Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] Ogrzewanie nie działa...
Autor Wiadomość
marektransit 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 3
Skąd: Grodzisk 88
Wysłany: 10-01-2009, 21:37   

Nagrzewnica znajduje się po środku panela Dostać się do niej to nie jest taka prosta sprawa Trzeba te wszystkie plastiki pokoleii rozkręcać a ze składaniem jest jeszcze gorzej Siedziałem przy tym cały dzień ale już nigdy więcej się teo nie czepię
_________________
problem z ogrzewaniem
 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 10-01-2009, 23:20   

Ale lepiej mieć ciepło a nie kurtki zakładać, gal grzeje dobrze i szybko, 2 km i już zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Przy ostatnich mrozach przy dłuższych przejazdach trzeba było zmniejszać ogrzewanie mimo że kurtki w bagażniku. Tylko szyber zasłaniałem bo żona mówiła że czuć chłód od niego.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-01-2009, 15:29   

Układ odpowietrzony? Stan chłodziwa ? Płyn w zbiorniczku wyrównawczym na odpowiednim poziomie?
_________________

 
 
misioq
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2009, 20:51   

tak, tak, tak :)
wszystko od strony technicznej, a w zasadzie od tego co moge sprawdzic jest OK. jedynie nie grzeje jak nalezy ;)
mialem podobnie w cytrynie i tez winna byla nagrzewnica, po prostu chcialem sie upewnic. dodatkowo w cytrynie robie (i opisuje) to jedna reka z zamknietymi oczami. mialem nadzieje na jakies dokladniejsze porady jak dobrac sie do nagrzewnicy - gdzie sie znajduje to sie domyslam :D
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-01-2009, 17:28   

Nie liczyłbym na pomoc. W tym modelu bardzo rzadko zdarza się awaria nagrzewnicy, potrzeba czyszczenia, itp. Dotąd chyba nikt nawet o tym nie pisał. Jedynie w manualu można zajrzeć na procedurę demontażu.
_________________

 
 
filipczos 
Mitsumaniak

Auto: Galant '90 [4g37] gaźnik
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-01-2009, 18:36   

Co moze byc przyczyna ze dosc czesto musze dolewac płynu do chlodnicy.
Wycieku nie ma, do silnika tez nie ucieka.
Dzisiaj gdy zaczela mi rosnac temp. (taki mam zawsze objaw ze trzeba dolac, przestaje tez grzac) zwrocilem uwage ze w chlodnicy brakuje ale za to zbiorniczek z boku pelniutki.
dlaczego tyle wyrzuca do zbiorniczka ze pozniej w chlodnicy jest za malo??
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2009, 19:38   

Skąd przeświadczenie, że nie ma wycieku? Może podczas pracy motoru kiedy temperatura jest wysoka i ciśnienie w układzie (w trakcie jazdy) płyn ucieka?
_________________

 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2009, 19:48   

A węze od chłodnicy twarde masz :?: :wink:
 
 
filipczos 
Mitsumaniak

Auto: Galant '90 [4g37] gaźnik
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-01-2009, 22:45   

jak uzpelniony plyn i scisne to mi sie wylewa gorą....

[ Dodano: 17-01-2009, 22:46 ]
Serek,
no tu masz racje...
Nie wiem jak podczas jazdy.
w czasie postoju w kazdym badz razie nie ma...

[ Dodano: 17-01-2009, 22:48 ]
ale dlaczego tyle plynu ucieka do zbiorniczka ze az pozniej brakuje w chlodnicy?
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-01-2009, 12:07   

Za każdym razem ciśnienie wypycha płyn do zbiorniczka. Układ szczelny, lewe ciśnienie wewnątrz układu. Pytanie gdzie to ciśnienie się tworzy?
_________________

 
 
u157 
Mitsumaniak


Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 344
Skąd: Złotów
Wysłany: 18-01-2009, 13:27   

Witam.
Jeśli nie ma wycieków, to trzeba by zacząć od sprawdzenia korka na chłodnicy. Jeśli korek nie trzyma ciśnienia w układzie, płyn cofa się do zbiorniczka. Mniejsze ciśnienie w układzie powoduje gotowanie się płynu, tworzą się korki z pary i powodują wypchnięcie kolejnej porcji płynu do zbiorniczka. Z przepełnionego zbiorniczka wyrównawczego płyn przelewa się i zostaje usunięty, co jest powodem szybkiego ubywania płynu z układu chłodzenia.
Powodzenia. :finga:
Ostatnio zmieniony przez u157 18-01-2009, 14:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zbychu 37 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 80
Skąd: zastocze
Wysłany: 18-01-2009, 13:37   

A przypadkiem nie jest to wina uszczelki pod glowicą ????lub co gorsze pekniętej głowicy.
_________________
zbychu
carisma 1.6 lpi 98r
galant 1.8 td 90r
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 18-01-2009, 20:11   

Najpierw wymień korek, a jak nie pomoże to uszczelka pod głowicą najpewniej, jak przestaje grzać to jest już bardzo nie dobrze, bo brakuje płynu chłodzącego w układzie (w bardzo dużej ilości) a to z kolei może prowadzić do pęknięcia głowicy. Radzę jak najszybciej sprawdzić.

[ Dodano: 18-01-2009, 20:12 ]
EDIT: nie odpowiedziałeś jeszcze na pytanie czy węże masz twarde od układu chłodzenia ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
filipczos 
Mitsumaniak

Auto: Galant '90 [4g37] gaźnik
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 41
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-01-2009, 22:19   

Maretzky85,
weze nie sa twarde. przpuszczam ze to bedzie wina uszczelki pod glowica i stad tez problem z odpalaniem rano...
jutro musze sie rozejrzec za jakims mechanikiem co sie odwazy zmienic mu uszczelke... :lol:
bo jak narazie to jak slzsza marke to rezygnuja...
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-01-2009, 10:37   

Ja bym Ci mógł wymienić, w swoim przerabiałem ten temat kilka razy już :D
Ogólnie kilka godzin zabawy, tylko musisz znaleźć kogoś kto zrobi planowanie głowicy ;)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.