Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zachowanie silnika ?
Autor Wiadomość
PawcioV6
[Usunięty]

Wysłany: 27-11-2008, 22:21   Dziwne zachowanie silnika ?

Witam wszystkich mam problem u mojego kolegi w lantra 1,6 16V 1999r obroty zaczęły falować i stracił moc wiem że można zdiagnozować ten model jaki program do kompa jest potrzebny ? Dzięki za podpowiedzi !
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-11-2008, 22:20   

o programie nic nie wiem ale "falowanie obrotów" to zmarły silniczek krokowy stoisz na światłach a gośc obok myśli że gazujesz żeby się pościgac -całkowita żenada
_________________

 
 
 
PawcioV6
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2008, 15:34   

Ta też tak myślę ale wiem że jest złącze diagnostyczne tylko jakim programem go czytać :?:
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 01-12-2008, 10:37   

Złącze diagnostyczne jest po to aby podpiąć skaner OBDII i czytać kody błędów; niemniej najczęściej wyłapanie błędu przez system diagnostyki pokładowej implikuje zapalenie kontrolki CE; silniczek krokowy najlepiej zdiagnozować omomierzem --> zarejestruj na hmaservice.com
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Jasiu
[Usunięty]

Wysłany: 20-01-2009, 21:50   

Dopisze się do tematu: Mam na stanie lantre 1.6 DOHC z 94 roku. Problem jest dość poważny i baaardzo uciążliwy:
Jak odpalam to na początku normalnie kręci później chwila pauzy zgrzyt i działa. Jak już odpali to faluje po obrotach 600-1300 i gaśnie. Podczas jazdy nie mogę przekroczyć 3000 obrotów a przy jeździe pod górę boje się, że stanę w miejscu.

Podpinałem diodę pod ECU i mruga sobie w najlepsze jednostajnym rytmem - czyli brak błędów. Wymieniałem filtr powietrza i paliwa. Usunąłem katalizator. Odpinałem przepływomierz - dalej to samo. I jeszcze jedno. Jak silnik pracuję do czuć paliwem. Wszystkie sugestie i rady będą mile widziane bo już 4 "mechaników" odwiedziłem i dla wszystkich to MATRIX

PS. Wcześniej najeżdżając na kamień (duży) uszkodziłem miskę olejową i spłaszczyłem rurę wydechową. Miska zrobiona tego samego dnia a wydech tydzień po przygodzie.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-01-2009, 10:41   

1. rozrusznik (zgrzyt) - do naprawy
2. rozrząd (przestawiony) - wymiana i ustawianie
3. przepływomierz (uszkodzony) - diagnoza działania i ew. wymiana
4. świece, kable WN.
_________________

 
 
Jasiu
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2009, 15:04   

W jaki sposób mogę sprawdzić czy przepływka jest sprawna?
Czy rozrząd może się przestawić ot tak sam z siebie??
Świece i kable były wymieniane 2 miesiące temu.
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-01-2009, 17:30   

Nie znam sposobu na skróty (poza podmianą na inny), serwisówka jest szczegółowa i sporo jest do zrobienia (w przypadku innego silnika).
Rozrząd może przeskoczyć o jeden, dwa zęby w zależności od stanu pasków.
Niczego nie zdiagnozujesz na odległość. To są podpowiedzi dla mechanika, który powinien tam zajrzeć.
_________________

 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 22-01-2009, 14:14   

Jasiu napisał/a:
Jak odpalam to na początku normalnie kręci później chwila pauzy zgrzyt i działa.

"kręci" czy gdy jest jeszcze na rozruszniku, tak?

