Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5W 2.5] stuki w skrzyni albo sprzęgle
Autor Wiadomość
mudzin 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 32
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 22-01-2009, 19:14   [EA5W 2.5] stuki w skrzyni albo sprzęgle

witam od jakiegos czasu zacząłem slyszec jakies dziwne stuki w okolicy sprzegla lub skrzyni biegow. stuka po zwolnieniu pedalu sprzegla na luzie jak i przy jezdzie. przy wisnietym pedale nic nie slychac. stuki slychac jak sie ma "puszczone" sprzeglo i jedzie sie na jednym poziomie gazu. dodam ze po zakupie auta wymienilem wszystkie płyny rowniez olej w skrzyni i płyn w sprzegle. czy mial ktos podobny przypadek??
_________________

 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 22-01-2009, 20:04   

mudzin napisał/a:
stuka po zwolnieniu pedału sprzęgła na luzie jak i przy jeździe. przy wciśniętym pedale nic nie słychać. stuki słychać jak się ma "puszczone" sprzęgło i jedzie się na jednym poziomie gazu.

Z tego co piszesz wygląda ze skończyło się łożysko oporowe na sprzęgle,przy tego typu awarii takie są objawy.
 
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 22-01-2009, 20:07   

mudzin napisał/a:
stuka po zwolnieniu pedalu sprzegla na luzie jak i przy jezdzie. przy wisnietym pedale nic nie slychac

U jednych stuka, u innych grzechocze, u jeszcze innych sie mieli. A to wszystko wina lozysk w skrzyni biegow. Nie znam przypadku na tym forum zeby przy takich objawach jak wyzej wymienione przyczyna tkwila gdzie indziej, ale niech inni sie jeszcze wypowiedza.
Poszukaj dobrze na forum w watkach o skrzyni, a dowiesz sie duzo wiecej na ten temat.
Pozdrawiam

EDIT: Kmer, przy zwolnionym pedale sprzegla lozysko oporowe nie jest w trybie pracy wiec lozysko chyba mozemy wykluczyc. Gdyby cos sie dzialo przy wcisnietym pedale sprzegla wtedy moglibysmy obwiniac lozysko opoowe.
Pozdrawiam
_________________
 
 
Kmer 
Mitsumaniak
Arek


Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 921
Skąd: Jawor
Wysłany: 22-01-2009, 20:52   

Mirek Jurek,
Mogę się mylić,ale ostatnio miałem do czynienia z takim przypadkiem w Citroen Jumper,po wciśnięciu sprzęgła jazgotanie i stukanie cichło,po rozebraniu okazało się ze łożysko oporowe siadło,a łożyska w skrzyni były dobre,stad moja sugestia,i moje domniemania,na żywo można wszystko stwierdzić,tu możemy tylko podpowiadać i domniemywać co może być,zdani na własne doświadczenia.
Pozdrawiam.
 
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 22-01-2009, 23:10   

Kmer napisał/a:
na żywo można wszystko stwierdzić,tu możemy tylko podpowiadać i domniemywać

Dokladnie! M. in. poto jest to forum zeby podpowiadac i domniemywac, bo na podstawie slow pisanych nie jestesmy w stanie niczego stwierdzic na 100%
Tak czy siak... skrzynia musi byc wyjeta czy to do lozyska oporowego czy tez tego w skrzyni.
PZDR
_________________
 
 
mudzin 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 32
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 24-01-2009, 18:51   

myslalem ze ktos juz to przerabial. wyciagniecie skrzyni to nie jest tania sprawa. postanowilem zaczac od dodania dodatku do skrzyni (sa takie specyfiki w tybce) moze pomoze. jak nie to bede dzialal dalej. mam nadzieje ze przed wakacjami sie to wyjasni bo chce galem jechac do francji i wolal bym zeby wszystko gralo
_________________

 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-01-2009, 20:10   

mudzin napisał/a:
postanowilem zaczac od dodania dodatku do skrzyni (sa takie specyfiki w tybce) moze pomoze

Szkoda kasy. Wyciągaj skrzynię.
_________________

 
 
q67 
Mitsumaniak


Auto: EA2W Galant 2.0 SE kombi 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25-01-2009, 07:58   

Ja u siebie mam identyczny objaw. I na 99% jest to łożysko sprzęgła. Łożysko w skrzyni wymienialem miesiac temu wiec one odpadają a łożysko oporowe sprzęgła bylo juz w nienajlepszym stanie .
 
 
SirSinner 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 98r
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-01-2009, 09:11   

Miałem identyczny objaw, mechanik powiedział że to nie łożysko. Niestety nie pamiętam co dokłądnie było, bo ja wymieniałem całe sprzęgło a przy okazji zostało naprawione także i to. Tak czy inaczej przyczyna tkwi w skrzyni.

