Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A 2.5] wymiana swiec - pytanko
Autor Wiadomość
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 21-01-2009, 22:44   [EA5A 2.5] wymiana swiec - pytanko

witam,

planuje neidlugo wymienic swiece, czy przy tej operacji trzeba wymienic cos jeszcze? jakies uszczelki, gumki itp...

pozdrawiam
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2009, 22:53   

przy okazji wymien na nowe uszczelki pod kapami zaworowymi bo stare sa juz ulozone-zgniecione i przy ponownym zalozeniu zapewne beda puszczac olej.pod kapa sa jeszcze krazki uszczelniajace ktore chronia przed zalewaniem otworu swiecy ja wszystko potraktowalem dla pewnosci odrobina silikonu wysokotemperaturowego
...milej zabawy z odkrecaniem kolektora dolotowego :roll: mnie zajelo to dobre 2h przy piwku a na drugi dzien nogi mnie bolaly od naciagania sie do tylu komory silnika :evil:
Ostatnio zmieniony przez cuuube 21-01-2009, 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PiotrBe 
Mitsumaniak
- ogrodnik


Auto: Galant 2,5 V6-24 '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 273
Skąd: Śrem
Wysłany: 21-01-2009, 22:53   

nie wiem czy dobrze kojarzę, ale wyczytałem gzies na forum niedawno, że trzeba odkręcic kolektor i przykręcając go po póxniej wymienić uszczelkę. Tez się przymierzalem do wymiany, ale jeśli to się potwierzi, to raczej sobie odpuszczę i zlecę to w warsztacie.
_________________
GALANT '97 2,5 - 24 przecinak
PAJERO '89 2,6 -górkowspinacz, aktualnie nieruchomość
od niedawna jest Ducato 2,8 i.d.TD '00,
i kolejny Miśkowaty: Hyundai H100, zwany pokraką

2.XII.08 Od dzisiaj tata;D
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2009, 22:58   

uszczelki pod kolektorem nie trzeba... chyba ze ewidentnie bedzie widac ze jest przedmuchana lub rozerwie sie przy demontazu
 
 
PiotrBe 
Mitsumaniak
- ogrodnik


Auto: Galant 2,5 V6-24 '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 273
Skąd: Śrem
Wysłany: 21-01-2009, 23:04   

no ale kolektor trzeba odkręcać jednak...
a czy przy dokręcaniu, nie trzeba miec jakiegos superklucza, żeby zachowac odpowiednie momenty dokręcenia śrub itd?? No i czy normalny zestaw kluczy starczy na odkręcenei kolektora, czy trzeba pokombinować??

Wiem ze zawsze mam 100 pytan do;)
no ale cóz, jak będziecie mieć problem z ogrodem, to chętnie pomogę;)
Pozdrawiam
_________________
GALANT '97 2,5 - 24 przecinak
PAJERO '89 2,6 -górkowspinacz, aktualnie nieruchomość
od niedawna jest Ducato 2,8 i.d.TD '00,
i kolejny Miśkowaty: Hyundai H100, zwany pokraką

2.XII.08 Od dzisiaj tata;D
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2009, 23:28   

zadne superklucze nie sa potrzebne .
jesli chodzi o momenty dokrecania to fabrycznie na kazda srubke jest przewidziany odpowiedni . praktyka jest taka ze malo kto sie do tego stosuje (nawet serwisy ! oprocz skrecania silnika z odpowiednimi momentami do ktorych stosuja sie prawie wszyscy mechanicy ) w tym konkretnym przypadku wystarczy dokrecenie z czuciem do oporu - jesli zbyt lekko dokrecisz po jakims czasie zacznie puszczac powietrze pod uszczelka i moze zaczac dzwonic jesli zbyt mocno dokrecisz grozi zerwaniem srub...
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 21-01-2009, 23:46   

Fakt, przekręcenie śrub to może być masakra. Śruby o ile pamiętam M8 z łbem 12mm, ale mają gwint gęściejszy niż standardowwe 1.25mm (chyba 1mm). Więc potem ciężko je "wydłubać". A piszę to dlatego, że już dwa razy "wydłubywałem" taką cholerę (na szęście nie u siebie) i mam wrażenie że śruby dawane przez Mitsu są jakieś kruche.
Z czuciem, a dasz radę.

Acha, uszczelke nie trzeba wymieniać jak w dobrym stanie, ale teoretycznie się powinno. Poza tym nie kosztuje majątku (u nas w UK to 8 GBP w MMC).
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 21-01-2009, 23:56   

swinks_UK napisał/a:
Poza tym nie kosztuje majątku (u nas w UK to 8 GBP w MMC).
w IC placilem 60,48 zl za dwie
 
 
migro 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5W kombi Avance
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 107
Skąd: Mannheim / Gdańsk
Wysłany: 22-01-2009, 01:28   

Jest z tym trochę roboty. Znalazłem opis gościa z Niemiec, który to robił
(Podziękowania dla hedges z Mitsubishi-talk.de )
Potrzebne narzędzia:
Klucz do świec 16mm (długi)
Świece :lol:
Uszczelka do kolektora (MD 347006)
Klucz; 10, 12, 14 itd
Klucz dynamometryczny od 10 Nm
Jakieś cążki, kombinerki, śrubokręty
Pomocni do przytrzymania kolektora
Jeżeli ktoś nie ma zielonego pojecia, jak i po co to robić, nich lepiej da auto do warsztatu.

