  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[Cari 1.8 GDI] Regulator napiecia czy tez masa ? | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 Manysh [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 14:20   [Cari 1.8 GDI] Regulator napiecia czy tez masa ?
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam kolegów
 
 
Dzis rano po całonocnych opadach deszczu siadłem do auta i pojechałem do roboty, w drodze powrotnej zauważyłem cos ciekawego. Jadąc z właczonymymi swiatłami podczas postoju na skrzyzowaniu  obroty spadły mi ponizej kreski 500 ( silnik zaczął wychodzic z ramy jak by chciał zaraz zemdlec ) , przygasło podswietlenie zegarów ,oczywiscie nawiewy tez zaczeły wolniej krecic i wszystko zachodziło w reakcje z pedałem przyspieszenia, tzn wiecej "gazu" ,wiecej prądu,wiecej swiatła...Pomyslałem ze to regulator napiecia wyszedł na spacer ale , po przyjezde do domu podłaczyłem mierniczek pod aku i pokazuje 14.20v - 14.30v nawet jak go przypiłowałem do 3tys to maksymalny odczyt to 14.39 wiec chyba raczej ok, jednak zastanawiaja mnie dwie sprawy, miernik pokazywał ze napiecie wacha sie od 13.80 do 14.20 praktycznie co około 30 sek. czy to normalne ? 
 
Druga sprawa to ze po wyłaczeniu wszystkich odbiorników prądu , napiecie spadło do 12.50v i utrzymywało sie tak przez kilka sek potem wzrosło do 14 czy to normalne ?
 
 
Jeszcze  jedno jakis czas temu padł mi przełącznik podnoszenia szyby od strony pasażera i swiatło w bagazniku jezdziłem tak dosyc długo i jak juz miałem sie do tego zabrac okazało sie sie wszystko działa jak nalezy ( auto cud ) jak sie nie myle te rzeczy sa sterowane masą ? byc moze to ma jakis zwiazek ? moze gdzies gubie napiecie ? 
 
kilka pytan: 
 
Gdzie znajduje sie główna masa czy jest przykręcona do silnika ? bo nie moge zlokalizowac 
 
Czy sa jakies przewody masowe na które powinienem zwrócic szczególna uwage ? 
 
Czy pod autem sa jakies kable które sa podadne nad zawilgocenie i czy moze to miec zwiazek ze sprawa ?
 
 
Prosze o opinie w tej sprawie 
 
Dzieki i pozdrawiam | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 demeone  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma '98 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 17:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Co do masy to jestem w stanie tylko tak odpowiedziec
 
  | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Manysh [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 19:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja cię trochę dużo tego    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 demeone  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Carisma '98 1.8 GDI 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-01-2009, 19:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Masz mase masy    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 RadziX  		  
		 
         Mitsumaniak RadziX
  
  
                  Auto: Carisma 1.8Gdi 99r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 138 Skąd: warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-11-2010, 12:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Heja.
 
Ciekawe czu gościu to naprawił???. Widze że jest usunięty więc się chyba nie dowiem.
 
 
Wczoraj miałem podobną akcje. Jade do roboty, stoje w korku i nagle zapala się kontrolka od ABS, przygasły światła, wyłączyło się radyjko, przygasły całe zegary i obie wskazówki spadły do zera. Dodałem gazu wszystko OK. Za chwilę sytuacja się powtarza. Jak skonczył się korek to już  był "kibel" cały czas. Dojechałem do roboty mimo że świeciła TYLKO kontrolka ABS a wskazówki były cały czas na zero. Wyłączyłem silnik i za chwilę spróbowałem go odpalić jeszcze raz. Było tak jak przy uruchamianiu z mocno rozładowanym akumulatorem , ale odpalił. Po godzinie wróciłem z latarką i kumplami do pomocy a brayka odpaliła bez zająknięcia i było oK. Dzisiaj rano jak wracałem z roboty też żadnych problemów.
 
 
CO TO MOŻE BYĆ???
 
Czy właśnie ta masa???. Czy gdzieś dostała się woda która potem odparowała??
 
Co i  gdzie posprawdzać??? 
 
 
[ Dodano: 10-11-2010, 11:35 ]
 
No cóż nie za wiele propozycji     
 
 
Ale byłem u mechaniora więc:
 
Brak ładowania, tzn czasami bywało. Alternator bardzo się grzał i hałasował.
 
Po wyjęciu go stwierdził że obudowa jest popękana a w środku niezły mogiel.
 
Więc mam teraz "nowy" alternator i pare stówek w plecy. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 mowil2  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 12 Skąd: Bydgoszcz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27-12-2011, 12:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hej.     Mam pytanko czy moze ktoś pokazać zdjęcie gdzie w wersji 18 16v znajduje sie główna masa bo nie moge jej zlokalizować a z tego rysunku wyżej nie kumam gdzie to z góry dziękuje    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |