Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
02-06-2009, 08:48
[2.5 TD] Kontrolka napędu 4x4.
Autor Wiadomość
turbolax 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 79
Skąd: Turek
Wysłany: 06-05-2008, 11:45   [2.5 TD] Kontrolka napędu 4x4.

Wczoraj zauważyłem, że mruga mi kontrolka napędów chociaż wcześniej ona nie mrugała. Gdy włącze 4l lub 4h to kontrolka świeci ciągle a jak mam na tył tylko to kontrolka mruga.Może ktoś wie o co mu chodzi? :?:
Ostatnio zmieniony przez Gene 02-06-2009, 08:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2008, 12:03   

Turbolax, prosze zadaj sobie troche wysilku i poszukaj tematu. (Prosba na przyszlosc zgodnie z regulaminem forum).
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=17962

Dodam, ze
turbolax napisał/a:
Gdy włącze 4l lub 4h to kontrolka świeci ciągle
jest to jak najbardziej naturalna sytuacja i tak powinno byc.
turbolax napisał/a:
Wczoraj zauważyłem, że mruga mi kontrolka napędów chociaż wcześniej ona nie mrugała.
Zapal Sporta na 2H. Jesli bedzie Ci mrugac kontrolka to rusz dodajac mocniej gazu. Przejedz pare metrow i stan. Jesli nie zgasnie poprzelaczaj jeszcze napedy. Troche sie pobaw - stojac, potem ruszajac itp. Wszystko zgodnie z zaleceniami producenta. http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=17970
Jesli to nie pomoze to najprawdopodobnie padl jakis czujnik albo nie calkiem rozlacza Ci przod.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
turbolax 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 79
Skąd: Turek
Wysłany: 06-05-2008, 12:05   

ok dzięki dzisiaj sie troche z nim pobawie.

[ Dodano: 08-05-2008, 20:34 ]
wszystko jest ok kontrolka po 1 dniu sama dała spokój 8)
 
 
 
bromba 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
  Wysłany: 20-01-2009, 13:26   

Witam,
mimo, że temat był poruszany już dość dawno, ale może jeszcze komuś wystąpić taka usterka - podam przyczynę migania kontrolki napędów jaka miała miejsce w moim miśku.
Objawy takie same jak opisał "turbolax" w przeciągu roku kontrolka czasami mrugała, czasami nie, aż zaczęła migać na stałe... przyczyna - uszkodzenie zaworu sterującego podciśnieniem (dwa małe zaworki umieszczone na prawej podłużnicy). Jeden z nich odmówił posłuszeństwa :( Wymiana banalnie prosta (trzeba tylko zwrócić uwagę na kolejność podłączania przewodów podciśnień).

Mam nadzieje, że info komuś się przyda :)
Pozdrawiam
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-01-2009, 17:25   

Bromba, dobra robota. Jasne, ze sie przyda.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
bromba 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 22-01-2009, 11:54   

No mam nadzieje, że ktoś skorzysta - sam dwa dni nad tym spędziłem:) odkąd pojechałem do ASO, to stwierdziłem, że sam będę dbał o swojego miśka - rzetelność i podejście serwisów pozostawia wiele do życzenia... No chyba, że ktoś ma worek pieniędzy i stać go na wymianę części dobrych na dobre :evil:
 
 
piotreks 
Nowy Forumowicz

Auto: mistsubishi pajero II, 91r
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 6
Skąd: skarżysko-kamienna
Wysłany: 09-02-2009, 10:49   

Witam. Chcialbym odswiezyc temat, poniewaz mam identyczny problem jak kolega i chcialbym sie dowiedziec/dostac jakas instrukcje, jak dobrac sie do zaworów sterujacych podcisnieniem. Prosze o pomoc. Pozdrawiam.
 
 
altmarcin 
Forumowicz

Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 177
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 09-02-2009, 13:29   

Panie kolego
bromba
ja również czekam na więcej info
(pewnie nie tylko ja bo ten problem z migającymi napędami ma wielu właścicieli Mitsu - wiele o tym było napisane ale jeszcze nikt nie podał instrukcji jak to naprawić), np.
- gdzie są dokładnie te zaworki
- jak wyglądają
- gdzie kupić nowe
- jaka kolejność demontowania-montowania (bo piszesz, że to ważne)?
Czekamy z niecierpliwością :)
 
 
 
bromba 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 10-02-2009, 16:49   

Jednak migająca kontrolka, to częsta usterka:)

Najpierw trzeba sprawdzić, czy to rzeczywiście wina tych zaworków - bo są one dwa prawie identyczne (nie umiem wrzucać foto, bo zrobiłbym swojego uszkodzonego). W Pajero Sport znajdują się one na prawej podłużnicy (tej pasażera :) ). Jak już je znajdziemy, to trzeba włączyć zapłon z dźwignią napędów w pozycji 2H i zdjąć kostki z zaworków, a później je założyć przy czym należy zwrócić uwagę na odgłos specyficznego "tyknięcia", jeżeli tyka, to wszystko z nimi powinno być ok. w sytuacji ciszy przy zakładaniu kostki znaczy, że zaworek kaput :( ratuje nas tylko serwis, albo używka, niestety zaworki są nierozbieralne. Dla 100% pewności można sprawdzić je miernikiem, czy mają przejście - nie jest to skomplikowane, bo zaworki na kostce dostają tylko + i - :)

Pisałem o konieczności zwrócenia uwagi na podłącze wężyków od podciśnień - zaworki są prawie identyczne jedyna różnica między nimi, to kropka na obudowie ( jeden ma chyba zieloną a drugi niebieską). Trzeba przed odłączaniem zwrócić na to szczególną uwagę, albo wyjmować je oddzielnie, wężyków jest tam sporo więc o pomyłkę nie trudno...

W razie pytań służę pomocą - jak znajdzie się ktoś uczynny, potrafiący wrzucić fotki, to mogę zrobić i przesłać na maila.

PS. jak coś, to mam jeden z zaworków, bo kupiłem komplet :)
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 10-02-2009, 17:11   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=9261 - instrukcja wstawiania zdjęć na forum 8)
 
 
bromba 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 10-02-2009, 17:35   

Może się uda - jak coś, to zaworek wygląda tak :)





 
 
maniekv6 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero sport
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 36
Skąd: Kostrzyn,Paczkowo,Reykjavik
Wysłany: 22-07-2009, 00:32   

Witam wszystkich w moim miśku po wymianie sprzęgła przez cały czas miga owa kontrolka. Sprawdziłem zaworki i są ok , startowałem na większym gazie w przód i w tył , zmieniałem napędy a cholerstwo nie chce zgasnąć. Jakie mogą być jeszcze przyczyny ,a przede wszystkim skutki jazdy z migającą kontrolką. Pozdrawiam.
_________________
 
 
jtytus 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero Sport 3.0 V6 '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 4
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-08-2009, 13:50   do usera bromba

bromba

Mam ten sam problem z migającą kontrolką 4x4 co opisywałeś w lutym na forum :( , i prawdopodobnie (na 99%) padł mi jeden z elektrozaworków a mianowicie ten z żółtą kropką.
Ponieważ zakończyłeś posta info że masz jakiś do odsprzedaży moje pytanie brzmi czy to jeszcze aktualne i czy to nie czasem ten z żółtą kropką :?: i oczywiście jakby co za ile ?

pzdr
 
 
maniekv6 
Forumowicz

Auto: mitsubishi pajero sport
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 36
Skąd: Kostrzyn,Paczkowo,Reykjavik
Wysłany: 22-09-2009, 15:36   

Witam po wyczerpujacych staraniach w poszukaniu awarii ktora doprowadzala mnie do furii okazalo sie iz dochodzacy wezyk od silnika do elektrozaworkow szlak trafil dzieki czemu niebylo podcisnienia . Wezyk jest teraz nowy i kontrolka momentalnie zgasla. Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach awarii.
_________________
 
 
Vini 
Forumowicz


Auto: Pajero IV long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 56
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-03-2010, 19:18   

Witam

Odświeżę temat elektrozaworów.
U mnie przez uszkodzony przewód podciśnieniowy między siłownikiem a zaworkiem jeden zatarł się od piasku, drugi "nie żyje" elektrycznie.
Kontrolka napędów oczywiście mruga.
Cena tego modułu zaworów w serwisie zabija (jest to jedna część i koszt 950 brutto)
Oba są identyczne, mają tylko po przeciwnych stronach założone filtry do wyrównania ciśnienia/podciśnienia.
Czy ktoś spotkał te zaworki w innym źródle (rozsądniejszej cenie)?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.