1. Zdjąć plastikową osłonę
(Dokręcić 4 Nm)
2. Pierwsze trzy świece mozna wymienić. (Dokręcanie 25 Nm)
3. Te węże, wężyki i kable trzeba rozłączyć
4. Prawa strona po zdjęciu/odłączniu węży i kabli
5. To trzeba odczepić/rozłączyć z lewej strony.
6. W tej wtyczce jest taka metalowa zawleczka. Trzba delikatnie wyjmować tą klamrę. Mocniejsze szrpnięcie = przekleństwa i szukanie.
7. Piwko z pomocnikiem.
8. Z prawej zostało jeszcze to . Też trzeba odkręcić (nie trzeba rozłączać)
9. Te śruby odkręcić (dokręcanie: niebieskie 18Nm, żółte 12 Nm)
10. Tam jest jeszcze jedna śrubka.
11. Od strony szyby są jeszcze trzy śruby. O tu.
12. Teraz można podnieść kolektor. Wisi na nim jeszcze pare węrzyków, linka od gazu itp., ale mamy pomocnika, który nam przytrzyma kolektor.
13. Piwko bez pomocnika
14. Wymiana świec (25 Nm), kabli
15. Piwko bez pomocnika
16. Wyczyścić miejsce po starej uszczelce i uważać, żeby nic tam nie wleciało.
17.Wszystko poskładać w odwrotnej kolejności.
18. jazda próbna
UWAGA!!!
Prowadzi pomocnik

bo wypił tylko jedno piwko i wypocił je z resztą trzymając kolektor.
_________________
Defraudacja pieniędzy jest wtedy, kiedy żona ma dostep do twojego konta (Frau, z niem.: żona, kobieta)
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10660
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 22-01-2009, 11:20   

Jest to do zrobienia, jak to w mitsu nie idzie pomylić wtyczek i przewodów, dodatkowo jak pisał Cuube dokrecać z czuciem, najlepiej kluczem z małą dzwignią zeby nie przesadzić.
Wymienić dla świętego spokoju uszczelki pod pokrywami i gumki na świece. Uszcelką pod kolektor nie tak łatwo sie niszczy wiec powinno być ok.

punk 11 z opisu
migro napisał/a:
11. Od strony szyby są jeszcze trzy śruby. O tu.

sczerze nie pamietam, ale tam sie odkręca pewne rzeczy intuicyjnie..:)
A co do pomocnika to bez przesady, to nie jest wyjmowanie skrzyni czy silnika...:)
Pozdr
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2009, 11:30   

Marcino napisał/a:
punk 11 z opisu migro napisał/a:
11. Od strony szyby są jeszcze trzy śruby. O tu.


sczerze nie pamietam, ale tam sie odkręca pewne rzeczy intuicyjnie..:)
sa sa te srubki tam ale faktycznie odkrecasz intuicyjnie (jesli masz choc troche pojecia o takich sprawach :) )
bez pomocnika sie obejdzie ja kolektor zeby nie przeszkadzal i zeby calkiem nie bylo go trzeba odlaczac od wszystkiego podwiesilem na drucie do maski i dalem rade z wymiana uszczelki pod kapa

[ Dodano: 22-01-2009, 11:36 ]
opisik migro wart jest dodania chyba do manuala wiec juz pisze do kogo trzeba
...przydaloby sie moze wrzucic foty bezposrednio w temat(jako np miniaturki otwierajace sie w pelnym rozmiarze )
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-01-2009, 13:05   

Marcino, nie wyjmowałem jeszcze silnika z pomocnikiem ;)

migro napisał/a:
sczerze nie pamietam,


może już nie miałeś - wielu "mechaników" nie wkręca tam śrub, bo po co ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wiktor 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 331
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-01-2009, 13:19   

w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow???

u mnie wymiana polagala na sciagnieciu plastikowej oslony silnika odpieciu 3 fajek i wymianie 3 swiec, nastepnie zdieciu kolektora, odpieciu fajek i wymianie kolejnych 3 swiec, pokryw zaworow nie ruszalem bo i po co???
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-01-2009, 13:34   

Wiktor napisał/a:
w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow???


Moja się pociła
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 22-01-2009, 15:05   

Bartek napisał/a:
Wiktor napisał/a:
w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow???


Moja się pociła


moja również :lol: :lol:
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.