Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Obroty silnika i temperatura
Autor Wiadomość
kogi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID 02r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 27
Skąd: Brzeg
Wysłany: 15-01-2009, 18:12   [Cari 1.9DI-D] Obroty silnika i temperatura

Witam wszystkich.Mama 2 pytanka.I le obrotów na minute powinien mieć silnik jak chodzi na wonych obrotach?Przy tej pogodzie juz po rozgrzaniu silnika mam ok.900o/min.na wolnych obrotach.Tak ma byc?I drugie pytanko.Po przejechaniu 10km i więcej wskaznik temperatury podnosi sie na 1/4 skali i koniec.A w srodku auto mi sie szybka nagrzewa(ciepłe powietrze).Czy to tak mam byc w Carismie?dziekuje zaiteresowanym za odpowiedzi i pozdrawiam :)
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2009, 19:39   

W mojej Cari jest tak samo - obroty są właśnie około 900 przez dłuższy czas. Jak się już rozgrzeje (wskazówka temperatury prawie w pionie) wtedy obroty spadają do jakiś 800 - 750. Ale to po dłuższej jeździe, około 20 km. Czyli wynika z tego, że jest ok.
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 15-01-2009, 19:41   

Z obrotami tak jest aż silnik osiągnie optymalną temperaturę, czyli strzałka pionowo lub bardzo blisko pionu. Po 2-3 kilometrach już leci bardzo ciepłe powietrze z nagrzewnicy a strzałko jeszcze na zero. U mnie tak jest, myślę że czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest bliżej chłodnicy niż bloku silnika. Silnika jest już ciepły, płyn w nagrzewnicy też a termostat jeszcze nie otwiera pełnego obiegu. No cóż tak to zostało zaprojektowane, skonstruowane i tak działa.Pozdr.
_________________

 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2009, 20:12   

U mnie obroty po odpaleniu to ok. 850-900 a gdy wskazówka temperatury zbliża się do 1/4 skali spadają do ok. 700-750. Temperatura zatrzymuje się odrobinę przed połową skali ale dopiero po przejechaniu ok. 15 km spokojnym tempem.
_________________
Pieniek
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 15-01-2009, 20:15   

...ja mam podobnie, więc wszystko ok.
Przy -10 i staniu pod robątą 8 godzin - wskaźnik rusza z miejsca po 6 km.
Nie żyłuję na zimnym.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2009, 00:34   

u mnie tak samo, więc wszystko jak widać w normie. Ogólnie długo się nagrzewa :/
 
 
kogi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DID 02r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 27
Skąd: Brzeg
Wysłany: 16-01-2009, 16:48   

No to spoko.Dzięki wam wszystkim za podzielenie sie tymi informacjami.Pozdrawiam was :)
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-01-2009, 14:12   

Na duzych mrozach, przy ok -15, -20 C u mnie silnik osiagal wlasciwa temp nawet po przejechaniu 25-30 km. I obroty jak na takie mrozy podobnie dlugo sie trzymaja na 900 obr/min ale po pewnym czasie schodza na 750. Wiec nie masz sie czym przejmowac. Po za tym to przeciez standard dla kazdego samochodu w zimie
 
 
 
nimek 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 98 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 46
Skąd: Białystok
Wysłany: 18-01-2009, 13:41   

Witam,
A u mnie dzieje się chyba coś niedobrego :( Mianowicie gdy odpalam silnik przy tych dużych mrozach po pierwszej minucie pracy obroty dochodzą do 2300 /min. Po 2-3 minutach, tyle co odskrobać szybki spadają do 900. Czy ktoś z Was może ma podobnie? Czy trzeba to naprawiać? Spalanie wydaje się być ok. Ostatnio jechałem w trasie to spalił 6,7l w mieście jest ok 8,5l.
Pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.