| [Cari 1.8 GDI] Olej na swiecy ! | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | BamboOS   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sie 2008
 Posty: 21
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |    Wysłany: 03-12-2008, 10:40   [Cari 1.8 GDI] Olej na swiecy ! |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, 
 Jako ze czulem ze z moja cari jest cos nie tak (spalanie, problemy z odpalaniem i slabe osiagi), pojechalem do serwisu (ASV Lider we Wrocku). Okazalo sie ze rzeczywiscie jest cos nie tak. Jedna swieca byla zalana olejem :/. Podobno uszczelka z glowicy jest do wymiany. Niestety jak to wszystko podsumowali (pare uszczelek - 300 zeta, nowe swiece - 400 i robocizna ... 700 :/ ) to wyszlo ponad 1400 zl. :// Zastanawiam sie jaka moze byc przyczyna (poprostu przebieg ? 190 kkm) oraz jak dlugo moge zwlekac z naprawa i jakie moga byc tego konsekwencje (chcialbym zwlekac przynajmniej do stycznia
  . Oczywiscie po przegladzie, samochod mi poskrecali i dalej jezdzi tak jak jezdzil - spalanie w miesie 11, w trasie .. hmm .. ponad 7. Co o tym sadzicie? 
 
 wykres cisnienia:
 
   
 czesci i wycena:
 
   
 ps. A w serwisie nie wzieli odemnie ani zlotowki - za przeglad ktory trwal prawie 3 h (sprawdzili rownierz zawieszenie, uklad kierowniczy, i costam jeszcze) i jeszcze dali mi kawe
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fabjan   Forumowicz
 
 Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Wrz 2008
 Posty: 85
 Skąd: Grudziądz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2008, 13:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Swiece 400 PLN?  Wolne żarty! Ja dzisiaj zapłaciłem u Japaneze  47 PLN/ za sztukę! Czyli wyszło mnie ponad 2 razy taniej za same świece! A na pewno liczyli Ci te NGK platynowe! Czyli mają na tych samych świecach 100% przebitkę (jak nie więcej). Jeśli chcesz już koniecznie u nich robić tę wymianę, to może spróbuj dogadać się z nimi, że części dostarczysz im sam, a oni niech Ci tylko to zrobią, bo widzę pocisk uskutecznili konkretny
   |  
				| _________________ 
     Carisma Avance 1,8 GDI z 2000 roku (125 KM)
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BamboOS   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sie 2008
 Posty: 21
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2008, 13:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | No wlasnie chodzi o NGK Platynowe, jesli mozna za 47 kupic to juz dzwonie... a jeszcze co a propo 732 zl za rozkrecenie i skrecenie glowicy ??, czy to nie troche wygorowana cena ??
 
 a powiedzcie mi czy adres/telefon do japaneze jest aktualny w temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1803  ?? jesli nie to gdzie mozna znajezc aktualny adres/tel/www/etc.?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | barthez2183   Mitsumaniak
 01354/KMM
 
  
 Auto: Carisma 1.9 DID, XF106.460
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 20 razy
 Dołączył: 15 Sie 2008
 Posty: 407
 Skąd: NML
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2008, 14:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | poszukaj w profilu japneze,tam jest podany kontakt z nim.
 |  
				| _________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Fabjan   Forumowicz
 
 Auto: GDI 1,8 Avance 2000 r (125 KM)
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 04 Wrz 2008
 Posty: 85
 Skąd: Grudziądz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-12-2008, 15:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | BamboOS, pod linkiem który podałeś jest tylko namiar na komórkę do Japaneze. Próbowałem chyba z 5 razy się do niego na komórkę dodzwonić i ani razu nie odebrał   Łap stacjonarny do niego: (042)2154402
 Przedstawi się jako Auto Części Malik, czy jakoś tak
   Przedstaw mu sprawę a on sam już będzie wiedział o jakie świeczki chodzi.
 Mi dobrał wszystko, łącznie z filtrami, paskami, rolkami i świeczkami. Solidny gość, tylko w moim przypadku składałem zamówienie w piątek, a dopiero dzisiaj mogłem mu przelać pieniądze na konto, bo nie miał czasu zrobić wyceny
   Mimo wszystko polecam!
 A co do tych świeczek, to ktoś tu nawet taniej proponował, że może załatwić niż te 47 PLN - poszukaj na forum. Gdzieś to musi być całkiem na wierzchu
   
