Przesunięty przez: Gene 02-06-2009, 08:48 |
[2.5 TD] Kontrolka napędu 4x4. |
Autor |
Wiadomość |
turbolax
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: Turek
|
Wysłany: 06-05-2008, 11:45 [2.5 TD] Kontrolka napędu 4x4.
|
|
|
Wczoraj zauważyłem, że mruga mi kontrolka napędów chociaż wcześniej ona nie mrugała. Gdy włącze 4l lub 4h to kontrolka świeci ciągle a jak mam na tył tylko to kontrolka mruga.Może ktoś wie o co mu chodzi? |
Ostatnio zmieniony przez Gene 02-06-2009, 08:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-05-2008, 12:03
|
|
|
Turbolax, prosze zadaj sobie troche wysilku i poszukaj tematu. (Prosba na przyszlosc zgodnie z regulaminem forum).
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=17962
Dodam, ze turbolax napisał/a: | Gdy włącze 4l lub 4h to kontrolka świeci ciągle | jest to jak najbardziej naturalna sytuacja i tak powinno byc.
turbolax napisał/a: | Wczoraj zauważyłem, że mruga mi kontrolka napędów chociaż wcześniej ona nie mrugała. | Zapal Sporta na 2H. Jesli bedzie Ci mrugac kontrolka to rusz dodajac mocniej gazu. Przejedz pare metrow i stan. Jesli nie zgasnie poprzelaczaj jeszcze napedy. Troche sie pobaw - stojac, potem ruszajac itp. Wszystko zgodnie z zaleceniami producenta. http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=17970
Jesli to nie pomoze to najprawdopodobnie padl jakis czujnik albo nie calkiem rozlacza Ci przod. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
turbolax
Mitsumaniak

Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2008 Posty: 79 Skąd: Turek
|
Wysłany: 06-05-2008, 12:05
|
|
|
ok dzięki dzisiaj sie troche z nim pobawie.
[ Dodano: 08-05-2008, 20:34 ]
wszystko jest ok kontrolka po 1 dniu sama dała spokój |
|
|
|
 |
bromba
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 20-01-2009, 13:26
|
|
|
Witam,
mimo, że temat był poruszany już dość dawno, ale może jeszcze komuś wystąpić taka usterka - podam przyczynę migania kontrolki napędów jaka miała miejsce w moim miśku.
Objawy takie same jak opisał "turbolax" w przeciągu roku kontrolka czasami mrugała, czasami nie, aż zaczęła migać na stałe... przyczyna - uszkodzenie zaworu sterującego podciśnieniem (dwa małe zaworki umieszczone na prawej podłużnicy). Jeden z nich odmówił posłuszeństwa Wymiana banalnie prosta (trzeba tylko zwrócić uwagę na kolejność podłączania przewodów podciśnień).
Mam nadzieje, że info komuś się przyda
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-01-2009, 17:25
|
|
|
Bromba, dobra robota. Jasne, ze sie przyda. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
bromba
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 22-01-2009, 11:54
|
|
|
No mam nadzieje, że ktoś skorzysta - sam dwa dni nad tym spędziłem:) odkąd pojechałem do ASO, to stwierdziłem, że sam będę dbał o swojego miśka - rzetelność i podejście serwisów pozostawia wiele do życzenia... No chyba, że ktoś ma worek pieniędzy i stać go na wymianę części dobrych na dobre |
|
|
|
 |
piotreks
Nowy Forumowicz
Auto: mistsubishi pajero II, 91r
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 6 Skąd: skarżysko-kamienna
|
Wysłany: 09-02-2009, 10:49
|
|
|
Witam. Chcialbym odswiezyc temat, poniewaz mam identyczny problem jak kolega i chcialbym sie dowiedziec/dostac jakas instrukcje, jak dobrac sie do zaworów sterujacych podcisnieniem. Prosze o pomoc. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 09-02-2009, 13:29
|
|
|
Panie kolego
bromba
ja również czekam na więcej info
(pewnie nie tylko ja bo ten problem z migającymi napędami ma wielu właścicieli Mitsu - wiele o tym było napisane ale jeszcze nikt nie podał instrukcji jak to naprawić), np.
- gdzie są dokładnie te zaworki
- jak wyglądają
- gdzie kupić nowe
- jaka kolejność demontowania-montowania (bo piszesz, że to ważne)?
