Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
18-01-2009, 20:20
Zimowa zapaść 1.9TD
Autor Wiadomość
blue022 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9TD 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Dolny Sląsk
  Wysłany: 15-01-2009, 23:08   Zimowa zapaść 1.9TD

Witam Was,
Moja Cari odmówiła współpracy :(
Gdy zaczeły się ostatnio mrozy bardzo niechętnie odpalała, rano po niekrótkim kręceniu i kłębach jasnego dymu zaczynała "rozmawiać" i już przez cały dzień elegancko odpalała na dotyk. Rano powtórka z rozrywki, wymieniłem świece, nic nie pomogło... aż w taki 5-ty poranek akumulator padł :(
Diagnoza akumulatora, po wyjęciu, wykazała zwarcia na płytach, więc kupiłem nowy.
I tutaj zonk! ...Cari pięknie kręci rozrusznikiem, ale nawet na chwilę nie "zagada" :( tylko z rury wydostaje się jasny ciężki dym o zapachu jakby parafiny.

Co jej dolega? przed mrozami chodziła jak żyletka :cry:
_________________
Blue
Ostatnio zmieniony przez blue022 16-01-2009, 17:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-01-2009, 23:22   

Może trefne paliwo. Trzeba wyjeździć zbiornik z zalać benzyną z innej stacji. Najlepiej z "ulepszaczem".
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
blue022 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9TD 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Dolny Sląsk
Wysłany: 15-01-2009, 23:31   

Chętnie bym "wyjeździł"... tylko jak go odpalić?
_________________
Blue
 
 
karolCARI1.9-97 
Forumowicz
karolCARI1.9-97

Auto: Mitsu CARISMA 1.9TD 1997r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 39
Skąd: Włodawa
Wysłany: 15-01-2009, 23:36   

kolego mam to samo wstyd sie przyznac ze moje kochanie tak na mrozie zostaje ... ale wracając do tematu ja tankuje tylko orlen ON verva podobno dobre paliwko i mam to samo
tez nie wiem co malej dolega
dodatkowo chyba sie obrazila na mnie za te mrozy i przestala machac do mnie tylnią wycieraczką :(
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2009, 18:02   

blue022 napisał/a:
Chętnie bym "wyjeździł"... tylko jak go odpalić?

Dolać ulepszacza do paliwa. Cokolwiek byle nie za 2zł.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
blue022 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9TD 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Dolny Sląsk
Wysłany: 16-01-2009, 18:06   

Sugerujecie, że to układ paliwowy? może faktycznie sprawdze te magiczną pompke ręczną przy filtrze paliwa. W sumie też nigdy nie spuszczałem tej wody z filtra, czy jest możliwe że zamarzła i spowodowała niedrożność paliwa ze zbiornika?
_________________
Blue
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-01-2009, 18:32   

to normalne, że przy niskich temp wytrąca się parafina z ropy. Dlatego stacje powinny sezonowo zmieniać paliwa dieslowskie z letnich na zimowe. Ojciec ma V40 1.9 TD, a więc ten sam motor. Tankując w niemczech jeździe bez problemu, tankując na lubelszczyźnie, wiecznie nie może go zapalić...
Na początek, jak piszą koledzy jakieś STP albo Prestone do układu paliwowego.
_________________
 
 
 
blue022 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9TD 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Dolny Sląsk
Wysłany: 16-01-2009, 21:08   

Chyba jednak idę w złym kierunku... zdejmując przed pompą wężyk zapompowałem ręcznie i ropa tryska.
Sprawdziłem napięcie na świecach, jest ok.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, ok.
Po załączeniu stacyjki w okolicach pompy słychać delikatne tyrkotanie, więc jest chyba zasilanie elektryczne.
Rozrusznik kręci zwinnie a motor milczy, nawet nie chrapnie :(
Temperatura jest już dodatnia, więc nie ma mowy o jakiś zamrożeniach.
Co można jeszcze samodzielnie sprawdzić?
_________________
Blue
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 16-01-2009, 21:18   

Generalnie mi zdarzyła się kiedyś podobna historia w peugociku, pompa wtryskowa była zapowietrzona (miałem paliwo w przewodzie i w filtrze) i nie podawała do komory spalania. Tym sposobem spaliłem 2 komplety świec. Wykręć świece i sprawdź spinając na krótko czy się zażrą. Wykręcając po paru obrotach będziesz widział od razu czy mieszanka podawana jest do komory silnika.
 
 
 
blue022 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9TD 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Dolny Sląsk
Wysłany: 16-01-2009, 22:10   

Ale jak odpowietrzyłeś pompe? samo wykręcenie świec i zakręcenie rozrusznikiem pomogło?
_________________
Blue
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-01-2009, 13:04   

W pompie mechanik lekko poluzował śrubę pod zaworem odpowietrzajacym i wtłaczał powietrze pod ciśnieniem do baku żeby paliwo poszło na pompę (w 405 jest układ pasywny zasilania - nie ma pompki podawczej paliwa)wyciekało paliwko z pęcherzami aż zaczęło płynąć bez.


Nieco o silniku i pompie przeczytasz tu
 
 
 
blue022 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9TD 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Dolny Sląsk
Wysłany: 17-01-2009, 19:58   

Dzięki za artykulik, wiele wyjaśnia o diesel'kach :)
Dziś w wolnej chwili, zajrzałem do Cari. Założyłem że może jest zapowietrzona pompa, więc podczas kręcenia rozrusznikiem, jednocześnie pompowałem ręczną pompką przy filtrze, silnik nawet nie mruknął. Zdejmowałem też wężyk powrotny z pompy wtryskowej do zbiornika, podczas kręcenia rozrusznikiem ropa z niego regularnie tryska.
Nie wiem czy to potwierdzenie, że pompa nie jest zapowietrzona, czy też przeciwnie... wytworzyła się w niej poduszka powietrzna i pomija pompę wracając do zbiornika :doubt:
Zastanawia mnie, czy podczas takiego bezproduktywnego kręcenia rozrusznikiem, nie powinien chociaż odrobinę wychylić się obrotościomierz?

Pomysły się kończą, powoli rozpatruje wersję odholowania jej do mechanika :(
_________________
Blue
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-01-2009, 20:50   

Pompa jest w takim razie w porządku, pozostaje sprawdzić świece na krótko czy żarzą jeśli żarzą to podejrzany jest przekaźnik odpowiadający za uruchamianie świec. Moja metoda to na krótko (ok. 6-8 sek) podłączyć plus z akumulatora do świec (do główki) przy jednoczesnej próbie odpalania (uważając przy tym żeby nie zrobić zwarcia dotykając masy).
 
 
 
blue022 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9TD 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Dolny Sląsk
Wysłany: 17-01-2009, 22:42   

Cześć drd1812, tak jak pisałem wcześniej, świece zmieniłem i mierzyłem napiecie na nich przy załączaniu żarzernia, jest 12V.
Czytałem na forum volvo, że ktoś miał podobnie i po kilku dniach kombinacji znalazł przetarty przewodzik od imobilaizera... może i u mnie podobna przypadłość? tylko, który to przewodzik? Poszukam w Workplace Carismy, może tam znajde jakąś rozpiske.

Wciąż jeszcze walcze i pozdrawiam ;-)
_________________
Blue
 
 
drd1812 
Mitsumaniak


Auto: Renault Latitude
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 1231
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-01-2009, 10:24   

Jest możliwy i taki scenariusz, parę śrubek obudowy kierownicy i właściwie stacyjka na wierzchu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.