 A co do:
 
  	  | Cytat: |  	  | a jeszcze co a propo 732 zl za rozkrecenie i skrecenie glowicy ??, czy to nie troche wygorowana cena ?? | 
 To ja wymieniałem w Hondzie Civic z 93 roku uszczelkę pod głowicę i w normalnym warsztacie wybuliłem 800 PLN (z tym, że w cenie była uszczelka za 70 PLN i jakiś moduł za 170 PLN). Tam po wymianie uszczelki trzeba planować głowicę czy zawory czy coś takiego. Nie pamiętam dokładnie, ale to też wchodzi w cenę wymiany uszczelki pod głowicą. To generalnie drogi biznes niestety
   |  
				| _________________ 
     Carisma Avance 1,8 GDI z 2000 roku (125 KM)
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adipaw [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2008, 12:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to ja dam jeszcze namiar do  : Japaneze
 Marek Malik
 Pabianice
 telefon: (042) 215 44 02
 GSM: 602 224 584
 GG: 1027199
 
 Tak dla potomnych im częściej na forum  tym łatwiej znaleźć!
 a profil japanize jest usunięty bo się nie udzielał
   
 [ Dodano: 05-12-2008, 12:38 ]
 co do ceny za zwałke głowicy to raczej taka wyższa średnia mechainory liczą za dłowicę od 300 w górę zależy od stopnia skomplikowaności! wydaje mi sie że za carismę nie powinni brać więcej niż 600.
 
 [ Dodano: 05-12-2008, 12:41 ]
 a jeszcze co do przebiegu to 190 tys nie powinno robić wrażenia na silniku!! poprostu uszczelka potrafi czasem wytrzymać i 300 tys a czasem przed 100 tys poleci. a spalanie w normie moim zdaniem jak na lpg (bo nie napisałeś na czym latasz) jak waszka to tak 1.5 litra za duzo!!
 
 [ Dodano: 05-12-2008, 12:43 ]
 poza tym nie uwzględnili ci ceny paska rozrządu którego po zdjęciu nie powinno się już zakładać!!
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mlun   Mitsumaniak
 Fanatic of GDI
 
  
 Auto: Carisma 98 GDI LS
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 01 Sie 2006
 Posty: 2834
 Skąd: Otwock
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adipaw [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2008, 13:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | jedno drugiego kategorycznie nie wyklucza  ale bez OT |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BamboOS   Nowy Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI LX 97r
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 01 Sie 2008
 Posty: 21
 Skąd: wroclaw
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2008, 14:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Hejka, OCZYwiscie ze niemam LGP, jezdze glownie na 98 - co kiedys dawalo mi mniejsze spalanie niz na 95. Co do paska to troche mnie zmartwiliscie, bo wymienialem niecale 10kkm temu. A co do spalania jeszcze, to  wlasnie zatankowalem full PB 98 Ultimate za 3,87 l (jeah, podoba mi sie ten kryzys  o zlotowke taniej niz w wakacje !!!! Wiec najbardziej sie boje, zeby sie sie autku nie stanelo cos przez ten wyciek , dopuki nie naprawie (mysle ze cos kolo miesiaca - dwuch). Moze cos sie stac, poza ubytkami oleju ?? oczywiscie zakladajac ze uszczelka nie pogorszy nagla znacznie swoich wlasciwosci. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adipaw [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-12-2008, 14:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | uszczelka jest dość newralgicznym miejscem bo uszczelnia kanały wodne, olejowe i cylinder. Więc może się pogorszyc  gdyz na cylindrze jest duże ciśnienie i będzie wydmuchiwać stopniowo. co do tego co się najpierw stanie to nie wiadomo ale możliwości jest kilka: -olej+płyn
 -cylinder+płyn
 -cylinder+olej ale to już masz
   nie polecam jazdy w tym stanie bo jak wydmucha całkiem to kompresje straci i będzie chodził jak na 3 a gdi to strasznie skomputeryzowane bestie! żeby nic nie popsuło się bardziej.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kris80   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 25 razy
 Dołączył: 11 Sie 2007
 Posty: 727
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-12-2008, 18:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja dzis wymieniałem świece i również zauważyłem że były w oleju (2). Znalazłem na forum ze to pewnie uszczleka na głowicy. A jest jakas możliwość ze to  nie uszczelka tylko cos innego?? Wymieniał ktoś tę uszczelkę w 1.8 (nie gdi). Jaki to koszt w tym silniku? |  
				| _________________ Tylko Mitsu
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-12-2008, 22:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Właśnie mnie to czeka. Dam znać, jak wymienię, co będzie za tydzień. |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | willson1981 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-01-2009, 12:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Jak mi się świeczki zalewały w silniku, a zalewała się pierwsza i czwarta, to do wymiany była uszczelka pod klawiaturą, a nie pod głowicą. Ja robiłem wszystko sam. Czas remontu ok 4 godzin. Koniecznie potrzebny kanał.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-01-2009, 10:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | A po co kanał ?? |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-01-2009, 12:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | To jest 15 minut roboty. Odkręcasz górę, czyścisz dekielek, zakładasz nowe oringi na trzonki od świec, nową uszczelkę i skręcasz.   |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |