Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E5xx] Klimatyzacja- wydajnosć, konserwacja, klimatronik
Autor Wiadomość
ksiaze 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 1993 4G93 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Pabianice
Wysłany: 21-01-2009, 01:07   

Koledzy Mitsumaniacy!
Od jakiegoś czasu (od kiedy sypnęło mrozem) zauważyłem że dosyć głośno zaczęło mi cykać w momencie, gdy chciałem załączyć obieg zewnętrzny. Po jakimś czasie przestawało cykać i było lux, niestety ostatnio coś tam zaczęło cykać cichuteńko i nie dopuszczać powietrza zewnętrznego.
Powiedzcie mi, czy dużo jest rozbierania żeby się do miejsca awarii dostać ??
Czy ma ktoś może jakieś manuale do tego ??
:(

[ Dodano: 21-01-2009, 01:21 ]
na pierwsze pytanie już nie odpowiadajcie - odpowiedź poniżej:
http://forum.mitsumaniaki...bieg+powietrza.
_________________
Ja jestem uczciwy! Zapłacili za 3:0 - będzie 3:0!
 
 
agja 
Nowy Forumowicz

Auto: EA54; 6A12; 93r. ;2.0 V6 24V.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2008
Posty: 5
Skąd: Cz-wa
Wysłany: 22-01-2009, 17:23   

Kod:
Powiedzcie mi, czy dużo jest rozbierania żeby się do miejsca awarii dostać ??
Czy ma ktoś może jakieś manuale do tego ??


Musisz odkręcić schowek później ramkę która wkoło schowka ostrożnie ją ściągasz bo w górnej części jest żarówka która ten schowek podświetla i już masz dostęp do silniczka sterującego obiegiem powietrza. Odkręć silniczek i odepnij zaczep od prowadnicy ( można też odpiąć zaczep od silniczka ale od prowadnicy łatwiej ). Silniczek rozbierasz przez podważanie zaczepów. Prawdopodobnie wyłamał się ząbek w mniejszej białej zębatce. Zębatka ta nie robi pełnego obrotu więc ustaw tak by miejsce bez zęba nie miło kontaktu z drugą zębatką. Zamontuj i sprawdź ale powinno być OK.

Ps.
Ostrożnie rozbieraj silniczek żeby nie wypadły zębatki łatwiej później go poskładasz. I napisz czy dałeś radę !!!
 
 
 
ksiaze 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 1993 4G93 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Pabianice
  Wysłany: 24-01-2009, 15:45   

Podziękował za poradę.
Dobrałem się do tego bez żadnych problemów.
Rzeczywiście jeden ząbek był wyrwany.
Powiem tak: - nie bardzo dzisiaj chciało misie marnować czas na dopasowywanie tych ząbków w silniczku, gdyż musiałem po małe stłuczce lampkę przymocować bo latarenka malutka mnie jednego zaczepu pozbawiła :cry:
Wymontowałem tymczasowo ten silniczek i wrócę do tego tematu w wolnej kwilce.
Jeśli ktoś miałby taki problem to potwierdzę opinie kolegów: łatwo się do tego dostać tyle że zastanawiam się ile tam obrotów to koło zębate wykonuje i czy jeden wyrwany ząbek nie psuje całkowicie koncepcji - bo jakoś szeroko się wg mnie otwiera obieg zewnętrzny - i jest kwestia czy to kółko, w którym misie ząbek wyrwał nie jest zbyt istotne niestety.
Będzie kwilka to się tym zajmę(chociaż znająć życie to poszukam wymiennika też w necie 8) )
Do tej naprawy nie miałem piffka zimnego - tutaj upatruję przyczyn ustawienia obiegu zewnętrznego jako default :wink: :wink: :wink:
Pozdrawiam i szerokości i przyczepności życzę wszystkim mitsumaniakom
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 24-01-2009, 17:07   

u mnie byl podobny problem. stukalo gdy przelaczylem na obieg zewnetrzny. rozebralem ten silniczek przekręcielem kolko, skrecilem i wszystko jest ok.

Tylko taka mala rada. zaznacz sobie to ramie plastikowe ktore jest na silniczku w jakiej jest pozycji i nastepnie sciągnij je. Bedzie prosciej rozebrac i zlozyc ob obodowe silniczka.
 
 
ksiaze 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 1993 4G93 Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 22
Skąd: Pabianice
Wysłany: 24-01-2009, 17:19   

Tak tak, zgadzam się że metodycznie do tego podejść cza i spokojnie - odczyścić i potem cały układ przesmarować - bo zauważyłem też przy blokowaniu tego na stałe że kiepsko przesmarowane to jest i sam mechanizm ciężko chodzi - więc się nie ma co dziwić że trybik, przy pierwszej zimie w Polsce się wyłamał - musiał mieć opór porządny. tam sie spokojnie z wazelinką cza zaczaić - jakkolwiek by to nie zabrzmiało :P :P :P :P :P
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-07-2010, 11:28   [E54A 2.0 V6] Pisk po włączeniu Klimatyzacji

Witam,

mam problem z klimatyzacją. Gdy ją włączę słychać spod maski pisk. Nasila się wraz z wzrostem obrotów. Jak silnik nabierze temperatury to do 2800obr jest cisza. Natomiast straszny pisk jest już od 3000obr :/ Co to może być? Pisk dobiega z okolicy paska rozrządu.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
djjarosz 
Mitsumaniak
dorek

Auto: mitsubihsi galant 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 12 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-07-2010, 11:43   

sprawdź paski.
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-07-2010, 11:52   

Rozrząd był wymieniany jakieś 14tyś temu. Czego dokładnie mam szukać? Czy mogę jeździć na klimie bez obaw? Nic nie spłonie jak kilka tematów niżej?
_________________
Tylko Mitsu
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-07-2010, 12:02   

albo sprężarka od klimy ci się zatarła ( sprężarka blokuje pasek i on piszczy ) albo masz luźny pasek i podczas włączenia klimy robi się większe obciążenie ( musisz go naciągnąc )
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-07-2010, 12:19   

To znaczy klima działa i pompuje tylko że piszczy. Kolega coś mi mówił, że pasek jest trochę za luźny. Jak go bardziej naprężyć domowymi sposobami?
_________________
Tylko Mitsu
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-07-2010, 12:26   

przy alternatorze masz specjalną śrubę do naciągania , jak się dobrze przyjrzysz to zobaczysz o co biega i w 5 min to zrobisz ..... tylko nie przesadzaj z naciąganiem :mrgreen:
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-07-2010, 22:29   

Hmm podjechałem w drodze do pracy do mechanika i sprawdził ten pasek wieloklinowy. Był dobrze naciągnięty. Ale zauważył wraz z specem od klimatyzacji, że jeden z wentylatorów nie kręci się wraz z klimatyzacją (chodzi tylko ten 2 biegowy, który pracuje cały czas). Zmierzono ciśnienie pompowane w układ i okazało się że jest 20bar! Normalnie powinno być między 12-15bar. Diagnoza była taka, że muszę naprawić ten wentylator bo to niby przez niego jest takie ciśnienie - nie ochładza układu przez co woda nie może się skroplić i powstaje ogromne ciśnienie w układzie klimatyzacji. Jest jakiś bezpiecznik od tego wentylatora?
_________________
Tylko Mitsu
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-07-2010, 22:37   

DarknesS, wpierw podłacz wentylator pod obce źródło energii, jeżeli będzie chodził wtedy szukaj przyczyny w instalacji, jak nie, silnik wentylatora do regeneracji, albo wymiany.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 02-07-2010, 22:44   

hmm... z tym to juz ci nie pomogę .... ale prawdą jest to że podczas włączania klimy odpalają się oba wentylatory ( jak jest gorąco) :wink:
 
 
DarknesS 
Mitsumaniak
Speed Demon \m/

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 95
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-07-2010, 23:42   

U mnie ten drugi, większy, stoi w miejscu :/ Tylko czy ten wentylator może powodować to że sprężarka piszczy? Rozumiem, że podaje więcej niż powinna.... ale wraz ze wzrostem obrotów nie kręci się szybciej...i wtedy piszczy. Mechanik mówi, że jest za duże ciśnienie i dlatego nie pompuje więcej... w sumie by się zgadzało ;)

[ Dodano: 08-07-2010, 20:46 ]
No więc tak... chciałem koniecznie zrobić to sam. Zacząłem sprawdzanie od skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika. Po podniesieniu pokrywy na chwile zamarłem... Odkryłem, że poprzedni właściciel chyba był nienormalny. Wyobraźcie sobie, że 2 bezpieczniki 30A były zastąpione zwojem kabla zwatowanego do pinów... Podjechałem do odpowiedniego sklepu z częściami do aut japońskich i kupiłem 2 bezpieczniki 30A w kształcie zęba :) koszt 70zł. Niestety nie były oryginalne... w gniazdach bezpieczników są wypustki które uniemożliwiły mi włożenie zakupionych bezpieczników... :-X :evil: Wziąłem nóż tapicerski, krokodylki i zacząłem ciąć :D Wyrzuciłem te wypustki bezpiecznik dalej z trudem wchodził ale ostatecznie znalazł się na swoim miejscu. Ku mojemu zdziwieniu wentylatory (oba) chodziły jak szalone a sprężarka nie piszczy :D
_________________
Tylko Mitsu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.