Opony zimowe - Przestroga |
Autor |
Wiadomość |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2009, 13:42
|
|
|
alarmik napisał/a: | O to chodzi że felgi nie mają pierścieni centrujących |
Jeżeli felgi nie mają pierścieni centrujących a otwór centralny felgi jest większy niż piasta (Dotze chyba tak mają), to przyczyną bicia są złe śruby: śruby muszą zapewnić prawidłowe centrowanie koła na piaście.
Śruby do felg stalowych: sprawa prosta - stożek na śrubie wraz ze stożkiem w feldze prawidłowo centruje koło.
Przy felgach aluminiowych sprawa jest o tyle gorsza, że śruby mają luz w stosunku do otworów w feldze. Prawidłowe przykręcenie bez pierścienia jest trudne.
BTW słyszałem, że felgi od nowego Pajero pasują. Sprawdzał ktoś? |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:21
|
|
|
silnik pasuje to i felgi wejda
pierscien centrujacy duzo by pomogl. Serwisy oponiarskie czesto wciskaja kit
U mnie sie nic nie uklada, co 5-10tys wywazam kola bo im dalej tym gorzej.
p.s.w Lodzi ktos ostatnio mial do sprzedania 2 sztuki 17"
pozdrawiam |
_________________ nam |
|
|
|
 |
alarmik [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:36
|
|
|
mnie już gość dotaczał ale chyba średnio wyszło bo i tak waliło
a śruby niby są stożkowe
a przy okazji przestały mi grzać lusterka w serwisie usłyszałem że to nie pierwszy przypadek |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 16-01-2009, 21:47
|
|
|
nakretki sa stozkowe, sruby tez? Najlepiej robic zakupy felg, opon i wywazanie w tym samym miejscu. Jest wtedy latwiej dochodzic swoich praw no i mniej osob w lancuchu winnych. Internetowe zakupy to niestety czesto pozorna oszczednosc
p.s.sprawdz bezpieczniki |
_________________ nam |
|
|
|
 |
alarmik [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2009, 22:30
|
|
|
DLTEGO JESZCZE RAZ PRZESTRZEGAM PRZED KUPOWANIEM OPON i FELG PRZEZ INTERNET
ale mnie nie kierowała żadna cena tylko w połowie pazdziernika nikt nie miał od ręki zadnego zestawau w tych wymiarach do tego modelu samochodu
A przy zakupie nowych powielanych rzeczy w tysiącach sztuk nie myślałem że będe miał takie problemy bo za całośc zapłaciłem 4600zł tyle samo co w zakładzie dzisiaj plus narazie ze 400 za kombinacje a najbardziej wk!!!!!!!!!!!!!!!!!! mnie wypowiedzi panów fachowców wulkanizatorów co poprawiaja po przednikach , gdzie nie pojechałem kazdy zmieniał odwazniki w inne miejsce bo inni mają hu!!!!!!!!!! wyważarki a tak naprawdę to żaden zakład nie miał kłów na wymiar 6x139,7 bo to nietypowy niby wymiar najlepiej jakby wszyscy jeżdzili AUDI 80 BMW rocznik 89 lub GOLV III naparwde juz jestem niezle wk???????????? i może mi ktoś powie czy jest jakaś stacja autoryzowana DOTZ i YOKOCHAMA w Polsce żeby żetelnie i utrzciwie ten problem rozwiązać. |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 19-01-2009, 11:29
|
|
|
Witam,
chwaliłem się niedawno wspaniałymi alu DOTZ Hammada, a tu nagle zaczęły się problemy - drgania całego nadwozia i kierownicy, które pojawiają się i znikają od 100 km/h w górę. Jadę tą samą drogą w jedną stronę - jest ok, za moment wracam - samochód dygocze !!!! Jadę do oponiarza "niezależnego " tj. nie tego , który mi sprzedał zestaw felga + opona, a specjalista mówi, żę będzie trzęsło bo nie mam pierścieni centrujących. Mój oponiarz- ten co mi to sprzedał i wywarzał ( sic. 4 razy) mówi żebym zawieszenie i napęd sprawdzał. Zgroza.
POzdrawiam |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 19-01-2009, 11:40
|
|
|
sprawdz czy Ci druty z oponki nie wyszly.
Z wywazeniem opon w l200 jest syzyfowa praca bylem na poczatku roku wywazyc bo drgania byly w przedziale 80-90 i pozniej zanikaly. Po wywazeniu i zamianie przednich na tylne drgania ustaly w calym zakresie predkosci. Minelo 4-5 tys km i znowu czuc drgania ale juz kolo 100-110 i mniejsze az do 140-150. Pewnie to nowy system Mitsubishi Lane Assist informujacy wibracja kierownicy o niesygnalizowanej zmianie pasa ruchu (service pack 01/2009 ) |
_________________ nam |
|
|
|
 |
PiotrasL200
Mitsumaniak

Auto: L200 Intense '07 manual 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 90 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19-01-2009, 13:03
|
|
|
Jacek z płocka - mógłbyś zrobić fotkę śrub (nakrętek raczej), którymi przykręciłeś hammady?
Ja mam założone hammady dark: 8 x 17, które mają otwór centrujący 110mm. L200 (KAOT) na piaście ma zdaje się 67,1mm. OK. Ale w tym przypadku osiowanie felgi nie następuje na piaście tylko na >szpilkach< tak jak w niektórych ciężarówkach. Trzeba koniecznie kupić specjalny zestaw nakrętek np: AEZ ZJX1 stożek 60'. Nakretka taka wypełnia w 100% otwór w feldze i przykręca się je specjalna nakładką na klucz, którą wkładasz w nakretkę a nie na nią jak normalnie. Hammady i zestaw ZJX1 mają certyfikaty, więc kichy żadnej nie powinno być. Aha - w tym przypadku nie stosujemy żadnych pierścieni centrujących np. 110/67,1 bo osiowanie wystepuje na szpilkach.
Jak możesz to daj fotkę.
pzdr |
|
|
|
 |
alarmik [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2009, 22:15
|
|
|
Powiem że mam dość to jakaś paranoja z tymi DOTZAMI ja dzisiaj byłem u kolejnego czarodzieja wulkanizatora jeżdziłem przód DOTZ tył orginał MITSU i zaczeło walić kierownicą od110 km ( na orginałach bez trzymanki wczoraj jechałem prawie 185km/h i było OK na prostej ) troche głupota ale dla was to też nauka bez wydawania kasy.
Facet zwrócił mi uwage żę są już w katalogu DOTZY fi 67 i jeśli napiszemy do Alcar Polska kilka zastrzeżeń to możę coś wywalczymy bo L200 na fi 110 nie da sie jeżdzić bo na wyważarkach jest OK tylko na piaście na tych śrubach nie da sie ustawić, wniosek jest taki żę te felgi z TUV fi 110 Hamanda, Luxor to bubel.
Jutro jestem umówiony u Dilera opon i felg który ma wyważrke z trakcją drogową najlepszy i najdroższy wypas ,który pozwoli ustalić czy czasem pod obciążenie nie ma jakieś kichy albo z oponą lub z felgą no ale to już od początku to prawie 550zł za ekspeymenty i nadal se kierownica skace od 110km/h |
Ostatnio zmieniony przez alarmik 20-01-2009, 22:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jacek z płocka
Forumowicz
Auto: L200 07 AT Rallyart, MSS 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 108 Skąd: Płock
|
Wysłany: 20-01-2009, 12:00
|
|
|
Zaprosił mnie dzisiaj mój oponiarz na wymianę nakrętek do tych cholernych dotzów. Ponoć mam nie te co powinienem, chociaż mam stożkowe takie jak gniazdo otworu felgi. Zobaczymy czy to kolejna ściema. A jeszcze jedno, kapselki chromowane z logo dotz już wpierdziela rdza ( 2 miesiące użytkowania) !!!. Jutro zrobię zdjęcia i Ci wyślę .