Kiedy był wymieniany rozrząd i czy był również wymieniany hydronapinacz?
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Jasiu
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2009, 16:36   

pojechałem do mechanika który posiada oprogramowanie do mojego samochodu. Podłączył się pod komputerek i powiedział, że mogę iść kupić lambdę. Następnie posłuchał silnika i stwierdził, że mam do wymiany popychacze zaworów. Co do lambdy to stać mnie na to żeby iść do motoryzacyjnego ale popychacze to już inna bajka i trzeba będzie coś odłożyć. Powiedzcie mi czy lambda może być przyczyną gaśnięcia silnika na biegu jałowym i nie możności wkręcenia go powyżej 3 tysięcy obrotów? II jeszcze mała prośba o podpowiedź przy kupnie lambdy - jaka będzie najlepsza (4 przewody) czyli stosunek ceny do jakości. Czy np. taka będzie ok: http://www.allegro.pl/ite...dowa_bosch.html ??

e-gen napisał/a:
Kiedy był wymieniany rozrząd i czy był również wymieniany hydronapinacz?


2 lata temu - przejechane od tego czasu 50tys. km.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 22-01-2009, 20:29   

Jasiu napisał/a:


e-gen napisał/a:
Kiedy był wymieniany rozrząd i czy był również wymieniany hydronapinacz?


2 lata temu - przejechane od tego czasu 50tys. km.

czy był również wymieniany hydronapinacz
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-01-2009, 22:43   

1. sonda lambda uniwersalna, cztroprzewodowa, nie bierz Boscha. Ja wstrzymał bym się z sondą na razie. Później kupisz NGK/NTK za 130 zł.
2. popychacze w razie czego można zdemontować, przepłukać a po założeniu z powrotem zalać lepszy olej. Chyba, że jeżdzisz na mineralnym. Robota dla mechanika.
3. żadna z tych usterek nie powoduje awarii jaką opisujesz. Przyczyna tkwi gdzie indziej.
4. mechanik leniwy czy nie powiedziałeś mu o sprawdzeniu rozrządu?
_________________

 
 
Jasiu
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2009, 16:19   

Serek napisał/a:
4. mechanik leniwy czy nie powiedziałeś mu o sprawdzeniu rozrządu?


Mówił ze przez tą lambdę reszta odczytów jest jakaś "dziwna". Powiedział, że jak już zamontuje sprawnie działającą sondę to mam przyjechać i jeszcze raz podepnie swój osprzęt.

Serek napisał/a:
2. popychacze w razie czego można zdemontować, przepłukać a po założeniu z powrotem zalać lepszy olej. Chyba, że jeżdzisz na mineralnym. Robota dla mechanika.


Ile mechanik może zawołać za taką operację?? Pytam się co bym nie popłynął za dużo.
Sonde zamówiłem (NGK) przyjedzie w pon-wt i po jej zamontowaniu jadę na odczyty.

PS. Po założeniu nowej lambdy odłączać ECU w celu zresetowania ustawień??
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 23-01-2009, 16:35   

Serek napisał/a:
2. popychacze w razie czego można zdemontować, przepłukać a po założeniu z powrotem zalać lepszy olej. Chyba, że jeżdzisz na mineralnym. Robota dla mechanika.

Jasiu napisał/a:
Ile mechanik może zawołać za taką operację?? Pytam się co bym nie popłynął za dużo.

Ile masz najechane tą Lantrą i jakiego oleju oraz filtra używasz - raczej nie ma sensu wymiana popychaczy.

Co z napinaczem paska rozrządu?


Jasiu napisał/a:

PS. Po założeniu nowej lambdy odłączać ECU w celu zresetowania ustawień??

tak, odepnij akumulator na parę minut
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Jasiu
[Usunięty]

Wysłany: 23-01-2009, 18:09   

Najechane mam 140 tysięcy. Olej 10W/40. Filtr - nie wiem?? Jak dzwoniłem do mechanika to powiedział, że czyszczenie popychaczy nie ma większego sensu. Zrobię tak jak sugerujecie + podpowiedzi mechanika, czyli zamontuje sprawną lambdę pojadę na odczyt i poproszę najpierw o sprawdzenie rozrządu. Napiszę zaraz po tym jak dokonają się te czynności.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.