swojego dalem 1600zl + oplaty w lipcu '05 i jestem zadowolony, ani razu mnie nie zawiodl! |
|
|
|
 |
|
|