[CA1A 1.3] rozrzad w colcie |
Autor |
Wiadomość |
kubus2905
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: swarzedz
|
Wysłany: 22-01-2009, 23:33 [CA1A 1.3] rozrzad w colcie
|
|
|
witam jestem nowy na forum, mam colta z 92 roku tak zwany ca1a
i moje pytanie brzmi co ile robi sie tam rozrząd czy zdarza sie mu często pękać? jakie elementu muszę wymienić i czy wymiana samego paska ma tutaj sens pozdrawiam i czy jest jakiś sklep w którym dostane reparturki do tylnego nadkola ? a najchętniej takie plastikowe nakładki na nadkola niektóre golfy 3 maja cos takiego |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 23-01-2009, 12:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 00:07
|
|
|
Pasek i napinacz. Nie wiem jak w 1.3 jest pompa podlaczona. Czy pod rozrzad czy na pasku klinowym ale zdaje mi sie ze na klinowym chodzi wiec az takiej koniecznosci jej wymiany nie ma
kubus2905 napisał/a: | czy zdarza sie mu często pękać? |
Jak nie wymienisz na czas to w kazdym samochodzie zdarzy sie ze pasek peknie
Oryginalny nie wiem po ilu sie wymienia ale zamienniki zazwyczaj po 60 tys. km |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 23-01-2009, 00:12
|
|
|
kubus2905, rozrzad zmieniamy co 60 tyś km. Zmieniamy pasek wraz z rolka.
Mozna tez wymienic pompe wody przy okazji (bo to wymaga sciagniecia rozrzadu)
Pasek zawsze moze peknac nie ma reguły ze w jednych autach pekaja a w innych nie. Zdejmij obódowe i sprawdz napiecie paska i zużycie ale nie gwarantuje to niczego...tak naprawde. Lepiej wymianic... takie moje zdanie.
Reperaturki to ciezko.... Trzeba rzeżbic z innych aut.
POZDRO |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-01-2009, 16:33
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | nie ma reguły ze w jednych autach pekaja a w innych nie | Jest. Np. w silnikach Opla z serii ECOTEC lubią sobie strzelić paski rozrządu kiedy im się chce. I w jeszcze kilku innych autach. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 17:48
|
|
|
Hugo napisał/a: | w silnikach Opla z serii ECOTEC |
Hmm... pierwszy raz o tym slysze |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-01-2009, 18:06
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | Hmm... pierwszy raz o tym slysze | Tak jest, tylko nie bardzo panmiętam przyczynę. Chyba wada fabryczna, brak współosiowości kół rozrządu. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 25-01-2009, 23:09
|
|
|
Ja na szczęście mam w swojej astrze silnik isuzu wiec pozostaje mi tylko współczuć posiadaczom tych silników |
|
|
|
 |
kubus2905
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: swarzedz
|
Wysłany: 26-01-2009, 22:45
|
|
|
witam panowie a co z tymi plastikowymi nakładkami na nadkola czesto w golfach to jest idze takie cos dostac |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 27-01-2009, 12:50
|
|
|
kubus2905-ujawnij się jaki masz model colta ,który rok i będzie łatwiej Ci pomóc.
Co do tych nadkoli to trzeba docinać i trochę pokombinować zanim się założy .Na pewno wypowiedzą się koledzy ,którzy zakładali . |
|
|
|
 |
Inglor
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA1A 94'
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-01-2009, 12:47
|
|
|
Ja wymieniałem kompletny rozrząd w colcie z 94' i za wszystko z robocizną i wymiana oleju zapłaciłem 500zł. Pompę też dobrze jest wymienić z tego co wiem bo jak pompa siądzie to trzeba będzie znowu za wyciąganie rozrządu płacić.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 31-01-2009, 18:09
|
|
|
Inglor, pompa w CA1A nie jest napędzana paskiem rozrządu. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Inglor
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA1A 94'
Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 6 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 06-05-2009, 12:19
|
|
|
Spoko, ale podobno żeby wymienić pąpe trzeba wyciągać rozrząd czy coś w tym stylu. Mechanik u którego robiłem rozrząd poradził bym wymienił od razu i jedno i drugie. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 06-05-2009, 12:21
|
|
|
I dobrze ci poradził. Wymień pompę, to koszt 100-120zł a będziesz spokojniejszy. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|