Czekamy z niecierpliwością |
|
|
|
 |
bromba
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 10-02-2009, 16:49
|
|
|
Jednak migająca kontrolka, to częsta usterka:)
Najpierw trzeba sprawdzić, czy to rzeczywiście wina tych zaworków - bo są one dwa prawie identyczne (nie umiem wrzucać foto, bo zrobiłbym swojego uszkodzonego). W Pajero Sport znajdują się one na prawej podłużnicy (tej pasażera ). Jak już je znajdziemy, to trzeba włączyć zapłon z dźwignią napędów w pozycji 2H i zdjąć kostki z zaworków, a później je założyć przy czym należy zwrócić uwagę na odgłos specyficznego "tyknięcia", jeżeli tyka, to wszystko z nimi powinno być ok. w sytuacji ciszy przy zakładaniu kostki znaczy, że zaworek kaput ratuje nas tylko serwis, albo używka, niestety zaworki są nierozbieralne. Dla 100% pewności można sprawdzić je miernikiem, czy mają przejście - nie jest to skomplikowane, bo zaworki na kostce dostają tylko + i -
Pisałem o konieczności zwrócenia uwagi na podłącze wężyków od podciśnień - zaworki są prawie identyczne jedyna różnica między nimi, to kropka na obudowie ( jeden ma chyba zieloną a drugi niebieską). Trzeba przed odłączaniem zwrócić na to szczególną uwagę, albo wyjmować je oddzielnie, wężyków jest tam sporo więc o pomyłkę nie trudno...
W razie pytań służę pomocą - jak znajdzie się ktoś uczynny, potrafiący wrzucić fotki, to mogę zrobić i przesłać na maila.
PS. jak coś, to mam jeden z zaworków, bo kupiłem komplet |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
bromba
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 10-02-2009, 17:35
|
|
|
Może się uda - jak coś, to zaworek wygląda tak
 |
|
|
|
 |
maniekv6
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport
Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 36 Skąd: Kostrzyn,Paczkowo,Reykjavik
|
Wysłany: 22-07-2009, 00:32
|
|
|
Witam wszystkich w moim miśku po wymianie sprzęgła przez cały czas miga owa kontrolka. Sprawdziłem zaworki i są ok , startowałem na większym gazie w przód i w tył , zmieniałem napędy a cholerstwo nie chce zgasnąć. Jakie mogą być jeszcze przyczyny ,a przede wszystkim skutki jazdy z migającą kontrolką. Pozdrawiam. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jtytus
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero Sport 3.0 V6 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 4 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-08-2009, 13:50 do usera bromba
|
|
|
bromba
Mam ten sam problem z migającą kontrolką 4x4 co opisywałeś w lutym na forum , i prawdopodobnie (na 99%) padł mi jeden z elektrozaworków a mianowicie ten z żółtą kropką.
Ponieważ zakończyłeś posta info że masz jakiś do odsprzedaży moje pytanie brzmi czy to jeszcze aktualne i czy to nie czasem ten z żółtą kropką i oczywiście jakby co za ile ?
pzdr |
|
|
|
 |
maniekv6
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero sport
Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 36 Skąd: Kostrzyn,Paczkowo,Reykjavik
|
Wysłany: 22-09-2009, 15:36
|
|
|
Witam po wyczerpujacych staraniach w poszukaniu awarii ktora doprowadzala mnie do furii okazalo sie iz dochodzacy wezyk od silnika do elektrozaworkow szlak trafil dzieki czemu niebylo podcisnienia . Wezyk jest teraz nowy i kontrolka momentalnie zgasla. Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach awarii. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Vini
Forumowicz

Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-03-2010, 19:18
|
|
|
Witam
Odświeżę temat elektrozaworów.
U mnie przez uszkodzony przewód podciśnieniowy między siłownikiem a zaworkiem jeden zatarł się od piasku, drugi "nie żyje" elektrycznie.
Kontrolka napędów oczywiście mruga.
Cena tego modułu zaworów w serwisie zabija (jest to jedna część i koszt 950 brutto)
Oba są identyczne, mają tylko po przeciwnych stronach założone filtry do wyrównania ciśnienia/podciśnienia.
Czy ktoś spotkał te zaworki w innym źródle (rozsądniejszej cenie)? |
|
|
|
 |
|