A z tym specyfikiem w tubce to daj sobie spokój bo żaden płyn nie naprawi Ci części mechanicznych. Co najwyżej Ci wycisz i będziesz miał poczucie że wszystko OK, a potem jak Ci walnie to...
 
 
Kamil-2k 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 V6, 1998
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 12
Skąd: Polkowice
Wysłany: 25-01-2009, 10:16   

Ja także przerabialem ten temat jakieś 2 miesiące temu. Przy puszczonym sprzęgle jakieś stuki szumy itp. a po wciśnięciu nic.. Więc przeczytając forum zakupiłem u Japaneze komplet sprzęgla i dwa łożyska z uszczelnieniem do skrzyni. Po wyjęciu skrzyni okazało się, że łożysko oporowe to złom i nie ma żadnych luzów na wałku skrzyni. Więc wymieniłem tylko komplet sprzęgła i po problemie. Ps. Jakby ktoś potrzebował nowe łożyska NSK (kupione u japaneze ) do wałka głównego skrzyni biegów (2.5 V6) to moge sprzedać dwa w cenie jednego, bo teraz mi nie potrzebne:)
 
 
prisoner 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 SE 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 25-01-2009, 14:17   

Potwierdzę zdanie przedmówcy. Moja skrzynia właśnie leży na stole. Dochodziły z niej dźwięki raczej do szumu nie podobne, bardziej coś jak czterdziestoletni kombajn. Po rozłożeniu nie znalazłem widocznych uszkodzeń poza wspominanymi łożyskami. Duża nadzieja że to tylko łożyska. Wymieniam komplet na wałkach i mechanizmie różnicowym.

Dodam jeszcze: u mnie również przy wciśniętym sprzęgle muzyka V6, a przy puszczonym ryp/skrzyp. Ten typ chyba tak ma, tzn. szybko padają łożyska w skrzyni. Grunt to dobry olej.
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 25-01-2009, 19:39   

prisoner, dokladnie ten typ tak ma :) moj od jakis 25k km ;>
 
 
mudzin 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant VI kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 32
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 26-01-2009, 22:25   

dzieki za wskazowki. ma ktos numery katalogowe czesci ktore nalezy wymienic? jaki jest koszt robocizny za takie cos?? czy napewno trzeba wymienic cale sprzeglo?? oprocz tego szumu i zgrzytu to dziala poprawnie. aaaa i jeszcze jedno. co sie moze zdarzyc jak to lozysko calkowicie padnie??
_________________

 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2009, 11:27   

mudzin, hmm nie pojedziesz i skrzynia kaput (jesli chodzi o lozysko w skrzyni) a jesli o lozysko oporowe to tylko nie pojedziesz ;>
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-01-2009, 11:29   

Nie pamiętam już dokładnie, ale łożyska do skrzyni to około 190 za 2 szt, łożyko oporowe koło 80. Plus uszczelniacze po 30 zł za sztukę na półosie i jeden za 10 zł na wałek sprzęgłowy. Zamawiałem wszystko u Japaneze. Nie jest powiedziane, że masz do wymiany sprzęgło. Jeśli nie masz z nim problemu to nie śpieszyłbym się tak. Najwięcej pracy jest z wyjęciem skrzyni. Samo rozłożenie i wymiana łożysk to już trwa znacznie krócej. Sprzęgło zobaczysz po wyjęciu, wtedy będziesz mógł zdecydować. To samo z łożyskami na wałku. Ja obstawiam, że u Ciebie słychać tylko oporowe. Jeśli to taki objaw jak mówisz. Przy padniętych łożyskach skrzyni raczej słyszałbyś rzężenie takie podczas gwałtownego przyśpieszania lub hamowania silnikiem. Podczas jednostajnej jazdy dźwięki raczej się nie wydobywają. Kiedy wciskasz sprzęgło to łożysko oporowe jest dociskane i są kasowane luzy. Jeśli będziesz jeździł długo na bardzo żużytym to możesz uszkodzić tzw słoneczko. Z zakupem części powstrzymałbym się do wyjęcia skrzyni. Jak coś to łożyska możesz kupić od Kamil-2k, bo z tego co wiem, to te skrzynie były prawie identyczne, nawet w dieslu, w którym różnią się tylko przełożeniem 5tego biegu.

[ Dodano: 27-01-2009, 11:31 ]
I nie lej nic do tej skrzyni, żadnych uszlachetniaczy. Najlepiej wymienić olej profilaktycznie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.