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
alarmik [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2009, 21:30
|
|
|
Te DOTZ z FI 110 to wielka ściema byłem dzisiaj z moimi kołami DOTZ Luxor u oponiarza który ma papiery rzeczoznawcy i jak zobczył te felgi to mnie wyśmiał i stwierdził że te felgi z fi 110 a piasta 67 nie mają racji bytu i nigdy ta felga nie bedzie dobrze pracowawła na czarnym powyżej 100km/h i kazał mi składać reklamacje do ALCAR Polska że te felgi nie nadają sie do L200 gdyż bez pierścienia centrującego nigdy sie nieda ustawić idealnie na kołach L200 i z tymi felgami to se możemy po piachu lub błocie do 80km/h pojeżdzić
pkazał mi felgi polskiego producenta z fi 67 które już obuł z 15 eli i jest OK
Jak mu pokazałem na stronie DOTZ konfiguratora do L200 i Hamande i Luxor to sie na śmiał i stwierdzł żę nigdy by żadnemu klijentowi nie zaproponował tch felg bo to nigdy nie zagra na czarnym bo zbyt duża tolerancja. Na wyważarkach będzie OK ale po zakręceniu napewno będzie 1-2 mm odchyłu a przy tak dużych kołach będzie walić na kierownicy i siedzenia, czyli kolego jestes w lepszej sytuacji bo masz do walki tylko wulkanizatora a ja cały internet I dystrubutora ALCAR od jutra zaczynam walke
Tylko felgi osadzeniem fi 67 mają racje bytu żadne centrowanie na śrubach DOTZ Luxor,Hamnda to sciema Dotzów z Fi 110 |
|
|
|
 |
HugoOrmo
Forumowicz Was? Kielbasa i Kwas

Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Gru 2007 Posty: 460 Skąd: Frei Stadt Danzig
|
Wysłany: 21-01-2009, 08:29
|
|
|
Panowie a czy pierscien centrujacy nie rozwiaze Wam problemu...rozumiem, ze ktos sprzedal cos co nie robi ale przynajmniej mozna samemu sprobowac skutki zlagodzic do czasu zamkniecie (lub nie ) reklamacji....
pzdr |
|
|
|
 |
namotore
Mitsumaniak ach

Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 730 Skąd: EL
|
Wysłany: 21-01-2009, 17:00
|
|
|
alarmik napisał/a: | na orginałach bez trzymanki wczoraj jechałem prawie 185km/h i było OK na prostej ) troche głupota |
wg GPS czy licznika mitsu? Rekordzista-na zakrecie przy 185 mozesz miec problem bez trzymanki
do sprawdzenia wywazenia wystarczy dmuchnac sadzy tak do 80-140 i styknie. Co do felg z ALCARa przez telefon tez zapewniali ze HAMMADA/H.DARK/LUXOR pasuja do nowego L200, po przyjezdzie na miejsce przedstawiciela okazalo sie ze w zwiazku z rozmiarem piasty dwie ostatnie odpadaja. Da sie je przykrecic ale beda latac z odsadzeniem. Na dniach wchodzi nowa oferta na `09. Trzeba sprawdzic. |
_________________ nam |
|
|
|
 |
PiotrasL200
Mitsumaniak

Auto: L200 Intense '07 manual 136KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 90 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-01-2009, 20:02
|
|
|
witam!
Zobaczymy co alarmik wywalczy u alcara bo mnie też już ogarniaja wątpliwości... U mnie co prawda nic nie trzęsie, ale jak alarmik wywalczy zwrot to ja też zwrócę. Kupowałem u gdańskiego przedstawiciela alcara. Może lepiej nie ryzykować? Teraz jest dobrze - a wiadomo co będzie później? |
|
|
|
 |
alarmik [Usunięty]
|
Wysłany: 21-01-2009, 21:40
|
|
|
Czekam do piątku bo naważniejsi fachowcy od reklamacji w obu firmach sie dopiero pojawia
ale już widze że będzie ciekawie po dzisiejszych rozmowach przez telefon
Jeszcze raz przestrzegam przed kupowniem przez internet[/b]
[ Dodano: 21-01-2009, 21:47 ]
alarmik, [img] [/img] |
|
|
|
 |
|